Belaruksista

ostamassa

Kestääkö Belarus normaalissa lumi ja lanaus ja peräkärri käytössä? Oulunläänissä joku urakoikin Belaruksella.Näitä saa huomattavasti halvemmalla kuin länsikoneita.Miten on osien saanti?

19

4642

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oli joskus

      Helsingin läänissä joku ajoi joskus taksia ladalla(ilmeisesti jonkunlainen varaauto, kun mersu huollossa vitsi kavereille?).

      Tuskinpa kukaan uskoo oikeasti, että Belarus olisi niin hyvä kuin mikä tahansa länsi-traktori. Euro on kuitenkin niin hyvä konsultti, että joillekkin sitten se Belaruskin kelpaa ajamisee. Mitä itse arvelet mistä se hinta ero tulee?

      Eli ei kestä tietenkään samalla tavalla kuin länsi-traktori. Varat huolto/saatavuus jne. vaikuttavat osaltaan tietysti siihen miksi on niin halpa. Eihän niitäkään kukaan ilmaiseksi osien tarvitsijaa varten hyllyssä pidä. Kaikki varaosat kyllä löytyy, aikanaan ja jollakin hintaa. Jos kysymyksessä joku osa jota löytyy yksi kappale suomesta, niin myyjä yleensä hinnoittelee sen mukaisesti. Timantitkin on kalliita samasta syystä.

      Ulkomailta tilaamalla saa kyllä nykyaikana mitä vaan. Hyvää ja halpaa ei ole vieläkään samassa paketissa, ei ainakaan traktoreissa. Halpa se Belarus on ostaa, mutta halvalla sen joutuu myös vaihtamaan/myymään.

      • Nimetön

        jeps. totta puhuakseni jos ostaa kyseisen traktorin niin kyllä siinä on pariksi sukupolveksi traktoria lumihomiin.


      • 920
        Nimetön kirjoitti:

        jeps. totta puhuakseni jos ostaa kyseisen traktorin niin kyllä siinä on pariksi sukupolveksi traktoria lumihomiin.

        Ihmeellisesti niitä myytiin jopa USA:ssakin, maahantuonti alkoi -75 ja sen jälkeen Belarusta on myyty yli 90000 kpl siellä.Tämmönen tieto oli joskus sikäläisen maahantuojan sivuilla... Ja nykyäänkin markkinajohtaja kaikissa Baltian maissa.Mulla menossa neljäs Belarus ilman mitään suuria ongelmia.Ei toki maatakaan ole kuin 30ha mut kuitenkin.


    • 525

      Masinistit palstalta löytyy keskustelua eri traktorimerkeistä.

    • utelias vain

      Repalusta ostamassa?
      Kai sillä ne työt tekee mihin se on tarkoitettukin. Toivottavasti.

      Tiedättekö muuten mikä on sellainen, joka ei tärise, eikä mahdu perseeseen?
      Vastaus: Venäläinen perseen täristin.

    • seuranneena

      täytyy sanoa että, melkein sääliksi kävi. Koko ajan jotain "pientä", en kyllä koskis pitkällä tikullakaan.

    • Belarussia

      Belarus kestää parhaiten kun se seisoo käyttämättömänä. Niitä saa toki halvemmalla kuin länsikoneita mutta hinta tasaantuu kyllä hyvin korjauskustannusten muodossa. Osia saa ja ainahan voi ostaa toisen varaosiksi, varmuuden vuoksi.

      Pari vuotta yritin pärjätä Belaruksen kanssa harrastuspohjalta. Sitten alkoi tehdä mieli muutakin kuin remonttia ja siirryin länsipeliin.

    • purkaamossa

      katsomassa sisäkalujen laatua. Näkee päällepäinkin kuinka ruovia työn jälki on. Todellisuus kirpaisee kerralla.

    • minäkii

      Siitä oululääni hepusta vaan kyllä sen valetta täytyy olla. Itellä oli semmonen 825 uutena ostin,kyllä se oli rohja koko ajan. Semmonenhan se näöltäänkin niinku ves-sankkoon roiskastu uuvenvuoje tina.

      • kokemusta

        505 mallista.Ei siitä ainakaan lypsykarjatilan traktoriksi ole mutta menettelee joissain töissä.Kaamea ajettava maantiellä...Lie ollut ohjauksessa klappiakin..Huokaisin helpotuksesta kun sain sen tuotua liikkeen vaihtoon...


      • rus
        kokemusta kirjoitti:

        505 mallista.Ei siitä ainakaan lypsykarjatilan traktoriksi ole mutta menettelee joissain töissä.Kaamea ajettava maantiellä...Lie ollut ohjauksessa klappiakin..Huokaisin helpotuksesta kun sain sen tuotua liikkeen vaihtoon...

        Oletteko olleet lentokoneen kyydissä venäjän päällä, katselkaa siellä olevia silmänkantamattomiin olevia peltoaukeita ja miettikää minkä merkkisillä raktoreilla siellä peltotyöt on tehty. Ruvetkaa sen jälkeeen vasta suomen pikkutilkkujen raapijat puhuun kestävyydestä. Haukutta vaikka ette ole ajanut metriäkään belaruiskulla.


      • jos ne
        rus kirjoitti:

        Oletteko olleet lentokoneen kyydissä venäjän päällä, katselkaa siellä olevia silmänkantamattomiin olevia peltoaukeita ja miettikää minkä merkkisillä raktoreilla siellä peltotyöt on tehty. Ruvetkaa sen jälkeeen vasta suomen pikkutilkkujen raapijat puhuun kestävyydestä. Haukutta vaikka ette ole ajanut metriäkään belaruiskulla.

        silmänkanttamattomat pellot olisivat suomalasten
        viljelyksessä, koko pallo olisi jo tukehtunut ylijäämämaatalous tuotteisiin.


      • sinullakkaa
        rus kirjoitti:

        Oletteko olleet lentokoneen kyydissä venäjän päällä, katselkaa siellä olevia silmänkantamattomiin olevia peltoaukeita ja miettikää minkä merkkisillä raktoreilla siellä peltotyöt on tehty. Ruvetkaa sen jälkeeen vasta suomen pikkutilkkujen raapijat puhuun kestävyydestä. Haukutta vaikka ette ole ajanut metriäkään belaruiskulla.

        oikeen käsitystä sen puolen asioista tai sitten neon(vielä) aatteen värittämiä.Kyllähän sen nuapurin koon kaikki täällä tietää että yhessä kaupungissakin saattaa siellä olla enempi asukkaita kuin koko suomessa ja pellot on isot. Vaan kyllä se pelarus on silti rohja se on sitä näkeehän sen päältäpäin heti jos jotain koneista ymmärtää.Kyllä minä 10 vuotta pelaruksen kanssa tappelin ja en kyllä löytänyt siitä sitä suuremmoista järjen jälkee,öljyä se vuoti koko ajan millon mistäkin.


      • pellot
        sinullakkaa kirjoitti:

        oikeen käsitystä sen puolen asioista tai sitten neon(vielä) aatteen värittämiä.Kyllähän sen nuapurin koon kaikki täällä tietää että yhessä kaupungissakin saattaa siellä olla enempi asukkaita kuin koko suomessa ja pellot on isot. Vaan kyllä se pelarus on silti rohja se on sitä näkeehän sen päältäpäin heti jos jotain koneista ymmärtää.Kyllä minä 10 vuotta pelaruksen kanssa tappelin ja en kyllä löytänyt siitä sitä suuremmoista järjen jälkee,öljyä se vuoti koko ajan millon mistäkin.

        jos meillä olisi niin suuret pellot kuin itä naapurilla ei koko suomen rahat riittäs niihin maatalous tukiaisiin niin hyviä viljeliöitä täällä on.


      • ilmasto
        pellot kirjoitti:

        jos meillä olisi niin suuret pellot kuin itä naapurilla ei koko suomen rahat riittäs niihin maatalous tukiaisiin niin hyviä viljeliöitä täällä on.

        Kylläsiellä on myös kovat pakkaset ja löpön laatu on varmasti paljon huonompaa kuin suomessa.Luulempa että heidän litkuilla olisi länsikone loto muutamassa vuodessa.Moni ihailee länsi muotoilua ja viimeisteltyä hyttiä ja tekee liian hätiköityjä johtopäätöksiä.


      • Maono
        ilmasto kirjoitti:

        Kylläsiellä on myös kovat pakkaset ja löpön laatu on varmasti paljon huonompaa kuin suomessa.Luulempa että heidän litkuilla olisi länsikone loto muutamassa vuodessa.Moni ihailee länsi muotoilua ja viimeisteltyä hyttiä ja tekee liian hätiköityjä johtopäätöksiä.

        Nii että niinkö se on että mitä kauheeemman näkönen kone sen parempi.Ee et sinä konneista tiijä mittää sinä puolustat pelarustai ihan muin perustein. Eekö ne nekkii ainakii yritä kehittee niitä konneitaan pelaruksessain oli länsmainen sähkönostolaite ja joskus suomalainen se hydrauliikanlohko mitä lisäkäyttölaitteeks sanovat. Joo kokkeilisit joskus konneita nii näkisit että niillä viimestelyillä ja muotoiluilla on melekonen merkitys konneen kestollekkiin.


      • on isot kyllä
        sinullakkaa kirjoitti:

        oikeen käsitystä sen puolen asioista tai sitten neon(vielä) aatteen värittämiä.Kyllähän sen nuapurin koon kaikki täällä tietää että yhessä kaupungissakin saattaa siellä olla enempi asukkaita kuin koko suomessa ja pellot on isot. Vaan kyllä se pelarus on silti rohja se on sitä näkeehän sen päältäpäin heti jos jotain koneista ymmärtää.Kyllä minä 10 vuotta pelaruksen kanssa tappelin ja en kyllä löytänyt siitä sitä suuremmoista järjen jälkee,öljyä se vuoti koko ajan millon mistäkin.

        se on moneen kertaan todettu, mutta mikä on sen sadon määrä per hehtaari mikä niistä saadaan talteen elintarvikkeiksi kelpaavana laatuna.
        ei taida olla kovin korkea.


    • isäntä itte

      Itse olen ostanut kaksi uutta Belarusta. Sittemmin kolme uutta länsikonetta. Täytyy sanoa, että tänä päivänä länsikoneiden laatu on mennyt niin paljon alaspäin, että taitaapa kokoonpanon laatu olla ruskissakin jo parempi! Kyllä Belaruksessa koeteltu, luja tekniikka on ja MIELETÖN vetoteho! Hallintalaitteiden karkeus on vähän sellainen -asia..

      • Nimetön

        Ovat oleet kovinki yllättyneitä veli venäläisen teoksesta. Koitin olla asiasta toista mieltä mutta vittuilivat vaan että pelari tehtiin normaalisti silloin 70 luvun puolessa välissä mutta te siis me suomalaiset kasasitta kuorma-auton popniitillä siis niitti koppi sisun.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      120
      1301
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1163
    3. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      48
      1133
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe