Pitkan ian salaisuus

Kalle

Iän salaisuus

Jogurtin väitetään olevan syy pitkään elämään, mutta nyt on löydetty uusi selitys. 120-vuotiaana äskettäin kuollut intialaisnainen uskoi pitkän ikänsä syyksi päivittäin polttamansa marisätkät. Fulla Nayak pössytteli marisätkiä pienessä majassaan 92-vuotiaan tyttärensä ja 72-vuotiaan pojanpoikansa kanssa.

Iltalehti online 07/12/06

12

1059

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rffrfrrf

      "Jo ensimmäinen kannabispiikki voi tappaa" -Ville Itälä

    • Yöntimoteus

      Yksi hyvä syy lisää vaihta hermomyrkystä höpöheinään!

      • näin juuri

        Vaikka ehkä on hieman kiistanalaista, onko ruohon päivittäispolttelu lisännyt henkilöiden elinikää, niin tuskin se ainakaan vähentänyt on? Sinänsähän kannabis on toisinaan verraton lääke ja se mm. voi ehkäistä keuhkosairauksilta, joten se periaatteessa voinee lisätä elinikää?

        Sen sijaan viinan päivittäisjuopottelu vähentänee aivan varmasti elinikää, ja tätä väitettä ei tarvinne edes perustella.

        Kyllä, jos päivittäin tajustaa itseään, niin kannattanee ennemmin pössytellä paukut kuin juoda viinaa mikäli haluaa elää vanhaksi.

        Mutta ei tietenkään Suomessa. Onhan kannabis täällä HUUME [ja niin tietenkin pitääkin olla, olemmehan maailman peruspersereikä päihdepolitiikan saralla].


    • 150 vuotiaaksi?

      Ois voinu elää vieläkin vanhemmaks vaikka 150 vuotiaaks jos olis käyttäny heroiinia.

      Näin mä ainakin uskon!

      • Uskoja0

        Sä mitä haluat! Heroiinilla tuskin eläisi kolmekymppiseksi päivittäiskäytöllä. Kännit päivä tahdilla et varmasti viittäkymmentä näe.

        Kannabis vaan sattuu olemaan hieman haitattomampi kun nämä muut päihteet. So what? Onko niin vaikea tajuta?

        :D


      • huumeet tappaa

        Heroiini ja kannabis ovat samaa ainetta, eli huumetta. Niissä ei ole mitään eroa. Kuten ei ole eroa mustalla ja valkoisellakaan, sokealle.

        Alkoholi on taas aivan eri aine, se ei liity millään tavalla huumeeseen. Kyllä poliisi ja valtio tietää, mikä on ihmisille hyväksi.

        Voitaisiinkin aina näissä keskusteluissa ja yleensäkin puhua vain huumeesta ja alkoholista.
        Huume on se mikä on kaikki muu, ei niitä tule eikä voi eikä tarvitse erotella, ne on samanlaisia kaikki.
        Samaten ei tulisi enää keskustella alkoholista, kahvista, eikä tupakasta päihteinä erikseen, koska ne ovat samanlaisia ja vaikutuksekin ovat samat. Voisimme antaa niille yhteisen nimen päihde. Mikäli on polttanut tupakan, niin on käyttänyt päihdettä ja voimme antaa rattipäihtymystuomion.


      • narkkarit
        huumeet tappaa kirjoitti:

        Heroiini ja kannabis ovat samaa ainetta, eli huumetta. Niissä ei ole mitään eroa. Kuten ei ole eroa mustalla ja valkoisellakaan, sokealle.

        Alkoholi on taas aivan eri aine, se ei liity millään tavalla huumeeseen. Kyllä poliisi ja valtio tietää, mikä on ihmisille hyväksi.

        Voitaisiinkin aina näissä keskusteluissa ja yleensäkin puhua vain huumeesta ja alkoholista.
        Huume on se mikä on kaikki muu, ei niitä tule eikä voi eikä tarvitse erotella, ne on samanlaisia kaikki.
        Samaten ei tulisi enää keskustella alkoholista, kahvista, eikä tupakasta päihteinä erikseen, koska ne ovat samanlaisia ja vaikutuksekin ovat samat. Voisimme antaa niille yhteisen nimen päihde. Mikäli on polttanut tupakan, niin on käyttänyt päihdettä ja voimme antaa rattipäihtymystuomion.

        uskotteko te perkeleen savupersepaviaanit todella että se mummeli vai mikälie eli vanhaksi koska poltteli jotain perkeleen huumeita?

        kyllä täytyy olla pönttö aika sekaisin jos tollasilla jutuilla yrittää saadaa omaatuntoaan rauhoittumaan sekä yleistä hyväksyntää omalle huumausainedenkäytölleen.

        hakeutukaa hoitoon, niin pian kuin suinkin!


      • Kalle
        narkkarit kirjoitti:

        uskotteko te perkeleen savupersepaviaanit todella että se mummeli vai mikälie eli vanhaksi koska poltteli jotain perkeleen huumeita?

        kyllä täytyy olla pönttö aika sekaisin jos tollasilla jutuilla yrittää saadaa omaatuntoaan rauhoittumaan sekä yleistä hyväksyntää omalle huumausainedenkäytölleen.

        hakeutukaa hoitoon, niin pian kuin suinkin!

        ...alkuperainen viesti oli huumorimielessa palstalle laitettu, ehka sivuajatuksena se ettei se kannabis ihan niin vaarallista ole kun jotkut luulevat. Ei tietenkaan oikeasti pidenna ikaa, muttei myoskaan tapa yhta nopeasti kuin monet muut aineet. Hommaa huumorintaju...


      • What tosiaan
        narkkarit kirjoitti:

        uskotteko te perkeleen savupersepaviaanit todella että se mummeli vai mikälie eli vanhaksi koska poltteli jotain perkeleen huumeita?

        kyllä täytyy olla pönttö aika sekaisin jos tollasilla jutuilla yrittää saadaa omaatuntoaan rauhoittumaan sekä yleistä hyväksyntää omalle huumausainedenkäytölleen.

        hakeutukaa hoitoon, niin pian kuin suinkin!

        Kyse olikin varmaan elämänasenteesta mikä taas määrää aika pitkälle ihmisen tekoja mitkä taas vaikuttavat hyvin moneen asiaan.


      • Matti.
        Uskoja0 kirjoitti:

        Sä mitä haluat! Heroiinilla tuskin eläisi kolmekymppiseksi päivittäiskäytöllä. Kännit päivä tahdilla et varmasti viittäkymmentä näe.

        Kannabis vaan sattuu olemaan hieman haitattomampi kun nämä muut päihteet. So what? Onko niin vaikea tajuta?

        :D

        Näin joitakin vuosia sitten dokumentin jossa haastateltiin 82 vuotiasta suomalaismiestä, joka oli 5 vuotta aikaisemmin päässyt kuiville sodan jälkeen alkaneesta heroiiniriippuvudesta. Harvinainen tapaus :)


    • HÖRHÖR

      Poiminta todella "tieteellisestä julkaisusta"
      kiäh kiäh

    • HÖRHÖR

      vuotiaitten pikään ikään on amerikan intiaaneilta: En oo viittiny kuolla.
      Tiedän kyllä milloin on aika lähteä autiomaahan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      37
      1782
    2. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      50
      818
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      69
      776
    4. Miksi sitä miestä tuijotetaan joka paikassa

      Onko maine jonkinlainen?
      Ikävä
      108
      740
    5. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      7
      651
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      33
      629
    7. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      580
    8. Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti

      2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.
      Parkano
      15
      549
    9. Olen työtön ilman työnhakuvelvoitetta

      Saan 600e/kk. En voi tehdä töitä. En osaa laittaa ruokaa. En pysty kävelemään tai olemaan jalkeilla tuntia pidempään.
      Ikävä
      141
      461
    10. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      51
      453
    Aihe