onko mahdollista päästä sairaseläkkeelle selkärankareuman vuoksi?
kysymys
3
658
Vastaukset
- Reumarempula
Itse jouduin jäämään eläkeelle 43-vuotiaana selkäreuman takia, koska täysin jäykistynyt selkä vaikeutti työntekoani, niin paljon että jouduin tekemään osan asennushommista käsikopelolla, koska pää ei taipunut ylöspäin.
Ensin kartoitetaan onko potilaalla mahdollisuus pärjätä työelämässä sairautensa kanssa,
jos todetaan että työelämässä pärjääminen on mahdotonta niin lääkäri kirjoittaa B lausunnon jolla haetaan eläkettä.
Selkäreuma on parantumaton sairaus joka pahenee vain iän myötä, joten eläke yleensä myönnetään jos todetaan vajaakuntoiseksi, työhön kykenettömäksi.
Jos sinusta tuntuu että työnteko on hankalaa reuman takia, puhu asiasta reuma tai työterveyslääkärille niin he ohjaavat sinut työkyky kartoitukseen.
Turha se on polttaa itseään töissä loppuun sairauden takia, jos ei jaksa tai pysty niin silloin pitää jäädä eläkkeelle. - uudessa ammatissa
Eläke on hyvä vaihtoehto silloin, jos ei työhön kykene, eikä ole mahdollista kouluttautua. Sanoisin kuitenkin, että ensin kannattaa selvittää, onko mahdollista hankkia kokonaan uusi ammatti, ja jatkaa työelämässä. Se on taloudellisesti ja mielenterveydenkin kannalta kaikkein paras ratkaisu.
Tämän tiedän kokemuksesta, ja voin sanoa että pitkäkin opiskelu kannattaa. - tärinä
olen ajatellut vaihtaa ammattia jos löytyy sopiva paikka.ajattelin kysyä tuosta eläkkeestä kun yksi ihminen väitti ettei kukaan ole koskaan päässyt eläkkeellee selkärankareuman vuoksi.itse olin eri mieltä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %
Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o2885933Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä
Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki443479Sofia Virta: bänet!
Matkailuautoilija metsänomistaja puoliso on nyt entisen teeren poikia, ja Sofia tekee comebackin vapaille markkinoille.1462690"Suomi voisi ottaa taloudessa oppia Espanjasta"
"Espanjassa talouspolitiikka on löysempää, mutta velka-aste on kääntynyt jopa laskuun.", pohdiskelee Suomen seuraava pää2242131Kokoomus: SDP johtaa kansalaisia harhaan
(Umpityhmät palstademarit ovat taas uskoneet Lindtmanin höpötykset Espanjasta.) SDP harhaanjohtaa kansalaisia talouspol951686- 641087
Niin että miten
Haluatko oikeasti olla minun kanssa oikeassa elämässä, vai onko tämä vain kirjoittelua77991Nuoriso on tyhmää tutkijat ovat todenneet
Nyt se on todettu ääneen mitä kaikki ovat jo pitkään epäilleet. Nuoriso on tyhmentynyt tasaiseen tahtiin. Kohta pitää ni134905Ikävä tilanne rikoksen vuoksi Espanjassa - Jari Sillanpää pistää uutta matoa koukkuun
Jari Sillanpää on ehkä yksi suosituimmista tangokuninkaallisista. Ex-tangokuningas juhli viime syksynä 30 vuotista uraan9885Tätä ei tv:ssä: Farmi-tippuja Amski rehellisenä ongelmista kuvauksissa
Ennakkosuosikki Amskidabamski Anne-Mari Tarkkio joutui ulos Farmi Suomi -realitystä. Voimatehtävässä vastakkain asettui11844