Toyota on Bolognan autonäyttelyn yhteydessä julkaissut lisää infoa ja virallisia kuvia Auriksesta.
Ehdottomasti mielenkiintoisin tieto on se että kaikissa versioissa ei käytetä samaa jousitusratkaisua. 177 hv dieselmallissa on aivan erilainen takajousitusrakenne kuin muissa malleissa. Ja kyse ei siis ole mistään pikkumuutoksista kuten jousien paksuuksista jne. Muissa malleissa on takana yhdystukiakselisto, mutta 177 heppaisessa on kahden tukivarren-rakenne. Kahden eri jousitusratkaisun kehittäminen on tietysti kallista ja olisi mielenkiintoista tietää miksi näin on tehty. Samalla on selvää että ajettavuudessa tulee olemaan eroa, mutta kumman ratkaisun hyväksi? Double wishbone tulee aikanaan varmasti myös T-sportiin? Suomessa VSC on varmasti vakiona vaikka kaikissa Euroopan maissa näin ei olekaan. Tekstin lopussa on virhe 0-100 kiihtyvyys on tietenkin 8,1 sek eikä 6,2 sek.
http://www.worldcarfans.com/news.cfm/country/jcf/newsID/2061206.003/toyota/toyota-auris-european-debut
Lisää Auris tietoa ja kuvia
5
1097
Vastaukset
- pohtii mä
saattaapi olla että nykynen 99 Corolla lähtee vaihtoon ja tuo ilmestyypi parkkikselle. Koeajolle tuo nyt ainakin on vietävä. Itsellä menee auto vaihtoon tässä 1½ vuoden sisään ja tämä on kyllä ehdokaslistalla aika kärjessä. muita harkittavia on uus nissan qashqai (turhan iso omaan käyttöön) ja ehkä skoda octavia.
plussat
erottuva ulkonäkö
etu ja takavalot hienot
korkea, tilava (vastoin nykytrendiä)
1.6 moottori vaikuttaa pirteältä lukujen perusteella. (suomen verotuksella kohtuullisesti ajavalle järkevin vaihtoehto)
tasanen lattiapinta takana
sisusta on parhaita näkmiäni luokassaan ja jopa luokkaa ylempiäkin tyylikkäämpi
itse pidän tuosta vaihdekepin ja käsijarrun sijoittelusta ja keskellä olevasta "sillasta"
mittaristo näyttää tuoreelta
paljon käytännöllisiä säilytyslokeroita
M-MT automaatin taloudellisus
miinukset
- onko M-MT automaatti luotettava?
- etu A-pilari, miksi tollanen näkyvyyden-esto viritys? Noh tuon ansiosta ehkä tuulilasi on viistompi ja täten antaa lisää tilaa sisälle, mutta silti... eikös nuo ole jo todettu susiksi, huono veto tojolta...- nytkyn,nytkyn M-MT!!.
Toivottavasti vaihdot onnistuvat hyvin vähäisilläja varsinkin huomaamattomilla nykäyksillä,
täyskaasullakin!.
Muuten ei käy.
- riittää
mutta niistä on turha kirjoitella tälle palstalle.
Joten voin vain toivottaa hyvää jatkoa ja merkkiuskollisuutta. Toyota on ihan oikeasti hyvä auto. - anastas vararatas
..mutta eipä niin radikaalisti poikkea nykyisestä mallista muodoiltaan. Mikä lie tarkoituskin.
- corolla 05
Kyllä tämä nykyinen hb-corolla on paremman näköinen kuin tuo Auris.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7242461Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3482077Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä261922Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o101743Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581528Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise121062Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181049- 55910
- 63895
Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?2858