EI TULLUT TONTTIA.

kus

ONNEKSI EI SAATU TONTTIA,ON VARMAAN AIKA RIITAISAA RAKENTAA ESIM.500M2 TONTILLE.
MIHIN SIJOITAT MAAAINEKSET YM.TAVARAT?
YLI 800 NUMERO.

15

3502

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sanoi kettu....

...

• Pihlajanmarja

Miksi hait ylipäänsä tonttia, jos siihen rakentaminen olisi ollut sinulle ongelma?

• todella helppoa

Itse aion ainakin kuljettaa paskat maat heti pois ja tilaan vain tarvittaessa tavaraa tontilleni.

Laskin juuri budjettini tulevalle talolle, jonka rakennat itse pitkästä. Loppuhinta jää noin 120000-128000 euroon ja olen siihen suhteellisen tyytyväinen.

Taloni on jo kolmas kaupungin tontille rakentamani ja edellisestä tein hieman yli 200000 euroa voittoa eli tämä talo on vihdoinkin se aivan ilmainen minulle.

• Heppuli33

Vai että oikein 200.000 euroa voittoa? Miten vuokratontille kyhätyistä perusperustaloista voi muka tehdä noin ison voiton? En usko.

• minäkin uskon
        Heppuli33 kirjoitti:

Vai että oikein 200.000 euroa voittoa? Miten vuokratontille kyhätyistä perusperustaloista voi muka tehdä noin ison voiton? En usko.

No luuletko, että jos heppu tekee itse talonsa tuolla alle 130000 eurolla niin se myy sen sitten samalla rahalla?

Tiedän itse myös useita rakentajia, jotka tekevät saman tilin, mutta omalle työllensä he eivät laske mitään hintaa

• kus

taloon menee yli 200000 euroa,tiedän sen verran nykyisiä hintoja,ei pidä tuijottaa siihen talopaketin hintaan siihen tulee paljon muita kuluja.

• tarkemmin mitä kirjoitin
        kus kirjoitti:

taloon menee yli 200000 euroa,tiedän sen verran nykyisiä hintoja,ei pidä tuijottaa siihen talopaketin hintaan siihen tulee paljon muita kuluja.

Kiinnitä huomiota siihen, että minulle ei ole tulossa talopakettia, kiitos ymmärryksestä;)

• En usko.

niin kaupungin tontin voi saada vain KERRAN. Ja täytyy oikeasti olla melkoinen mäihä, jos joka hakukerta arpa suosii. Lisäksi kohtuukokoista taloa ei mitenkään rakenna tuolla budjetilla edes pitkästä puusta... 100 neliötä ehkä saa, mutta ei isompaa enää nykyään.

• siis väärin
        En usko. kirjoitti:

niin kaupungin tontin voi saada vain KERRAN. Ja täytyy oikeasti olla melkoinen mäihä, jos joka hakukerta arpa suosii. Lisäksi kohtuukokoista taloa ei mitenkään rakenna tuolla budjetilla edes pitkästä puusta... 100 neliötä ehkä saa, mutta ei isompaa enää nykyään.

Saa 140 neliötä tuolla rahalla. Maksa omastasi enemmän mikäli haluat. Minulle riittää tuo summa.

Hyvä esimerkki kuinka Suomalaisia kusetetaan rakennustarvikkeiden hankinnassa on juuri tämä.

• En usko.
        siis väärin kirjoitti:

Saa 140 neliötä tuolla rahalla. Maksa omastasi enemmän mikäli haluat. Minulle riittää tuo summa.

Hyvä esimerkki kuinka Suomalaisia kusetetaan rakennustarvikkeiden hankinnassa on juuri tämä.

Olen rakentanut 149 m2 talon vuonna 2001 tuolla budjetilla. Kaikki muut paitsi sähkötyöt teimme itse. Rakentaminen on kuitenkin 5-6 vuodessa kallistunut sen verran, ettei enää onnistu. Ei varmasti. Tai sitten sinä säästät sisustuksessa ja valitset halpislaattoja, maalia, halpiskeittiön, jne. Onko järkevää rakentaa taloa, jos joka asiassa täytyy säästää?

Niin, et muuten vastannut tuohon tonttikysymykseen. Miten voi olla mahdollista, että olet saanut kolme kaupungin tonttia...?

• helsinki-espoo

Itse juuri talon rakentaneena tiedän, pääkaupunkiseudun, ja halvimmilaan täällä kuulemma jotkut tekee ihan perus-perus-perus talon tekee ITSE noin 1.000e/m2.

Mutta noista taloista ei saa myöskään huippuhintoja, itsellä ei ole luxusta mutta 3.000e/m2 meni rakentamiseen mutta sain juuri sellaisen kuin halusin ja silti noin 80k saisi voitoa jos myisi eteenpäin välittömästi.

• huvittaa, ei kiinnosta
        En usko. kirjoitti:

Olen rakentanut 149 m2 talon vuonna 2001 tuolla budjetilla. Kaikki muut paitsi sähkötyöt teimme itse. Rakentaminen on kuitenkin 5-6 vuodessa kallistunut sen verran, ettei enää onnistu. Ei varmasti. Tai sitten sinä säästät sisustuksessa ja valitset halpislaattoja, maalia, halpiskeittiön, jne. Onko järkevää rakentaa taloa, jos joka asiassa täytyy säästää?

Niin, et muuten vastannut tuohon tonttikysymykseen. Miten voi olla mahdollista, että olet saanut kolme kaupungin tonttia...?

Sinua on siis kusetettu tuolloin reilulla kädellä, mikäli maksoit jo silloin tuollaisen hinnan talostasi. Itselläni budjetti pitää enkä todellakaan edes aio säästää missään vaan rakennan aivan normaaleista laadukkaista tuotteista. Kanavani ovat vain hieman paremmat kerran teillä tämä tuntuu olevan niin kallista;)

Kolmas tontti ja miten tämä nyt olisi niin mahdotonta????? Toinen muija, mutta tuskin tämänkään pitäisi mihinkään vaikuttaa? 90-luvun alussa tontteja sai valita, vuosituhannen vaihteessa hain yhtä ja sain sen ja nyt oli kaksi vaihtoehtoa. Näistäkin toinen oli aivan huumorilla ja tuskin sitä olisin edes huolinut.

Kun ei ahnehdi ja tuntuu onnistuvan vai eikö sinulla tunnu????;)

• Samppakakkonen
        huvittaa, ei kiinnosta kirjoitti:

Sinua on siis kusetettu tuolloin reilulla kädellä, mikäli maksoit jo silloin tuollaisen hinnan talostasi. Itselläni budjetti pitää enkä todellakaan edes aio säästää missään vaan rakennan aivan normaaleista laadukkaista tuotteista. Kanavani ovat vain hieman paremmat kerran teillä tämä tuntuu olevan niin kallista;)

Kolmas tontti ja miten tämä nyt olisi niin mahdotonta????? Toinen muija, mutta tuskin tämänkään pitäisi mihinkään vaikuttaa? 90-luvun alussa tontteja sai valita, vuosituhannen vaihteessa hain yhtä ja sain sen ja nyt oli kaksi vaihtoehtoa. Näistäkin toinen oli aivan huumorilla ja tuskin sitä olisin edes huolinut.

Kun ei ahnehdi ja tuntuu onnistuvan vai eikö sinulla tunnu????;)

kivitalo kuin tavallinen perusperuspuuröttelö.
        ;-DDD

• 3465
        Samppakakkonen kirjoitti:

;-DDD

Ja pointtisi oli??? Peruspuutalolla voi tehdä hyvän tilin ja sekös sinua harmittaa.

• ja pikaista
        Samppakakkonen kirjoitti:

;-DDD

Huomaa, että et kaupunkiin ole ikinään rakentanut, muahahhahahahahahahah ja tuskin edes ikinään rakennatkaan vaan unelmoit siitä jossain helvetin korvessa, muahahahahahahahahhah

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      122
      5115
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      30
      3658
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2460
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      50
      1578
    5. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      41
      1560
    6. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      24
      1504
    7. Minulla ei ole ketään muita

Enkä halua ketään muita kuin sinut.
      Ikävä
      23
      1391
    8. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1292
    9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1198
    10. Olen oikeasti aika mukava

Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.
      Ikävä
      22
      1117
    Aihe