Sinulle Bumble-B
Olen todella surullien kokemanne puolesta ja lapsenne menetyksestä. En ole pitkiin aikoihin itkenyt niin paljon kun lukiessani tarinaasi. Luin paljon aloituksiasi odotuspalstalla ja sinun kirjoituksistasi välittyi odottamisen onni.En voi edes kuvitella kuinka suuri surunne on.
Itse sain pienokaisen lokakuussa ja palstoilla surffailu on jäänyt vähälle saatikka kirjoittelu. Mutta minun oli pakko kirjoittaa sinulle kun luin tarinasi.
Vaikka olen vieras haluaisin toivottaa sinulle jaksamista surussasi. Anna itsellesi aikaa surra, anna itkun tulla niin usein kun asia silmäsi kostumaan saa. Mutta älä jää yksi! Jaettu suru puolittuu. Työstä asiaa vasta sitten kun koet olevasi valmis, anna ajan hoitaa verestäviä haavoja.
Halauksia ja voimia!!
Bumble-B
10
2330
Vastaukset
- Bumble-B
Täällä vähitellen elämä voittaa. Onhan se asia monta kertaa päivässä mielessä mutta joka kerta ei tarvitse itkeä, ei edes joka päivä, ja usein huomaan jo ajattelevani uutta raskautta ja uutta vauvaa. Vielä ei sen aika ole, ei fyysisesti eikä henkisesti, mutta ajatus uudesta lapsesta kuitenkin lohduttaa. Itsenäisyyspäivänä kävimme sytyttämässä pojallemme kynttilän hautausmaalle muualle haudattujen haudalle, koska omaa hautaa pikkuisemme ei saanut. Silloin tuli itku, mutta sen jälkeen on taas ollut vähän helpompaa. Aika ja energia kuluu nyt elämän uudelleen suunnittelussa, tuntuu että kaikki pitäisi aloittaa alusta, haluaisin muuttaa elämässäni kaiken, työpaikan, asuinpaikan, harrastukset.. Haluaisin päästä eroon ihan kaikesta vanhasta, paitsi omasta rakkaimmastani. :) Joten ehkä tämä lähestyvä vuodenvaihde on nyt sitten jonkinlainen uusi alku meidän perheelle, toivoisin ainakin niin.
Hyvää joulunodotusta sinulle kirjoittaja ja kaikille muillekin äideille, oli lapsenne sitten enkelinä taivaassa tai täällä maan päällä keskuudessamme. :)- .......
Jos et saannu sun lasta hautausmaalle niin...mitä sille tapahtu? meinaa olit jo viikkolla 21 melkein...tosi kamala kysymys mutta miettittyttää..
Oma poika kuoli viikkolla 39.. - Bumble-B
....... kirjoitti:
Jos et saannu sun lasta hautausmaalle niin...mitä sille tapahtu? meinaa olit jo viikkolla 21 melkein...tosi kamala kysymys mutta miettittyttää..
Oma poika kuoli viikkolla 39..Siis toki olisimme saaneet haudata, mutta emme halunneet. Vaikka se meidän oma pieni poika olikin, niin tuntui vähän "liialliselta" järjestää hautajaiset 21-viikkoiselle.. Kukin tavallaan mutta me emme halunneet, koko tilanne oli niin inhottava ja järkyttävä ja halusimme vain että kaikki olisi mahdollisimman nopeasti ohi. Laitoimme lehteen kuolinilmoituksen, mielestämme se riitti tässä tapauksessa.
Ehkä jos poika olisi kuollut samoilla viikoilla kuin teillä niin tilanne olisi ollut toinen, silloin vauva olisi konkreettisesti jo ollut lapsi, täysin valmis ja kehittynyt. Meidän poika oli enemmän vielä sikiö kuin vauva.. - .....
Bumble-B kirjoitti:
Siis toki olisimme saaneet haudata, mutta emme halunneet. Vaikka se meidän oma pieni poika olikin, niin tuntui vähän "liialliselta" järjestää hautajaiset 21-viikkoiselle.. Kukin tavallaan mutta me emme halunneet, koko tilanne oli niin inhottava ja järkyttävä ja halusimme vain että kaikki olisi mahdollisimman nopeasti ohi. Laitoimme lehteen kuolinilmoituksen, mielestämme se riitti tässä tapauksessa.
Ehkä jos poika olisi kuollut samoilla viikoilla kuin teillä niin tilanne olisi ollut toinen, silloin vauva olisi konkreettisesti jo ollut lapsi, täysin valmis ja kehittynyt. Meidän poika oli enemmän vielä sikiö kuin vauva..mutta kai se lapsi on haudattu? tai?... kun mä en ole ihan koskaan ymärtänny mitä niille on tapahtunnu? yök..vaikee asia saada hienosti kirjoitettu:(
ja tosiaan olen todellakin surulinen teidän puolesta:(
Meidän kaveri kuoli lokakuussa 2005...ja nyt olen onnelisesti raskaana taas:) viikkolla 32..
Tää raskaus ei todellakaan ole ollut helppo,mut kun vaan yrittää ja sinnittelee niin jollain tavalla löytää pienen ilon..tosiaan pelkoa riitää koko ajan siihen et mitä tulee tahtumaa...
ja tosiaan meidän poika kuoli ihan yllätäen vatsassa:(
Mutta mun pointti sua kohtaan on se et suree ja miettii asiaa hyvin läpi..mutta muista uutta raskautta ei kannatta isoa väliä jättää,koska ei ne asiat ikinä tule helppotumaan..aina se pelko on siinä ja sitä ei voi väistää..pelko vaan kasvaa vaikka itse kuvittelee et se lähtis pois..
ja tosiaan anteeks mun tyhmistä kysmyksistä sua kohtaan:( - Tuu-ti
Bumble-B kirjoitti:
Siis toki olisimme saaneet haudata, mutta emme halunneet. Vaikka se meidän oma pieni poika olikin, niin tuntui vähän "liialliselta" järjestää hautajaiset 21-viikkoiselle.. Kukin tavallaan mutta me emme halunneet, koko tilanne oli niin inhottava ja järkyttävä ja halusimme vain että kaikki olisi mahdollisimman nopeasti ohi. Laitoimme lehteen kuolinilmoituksen, mielestämme se riitti tässä tapauksessa.
Ehkä jos poika olisi kuollut samoilla viikoilla kuin teillä niin tilanne olisi ollut toinen, silloin vauva olisi konkreettisesti jo ollut lapsi, täysin valmis ja kehittynyt. Meidän poika oli enemmän vielä sikiö kuin vauva..En ole aikoihin pyörinyt näillä sivuilla ja nyt vasta luin mitä teille on käynyt. Osanottoni. Sanoja en oikein löydä...
- Bumble-B
..... kirjoitti:
mutta kai se lapsi on haudattu? tai?... kun mä en ole ihan koskaan ymärtänny mitä niille on tapahtunnu? yök..vaikee asia saada hienosti kirjoitettu:(
ja tosiaan olen todellakin surulinen teidän puolesta:(
Meidän kaveri kuoli lokakuussa 2005...ja nyt olen onnelisesti raskaana taas:) viikkolla 32..
Tää raskaus ei todellakaan ole ollut helppo,mut kun vaan yrittää ja sinnittelee niin jollain tavalla löytää pienen ilon..tosiaan pelkoa riitää koko ajan siihen et mitä tulee tahtumaa...
ja tosiaan meidän poika kuoli ihan yllätäen vatsassa:(
Mutta mun pointti sua kohtaan on se et suree ja miettii asiaa hyvin läpi..mutta muista uutta raskautta ei kannatta isoa väliä jättää,koska ei ne asiat ikinä tule helppotumaan..aina se pelko on siinä ja sitä ei voi väistää..pelko vaan kasvaa vaikka itse kuvittelee et se lähtis pois..
ja tosiaan anteeks mun tyhmistä kysmyksistä sua kohtaan:(..vauvan kohtalosta sen enempää kuin että sikiö ja istukka lähetettiin patologin tutkittavaksi että saataisiin selville, miksi meni kesken. Ja se, miten he sitten kuolleet vauvat hävittävät, on jotain mitä en edes halua tietää. :/ Toivottavasti ovat edes tuhkanneet, eivätkä vain heittäneet roskiin ja kaatopaikalle..
- ...
Bumble-B kirjoitti:
..vauvan kohtalosta sen enempää kuin että sikiö ja istukka lähetettiin patologin tutkittavaksi että saataisiin selville, miksi meni kesken. Ja se, miten he sitten kuolleet vauvat hävittävät, on jotain mitä en edes halua tietää. :/ Toivottavasti ovat edes tuhkanneet, eivätkä vain heittäneet roskiin ja kaatopaikalle..
kyl ne varmaan tuhkas...
en uskalla nettistä ottaa selvää,siks kysyin..
kaihan sul on joku asia mikä muistutaa lasta?nimi tai nalle tai? - emmiina00
Tuu-ti kirjoitti:
En ole aikoihin pyörinyt näillä sivuilla ja nyt vasta luin mitä teille on käynyt. Osanottoni. Sanoja en oikein löydä...
Otan osaa menetykseen :( Itsekkin keskenmenoja alkuviikoilla kokeneena en uskalla edes ajatella miltä se tuntuu myöhemmillä viikoilla.
Ja kyllä ne sikit muuten tuhkataan. Onneksi. :) - Bumble-B
... kirjoitti:
kyl ne varmaan tuhkas...
en uskalla nettistä ottaa selvää,siks kysyin..
kaihan sul on joku asia mikä muistutaa lasta?nimi tai nalle tai?..ultrakuvat ja siskon vauvalle ostama nalle joka soitti tuutulaulua kun sen narusta veti. Sitä soittelin viimeisinä päivinä vauvalle kun tiesin että sen aika oli masussa käymässä vähiin. Ja jäi niitä muistoja paljon muitakin, ihanat pikku potkut ja liikkeet masussa ja ajatus omasta pienestä pojasta joka nyt on kaunein enkeli.
- Tristar
Bumble-B kirjoitti:
..vauvan kohtalosta sen enempää kuin että sikiö ja istukka lähetettiin patologin tutkittavaksi että saataisiin selville, miksi meni kesken. Ja se, miten he sitten kuolleet vauvat hävittävät, on jotain mitä en edes halua tietää. :/ Toivottavasti ovat edes tuhkanneet, eivätkä vain heittäneet roskiin ja kaatopaikalle..
ainakin meille silloin kerrottiin että kaikki nuo tuhkataan. Meidän tyttö (kuoli rv 35) tuhkattiin omaan laskuun hautaustoimiston kautta, rv 22 on kuulemma raja sille että vanhemmat hoitavat hautauksen. Olivat toimistossa omaan piikkiinsä kaiverruttaneet nimenkin pieneen arkkuun, herranjestas... *tippa*
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h32711Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062491Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv42229Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.441855- 321433
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141423- 1761145
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011124Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201043Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81928