Rossignol Max Skate- luistelusukset

kokemuksia?

Mitä mieltä olette Rossignolin luistelusuksista? Ovatko hyviä verrattuna esim. Fischeriin?

Intersport myy Rossignol Max NIS Skate- suksipakettia siteiden ja kenkien kanssa hintaan 299,- ja olen harkinnut em. välineiden ostoa.

Yksi vaihtoehto olisi Fischerin RSC Skatecut- suksipaketti hinnaltaan 399,- myös Intersportista, mutta tuosta Rossignolista olisin nyt ehkä enemmän kiinnostunut. Hintakin painaa vaakakupissa, opiskelija kun olen.

Hiihdän noin 700 km talvessa kuntoilumielessä pelkästään luisteluhiihtoa. Aiemmat sukseni ovat Fischerin, mutta jo todella vanhat.

Kertokaapa vinkkejä ja suosituksia, otan ne kiitollisena vastaan...

10

10590

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • GlM

Tuon Rossarin paketin hinta- / laatusuhde ehdottomasti paras. Kisapohja ja jäykkyyksiä riittää painavammillekin hiihtäjille. Monokin istuu jalkaan kuin hanska. SUOSITTELEN

• Johannjjj

Tosi vakaat sukset jäiselle etelän ladulle.Ensimmäinen tunne oli heti,että vanhat Atomicit joutaa roskiin.Uusimalli vielä keventynyt.

• Välineurheilija

Hyvä valinta tuo Rossignol mutta mikset samalla ostaisi X-ium:ja jos kerran noinkin paljon hiihdät.Ovat kalliimmat mutta kovalla alustalla ja raskaalla hiihtäjällä aivan ihanteelliset.Laitat niihin pilotsiteet ja ostat Salomonin monot niin ei tarvii olla heti kalustoa uusimassa.Nimittäin näissäkin asioissa hinta/laatusuhde kulkee käsi kädessä.

• sammaa mieltä

Muuten samaa mieltä, mutta itse valitsisin deltat, vähän löysemmät kuin X-iumit. (Eli helpommat ei niin kovakuntoiselle kuntoilijalle.

• aktiiviharrastelija

Kyllä, suosittelen.
      Itse ostin kalliimmat (wold cup tason) sukset. Niillä on paljon vaikeampi hiihtää eivätkä ole sen tukevammat kuin vanhemmat k.o sukset(siis R Max). Ja Rossig. Max sopii melko hyvin kaikille keleille.
      Myös Rossignol Max sukset on melko helppo voidella ja hiihtää, hiihtäessä ei tarvii ajatella koko ajan hiihtoa, vaan voi ajatella muutakin.ja varmaan nimikin kertoo, että sopii tuhdimmallekin (minä n.170cm, paino 90kg).
      180 cm. rossignolit on hyvät vaikka suositus päättyykin n.75kg.
      Muuten vähän kalliimman luokan sukset eivät sitten useinkaan sovi painaville. Sillä niiden pitää olla jo melko jäykkiä tai sitten hirmu pitkiä, jotka molemmat ominaisuudet tekevät hiihdosta vaikean ja fyysisesti hyvin rasittavan.
      Harrastelijalle helppous on tärkeää motivoinnin kannalta.
      Pidä vaan huoli, että maxit on hyvin hiottu.Nimittäin näin jossakin kaupassa maxeja, jotka olivat vain suoralla "viiavalla" HIOTUT. kUN omissani on ikäänkuin v-muitoinen kuviointi.

• b

Rossignolin Max -luistelusuksissa on myös hyvät pito-ominaisuudet. Olen hiihtänyt niillä pitkähkön ja jyrkähkön mäen ylös pertsalla. Loistava pito (ja huono luisto) johtui ehkäpä suksien ominaisuuksien lisäksi myös kelistä, joka oli kylmä. En aio enää Rossignol Maxeja ostaa.

• Tuuppooja

X-iumia saa kahta jäykkyytta. Nis-1 on kovalle ladulle, Nis-2 enemmän yleiskelin suksi. Molempia olen käyttänyt, mutta jälkimmäinen antaa enemmän anteeksi puutteellista luistelutekniikkaa. Parasta on x-iumin suuntavakavuus, parempaa en ole tavannut. (Vertailuni Fischeriin ja Peltoseen.) Vuokatista hiihtoputken Intersportista olen saanut erittäin asiantuntevaa palvelua. Ko. liikkeessä oli ainakin viime talvena edellistalven pareja kohtuulliseen hintaan.
      Köyhän ei kannata halpaa ostaa !

• Tyytyväinen omistaja

Todella helppo luistella, hyvä tuki (siteet) antavat potkua vauhtiin jopa Virpi Kuitunen on hiihtänyt Rossignol - suksilla. Arvosanani näille suksille on -10.

• Tälläiset sukset

Jos hyvät vapaan sukset haluat,niin osta Fischer carbonlite skate hole, plus
      Ostin sellaiset ja ne toimivat joka kelillä. En ole vielä edes voidellut muuta kuin terävällä siklillä poistanut varastovahan pohjasta.

• Erkki/hki

Noi Fischerit on vähän eri hintaluokassa kuin kysyjän esittämät Rossignolit. Haloo!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastan sinua

Kohta sanon tämän livenä, älä pelästy.
      Ikävä
      122
      1691
    2. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      16
      1372
    3. Tiedätkö miten pahalta tuntui

Kun vetäydyit? Ei kuukausiksi vaan vuosiksi.
      Ikävä
      61
      980
    4. Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA

Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR
      Hindulaisuus
      329
      972
    5. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      65
      826
    6. J miehestä oikeaa

Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen
      Ikävä
      78
      816
    7. Onko Lahdessa juhannuskokkoa?

Entä vähän kauempana?
      Lahti
      1
      770
    8. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      46
      741
    9. Kysyit firman bileissä..

.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta
      Ikävä
      9
      671
    10. Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin

Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta
      Maailman menoa
      62
      658
    Aihe