onko mahdollista päästä sairaseläkkeelle selkärankareuman vuoksi?
kysymys
3
656
Vastaukset
- Reumarempula
Itse jouduin jäämään eläkeelle 43-vuotiaana selkäreuman takia, koska täysin jäykistynyt selkä vaikeutti työntekoani, niin paljon että jouduin tekemään osan asennushommista käsikopelolla, koska pää ei taipunut ylöspäin.
Ensin kartoitetaan onko potilaalla mahdollisuus pärjätä työelämässä sairautensa kanssa,
jos todetaan että työelämässä pärjääminen on mahdotonta niin lääkäri kirjoittaa B lausunnon jolla haetaan eläkettä.
Selkäreuma on parantumaton sairaus joka pahenee vain iän myötä, joten eläke yleensä myönnetään jos todetaan vajaakuntoiseksi, työhön kykenettömäksi.
Jos sinusta tuntuu että työnteko on hankalaa reuman takia, puhu asiasta reuma tai työterveyslääkärille niin he ohjaavat sinut työkyky kartoitukseen.
Turha se on polttaa itseään töissä loppuun sairauden takia, jos ei jaksa tai pysty niin silloin pitää jäädä eläkkeelle. - uudessa ammatissa
Eläke on hyvä vaihtoehto silloin, jos ei työhön kykene, eikä ole mahdollista kouluttautua. Sanoisin kuitenkin, että ensin kannattaa selvittää, onko mahdollista hankkia kokonaan uusi ammatti, ja jatkaa työelämässä. Se on taloudellisesti ja mielenterveydenkin kannalta kaikkein paras ratkaisu.
Tämän tiedän kokemuksesta, ja voin sanoa että pitkäkin opiskelu kannattaa. - tärinä
olen ajatellut vaihtaa ammattia jos löytyy sopiva paikka.ajattelin kysyä tuosta eläkkeestä kun yksi ihminen väitti ettei kukaan ole koskaan päässyt eläkkeellee selkärankareuman vuoksi.itse olin eri mieltä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h644231- 674181
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1072900Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv552782Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.551992Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p211989Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151669- 321503
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1091343- 1801271