Ongelmia sytoista. Kaikki muut tähän asti ilmenneet sivuvaikutukset jotenkin kestän mut tää on pahinta! suun limakalvot arat - no sekin vielä suht siedettävää - MUTTA kun sen lisäksi tuntuu että koko ruokatorvi on tulessa. vaikea syödä ja juoda yhtään mitään, vesikin tuntuu aika pahalta ja koko ajan korventaa koko rintakehää. Vinkkejä mikä auttaa tähän?? kenelläkään?? pliis. onko ruokia mitkä helpottaa (ei siis tule mieleen hörppiä limpparia tai kuumaa kaakaota, selkeestikään..) tai mitään konsteja?
Kiitos etukäteen!
sytot ja limakalvovauriot
7
1635
Vastaukset
- kix
Pyydä resepti, Somac, Zantac, Lanzo.
Näistä paras lienee Somac. Käytetään
ruokatorven tulehdukseen , närästykseen jne.
Aamulla kaurapuuro ja sitten vasta muuta ruokaa. - myöskin sytojen saaja
Minä olen saanut suun limakalvot pysymään hyvinä kun pesen aina ruokailun jälkeen hampaani ja huuhtelen suolavedellä.
Keitin itse suolavettä 1l vettä ruokalusikallinen merisuolaa.Säilytän sitä jääkaapissa ja otan päivän tarpeen huoneen lämpöön. Tällä konstilla on moni saanut limakalvot pysymään siedettävinä.- syöpäläinen82
kiitti suolavesivinkistä! kokeilen sitä takuulla. ainakin luonnollinen keino, toki lääkkeitäkin pitää napsia jos ne luonnolliset keinot ei auta..
- entinen pattikaula
Minä sain Somac-lääkettä ja sitten myöhemmin jouduin kokonaan luopumaan suun kautta syömisestä (onneksi oli se peg-letku valmiina). Kun sitten parin kk tauon jälkeen opettelin syömään uudestaan, niin yllätys yllätys, kuoreton nakki ja makkara olivat karjalanpiirakan lisäksi ainoat jotka menivät alas. :-)
- syöpään
otat sytoja?
Ja miten otettuna (tabletti vai suoneen).
Itelläni ei ainakaan suun kautta otettu Xeloda tehnyt mitään ko. ongelmaa ja sain vielä samalla sädehoitoakin.
Ainoastaan ripulia silloin tällöin.- jaa-aa
itsellä auttoivat vaan jääpalat. Niitä imeskelin kun suu tuntui olevan haavoilla ja tulessa. Ja ne muuten auttoivat pahoinvointiinkin. (En pystynyt juomaan edes vettä nestemäisessä muodossa) Jääpalat sitten psyivät mahassa edes jonkun aikaa---
Lääkäri määräsi minulle Nexium nimistä lääkettä polttavaan ruokatorven vaivaan.Käänny lääkärin puoleen vaivoinesi.Minua ainakin auttoi ko.lääke.Hyvää jatkoa Sinulle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m2905459- 705026
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest484146- 513840
- 413458
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo883116Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv692972- 402154
- 442081
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami272078