TECHNISCHE SPECIFICATIES
MOTORTYPE 4-takt, vloeistofgekoeld, DOHC viercilinder in lijn DROOGGEWICHT 225 kg (ABS)
CILINDERINHOUD 1.255 cm3 VOORWIELOPHANGING Telescopische voorvork, schroefveren, oliegevulde schokdempers,
AANTAL KLEPPEN PER CIL. 4 veervoorspanning volledig instelbaar
BORING X SLAG 79,0 mm x 64,0 mm ACHTERWIELOPHANGING Swingarm, schroefveer, oliegevulde schokdemper,
MAXIMUM VERMOGEN 72,0 kW (98 pk)/7.500 t.p.m. veervoorspanning 7-voudig instelbaar, uitgaande
MAXIMUM KOPPEL 108,0 Nm/3.700 t.p.m. demping 4-voudig instelbaar
BRANDSTOFTOEVOER Injectie REMMEN VOOR/ACHTER Dubbele 310 mm schijven voor/ 240 mm schijf achter
STARTSYSTEEM Elektrisch VEERWEG VOOR/ACHTER 130 mm / 125 mm
TRANSMISSIE 6 versnellingen BANDEN VOOR/ACHTER 120/60 ZR17
TOTALE LENGTE 2.130 mm 180/55 ZR17
TOTALE BREEDTE 790 mm
TOTALE HOOGTE 1.225 mm BRANDSTOFTANKINHOUD 19 liter
WIELBASIS 1.480 mm
ZITHOOGTE 790 mm / 810 mm NIEUWE FEATURES Compleet nieuw model
BODEMVRIJHEID 130 mm Standaard met ABS
Uuden rosvon kujeet
33
5661
Vastaukset
- saku_xxas
Jos tämä pitää paikkansa maximi vääntö on noussut todella mukavasti..
- vesqu
Tietääkseni Suzuki ei ole vielä teho/vääntö tietoja ilmoittanut
- kielimies
Näin ne tulppaani miehet asian ilmoittivat.
Maximi väännön kierrokset tulee aika alhaalla? - rocster
kielimies kirjoitti:
Näin ne tulppaani miehet asian ilmoittivat.
Maximi väännön kierrokset tulee aika alhaalla?Kyllä hyvältä vaikuttaa, kysyntä on kovaa myös Euroopassa. Kiva video uudesta Banditista suzuki.switzerland-sivuilla. Hinta on tosi kilpailukykyinen verrattuna esim. 2007 Yamahan hintoihin. Merkkiliikkeestä saa hyvän tarjouksen, ei tartte välttämättä enää ostaa harmaatuojilta, koska ero on aika nimellinen, plus saa vaihturista vielä kunnon hyvityksen (kuitenkin kirpaisee aika lailla, vanhan pyörän hinnasta on sulanut kahdessa kesässä 40%) Tilatkaapa pian, toimitukset Euroopassakin esim. S-malleissa huhtikuussa.
- GSF
Videossa meinaan ei ollu ku sakemannin höpinää. Ois nyt voinu vähän kuunnella kuuluuko ajossa muutakin kuin ketjujen rahinaa, niinku tossa omassa.
Nätti peli.
Ei auta kuin messuilla aloittaa kaupan hieronta.
Paljonko tarjotaan 24 t ajetusta 02 mallista ?- rocster
Tilasin jo oman nakuversioni. Olisin halunnut heti samalla "vähän miehekkäämmät " soundit, mutta tuntuu, ettei kellään ole tietoa, millaiset vaimentimet siihen voi laittaa, kun on noi happitunnistimet sun muut. Onko mielikuvaa, millainen putki voisi sopia.
- GSF
rocster kirjoitti:
Tilasin jo oman nakuversioni. Olisin halunnut heti samalla "vähän miehekkäämmät " soundit, mutta tuntuu, ettei kellään ole tietoa, millaiset vaimentimet siihen voi laittaa, kun on noi happitunnistimet sun muut. Onko mielikuvaa, millainen putki voisi sopia.
..ei siis ole kauppiaallakaan, joten tuskinpa täälläkään. Varmaan jonkun säädön joutuu teettämään jos avarammat haluaa. Ison bändiitin ajoääni on aina ollut semmosta rallatusta, ketjut pääosissa. Muriseehan se vedätyksessä kyllä.
Missä muuten teit kaupat ?
Ostopäätökses kiinnostaa sikälikin, että kun halusit nakun, niin mikset ottanut 14 satasta ? Musta paras pändäri on just toi S-malli ja jos 1400 tehtäis ässänä, niin se ois mun peli.
Mutmut, niinhän se on, että toinen äidistä ja toinen tyttärestä. Minä aikanani innostuin tyttärestä, mutta nykyään se on tyttäreni äiti... - kysyä
rocster kirjoitti:
paljonko lähti listahinnasta pois. Kyselin tarjouksia ja SA-mallin hinnasta irtoaisi suoralla kaupalla n. tonni pois edukkaimmalta viralliselta myyjältä.
- rocster
GSF kirjoitti:
..ei siis ole kauppiaallakaan, joten tuskinpa täälläkään. Varmaan jonkun säädön joutuu teettämään jos avarammat haluaa. Ison bändiitin ajoääni on aina ollut semmosta rallatusta, ketjut pääosissa. Muriseehan se vedätyksessä kyllä.
Missä muuten teit kaupat ?
Ostopäätökses kiinnostaa sikälikin, että kun halusit nakun, niin mikset ottanut 14 satasta ? Musta paras pändäri on just toi S-malli ja jos 1400 tehtäis ässänä, niin se ois mun peli.
Mutmut, niinhän se on, että toinen äidistä ja toinen tyttärestä. Minä aikanani innostuin tyttärestä, mutta nykyään se on tyttäreni äiti...Pyörä on tulossa Takatalolta Salosta. Reilun tuntuista tähän asti. Kuten olen todennut, ei harmaatuojilla ja virallisilla myyjillä ole oleellista eroa hinnassa, ja jos on vaihdokki, kuten on moni todennut, ei epäilystäkään ostopaikasta.
Tietääkseni 1400 valmistus loppuu nyt myynnissä oleviin kappaleisiin. Kiinnostavia uusia nakuversioita on tosi vähän, rosvossa on nyt uusin moottori hienoilla vääntöarvoilla, öljynjäähdyttimellä, värinänpoistolla? jne ja kuulemma vaihteet on sovitettu paremmin kuin esim. CBF 1300 5-vaihteisena. Siis 6-vaihde olisi ylivaihde. Joillakin merkeillä on ongelmana kehno paikallinen edustus, jonka takia edes hyvää pyörää voi toiste ostaa (BMW). - sfdkdsf
rocster kirjoitti:
Pyörä on tulossa Takatalolta Salosta. Reilun tuntuista tähän asti. Kuten olen todennut, ei harmaatuojilla ja virallisilla myyjillä ole oleellista eroa hinnassa, ja jos on vaihdokki, kuten on moni todennut, ei epäilystäkään ostopaikasta.
Tietääkseni 1400 valmistus loppuu nyt myynnissä oleviin kappaleisiin. Kiinnostavia uusia nakuversioita on tosi vähän, rosvossa on nyt uusin moottori hienoilla vääntöarvoilla, öljynjäähdyttimellä, värinänpoistolla? jne ja kuulemma vaihteet on sovitettu paremmin kuin esim. CBF 1300 5-vaihteisena. Siis 6-vaihde olisi ylivaihde. Joillakin merkeillä on ongelmana kehno paikallinen edustus, jonka takia edes hyvää pyörää voi toiste ostaa (BMW).mihin hintaan tuon Bandit 1250S:n sais ilman vaihturia? Siis viralliseslta puolelta..
Itellä ois osto edessä eikä mulla ole valitettavasti antaa vaihdossa mitään, muuta kuin kahisevaa :)
Jos kauppiaat lukee tätä niin saa tarjota... - GSF
sfdkdsf kirjoitti:
mihin hintaan tuon Bandit 1250S:n sais ilman vaihturia? Siis viralliseslta puolelta..
Itellä ois osto edessä eikä mulla ole valitettavasti antaa vaihdossa mitään, muuta kuin kahisevaa :)
Jos kauppiaat lukee tätä niin saa tarjota...http://www.ee-speed.com/index.php?navi=moottoripyorat&sec=suzuki
10390,- ABS 500,- toim.k 150,- - sama
GSF kirjoitti:
http://www.ee-speed.com/index.php?navi=moottoripyorat&sec=suzuki
10390,- ABS 500,- toim.k 150,-SUZUKI GSF 1250 S Bandit *Ennakko 3/07 2007 10390
SUZUKI GSF 1250 S Bandit abs *Ennakko 3/07 2007 11390
öö, mutta mikä toi sun mainitsema 150e tk-kulu oli? Noi hinnat pitää tk:n sisällään.
En tiiä "uskaltaako" silti ostaa harmaana, varsinkin jos virallinen tuoja pääsis tuosta noin 300-500e päähän... mutta saas nähdä :) - sama
sama kirjoitti:
SUZUKI GSF 1250 S Bandit *Ennakko 3/07 2007 10390
SUZUKI GSF 1250 S Bandit abs *Ennakko 3/07 2007 11390
öö, mutta mikä toi sun mainitsema 150e tk-kulu oli? Noi hinnat pitää tk:n sisällään.
En tiiä "uskaltaako" silti ostaa harmaana, varsinkin jos virallinen tuoja pääsis tuosta noin 300-500e päähän... mutta saas nähdä :)Sekoilin ton toimitusmaksun kanssa. Selvästihän siellä listataan, mikä kaikki kuuluu hintaan, eli "kaikki". Samoin toi ABS onkin sen tonnin, eikä 500.
No eniveisson tommosta katotaan täälläkin, joskin vaihdokin kanssa. Mutta tarjouskierroksen jälkeen on helppo laskea hinta jolla oma vielä kannattaa myydä suoraan.
Tänään kuumeissani jo kolkuttelin Tussumopon ovea, mutta kiinni oli.
- sdöflkpasd
Onko kukaan löytänyt vielä yhtään testiä tästä uudestä Banditista netin syövereistä?
- rocster
Testejä on tehty. Kumma vain etten enää löydä osoitetta. Pitää sitkeästi vaan etsiä. Muistaakseni Australiassa oli testattu ja todettu tosi hyväksi, erityisesti vaihteiston välityssuhteiden puolesta.Toimitusaikoja ennakoitiin huhti-toukokuulle siellä. Mitenkähän käy, kun olen tilannut ja luvattu helmikuulle? On niin paljon halvempi muualla Euroopassa, kuin kilpailijoiden vanhat mallit, että kuinkas tässä käy?
- sama
rocster kirjoitti:
Testejä on tehty. Kumma vain etten enää löydä osoitetta. Pitää sitkeästi vaan etsiä. Muistaakseni Australiassa oli testattu ja todettu tosi hyväksi, erityisesti vaihteiston välityssuhteiden puolesta.Toimitusaikoja ennakoitiin huhti-toukokuulle siellä. Mitenkähän käy, kun olen tilannut ja luvattu helmikuulle? On niin paljon halvempi muualla Euroopassa, kuin kilpailijoiden vanhat mallit, että kuinkas tässä käy?
Ostitko viralliselta puolelta vai harmaatuojalta?
Aattelin vaan että paljonkohan on 12ke hinnasta neuvottelu varaa ilman vaihturia.. Hinta on kyllä todella kohdallaan, mutta onhan suurin osa tekniikasta runko, jousitus, jne vanhaa perua.
Mun mun tarvii jatkaa googlettelua, pakko löytää koeajoja raportteja ennen kuin meen lyömään nimen paperiin.
Ilmoittelethan jos satut sen testin jostain näkemään. - rocster
sama kirjoitti:
Aattelin vaan että paljonkohan on 12ke hinnasta neuvottelu varaa ilman vaihturia.. Hinta on kyllä todella kohdallaan, mutta onhan suurin osa tekniikasta runko, jousitus, jne vanhaa perua.
Mun mun tarvii jatkaa googlettelua, pakko löytää koeajoja raportteja ennen kuin meen lyömään nimen paperiin.
Ilmoittelethan jos satut sen testin jostain näkemään.Eri lähteissä on mainittu, että aika paljonkin on tehty muutoksia. Koska moottori on lyhyempi, kuin ennen, on takahaarukkaa pidennetty. Rungon kehtoputket on paksummat, kuin ennen. Moottorin teho lienee tarkoitukselle pidetty alle 100 hv keskieurooppalaisen vakuutus yms. hinnoittelun takia, eli vakuutusmaksu Suomessakin on aika siedettävä, erityisesti sellaisissa yhtiöissä, jossa maksu määräytyy teho-painosuhteen mukaan.
Itse tykästyin tähän siksi, että 6-vaihde on selvä ylivaihde, max. vääntömomentti 108 Nm tulee jo 3500 kierroksen kieppeillä. Tämä on jotain uutta, mihin aiemmat pyöräni eivät pystyneet. Uskoisin, että tehoakin löytyy, kun pyörä saadaan maahan ja syttypyöriä ja PC-päivityksiäkin päästään kokeilemaan.
Itse arvostan virallisia maahantuojia, ja hintahan saadaan kohdalleen, vaikka lisävarusteilla.
Yksi kiinnostava yksityiskohta on maininta, että öljy on jäähdytetty nesteellä, lieneekö lohko jäähdytetty vai joku lämmönvaihdin. - puolen
sama kirjoitti:
Ilmoittelethan jos satut sen testin jostain näkemään.myyjillä näyttäisi alennus olevan aika tarkkaan 7-8% suoralla kaupalla ostettaessa. Tarjouksen olen kysynyt viideltä eri myyjältä. Tuntuma kuulemma on, että keväällä loppuu myytävä ennen aikojaan.
- GSF
Katoin kyllä tuolta Sveitsin sivuilta aiemmin, mutta nyt sitä ei enää ole sitä videoo ?
http://www.suzuki.ch
Oma homma on vasta yhden tarjouksen varassa. Kilpailukykyinen suoraostohinta kuulemma värkätään verrattuna esim. ee-speed hintaan.
Vaihdokki tossa riesana sekoittaa, mutta ... - sama
GSF kirjoitti:
Katoin kyllä tuolta Sveitsin sivuilta aiemmin, mutta nyt sitä ei enää ole sitä videoo ?
Oma homma on vasta yhden tarjouksen varassa. Kilpailukykyinen suoraostohinta kuulemma värkätään verrattuna esim. ee-speed hintaan.
Vaihdokki tossa riesana sekoittaa, mutta ...hävis. Tsekkasin tuon videon jo aiemmin, mutta nyt on poissa.
Jos saat ee-speedin verrattuna asiallisen suoraostohinnan niin kerro ihmeessä liikkeen nimi, saattavat saada minusta myös seuraavan asikkaan. Lähinnä tuo 1250S ilman ABS kiinnostaa. - videotako
GSF kirjoitti:
Vaihdokki tossa riesana sekoittaa, mutta ...tarkoitat?
http://www.gruetter-motos.ch/Suzuki_GSF_650_1250_2007.htm - hintaa
sama kirjoitti:
hävis. Tsekkasin tuon videon jo aiemmin, mutta nyt on poissa.
Jos saat ee-speedin verrattuna asiallisen suoraostohinnan niin kerro ihmeessä liikkeen nimi, saattavat saada minusta myös seuraavan asikkaan. Lähinnä tuo 1250S ilman ABS kiinnostaa.Salon suunnan liikkeestä. Toistaiseksi selkeästi paras tarjous 1250SA:sta.
- naku
videotako kirjoitti:
tarkoitat?
http://www.gruetter-motos.ch/Suzuki_GSF_650_1250_2007.htmKiva, että löytyi taas kuva.
Mikä mua kismittää tuolla moto.orgin puolella on se, että tämä EE-speed ylvästelee suorastaan lain kiertämisellä ja on olevinaan maahantuoja, joka kantaa vastuuta. Onkohan näin? - GSF
videotako kirjoitti:
tarkoitat?
http://www.gruetter-motos.ch/Suzuki_GSF_650_1250_2007.htmJust sitä. Ääniä jäi kaipaamaan edelleen. Jos joku löytää myöhemmin äänellisen vastaavan, niin esille pliis.
. . MAINOS.
SUZUKI GSF 1200 S -02
sininen virheetön
ajettu 22850 km
Myydään "kuumeessa" hyvään talliin. - tuosta
GSF kirjoitti:
Just sitä. Ääniä jäi kaipaamaan edelleen. Jos joku löytää myöhemmin äänellisen vastaavan, niin esille pliis.
. . MAINOS.
SUZUKI GSF 1200 S -02
sininen virheetön
ajettu 22850 km
Myydään "kuumeessa" hyvään talliin.äänet löytyy, tosin selostus saksankielistä. Koneessasi on ilmeisesti ääniasetukset pielessä.
- GSF
tuosta kirjoitti:
äänet löytyy, tosin selostus saksankielistä. Koneessasi on ilmeisesti ääniasetukset pielessä.
Jäin kaipaamaan niitä -moottorin pakoääniä-, en sitä sakun höpinää.
Mitähän asetuksia pitäis muuttaa ?
- skeptikko
Kone on täysin uusi konstruktio, joskin "perustekniikkaa", mutta jos verrataan sitä ja jo 80 luvulla alullepantua ö-i-moottoria, joka ei mene rikki kuin tarkoituksellisella väärinkäytöllä - tilastotappiot, niin pieni pelko kaihertaa mahdollisista lastentaudeista. ?
Käsittääkseni tota konetta ei kauheesti o ajettu muualla kuin penkissä.
Lisäks semmonen point, että kun bandiitin runko muutettiin v-06 ja sielu (moottori) sitten -07, niin arveluttaa, että koko BANDIT haudataan -08. Tehdään tohon vesikoneeseen taas uudenaikaisempi runko ?
Paljon on avoimia kysymyksiä.
Taidan olla ketjun "yksinpuhelija", joten laitoin esille vielä huonomman nimen kuin gsf.
Tuolla on muuten ORG in puolella pitkä bändiittikeskustelu.
Tietääkö joku muita hyviä SUZ palstoja, täällä on välillä aikas hiljasta...- pelaten
kannattaisi odotella vielä ensi vuosi, mutta harvoinpa noissa Suzukin uusissakaan koneissa mitään perustavaa laatua olevaa hämminkiä on ollut. Eiköhän tuossakin ole otettu pohjaksi jokin jo käytössä oleva konstruktio, jota sitten hieman päivitellään. Mikäli myynti pysyy hyvänä, niin tuskinpa pyörää vielä ensi vuonna haudataan. Kardaanimalli olisi kieltämättä tervetullut lisä. Toisaalta ketjulla on pärjätty tähänkin asti ja pyörän hinta on kieltämättä sitä tasoa, että pieniä puutteitakin katsoo läpi sormien. Joten ei pelota ja kun hinta on saatu tingityksi kohdalleen, on kaupanteon aika.
- se vaatii
pari ekaa vuotta, kun kerran takuut on voimassa.
Honda muuten antaa 4v takuut. Aika reiluu ? - ntv
se vaatii kirjoitti:
pari ekaa vuotta, kun kerran takuut on voimassa.
Honda muuten antaa 4v takuut. Aika reiluu ?Mikähän olisi vaihtoehto uudeksi pyöräksi,jonka pitää ehdottomasti olla perinteinen, kauniskin MOOTTORIPYÖRÄ. Olen hyvin otettu uuden uuden ison rosvon olemuksesta, mustana ja alasti.Vääntöä heti alusta asti. Onko mitään vaihtoehtoja, koska hintahan pitää aina olla kohdallaan. Minulla on viimeisen kahden vuoden aikana ollut mm. seuraavia pyöriä, vanhojen harrasteiden lisäksi: Honda 650 vm.96 v2 42kW (hyvä, mutta vähän laiska, mukava kardaani yms), Suzuki V-Strom vm.05(hieman äkkijyrkkä, tärisi ikävästi), BMW R1150R vm.04(huono ajoasento, jonka korjaamiseksi paikallinen edustaja ei voinut tarjota, kuin...), Yamaha FZ6S vm.05(hyvä yleispyörä, jotenkin liian tavanomainen, vääntö melko olematon, alkoi vasta 12000rpm jälkeen). Nyt on etsittävä sellainen vanhaa kunnon pyörää muistuttava uusi peli, jossa on nykyajan mukavuuksia, kuten ABS ja äänet. Mitä suosittelisitte?
- tietävän
ntv kirjoitti:
Mikähän olisi vaihtoehto uudeksi pyöräksi,jonka pitää ehdottomasti olla perinteinen, kauniskin MOOTTORIPYÖRÄ. Olen hyvin otettu uuden uuden ison rosvon olemuksesta, mustana ja alasti.Vääntöä heti alusta asti. Onko mitään vaihtoehtoja, koska hintahan pitää aina olla kohdallaan. Minulla on viimeisen kahden vuoden aikana ollut mm. seuraavia pyöriä, vanhojen harrasteiden lisäksi: Honda 650 vm.96 v2 42kW (hyvä, mutta vähän laiska, mukava kardaani yms), Suzuki V-Strom vm.05(hieman äkkijyrkkä, tärisi ikävästi), BMW R1150R vm.04(huono ajoasento, jonka korjaamiseksi paikallinen edustaja ei voinut tarjota, kuin...), Yamaha FZ6S vm.05(hyvä yleispyörä, jotenkin liian tavanomainen, vääntö melko olematon, alkoi vasta 12000rpm jälkeen). Nyt on etsittävä sellainen vanhaa kunnon pyörää muistuttava uusi peli, jossa on nykyajan mukavuuksia, kuten ABS ja äänet. Mitä suosittelisitte?
vastauksen. Vaihtoehtoja ei ole. Kipinkapin kauppaan, keväällä myydään eioota.
- Bänditille
Rupesin uteliaisuuttani laskeskelemaan, paljonko tuollaisen SA-mallin tehdashinta voisi olla. Hinta meillä 12490€, Saksassa 8700€ ja USAssa 8700$=6600€.
Jenkkilän verot ovat luokkaa 8%, Saksassa 16% ja Suomessa 20% 22%. Tullimaksu lienee 10% maahantuontiarvosta. Maahantuojan ja myyjän kate yhteensa arviolta 25%. Lopputulos on se, että pyörän on lähdettävä tehtaalta n.4500 euron hintaan ja jenkkilään vieläkin halvemmalla. Kun tavara sitten tulee meille asti, ottaa meikäläinen verottaja pyörästä isomman potin kuin tehdas.- tuojat
kuorivat mielestäni kermat päältä. Näinhän se hinta muodostuu, että verot nappaa leijonan osan ja hintaero muualle verrattuna tuntuu hirveältä. Onneksi suuntaus on ollut hyvä parina viime vuotena. Se tosin aiheuttaa käytettyjen pyörien rajua arvon alennusta ja tekee kipeää. Vaan minne pistät vanhasi, kun harmaat tuojat minimoivat omat työnsä, eivät ota lainkaan vaihdossa ja näin välttyvät kuluttajansuojavaatimuksista käytettyjen kanssa, varastointikuluissa jne. Kuka tekee pyöristä esitteet,järjestää ajotestejä, suomenkieliset ohjeet ja kantaa vastuuta tyypityksistä jne. Hintakilpailu erityisesti Suzukien kohdalla on veristä, koska niitä harmaatuodaan runsaasti. Honda esim. ei ole lähtenyt tälle linjalle. Harmaatuojat tekevät kokonaisuus huomioon ottaen hallaa alalle, vaikka yksittäisessä ostoksessa se tuntuisikin hyvältä ratkaisulta. Katsokaa esim EE-speedin vaihturilistaa, älkä kuolko nauruun!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7202730Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3462366Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä262162Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o312101Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581748Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise121282Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181279- 551130
- 661125
Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?41085