Onko porukoilla kokemusta otsikon lisätrimmilevyistä? Mahtaisiko toimia Yamarin 5150:ssa. Kone on Evinrude 70 4t.
Hydrofoil
3
1041
Vastaukset
- skeptikko
Mielestäni 5150/70 on hyvä yhdistelmä joka ei hydrofoilista saa mitään hyötyä, huippunopeus vaan laskee.
- Benqqu
Itse olen noita hydrofoileja käyttänyt parissa pienemmässä veneessä. Vahvistavat mottoritrimmin vaikutusta. Huippunopeudessa en ole huomannut mitään eroa (GPS) . Merkittävin vaikutus minulla on ollut että konetta voi nostaa merkittävästikin ilman että potkuri ventiloi kaarteissa. Busterissa pystyin nostamaan konetta 4 cm foilien asentamisen jälkeen jolloin potkurin pito oli vastaava kuin ilman foileja ja kone alempana. Lisäksi vene plaanaa noin 2 solmua alemmassa nopeudessa.
Mitään haittapuolia en ole noissa havainnut.
Benkku - ???
Benqqu kirjoitti:
Itse olen noita hydrofoileja käyttänyt parissa pienemmässä veneessä. Vahvistavat mottoritrimmin vaikutusta. Huippunopeudessa en ole huomannut mitään eroa (GPS) . Merkittävin vaikutus minulla on ollut että konetta voi nostaa merkittävästikin ilman että potkuri ventiloi kaarteissa. Busterissa pystyin nostamaan konetta 4 cm foilien asentamisen jälkeen jolloin potkurin pito oli vastaava kuin ilman foileja ja kone alempana. Lisäksi vene plaanaa noin 2 solmua alemmassa nopeudessa.
Mitään haittapuolia en ole noissa havainnut.
BenkkuKo. yhdistelmä on melko peräpainoinen, joten kantavuutta lähinnä haetaan.Huippunopeudessa pari solmua puoleen tai toiseen ei maata kaada.Tietysti oikeat trimmitasot olisi paras vaihtoehto, mutta foilit ovat sen verran halvat, että kannattaa ehkä kokeilla. Ei paljon häviä, vaikka eivät toimisikaan. Siitä olen varma , että oikeat tasot toimivat (kokemusta aikaisemmista veneistä).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h302861Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062671Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv292377Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.491904Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141503- 321473
- 291199
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1021193- 1771183
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.711015