Onko joku kuka miettii, että kumpaan yliopistoon hakisi?
Helsinki vai Joensuu?
6
1523
Vastaukset
- aaasi
Itsellänikin oli tuo kysymys.
Toisin kuin ammatilliset koulut, yliopistot ovat kansallisia. Yliopistoja rahoittaessaan valtio uskoo, että koko Suomelle on hyötyä siitä, että käyt yliopiston. Yliopisto ei siksi ole olemassa sijoituspaikkansa takia, vaan asiantuntemuksensa.
Kysymys onkin siis, että missä on paras (tai ainoa) asiantuntemus sillä alalla, johon aiot erikoistua. Mukavammasta kaupungista ei ole hyötyä, jos siellä ei opeteta sitä, mitä aiot opiskella.- aaasi
Hetkinen, luulin että tämä on joku toinen foorumi. Kehäpäätelmätiede tuskin muuksi muuttuu kaupungin mukaan.
- joensuuhun
kuka hullu ilman painavaa syytä helsinkiin menisi? semmonen suuruudenhullu hemmoteltu maailmannapa.. tekis hyvää kaikille asua muutama vuos poissa palveluiden ääreltä niin ei tulis niitä hektisiä hermoheikkolaisia. hyi että..
minä idiootti painelen sinne pääkaupunkiin rakkaan perässä.- mörre
Miten joensuun opiskelijaasunnot?Onko niitä vapaana kuinka paljon?
- ----
Itelläni oli sama ongelma kun en tiennyt kumpaan. Sisäänpääsyprosenteissa kun ei ollut suuria heittoja. Ekaksi olin sitä mieltä että Helsinkiin mutta asuntotilanteen takia päätin sitten hakea Joensuuhun. Soluasunto kun ei ole oikein mahdollinen minulle lemmikkien takia.
Ei noissa opintosisällyksissä ole paljonkaa eroa joten ei kaduta yhtään että lähetin paperit Joensuuhun. Nätti kaupunki. - +åpå
No itse aikoinaan tulin tänne Joensuuhun. Täytynee ensin korjata, että täällä ei kyllä ole yhtään sen parempi tilanne asuntojen suhteen... välimatkat toki on paljon lyhyempiä. Hintataso vuokrissa on yllättävän korkea toisin kuin ihmiset luulevat.
Jos et oo varma, että haluatko opeks vai papiks... ni sitten Hesaan. Joensuussa kun joutuu sisään haettaessa linjansa päättämään ja vaihtaa voi vaan uuden pääsykokeen kautta.
Kaikkeen ei voi myöskään erikoistua, mihin Hesassa voi.
Toisaalta tiedekunta on pikkuinen ja mahollisuukdet päästä vaikuttamaan jne on paremmat, mikäli siä tahtoo...
Mulemmilla tiedekunnilla on omat keskustelufoorumit, et sinne kyselemään...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Petteri Orpo on satusetä
Väittää että työllisyys on Suomessa samalla tasolla kuin hallituksen aloittaessa kesällä 2023. Fakta on, että työllisi953590Orpo ja Purra, käykää hakemassa oppia Espanjasta
Espanja on näyttänyt kuinka kova työttömyys nujerretaan ja saadaan maan talous palautettua nousu-uralle. Ei ole häpeä kä572549Porvarimedia: Räsänen vei Lindtmanilta pääministerin paikan
Lisäksi suomalaiset ovat innostuneet tuhlaaman, koska kuluttavat inflaation verran enemmän rahaa. Eikö porvarimedialla182483Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle
Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi712331Ruotsi laskee jälleen bensaveroa, Riikka irvailee tumput suorana
Euron bensa oli persujen vaalilupaus, mutta kohta alkaa olla kolmosella alkavia litrahintoja. Meanwhile in Sverige: "182209Olitkin liian hyvää ollaksesi totta nainen
Ihastuin ja rakastuin, mutta se on minun ongelma. Ei sinun.1021272Kaste pelastaa ihmisen
Kristittyjen kirkkojen toimittama yksi Kaste on Jumalan tekemä pelastusteko, jossa perisyntiin hengellisesti kuollut ihm5781133Ensin oli armo - sen jälkeen tuli usko
Me emme ansaitse armoa omalla uskollamme. Armo on ansaitsematonta rakkautta mikä synnyttää meidät uudesti Jumalasta. K4001025Uskon todistus
Oikean uskovaisen ja nimikristityn erottaa siitä, että Jeesukseen uskova korottaa Jeesusta ja uskoa Häneen, mutta nimik2611016Elisalla ja MTV:llä lihava riita - MTV:n kanavienlähetykset ovat katkeamassa Elisan asiakkailla
Kaikkien MTV:n kanavien televisiolähetykset ovat katkeamassa Elisan kaapeli-tv-asiakkailta. https://www.is.fi/digitoday142999