Kerron eräästä mun ystävyys suhteesta, joka satuttaa mua...
Mulla on yks kaveri jota pidin mun hyvänä ystävänä monta vuotta. Jossakin vaiheessa aloin kuulla juttua sieltä sun täältä et hän oli kehuskellu mun selän takana kuinka hän osaa käyttää mua hyväkseen ja puhunu muutenki tosi törkeesti ja loukkaavasti.En tahtonu aluks uskoo niitä puheita, mut jotenkin ne sai mut varpailleen.
Oon luonteeltani auttavainen ihminen ja mun on vaikee kieltäytyä jos joku mun kaveri pyytää palvelusta. Tajusin vaa et tää kyseinen "hyvä ystävä" ei ollu ikinä valmis tekemään mulle mitään. En oo saanu ees soittaa sille ja kertoo murheitani, ku hän teki selväks mulle et hän soittaa minulle, kun haluaa jutella. Nykyään hän soittaa usein, koska hänellä ei oo ollu hirveesti muita kavereita. Mutta kun niitä löytyy, nii välit viilenee.
Mulle on tullu muutaman kerran aika paha mieli mun kaverin sanomista asioista..kuten: "Mulla menee silloin hyvin ku sulla menee huonommin!" tai että "Siks mä tykkään susta ku sä et oo hyvä missään!". Pahinta kai on se et se oikeesti haluu mulle vaan kaikkea pahaa ja mä en jaksa enää ees välittää siitä. Oon edelleen se sama kaveri sille ku aiemminkin.Mä tiedän et sillä ei oo ollu aina helppoo, mut miks se haluu mulle pahaa jos sillä itellä ei elämä suju? Onko se siltä pois, jos mä en oo masentunu?
Välillä tuntuu et se toivois et mä soittelisin ku sillä on vaikeeta, mut mä en voi. Mua vaa loukkaa se et jos mä soitan sille ja kysyn et miten sulla menee..nii se sanoo vaa et "Ihan hyvin" ja äänensävy on:"Et v*ttuaks sä mulle soittelet!!!" Kerran hän ihmetteli "miks mä oon sen kaveri?", ja sanoi sitte perään ivallisesti nauraen :"Ainii...eihän sulla oo muita kavereita!" Mä oon mun kavereille kaveri koska mä tykkään niistä ihmisistä ja luulen niiden myös pitävän minusta. Tosiasiassa mulla on enemmän kavereita ku sillä on koskaan ollu, mut se vaan polkee mun itsetuntoa alas, jotta mulla menis huonosti ja hänellä paremmin.
Mä välitän siitä ihmisestä todella paljon ja en todellakaan halua sille mitään pahaa.En mielestäni oo sitä loukannu ikinä.Siitä saattaa tuntua et mä oon jotenkin välinpitämätön, ku en soittele tai tee enää nii paljo niitä ns. palveluksia , mut miten mä sen välittämisen osoittaisin, ku se sitte saattaa kehua muille mite se käytti taas mua vaan hyväkseen. Tuntuu vaan et se kilpailee elämässä. Kuuluuko se sitte ihmisen luonteeseen jotenkin et pitää päihittää läheiset ihmiset, jotta tuntisi itsensä paremmaksi? Ihan sama mite muilla menee, jos itellä on hyvä mieli!
Mitä mielipiteitä ystävyydestäni?
ps. mun on vaikea saada selkoa siitä ihmisestä, koska hän antaa niin ristiriitaisen kuvan itsestään. On hänessä paljon, paljon hyvääkin, mutta nää asiat oikeesti alkaa painamaan mieltä ku niitä miettii.
Tarina "ystävyydestä"
7
986
Vastaukset
- kyllä...1
Kusipää on sun kaverisi.
- itsekäs
Itsekäs kusipää. Tuskinpa sitä kaveerausta kannattaa jatkaa, kun mitä syvemmälle siinä menet, sitä vaikeampi on päästää irti ja sitä kovempi isku se sitten on jos hän sut hylkää.
- vilinda78
sä et varmasti tarviii tommosta ihmistä lähelles!!
sanot sille suoraan et ottaa hatkat.keljuttaa tommoset ihmiset! - minä vain
Tämä ei ole tarkoitettu pahalla, mutta totta on, että sitä saa mitä tilaa. Tällä tarkoitan sitä, että kun suostut tuollaiseen kohteluun kerta toisensa jälkeen, "ystäväsi" oppii, miten sinua voi kohdella. Tee asialle jotain tai katkaise välit.
- etkö sä
kunnioita itseäs ollenkaan?
Äkkiä tollaset ihmiset pois ympäriltä, muuten alat itsekin uskoa sen puhumiin ilkeyksiin.
Äläkä kuvittelekaan pystyväsi muuttamaan sitä ihmistä. Se on psykiatrin tehtävä, eikä sinun ja saa sinusta tehtyä vain läheisriippuvaisen ihmisen. Mietipä lapsuutesi ihmissuhteita.. Löytyykö sieltä syy siihen miksi annat jonkun kohdella itseäsi noin? Tehän elätte kuin läheisriippuvaisessa parisuhteessa!!!
Luulin ihan tosissani, että sellaisia ystävysssuhteita ei olisi olemassakaan, varsinkaan, kun sinulla kuitenkin olisi muitakin kavereita. Vai pelkäätkö sinä häntä (ihan oikeasti) ja reaktiota, jos sanoisitkin, ettet enää halua olla tekemisissä? Siinä tapauksessa voisit vain olla hänen suhteensa jättäytyvä ja voit jättää vastaamatta osaan puheluista jne., jolloin "ystäväsi" mahdollisesti etsii jostakin itselleen uuden piinattavan tai ainakin yrittää sitä.
Loppujen lopuksi kuitenkin totean, että arvosta itseäsi jatkossa edes sen verran, että et enää ole sen ihmisen kanssa tekemisissä. - laita välit
poikki moiseen "ystävään" itsekkin olen yrittänyt päästä eroon yhdestä niin sanotusta ystävästä joka vaan hyväksi käyttää minua. kovasti yrittää ottaa yhteyttä ei raukka tajuu ihan vähällä missä mennnään rasittavaa, mutta on kyllä rasittavampaa olla hyväksikäytetty nuija.
- näin...
Tuo voi paikoitellen olla jopa yleistäkin, että jos on liian ystävällinen ja kiltti persoona niin käy noin. Ihmiset kun oppivat tunnistamaan semmoiset "avuliaat aatut" ja sitten purkavat heihin omaa katkeruuttaan tai muuten koettelevat.
Tilanne voi muuttua ainoastaan sitten kun pääset eroon tästä tyypistä ja et pyri olemaan väkipakolla hänen ystävänsä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m894474Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1013870Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363529- 513210
- 432852
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182529Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest222402- 232106
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami161781Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?351725