Oletteko "arvoista" Delta-autolaiset ja Teboililla tankkaavat ajatelleet, mihin tuotto käyttämistänne palveluista ja tuotteista menee?
Delta on entisältä nimeltään Konela ja Teboil Transbetrol (TB). Molempien juuret Neuvostoliitossa.
Delta ja TeBoil
8
1563
Vastaukset
- sentään
Oletkos sinä kuullut, että Neuvostoliittoa ei enään ole!! Ei ole ollut vuosiin. Älä nyt järkyty, mutta se on totta aivan joka sana.
- kku
Typerintä olisi , että rahat menisivät
George Bush ääliömmän isännöimään valtioon. - vaukkaon
vaikka on osakeita suomalaisen firmaan,
silti tankkaan siellä kun halvalla saa,
en saisi ylimääräisestä miljoonasosaakaan takaisin osinkoina,
olisiko järkevää. - J..
Mihin rahasi menevät, jos tankkaat Shellillä tai Essolla? Tai minne menevät rahasi, jos ostat aasialaisen auton?
Verot ja palkat jäävät tietysti tänne, mutta paljon matkustaa maailmalle. Se on vain tässä globaalitaloudessa niin, että jos halutaan laaja valikoima erilaisia tuotteita ja palveluja, niin ulkomaalaistenkin kanssa on pakko asioida.
Itse kyllä suosin suomalaista esim. elintarvikkeita ja mahdollisuuksien mukaan vaatteitakin ostaessani, mutta kun ei ole Porsce Boxteriin varaa, niin pakko on ajella tuontiautoilla. Eikä se Boxterikaan tietysti yhtään sen kotimaisempi tuote ole kuin Teboililta ostettu bensiini. Molemmissa on suomalainen yritys, jonka takana on ulkomaalainen brändin omistaja.
Muuten - Nesteenkään öljy ei taida olla porattu suomalaisista lähteistä. - kummastuttaa
Eihän sitä jumalauta voi ostaa yhtään mitään,jos aina ajattelee,että joku muukin hyötyy siitä ostoksesta.
Minulla on ollut sellainen käsitys, että TB (Trustivapaa Bensiini) oli alunperin saksalainen ja siirtyi Neuvostoliitolle vasta rauhansopimuksessa, kuten kaikki muukin saksalaisten Suomessa oleva omaisuus.
- Työväen Bentsiini
Älä viitsi, tietysti TB tulee neuvostoliitonkielisistä sanoista Teboil Transbetrol...
Työväen Bentsiini kirjoitti:
Älä viitsi, tietysti TB tulee neuvostoliitonkielisistä sanoista Teboil Transbetrol...
Hakusanoilla "Trustivapaa Bensiini" löytyy useita mielenkiintoisia artikkeleita, mm. spekulointia siitä, minkä vuoksi Teboil rakensi sodan jälkeen Suomeen huoltoasemia. Ihan kuivat perusfaktat ovat nämä:
"Teboil Oy on perustettu vuonna 1934 nimellä Trustivapaa Bensiini (TB). Sen sisaryritys Suomen Petrooli Oy perustettiin vuonna 1932. Yhtiön pääkonttori on Helsingissä. Yhtiöissä oli tuolloin ilmeisesti saksalaisomistusta, koska toisen maailmansodan jälkeen ne siirtyivät Neuvostoliiton omaisuudeksi."
Lähde: http://fi.wikipedia.org/wiki/Teboil
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 898166
- 896248
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon556188Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme344761- 423256
- 503245
- 442799
Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per462740- 472705
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo562642