Kadoksissa

numb/

Mä oon jo pitkään miettiny mikä on vialla kunnes tajusin. Mulla on syömisen kanssa ongelma. Tuntuu että mä "lohdutan" itteeni ruoalla ja saan siitä jonkinlaista hyvää oloo. Ei sellasta normaalia kun on syönyt eikä oo huono olo jne. Siitä ei tuu mitään loppua. Alkupäivän oon syömättä mutta iltasin se alkaa. Syön LIIAN paljon ja vaikka maha ois niin täynnä että sattuu oikein niin silti on jotenkin hyvä olo.

Enkä tykkää tästä yhtään. Enkä tiedä miten mun pitäs alkaa tätä ongelmaa hoitamaan. Tiiän ehkä joitain syitä miksi yritän "ruokkia pahaa oloa pois". Mutten tiedä mistä alottaisin tän jutun hoitamisen. Onko kellään edes pientä neuvoa?

3

406

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..............................

ymmärrän sua täysin, koska mulla on ollu sama juttu vuosia.. tunteet ja syöminen on liian voimakkaasti yhteyksissä.. Pitäis löytää joku toinen keino käsitellä tunteita kun syöminen... Olisi hyvä jos on joku ihminen jolle voi puhua IHAN kaiken. Ja syitä ahditukseen jne olisi hyvä käsitellä.. Saada elämäniloa normaaleista asioista, oppia rakastamaan itseä ja ennenkaikkea olla ajattelematta ruokaa, muuna kun vain välttämättömyytenä,arkisena asiana... Mutta vaikeaa kaikki on....

• numb/

Tuntuu vaan niin vaikeelta. Ruoka pyörii kokoajan (tai ainakin melkein) mielessä ja sitten kun taas syö, sitä on vaikee lopettaa. :/ Haluisitko vaihtaa ajatuksia vaikkapa s-posteilla tai jotain? Ois kiva jutella myös sellasen henkilön kanssa joka ymmärtää mitä on menossa ja vois ehkä auttaakin toinen toistansa.

• calmato

Kaikkeen sellaiseen, josta saa nautintoa voi myös jäädä koukkuun. Itse ainakin olen tosi helposti koukuttuvaa tyyppiä. Minulla ei auta muu, kuin että yritän pitää isoa valiokoimaa näitä mielihyvää tuovia asioita elämässäni. Kun niitä on tarpeeksi, jonkinlainen kohtuus ja tasapaino on toistaiseksi säilynyt.

Nautin siis ruuasta, uimisesta, lenkkeilystä, saunomisesta, tukan kunnollisesta harjaamisesta ja päänahan hieromisesta, jalkakylvystä, saunasta, aviollisista iloista mieheni kanssa, hyvästä kirjasta, musiikista, kivasta mielenkiintoisesta käsityöstä jne. Usein myös työn tekemiseen saa mukaan nautintoa ja nyt viimeksi olen ihan valehtelematta nauttinut uuden tietokoneohjelman opettelemisesta.

Niin... olen muuten tähän Netissä kirjoitteluunkin koukussa, eli jotain mielihyvää tuottaa muiden ihmisten ajatuksiin tutustuminen ja omien heittäminen sekaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      5
      2742
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2571
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      17
      2291
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      46
      1874
    5. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1453
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1443
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1163
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1144
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1053
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      948
    Aihe