EU Komissio on hylännyt Englannin hakemuksen diesel veron tilapäisen alennuksen jatko-ajan. Eli ensi kesänä engelsmannit maksavat täyden hinnan vene dieselistä. Taitaa olla luetut päivät meidänkin löpöllä ajelulla ?
Diesel vero
38
4105
Vastaukset
- Jack Daniel
muttei se käytännössä tule ikinä toimimaan. Valvonta on täysin mahdotonta.
- Verokarhu
voidaan hoitaa määräämällä riittävän kovat
sanktiot väärällä aineella ajaville - vrt.
maantieliikenne.
Tämä varmaan vasta siirtymäajan jälkeen.
Onkohan tuo piti2:n tieto oikeasti relevantti,
kun olen ymmärtänyt, ettei kielteistä päätöstä
tulisi tuosta noin 'per heti', vaan kun
jäsenmaa on esittänyt erivapautta, niin se hyväksyttäisiin 1-2 vuodeksi..? - tarvitaan?
Kunhan meriasemat myyvät ainoastaan verollista, on aika yhdentekevää, ajaako joku vielä tupaöljyllä sitä itse tai edes tankkiautolla veneelle rahdaten. Ainakaan verotulojen turvaamisella ei valvontaa voi perustella.
- piti2
Verokarhu kirjoitti:
voidaan hoitaa määräämällä riittävän kovat
sanktiot väärällä aineella ajaville - vrt.
maantieliikenne.
Tämä varmaan vasta siirtymäajan jälkeen.
Onkohan tuo piti2:n tieto oikeasti relevantti,
kun olen ymmärtänyt, ettei kielteistä päätöstä
tulisi tuosta noin 'per heti', vaan kun
jäsenmaa on esittänyt erivapautta, niin se hyväksyttäisiin 1-2 vuodeksi..?YM news
Red Diesel - Derogation NOT renewed
--------------------------------------------------------------------------------
Treasury Minister John Healey today confirmed that the European Commission has rejected the UK Government's application to renew the UK's derogation on red diesel for private recreational boaters.
'This decision is naturally very disappointing. Despite the best efforts of the campaign leaders, RYA and British Marine Federation (BMF), and the efforts of the UK Government, it appears that the Commission was intent on removing the derogation at any cost and has dismissed the consequences to the UK marine industry and the private recreational boater' says Neil Northmore, RYA Government Affairs Advisor.
'Boaters could face a substantial increase in the price of marine diesel" warned Howard Pridding BMF Executive Director, "which will have a huge adverse impact on the UK marine industry. It is profoundly disappointing that the EU has not listened to the UK Government' - riskistä ja
pelon ilmapiiristä.
Eihän autojenkaan p-ainetta paljoa valvota, mutta kun pienenä riskinä on 20-kertaiset verot, sakot yms. saktiot, niin kiltisti sitä porukat Dieseliä tankaa. P-öljyähän saisi kätevästi oman talon lämmitysöljysäiliöstä, eikä tarvitsisi edes huolsikalla käydä. - J. Daniel
tarvitaan? kirjoitti:
Kunhan meriasemat myyvät ainoastaan verollista, on aika yhdentekevää, ajaako joku vielä tupaöljyllä sitä itse tai edes tankkiautolla veneelle rahdaten. Ainakaan verotulojen turvaamisella ei valvontaa voi perustella.
on oman haminan rannassa tollanen 1500l tilatankki josta oon ruukannu paatin yankata. Tankkiautolla paikallinen huoltamoyrittäjä sen on täyttänny. Toi riittää koko kaudeksi ja enpä ole siitä aikonut luopua.
- J.D
J. Daniel kirjoitti:
on oman haminan rannassa tollanen 1500l tilatankki josta oon ruukannu paatin yankata. Tankkiautolla paikallinen huoltamoyrittäjä sen on täyttänny. Toi riittää koko kaudeksi ja enpä ole siitä aikonut luopua.
näppihäiriö.
- Demokraattinen
että veneilijä maksaa hupistaan samojen sääntöjen pohjalta kuin karavaanarikin. Vääryys on ollut huutava.
- lähtökohdat
Maantien kunnossapito helvetinpaljon kalliimpaa kuin reimarien pitäminen paikoillaan.
- kustannukset
lähtökohdat kirjoitti:
Maantien kunnossapito helvetinpaljon kalliimpaa kuin reimarien pitäminen paikoillaan.
ei kohtaa.
Vain pieni osa, muistaakseni 1/4, auto- ja polttoaineveroista menee tieston ylläpitoon. Valtaosa käytetään sosiaaliturvaan yms. Sinne tarvitaan lisää rahaa, nyt kutsutaan veneilijät joukolla ja innolla apuun.
- On niin
Että pöllö-öljy tullaan poistamaan kokonaan.
Samalla reformilla mmaanviljelijätkin joutuvat ruveta käyttämään ns. farmiöljyä, joka on sama jota tullaan käyttämään veneissä.
Talonlämmitysöljy tullaan tekemään sellaiseksi että se ei sovellu mootoreihin ollenkaan.
Eipä tarvi valvontaa.
Esim ruotsissa ei ole edes olemassa pöllö-öljyä.
Siellä on vain dieseliä, jolla myös talot lämmitetään.- J.D
Aikamoinen satusetä! Eipä taida onnistua tuo löpön muuttaminen. Sitten ei kattiloissakaan liekki pala.
- ruottalaisilla
"Halpaa ekologista"Brasilialaista etanolia,eiköhän sitä ponsoroida joka paikkaan.
- Höpö...
J.D kirjoitti:
Aikamoinen satusetä! Eipä taida onnistua tuo löpön muuttaminen. Sitten ei kattiloissakaan liekki pala.
Ainakin minun polttimoni sopii kevyelle ja raskaalle -polttoöljylle sekä kaasulle.
Oljupoltinhan ei ole mikään dieselmoottori, vaan öljysumutin. - eeeiiii
Höpö... kirjoitti:
Ainakin minun polttimoni sopii kevyelle ja raskaalle -polttoöljylle sekä kaasulle.
Oljupoltinhan ei ole mikään dieselmoottori, vaan öljysumutin.Ei kyllä sovellu raskaalle polttoöljylle.
- Öljypolttimollani
eeeiiii kirjoitti:
Ei kyllä sovellu raskaalle polttoöljylle.
On jo 3 vuotta poltettu raskaat öljyt, jäteöljyt jne.
Vaatii vaan esilämmittämisen että notkistuu.
Poltin on Bentone
- motskarimies peltoreilla
Onhan se ehkä reilua maksaa huvilöpöstä 'normaali' hinta.
Sapettaa tietty kun veroja kerätään kaikesta mahdollisesta. Mutta valtion kassahan on pohjaton. Auton väliaikaiset(!) käyttömaksut, alkoholi, tupakka, polttoaineet yleensä ja tietty ihan välittömät verotkin. Mutta kaikkihan narisee kaikenmoisia etuuksia ja milläpäs ne sitten rahoitettaisiin! Sosiaalidemokraattinen kansankoti vaatii veronsa. ;-)
Lohdutuksena on ehkäpä se, että polttoaineen hinnankorotus ei tee monille kovin isoa lsälaskua muutenkin kohtuullisen hintavassa harrastuksessa.
Ajatellaanpa vaikka 1000 litran kulutusta kaudessa - lisälasku luokkaa 250 euroa.
Tekisi sillä muutakin, mutta pääomakulut, vakuutukset, talvisäilytykset, huollot, tarvikkeet yleensä taitavat haukata suhteellisesti paljon enemmän kuin itse menovesi.
Tuplakoneisia matkaveneilijöitä, jotka maksavat omasta pussistaan, käy kyllä hieman sääliksi.
Toivotaan nyt kuitenkin, ettei tule veneveroa tai käyttömaksua meille 'kapitalisteille'! ;)- reppana
Venevero tulee. Milloin, se on vain ajan kysymys. Siihen viittaa veneiden rekisteröinti ensi syksyyn mennessa. Vai löytyykö veneilijöitä, jotka uskovat rekisteröinnin perustelut. Väittävät että rekisteröintiä tarvitaan esim. turvallisuussyistä. Veneily on säilynyt jostakin kumman syystä viimeisenä vapauden saarekkeena sääntöjä ja pykäliä pursuavassa yhteiskunnassamme. Pidän pienenä ihmeenä ettei tätä verotusmahdollisuutta ole käytetty aiemmin. Onko veneilijöissä liikaa ns. silmäätekeviä, jotka ovat halunneet ylläpitää omia saavutettuja etujaan? Miksi verotonta polttoainetta on edes ollut saatavilla? Onko jutut Kekkosen asialle vihkiytymisestä pelkästään tuulesta temmattuja. Viisammat sivistäkää tyhmempää.
- rekisteristä,
reppana kirjoitti:
Venevero tulee. Milloin, se on vain ajan kysymys. Siihen viittaa veneiden rekisteröinti ensi syksyyn mennessa. Vai löytyykö veneilijöitä, jotka uskovat rekisteröinnin perustelut. Väittävät että rekisteröintiä tarvitaan esim. turvallisuussyistä. Veneily on säilynyt jostakin kumman syystä viimeisenä vapauden saarekkeena sääntöjä ja pykäliä pursuavassa yhteiskunnassamme. Pidän pienenä ihmeenä ettei tätä verotusmahdollisuutta ole käytetty aiemmin. Onko veneilijöissä liikaa ns. silmäätekeviä, jotka ovat halunneet ylläpitää omia saavutettuja etujaan? Miksi verotonta polttoainetta on edes ollut saatavilla? Onko jutut Kekkosen asialle vihkiytymisestä pelkästään tuulesta temmattuja. Viisammat sivistäkää tyhmempää.
koska se oli osoittautunut kustannuksiltaan kalliiksi eikä vastannut odotuksia. Niinpä meikäläisille poliitikoille tuli tarve "astua samaan paskakasaan uudelleen". Mielenkiintoista nähdä minkälainen numerosirkus saadaan. Dieselvero jää ja tulee nousemaan, se tuntuu selvältä. Johtaakohan kateus vielä erilliseen purjeen käyttömaksuun? Moottoriveneet ja purjeveneet eivät muutoin ole tasavertaisessa asemassa.
- oikeudenmukainen
Olen pitkään ihmetellyt että miksi jollakin on lupa ajaa verottomalla mutta toisella ei (bensakone vs. löpökoneet)? On oikein että löpö menee verolle, koska se ei enää aja niitä etuja joita sen luoitoiin ajamaan.
- kaikessako?
Saako vielä purjehtia? Herättääkö sekin sinussa kateutta, että ilmainen tuulienergia sallitaan veneilyssä? Toiset saavat purjehtia, toisten on pakko ajaa koneella. Onko sekään tasa-arvoa? Jotain tarttis tehdä, että kaikilla olis yhtä huonosti ja kaikki olis yhtä katkeria.
- vapaa''''
kaikessako? kirjoitti:
Saako vielä purjehtia? Herättääkö sekin sinussa kateutta, että ilmainen tuulienergia sallitaan veneilyssä? Toiset saavat purjehtia, toisten on pakko ajaa koneella. Onko sekään tasa-arvoa? Jotain tarttis tehdä, että kaikilla olis yhtä huonosti ja kaikki olis yhtä katkeria.
tuuli ei ole verolla toiselle ja toiselle ei, vaan kaikile vapaata. polttoaine taas on toiselle verovapaata, toiselle ei. se ei ole oikein. verolle vaan koska ajatuksen alkuperäinen idea ei ole enää käypä. veronkiertoa sanon mä.
- piti2
Lämmityslatteessahan saa tietysti edelleen käyttää verotonta "löpöä". Kuinka moni aikoo laittaa oman tankin lämppäriä varten ? Kylmänä kesänä lämmitykseen saattaa purkkarissa kulua enemmän polttoainetta kuin moottorilla ajeluun.
- huomio!
Tämä oli viikon iloisin vinkki. Oman teräsveneeni kamiinassa sattuu olemaan erillinen 80 litran p-a tankki jo valmiiksi. Kiitos!
- kale
Generaattorissa lämppärin lisäksi.Minullakin on 1700 litran tankit generaattorille ja lämppärille.Koneelle on 100 litran tankki ja sopivasti venttiileitä.
- Ei tehdä
kale kirjoitti:
Generaattorissa lämppärin lisäksi.Minullakin on 1700 litran tankit generaattorille ja lämppärille.Koneelle on 100 litran tankki ja sopivasti venttiileitä.
Tankista, vaan koneen polttoainesuodattimesta.
eli sama mitä tavaraa on tankissa.
Onhan rekoillakin oma tankki vebastolle, ja oma autolle.
Ja kun ratsataan, otetaan näyte suodattimesta - piti2
Ei tehdä kirjoitti:
Ja kun ratsataan, otetaan näyte suodattimestaMielenkiintoinen tulkinta voisi olla myös vene jossa on isot akut ja sähkömoottori. Voikohan akkuja ladata tuuligeneraattorin ja aurinkokennojen lisäksi dieselgeneraattorilla jossa palaa "löpö" ?
- kale
Ei tehdä kirjoitti:
Ja kun ratsataan, otetaan näyte suodattimestaniitä venttiileitä pitää ollakin oikeissa paikoissa,eli suodattimien jälkeen tehdään tarvittavat sinksaukset,ja vieläpä sähköisesti.
- Instanssit...
kale kirjoitti:
niitä venttiileitä pitää ollakin oikeissa paikoissa,eli suodattimien jälkeen tehdään tarvittavat sinksaukset,ja vieläpä sähköisesti.
Ovat nähneet yhtä sun toista, he tuskin ovat sen tyhmempiä kuin veneilijät.
Ainakin autopuolella ovat kieroja kuin korkkiruuvit. Pipokin ruuvataan päähän.
Saattavat ottaa näytteen suuttimeltakin.
Ja löpöhän värjää kaiken punaiseksi.
En tiedä sitten, kannattaako jollain 1000l. vuosikulutuksella vielä alkaa kuljaileen.
Voi tulla kalliiksi. - piti2
Instanssit... kirjoitti:
Ovat nähneet yhtä sun toista, he tuskin ovat sen tyhmempiä kuin veneilijät.
Ainakin autopuolella ovat kieroja kuin korkkiruuvit. Pipokin ruuvataan päähän.
Saattavat ottaa näytteen suuttimeltakin.
Ja löpöhän värjää kaiken punaiseksi.
En tiedä sitten, kannattaako jollain 1000l. vuosikulutuksella vielä alkaa kuljaileen.
Voi tulla kalliiksi.Ymmärtääkseni vene, toisin kuin auto, kuuluu kotirauhan piiriin, joten jos joku viranomainen tulee tarkastamaan polttoainetta täytyy ollat kotietsintälupa.
- Kuuluu...
piti2 kirjoitti:
Ymmärtääkseni vene, toisin kuin auto, kuuluu kotirauhan piiriin, joten jos joku viranomainen tulee tarkastamaan polttoainetta täytyy ollat kotietsintälupa.
Kotirauhan piiriin.
Se siis siitä teoriasta. - piti2
Kuuluu... kirjoitti:
Kotirauhan piiriin.
Se siis siitä teoriasta.Oikeassa olet auton suhteen. Maalaisjärki kuitenkin sanoo että on kotirauhan kannalta eri asia jos auton tai veneen polttoainetankista otetaan näyte ulkopuolelta tai avataan auton konepelti kuin jos tullaan veneeseen ja jos esim moottorin polttoainesuodattimiin päästään käsiksi purkamalla takajuutan punkka ? En olisi heti valmis päästämään viranomaisia tällaisia purkutoimia suorittamaan . Tuntuisiko tällainen viranomaistoimenpide sinusta lailliselta menettelyltä ?
- piti2
piti2 kirjoitti:
Oikeassa olet auton suhteen. Maalaisjärki kuitenkin sanoo että on kotirauhan kannalta eri asia jos auton tai veneen polttoainetankista otetaan näyte ulkopuolelta tai avataan auton konepelti kuin jos tullaan veneeseen ja jos esim moottorin polttoainesuodattimiin päästään käsiksi purkamalla takajuutan punkka ? En olisi heti valmis päästämään viranomaisia tällaisia purkutoimia suorittamaan . Tuntuisiko tällainen viranomaistoimenpide sinusta lailliselta menettelyltä ?
jos viranomainen tosissaan haluaa tarkastuksen suorittaa, ei siitä taida mihinkään päästä !
- ehtii
piti2 kirjoitti:
jos viranomainen tosissaan haluaa tarkastuksen suorittaa, ei siitä taida mihinkään päästä !
Polttoaineet vaihtumaan aivan palotilaan asti ennenkuin esim.minun konehuoneeseen pääsee sisälle ,aina on avaimet häveyksissä,mitä kaikkea tässä vielä keksitäänkään.
- Riittää.
ehtii kirjoitti:
Polttoaineet vaihtumaan aivan palotilaan asti ennenkuin esim.minun konehuoneeseen pääsee sisälle ,aina on avaimet häveyksissä,mitä kaikkea tässä vielä keksitäänkään.
Jos on venttiiliviritelmä, joka mahdollistaa moottorin käytön verottomalla polttoaineella.
Katsotaan että verottoman polttoaineen käyttöön on syyllistytty. - kale
Riittää. kirjoitti:
Jos on venttiiliviritelmä, joka mahdollistaa moottorin käytön verottomalla polttoaineella.
Katsotaan että verottoman polttoaineen käyttöön on syyllistytty.Sentään venttiileistä voi rangaista kun minulla on jo tällä hetkellä tuo venttiilikyhäelmä,johtuen siitä että olen varautunut ottamaan löpöä joko moottorin säiliöstä tai lämppärin/genun säiliöstä.
- piti2
kale kirjoitti:
Sentään venttiileistä voi rangaista kun minulla on jo tällä hetkellä tuo venttiilikyhäelmä,johtuen siitä että olen varautunut ottamaan löpöä joko moottorin säiliöstä tai lämppärin/genun säiliöstä.
Ehkäpä venttiilikyhäelmät saavat erikoispitkän siirtymä-ajan ?
Jos joku MEPPI ottaisi asian omakseen ? - Jos jos jos
kale kirjoitti:
Sentään venttiileistä voi rangaista kun minulla on jo tällä hetkellä tuo venttiilikyhäelmä,johtuen siitä että olen varautunut ottamaan löpöä joko moottorin säiliöstä tai lämppärin/genun säiliöstä.
Ei toki rangaista, kunhan molemmissa tankeissa on verollista polttoainetta.
Mutta ihan 100-varmasti saa sanktiot jos on venttiilikyhäyksiä, joilla mahdollistetaan verottomalla ajo, ja toisessa tankissa on sieläpä löpöä.
Vaikea se on selittää, että tuo 1500 l. tankki on lämmärille, ja tämä 50 l. tankki on moottorille :)
Ja verottajahan on sellainen epeli, että kun se saa päähänsä että herrä Hakkarainen on ajanut löpöllä,niinHakkarainen pannaan vaikka verotarkastukseen kaupan päälle.
Minä olen kerran rakennuspuolella joutunut niihin hampaisiin, enkä toista kertaa välitäis siihen rumbaan joutua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 15812109
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1525436Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p454550Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1343643Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska392738Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191926Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?1071656Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3621609Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1021506Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1361451