Jos työttömät eivät ryhdistäydy ajamaan oikeuksiaan, niin silloin he ansaitsevat työttömyytensä! Toisaalta, lainsäädäntö ja asetukset ollaan tehty (ja jatkuvasti tehdään) sellaisiksi, että työttömistä puristetaan viimeisetkin mehut ja näin ollen heidän mahdollisuutensa vaikuttaa ovat lähes olemattomat. Kuitenkin ainoa keinoa työttömyyden aseman parantamiseksi on työttömissä itsessään…
Ihmisarvo Ry on haasteellisen työn edessä. Tukekaamme sitä työtä ja muistakaamme: Suurikin tuli syttyy pienestä kipinästä!
Marko Lind
KESKUSTELUA TYÖTTÖMYYDESTÄ
http://www.ihmisarvo.org/keskustelu/index.php
IHMISARVO RY
http://www.ihmisarvo.org/index1.htm
Työttömät: YHDISTYKÄÄ!
78
3808
Vastaukset
- lind kun
Kaikki vuosia työttömänä olleet eivät enää yksinkertaisesti jaksa ruveta mekkaloimaan kun eihän ne asiat kuitenkaan mihinkään muutu! moni on hurahtanut päihteisiin ja se jos mikä pitäisi ensin saada kuntoon! miten joku työtön vuosia esim alkoholia vetäneenä ja itse tuntonsa menettäneenä olisi fyysisesti edes työkuntoinen vaikka joku töitä tarjoaisikin! no nythän se muuttuu kun "pakotetaan" uuden lain nojalla johonkin pilipali hommaan muutamaksi tunniksi päivässä!ammatti miehet vuolevat puu ukkoja jossain pajalla palkkana muutama euro enemmän kuin työttömyys korvaukset! miten jotkut imatran työttömät saisivat mitään aikaan kun eisaa kansan edustajatkaan! imatralla pitäisi olla joku "kapina kenraali" puolustamassa työttömien asioita! mitä työttömien pitäs sun mielestäs tehdä! mennä kulmille isojen kylttien kanssa meuhkaamaan tyhjille seinille! vielä sinne nolaamaan itsensä muitten kaupunkilaisten silmissä! muissa maissa räjähtelee jo pommit edustajien autojen alla moisesta sikailusta mitä ne eduskunnassa harrastaa! niinhän sitä kyllä harrastetaan imatrallakin...päättäjien toimesta! olikohan se muuten totta että imatran kaupunki joskus alkaisi rahoittamaan svetogorskin tie hankkeita? että pääsis vanja ajamaan kuopattomia teitä! kyllä on aikoihin eletty,eiköhän niillekkin rahoille olisi muutakin käyttöä ihan omassa kunnassa!joo..eli ehdotappa jotain konreettista mitä imatran työttömät voisi tehdä omien asioittensa parantamiseksi! tuokin oli hyvä että "liittykää yhteen" mutta on vaan aika vaikea toteuttaa!! ps.mitä muuten itse hommailet? uteliaisuutani vaan kysyn kun en ole aikaisemmin kirjoituksiasi lueskellut!jään odottamaan kommenttia sinulta ja muilta aktiivisilta imatralaisilta! kunnioittaen:Kaupungin kansalainen
- Vastarannan kiiski
Onhan Marko aloitteita tehnyt, mutta valtuustossa istuvat ajavat nähtävästi vain itseään hyödyttäviä etuja.
Kopsattu Markon sivulta, toivottavasti ei tykkää huonoa kun laitan tänne:
9.02.2005
Kuntalais-aloite Vuoksenlaakson Teatteriyhdistys ry:lle vuosittain myönnettävän kaupungin tuen lopettamiseksi ja rahojen ohjaamisen kohteisiin, jotka takaisivat kaupunkilaisille paremmat peruspalvelut
3.02.2006
Kuntalais-aloite Imatran kaupungin luottamushenkilöpalkkioiden poistamiseksi ja rahojen ohjaamisen sosiaali- ja terveyssektorille sekä koulutoimeen
Kumpikaan aloite ei mennyt läpi, muualla on luottamushenkilöt ohjanneet palkkioitaan toisaalle, ollen sitä mieltä että heidän täytyy kaupunkinsa huonossa tilanteessa itsekkin auttaa, mutta ei Imatralla käy päinsä.
- kun luin sinun
tekstiäsi. Onneksi ei syttynyt suurempaa roihua.
Kirjoituksestasi saa kuvan, että työttömyyteen löytyy yksin syy työttömistä itsestään. Vai olenko tulkinnut väärin?
Yksi tärkeä tekijä työttömyyden poistossa on, jos halutaan työttömyydestä eroon, tarvitaan työpaikkoja. Aina ei työttömän oma tahto riitä eikä kaikista ole yrittäjiksi.
Olen noviisi työttömänä, eli työttömyysharjoittelija.
Vuonna 1962 alkanut työputki katkesi 30.10.2006. Viimeiset 4 vuotta taistelin Helsingin käräjäoikeutta myöten, oman työsopimukseni ehtojen puolesta. Työnantaja (esimies/nais) rikkoi työsopimuksen palkkaehtoa, alentamalla palkkaa yksipuolisella ilmoituksella.
Tätä ennen oli työsopimusehtoa rikottu työajan osalta, osa-aikaistamalla työsuhde. Eikä tässä kaikki. Työehtosopimusta ei myöskään ole noudatettu, osa-aikaistettujen osalta. Asiaa käsitellään edelleenkin, myös muiden osalta, tuomioistuimissa.
Yksi helpottava tekijä asiassa on ollut se, etten ole ollut yksin. Meitä on useita. Tosin, ei hirtettävääkään lohduta yhtään se, vaikka roikkujia olisi useita.
Itse olen ainoa, joka ikäni puolesta "pääsin" putkeen. En olisi jaksanut niitä "riivinrautoja" enää hetkeäkään. Kysymyksessä on naisvaltainen palveluala. Huonoin mahdollinen paikka ikääntyvälle miehelle. Vaikka ei luulisi.
Kannat huolta työttömien "mehustamisesta". Kuinka me pystymme parantamaan vaikutusmahdollisuuksiamme, joista on työpaikoilla puristettu viimeisetkin mehut? Puuttuu vain nahkurin orsi, mihin ripustetaan kuiviin puristetut nahkat.
Tässä tuntee itsensä jo kuivaksi tiskirätiksi, ilman syyllistämisiäkin. Sanothan, että työttömän asema paranee vain työttömän itsensä toimesta. Mikä asema ja miten?
Marko Lind sanoo:
"Jos työttömät eivät ryhdistäydy ajamaan oikeuksiaan, niin silloin he ansaitsevat työttömyytensä!"
Kiitos lohduttavista sanoista. Ryhdistäydynkin tästä ja lähden ajamaan oikeuksiani. Onkohan siellä muuten paperia?
nimim: akavalainen korkeakoulutettu kaupan työtön työläinen.- Jos ei edes yritä????
Kuka pitää puolias jos et sinä itse?! Työttömiä kyykytetään ja nöyryytetään monella tavalla.Ajetaan eroihin ja itsemurhiin! Yhden ihmisen ääni ei kuulu yhtä hyvin kuin isomman joukon.Vaikenette pitämättä puolianne, siis suostutte läheistenne ja lapsiennekin nöyryytykseen ja aseman alentamiseen?
- yhdisty niinkuin
Marko kehottaa! heh heh...
- Vastarannan kiiski
Sinä siis suostut kaikkeen mielivaltaan,mitä esim.työttömien kohdalle laitetaan? Vastustat mutta kuitenkin vaikenet, et suostu edes puhumaan julki epäkohtia?
Sinun puolestasi saa siis päättää mikä sinua kiinnostaa,mille alalle menet ilmaiseen työhön tai mitä menet "opiskelemaan"(työttömille järjestetyt "taputa keveria selkään"-kurssit)Ja sinä teet kiltisti mitä muut käskee, mielessäsi vaan nariset eoäoikeudenmukaisuutta ja ihmisarvoja polkevaa kohtelua.
Sitä saa mitä tilaa, vaikenmalla saa itseään käytettävän luutturättinä, tahdottomana nukkena jota saa pompottaa miten vaan.
Onko kukaan tarkistanut omia tietojaan esim.työkkäristä - kirjallisesti siis? Voittepa yllättyä mitä sieltä voi löytyä ja ihan saletilla löytyy sellaista,joka on asiatonta/laitonta ja teidän työllistymistänne vaikeuttavaakin tekstiä.
Markon kaltaisia ihmisiä pitäisi olla enemmän,jotka eivät sorru nuoleskeluun ja mielistelyyn, koska pelkäävät omien etujen menevän sivu suun. Ei ihme että Imatra alkaa mennä kanttuvei, koska väki on tuonkaltaista...
Eikä nämä työttömien pojennat kohdistu vain vanhempiin työttömiin, myös nuoret alle 25-vuotiaat on täysin mielivallan kohteina ja vailla lakiin kirjoitettuja perusoikeuksia. - tuon tarkoitit
Vastarannan kiiski kirjoitti:
Sinä siis suostut kaikkeen mielivaltaan,mitä esim.työttömien kohdalle laitetaan? Vastustat mutta kuitenkin vaikenet, et suostu edes puhumaan julki epäkohtia?
Sinun puolestasi saa siis päättää mikä sinua kiinnostaa,mille alalle menet ilmaiseen työhön tai mitä menet "opiskelemaan"(työttömille järjestetyt "taputa keveria selkään"-kurssit)Ja sinä teet kiltisti mitä muut käskee, mielessäsi vaan nariset eoäoikeudenmukaisuutta ja ihmisarvoja polkevaa kohtelua.
Sitä saa mitä tilaa, vaikenmalla saa itseään käytettävän luutturättinä, tahdottomana nukkena jota saa pompottaa miten vaan.
Onko kukaan tarkistanut omia tietojaan esim.työkkäristä - kirjallisesti siis? Voittepa yllättyä mitä sieltä voi löytyä ja ihan saletilla löytyy sellaista,joka on asiatonta/laitonta ja teidän työllistymistänne vaikeuttavaakin tekstiä.
Markon kaltaisia ihmisiä pitäisi olla enemmän,jotka eivät sorru nuoleskeluun ja mielistelyyn, koska pelkäävät omien etujen menevän sivu suun. Ei ihme että Imatra alkaa mennä kanttuvei, koska väki on tuonkaltaista...
Eikä nämä työttömien pojennat kohdistu vain vanhempiin työttömiin, myös nuoret alle 25-vuotiaat on täysin mielivallan kohteina ja vailla lakiin kirjoitettuja perusoikeuksia.Siis sää kiiski?
- Vastarannan kiiski
tuon tarkoitit kirjoitti:
Siis sää kiiski?
Vastarannan kiiski(tär) laittoi tuon teksin nyt vaikka ihan kaikille.Jos ei pyydä mitään, ei saa mitään. Ja paskaa saa tilaamattakin.
Kyllä vaikeneminen on myöntymisen merkki... voitko sanoa että nykymalli, jolla työttömyyttä yritetään saada pois, olisi jotenki hyvä ja ihmisarvoa kunnoittava.Lue perusoikeuksia ja huomaa kuinka niitä ei ole työttömien ja monen muunkan kohdalla olemassa... - tarkempaa tietoa.
Eikä nämä työttömien pojennat kohdistu vain vanhempiin työttömiin, myös nuoret alle 25-vuotiaat on täysin mielivallan kohteina ja vailla lakiin kirjoitettuja perusoikeuksia."Onko kukaan tarkistanut omia tietojaan esim.työkkäristä - kirjallisesti siis? Voittepa yllättyä mitä sieltä voi löytyä ja ihan saletilla löytyy sellaista,joka on asiatonta/laitonta ja teidän työllistymistänne vaikeuttavaakin tekstiä."
Mitähän tuo "asiatonta/laitonta" mahtaisi olla?
Samoin "työllistymistänne vaikeuttavaakin tekstiä".
Pystytkö seisomaan noiden kommenttiesi takana, jos joudut selittämään niitä myöhemmin? - Kuinka saa itselleen?
Vastarannan kiiski(tär) laittoi tuon teksin nyt vaikka ihan kaikille.Jos ei pyydä mitään, ei saa mitään. Ja paskaa saa tilaamattakin.
Kyllä vaikeneminen on myöntymisen merkki... voitko sanoa että nykymalli, jolla työttömyyttä yritetään saada pois, olisi jotenki hyvä ja ihmisarvoa kunnoittava.Lue perusoikeuksia ja huomaa kuinka niitä ei ole työttömien ja monen muunkan kohdalla olemassa...Kysyisin vastarannan kiiskeltä, että pitääkö tiedot itsestä pyytää kirjallisena työppäristä? Eivätkö anna tietoja, jos menee itse suullisesti pyytämään? Heräsi tässä mielenkiinto siitä, mitä minusta on kirjoitettu sinne, haluaisin todella mielelläni lukea minua koskevan tekstin.
- Näin on asia
tarkempaa tietoa. kirjoitti:
"Onko kukaan tarkistanut omia tietojaan esim.työkkäristä - kirjallisesti siis? Voittepa yllättyä mitä sieltä voi löytyä ja ihan saletilla löytyy sellaista,joka on asiatonta/laitonta ja teidän työllistymistänne vaikeuttavaakin tekstiä."
Pystytkö seisomaan noiden kommenttiesi takana, jos joudut selittämään niitä myöhemmin?Minä luulen, että työnhakijoiden tietoihin ei ehkä uskalleta kirjoittaa paljon negatiiviseen sävyyn hakijasta, mutta sitäkin enemmän juorukellot soivat työnvälittäjien kesken. Minulle ainakin on sanottu työnvälityksessä, että työpaikat menevät suhteilla eli niille henkilöille järjestetään töitä paremmin, kenestä ollaan kuultu hyviä juoruja. Jos jostakin ihmisestä puhutaan koko ajan pahaa vaikka ei olisi mitään syytä, hänelle ei tule muuta kuin ainoastaan siivoustyötä vaikka koulutusta ja työkokemusta olisi moneen muuhunkin työhön. Työnvälittäjillä on valta kiusata työttömiä mielin määrin. Sen "työn" he kyllä osaavat erinomaisesti.
- se ole
Kyllä vaikeneminen on myöntymisen merkki... voitko sanoa että nykymalli, jolla työttömyyttä yritetään saada pois, olisi jotenki hyvä ja ihmisarvoa kunnoittava.Lue perusoikeuksia ja huomaa kuinka niitä ei ole työttömien ja monen muunkan kohdalla olemassa...Jo perustuslaissa säädetty että kaikilla pitää olla työtä ja asunto? eikö tää voitais vetää eu ihmisoikeus istuimiin tai jonnekkin! ja tuo marko etunenään rähisemään kun on niin huolissaan meistä työttömistä! mitä! eikös tuota markoa saatais millään "ilveellä" eduskuntaan niin takaan kun sinne pääsis niin johan unohtuis imatran työttömien asiat kun olis nii helvetin kiire hoidella halmeen ja muitten kanssa päivä ja matka rahojen sujuvuutta? eläke asioista puhumattakaan! olen milloin vaan valmis äänestämään juipin sinne vain nähdäkseni että tapahtuisko mitään! mitä!t.arska taas
- enää.
se ole kirjoitti:
Jo perustuslaissa säädetty että kaikilla pitää olla työtä ja asunto? eikö tää voitais vetää eu ihmisoikeus istuimiin tai jonnekkin! ja tuo marko etunenään rähisemään kun on niin huolissaan meistä työttömistä! mitä! eikös tuota markoa saatais millään "ilveellä" eduskuntaan niin takaan kun sinne pääsis niin johan unohtuis imatran työttömien asiat kun olis nii helvetin kiire hoidella halmeen ja muitten kanssa päivä ja matka rahojen sujuvuutta? eläke asioista puhumattakaan! olen milloin vaan valmis äänestämään juipin sinne vain nähdäkseni että tapahtuisko mitään! mitä!t.arska taas
"Perkele eikö
se ole Jo perustuslaissa säädetty että kaikilla pitää olla työtä ja asunto?"
Keskusta- kokoomusvetoinen hallitus poisti sen pykälän jo 90-luvun alkupuolella.
Työtä ei tarvitse enää olla kaikilla ja asuntoakaan ei kohta ole, jos ei ole työtä. - Vastarannan kiiski
Kuinka saa itselleen? kirjoitti:
Kysyisin vastarannan kiiskeltä, että pitääkö tiedot itsestä pyytää kirjallisena työppäristä? Eivätkö anna tietoja, jos menee itse suullisesti pyytämään? Heräsi tässä mielenkiinto siitä, mitä minusta on kirjoitettu sinne, haluaisin todella mielelläni lukea minua koskevan tekstin.
Itse sain tiedot kirjallisena, en kuulu kylläkään Imatran työvoimapiiriin, mutta sama se, ne tiedot kuuluu saada. Myös ne tiedot jota sinusta ovat virkailijat käyneet sähköpostitse jne.
Sain hyvää infoa tietosuojavaltuutetulta ja työministeriöstä suoraan.Tietenkään eivät työkkärissä pidä siitä, että heidän tekemisensä tulevat päivänvaloon, mutta omat tiedot ovat laillisesti saatavat ja niistä voi myös huomauttaa ja joku virkailja voi saada jopa huomautuksen virkavirheestä, jos huonosti käy.
Virkailijan on myös annettava asiakkaalle mahdollisuus katsoa tiedot suoraan koneelta,sivu sivulta ja niinettä ne ehtii lukea tai tulostaa ulos.Kirjallinen versio antaa arkistoidutkin tietosi vuosienkin takaa. - Vastarannan kiiski
tarkempaa tietoa. kirjoitti:
"Onko kukaan tarkistanut omia tietojaan esim.työkkäristä - kirjallisesti siis? Voittepa yllättyä mitä sieltä voi löytyä ja ihan saletilla löytyy sellaista,joka on asiatonta/laitonta ja teidän työllistymistänne vaikeuttavaakin tekstiä."
Pystytkö seisomaan noiden kommenttiesi takana, jos joudut selittämään niitä myöhemmin?Kyllä minä puheeni allekirjoitan.Olen omat tietoni tarkistanut ja joutunut oikaisemaan ja saanut tietooni asioita, jotka ovat laitonta käytäntöä nodatellen tapahtuneet.En kummarra mitään tai ketään, pidän puoleni ja muittenkin jos mahdollista.
- ei...
Kyllä minä puheeni allekirjoitan.Olen omat tietoni tarkistanut ja joutunut oikaisemaan ja saanut tietooni asioita, jotka ovat laitonta käytäntöä nodatellen tapahtuneet.En kummarra mitään tai ketään, pidän puoleni ja muittenkin jos mahdollista.
Eiköhän ne tiedot oo sun itse sinne kertomia? mitä syytä virkailijoitten olis niitä vääristellä!niitten hommahan on nimen omaan välittää sitä mitä on! ja jos eine tee hommiaan niin nehän on kohta itsekkin tiskin toisella puolella!t.tyttö
- edes vähän
Itse sain tiedot kirjallisena, en kuulu kylläkään Imatran työvoimapiiriin, mutta sama se, ne tiedot kuuluu saada. Myös ne tiedot jota sinusta ovat virkailijat käyneet sähköpostitse jne.
Sain hyvää infoa tietosuojavaltuutetulta ja työministeriöstä suoraan.Tietenkään eivät työkkärissä pidä siitä, että heidän tekemisensä tulevat päivänvaloon, mutta omat tiedot ovat laillisesti saatavat ja niistä voi myös huomauttaa ja joku virkailja voi saada jopa huomautuksen virkavirheestä, jos huonosti käy.
Virkailijan on myös annettava asiakkaalle mahdollisuus katsoa tiedot suoraan koneelta,sivu sivulta ja niinettä ne ehtii lukea tai tulostaa ulos.Kirjallinen versio antaa arkistoidutkin tietosi vuosienkin takaa.Mitä siellä oli vääristelty sinusta?
- muistaa erottaa
Virkailijan on myös annettava asiakkaalle mahdollisuus katsoa tiedot suoraan koneelta,sivu sivulta ja niinettä ne ehtii lukea tai tulostaa ulos.Kirjallinen versio antaa arkistoidutkin tietosi vuosienkin takaa.todellinen, faktatieto ja mututieto.
On erittäin epäviisasta lähteä kuuluttamaan julkisuuteen sellaisia asioita, mitkä eivät ehkä pidäkään paikkaansa.
En usko tällä istumalla, että valtion laitoksen työntekijät ovat niin huonosti "koulutettuja" että jättävät asiakkaalle vahingollista tietoa koneisiinsa ja vieläpä asiakkaiden luettavaksi. Jos kuitenkin näin on, niin voidaan kysyä, että mitä tietoa siellä sitten on sellaista, jota ei asiakkaille edes näytetä.
"Myös ne tiedot jota sinusta ovat virkailijat käyneet sähköpostitse jne."
Tätä en usko lainkaan.
Pienellä varauksella, omasta kokemuksestani voin sanoa, ettei "työkkärin" vaitiolovelvollisuus ole täysin aukoton. Mutta, mihinkäs ne juorutkaan "täydestä linja-autosta" leviäisi.
nimim: sinisilmäinen ja hyväuskoinen - Vastarannan kiiski
ei... kirjoitti:
Eiköhän ne tiedot oo sun itse sinne kertomia? mitä syytä virkailijoitten olis niitä vääristellä!niitten hommahan on nimen omaan välittää sitä mitä on! ja jos eine tee hommiaan niin nehän on kohta itsekkin tiskin toisella puolella!t.tyttö
Virkailija ei saa esim.laittaa tietoihin sellaisia omia henk.koht olettamuksia, jotka voidaan käsittää asiakkaan kertomiksi pikaisesti päätellessä.Asiakkaan tietoja ei saa ilman ao.henkilön lupaa antaa kenellekkään.
Koulutustiedot on aika tärkeitä,samaten kielitaito - jos ne puuttuvat rekisteristä, on ehkä heikompi saada jalkaansa ainakaan työkkärin kautta tuöpaikkoihin.
Itseltäni puuttui koulutustietoja/kielitaito ja työhistoria tietoja.Puuttui jopa työvoimakoulutuksena tapahtunut ammatillinen koulutus.
Vuoden mittainen pesti ulkomailla oli kirjattu "lomaillut maassa x viimeisimmän vuoden"...olin siellä töissä, josta olin esittänyt työtodistuksenkin!!! Tässä vain osa työkkärin kämmeistä. - Vastarannan kiiski
muistaa erottaa kirjoitti:
todellinen, faktatieto ja mututieto.
On erittäin epäviisasta lähteä kuuluttamaan julkisuuteen sellaisia asioita, mitkä eivät ehkä pidäkään paikkaansa.
En usko tällä istumalla, että valtion laitoksen työntekijät ovat niin huonosti "koulutettuja" että jättävät asiakkaalle vahingollista tietoa koneisiinsa ja vieläpä asiakkaiden luettavaksi. Jos kuitenkin näin on, niin voidaan kysyä, että mitä tietoa siellä sitten on sellaista, jota ei asiakkaille edes näytetä.
"Myös ne tiedot jota sinusta ovat virkailijat käyneet sähköpostitse jne."
Tätä en usko lainkaan.
Pienellä varauksella, omasta kokemuksestani voin sanoa, ettei "työkkärin" vaitiolovelvollisuus ole täysin aukoton. Mutta, mihinkäs ne juorutkaan "täydestä linja-autosta" leviäisi.
nimim: sinisilmäinen ja hyväuskoinenSain nähtäväkseni mm.työkkärin ja erään työnantajan sähköpostikeskustelun minusta, asialla oli oleellinen merkitys eräälle asialle/tapahtumalle - johon en edes ollut osallinen.Pääsinpä oikaisemaan asiaa, kun sain tiedon.
- Harmi juttu
Virkailija ei saa esim.laittaa tietoihin sellaisia omia henk.koht olettamuksia, jotka voidaan käsittää asiakkaan kertomiksi pikaisesti päätellessä.Asiakkaan tietoja ei saa ilman ao.henkilön lupaa antaa kenellekkään.
Koulutustiedot on aika tärkeitä,samaten kielitaito - jos ne puuttuvat rekisteristä, on ehkä heikompi saada jalkaansa ainakaan työkkärin kautta tuöpaikkoihin.
Itseltäni puuttui koulutustietoja/kielitaito ja työhistoria tietoja.Puuttui jopa työvoimakoulutuksena tapahtunut ammatillinen koulutus.
Vuoden mittainen pesti ulkomailla oli kirjattu "lomaillut maassa x viimeisimmän vuoden"...olin siellä töissä, josta olin esittänyt työtodistuksenkin!!! Tässä vain osa työkkärin kämmeistä.Nuo sinun tekstisi viittaavat siihen, että työkkärin työntekijät ovat yksinkertaisesti kateellisia sinulle, kun sinulla on mm. kielitaitoa ja ulkomailla työskentelyä. Ne tiedot täytyy jättää ilman muuta pois, että et vain saisi mitään hyvää työpaikkaa. Ainakaan työkkärin kautta ei tule sinulle mitään hyvää paikkaa, se on fakta juttu.
Joskus kyllä tuntuu, että osaavatkohan työnvälittäjät edes lukea työ- tai koulutodistuksia, kun niistä kirjoitetaan niin paljon väärää tietoa ihmisten papereihin.
Toivottavasti löydät itse jostain työtä, se on ainut keino päästä kiinni taas työelämään. - Vastarannan kiiski
Harmi juttu kirjoitti:
Nuo sinun tekstisi viittaavat siihen, että työkkärin työntekijät ovat yksinkertaisesti kateellisia sinulle, kun sinulla on mm. kielitaitoa ja ulkomailla työskentelyä. Ne tiedot täytyy jättää ilman muuta pois, että et vain saisi mitään hyvää työpaikkaa. Ainakaan työkkärin kautta ei tule sinulle mitään hyvää paikkaa, se on fakta juttu.
Joskus kyllä tuntuu, että osaavatkohan työnvälittäjät edes lukea työ- tai koulutodistuksia, kun niistä kirjoitetaan niin paljon väärää tietoa ihmisten papereihin.
Toivottavasti löydät itse jostain työtä, se on ainut keino päästä kiinni taas työelämään."Henkilötietolain 29 §:n mukaan rekisterinpitäjän on ilman aiheetonta viivytystä oma-aloitteisesti tai rekisteröidyn vaatimuksesta oikaistava, poistettava tai täydennettävä rekisterissä oleva, käsittelyn tarkoituksen kannalta virheellinen, tarpeeton, puutteellinen tai vanhentunut henkilötieto. Rekisterinpitäjän on myös estettävä tällaisen tiedon leviäminen, jos tieto voi vaarantaa rekisteröidyn yksityisyyden suojaa tai hänen oikeuksiaan. Jollei rekisterinpitäjä hyväksy rekisteröidyn vaatimusta tiedon korjaamisesta, hänen on annettava asiasta kirjallinen todistus. Todistuksessa on mainittava myös ne syyt, joiden vuoksi vaatimusta ei ole hyväksytty. Rekisteröity voi saattaa asian tietosuojavaltuutetun käsiteltäväksi."
- Vastarannan kiiski
Kuinka saa itselleen? kirjoitti:
Kysyisin vastarannan kiiskeltä, että pitääkö tiedot itsestä pyytää kirjallisena työppäristä? Eivätkö anna tietoja, jos menee itse suullisesti pyytämään? Heräsi tässä mielenkiinto siitä, mitä minusta on kirjoitettu sinne, haluaisin todella mielelläni lukea minua koskevan tekstin.
Ote kirjeestä:
Henkilötietolain 28 §:n mukaan sen, joka haluaa tarkastaa itseään koskevat tiedot, on esitettävä tätä tarkoittava pyyntö rekisterinpitäjälle omakätisesti allekirjoitetussa tai sitä vastaavalla tavalla varmennetussa asiakirjassa tai henkilökohtaisesti rekisterinpitäjän luona. Rekisterinpitäjän on ilman aiheetonta viivytystä varattava rekisteröidylle tilaisuus tutustua 26 §:ssä tarkoitettuihin tietoihin tai annettava tiedot pyydettäessä kirjallisesti. Tiedot on annettava ymmärrettävässä muodossa. Jos rekisterinpitäjä kieltäytyy antamasta tietoja, hänen on annettava tästä kirjallinen todistus. Todistuksessa on mainittava myös ne syyt, joiden vuoksi tarkastusoikeus on evätty. Tarkastusoikeuden epäämisen veroisena pidetään sitä, että rekisterinpitäjä ei ole kolmen kuukauden kuluessa pyynnön esittämisestä antanut kirjallista vastausta rekisteröidylle. Tämän jälkeen rekisteröity voi saattaa asian tietosuojavaltuutetun käsiteltäväksi.
Rekisteröidyn tulee ensin esittää tarkastusoikeutta koskeva pyyntö rekisterinpitäjälle, joka tässä tapauksessa on työministeriö. Ohjaan teitä esittämään ensisijaisesti vaatimuksenne tarkastusoikeutenne toteuttamiseksi kirjallisena ja omakätisesti allekirjoitetussa asiakirjassa, joka osoitetaan työministeriölle (rekisterinpitäjä) ja toimitetaan sille työvoimatoimistolle, jonka asiakas olette. Työministeriön kaikille työvoimatoimistoille antaman kirjallisen ohjeistuksen mukaan työvoimatoimiston tehtäviin kuuluu toimittaa tarkastusoikeutta koskeva pyyntö edelleen työministeriöön ja muutoinkin opastaa rekisteröityä tarkastusoikeuden toteuttamiseksi henkilötietolain 24 §:n informointivelvoitteen mukaisesti. Työministeriön tietohallinto-osasto hoitaa keskitetysti kaikki työvoimahallinnon rekistereiden aineistopyynnöt ja lähettää tulosteen takaisin asiakkaan työvoimatoimistoon, josta asiakas voi tulosteen noutaa ja käydä läpi tietojaan yhdessä virkailijan kanssa.Voitte myös esittää vaatimuksen siitä, että tulosteet toimitetaan teille postitse kirjattuna kirjeenä. Ks. tarkemmin oheisena liitteenä tietosuojavaltuutetun toimiston ohjausaineisto ”Henkilörekisteriin talletettujen tietojen tarkastaminen”, jossa liitteenä mallilomake rekisteritietojen tarkastuspyyntöä varten.
Mikäli rekisterinpitäjä kieltäytyy antamasta tietojanne, on hänen annettava tästä kirjallinen kieltäytymistodistus. Mikäli ette saa pyytämiänne tietoja 3 kuukauden kuluessa, katsotaan tämän vastaavan kieltäytymistä. Vasta tämän jälkeen voitte saattaa asian tietosuojavaltuutetun käsiteltäväksi. Asia tulee saattaa vireille tietosuojavaltuutetulle kirjallisesta omakätisellä allekirjoituksella ja siihen tulisi liittää mukaan rekisterinpitäjältä saamanne kieltäytymistodistus. Ks. tarkemmin tietosuojavaltuutetun ohjausaineisto ”Henkilörekisteriin talletettujen tietojen tarkastaminen”, jossa liitteenä mallilomake pyyntö tietosuojavaltuutetulle tarkastusoikeutta koskevan määräyksen antamiseksi. - Monelle hyötyä
Ote kirjeestä:
Henkilötietolain 28 §:n mukaan sen, joka haluaa tarkastaa itseään koskevat tiedot, on esitettävä tätä tarkoittava pyyntö rekisterinpitäjälle omakätisesti allekirjoitetussa tai sitä vastaavalla tavalla varmennetussa asiakirjassa tai henkilökohtaisesti rekisterinpitäjän luona. Rekisterinpitäjän on ilman aiheetonta viivytystä varattava rekisteröidylle tilaisuus tutustua 26 §:ssä tarkoitettuihin tietoihin tai annettava tiedot pyydettäessä kirjallisesti. Tiedot on annettava ymmärrettävässä muodossa. Jos rekisterinpitäjä kieltäytyy antamasta tietoja, hänen on annettava tästä kirjallinen todistus. Todistuksessa on mainittava myös ne syyt, joiden vuoksi tarkastusoikeus on evätty. Tarkastusoikeuden epäämisen veroisena pidetään sitä, että rekisterinpitäjä ei ole kolmen kuukauden kuluessa pyynnön esittämisestä antanut kirjallista vastausta rekisteröidylle. Tämän jälkeen rekisteröity voi saattaa asian tietosuojavaltuutetun käsiteltäväksi.
Rekisteröidyn tulee ensin esittää tarkastusoikeutta koskeva pyyntö rekisterinpitäjälle, joka tässä tapauksessa on työministeriö. Ohjaan teitä esittämään ensisijaisesti vaatimuksenne tarkastusoikeutenne toteuttamiseksi kirjallisena ja omakätisesti allekirjoitetussa asiakirjassa, joka osoitetaan työministeriölle (rekisterinpitäjä) ja toimitetaan sille työvoimatoimistolle, jonka asiakas olette. Työministeriön kaikille työvoimatoimistoille antaman kirjallisen ohjeistuksen mukaan työvoimatoimiston tehtäviin kuuluu toimittaa tarkastusoikeutta koskeva pyyntö edelleen työministeriöön ja muutoinkin opastaa rekisteröityä tarkastusoikeuden toteuttamiseksi henkilötietolain 24 §:n informointivelvoitteen mukaisesti. Työministeriön tietohallinto-osasto hoitaa keskitetysti kaikki työvoimahallinnon rekistereiden aineistopyynnöt ja lähettää tulosteen takaisin asiakkaan työvoimatoimistoon, josta asiakas voi tulosteen noutaa ja käydä läpi tietojaan yhdessä virkailijan kanssa.Voitte myös esittää vaatimuksen siitä, että tulosteet toimitetaan teille postitse kirjattuna kirjeenä. Ks. tarkemmin oheisena liitteenä tietosuojavaltuutetun toimiston ohjausaineisto ”Henkilörekisteriin talletettujen tietojen tarkastaminen”, jossa liitteenä mallilomake rekisteritietojen tarkastuspyyntöä varten.
Mikäli rekisterinpitäjä kieltäytyy antamasta tietojanne, on hänen annettava tästä kirjallinen kieltäytymistodistus. Mikäli ette saa pyytämiänne tietoja 3 kuukauden kuluessa, katsotaan tämän vastaavan kieltäytymistä. Vasta tämän jälkeen voitte saattaa asian tietosuojavaltuutetun käsiteltäväksi. Asia tulee saattaa vireille tietosuojavaltuutetulle kirjallisesta omakätisellä allekirjoituksella ja siihen tulisi liittää mukaan rekisterinpitäjältä saamanne kieltäytymistodistus. Ks. tarkemmin tietosuojavaltuutetun ohjausaineisto ”Henkilörekisteriin talletettujen tietojen tarkastaminen”, jossa liitteenä mallilomake pyyntö tietosuojavaltuutetulle tarkastusoikeutta koskevan määräyksen antamiseksi.Kiitos ohjeesta, tästä oli varmasti monelle työttömälle hyötyä. Kannattaa ehdottomasti tarkistaa tietonsa, sillä kaikella työttömästä kirjoitetulla tekstillä on merkitystä töitä haettaessa. Työnantaja saa ennen haastattelua ainoastaan kirjallista tietoa hakijasta ja jos niissä on jotain väärää tietoa, peli on pelattu jo ennen haastattelua. Ei pääse itse edes kertomaan asioiden oikeaa laitaa.
Sinä olet ollut näköjään tarmokas ja saanut korjattua omat tietosi. Voi, kumpa muutkin jaksaisivat tarkistaa tietonsa. - velvollisuus
Monelle hyötyä kirjoitti:
Kiitos ohjeesta, tästä oli varmasti monelle työttömälle hyötyä. Kannattaa ehdottomasti tarkistaa tietonsa, sillä kaikella työttömästä kirjoitetulla tekstillä on merkitystä töitä haettaessa. Työnantaja saa ennen haastattelua ainoastaan kirjallista tietoa hakijasta ja jos niissä on jotain väärää tietoa, peli on pelattu jo ennen haastattelua. Ei pääse itse edes kertomaan asioiden oikeaa laitaa.
Sinä olet ollut näköjään tarmokas ja saanut korjattua omat tietosi. Voi, kumpa muutkin jaksaisivat tarkistaa tietonsa.tarkistuttaa asiakkaan tiedot, ilman erityistä pyyntöä?
- Vastarannan kiiski
Monelle hyötyä kirjoitti:
Kiitos ohjeesta, tästä oli varmasti monelle työttömälle hyötyä. Kannattaa ehdottomasti tarkistaa tietonsa, sillä kaikella työttömästä kirjoitetulla tekstillä on merkitystä töitä haettaessa. Työnantaja saa ennen haastattelua ainoastaan kirjallista tietoa hakijasta ja jos niissä on jotain väärää tietoa, peli on pelattu jo ennen haastattelua. Ei pääse itse edes kertomaan asioiden oikeaa laitaa.
Sinä olet ollut näköjään tarmokas ja saanut korjattua omat tietosi. Voi, kumpa muutkin jaksaisivat tarkistaa tietonsa.Tietojen luovutus on sinun lupasi varassa, ilman lupaasi niitä ei saa antaa työkkäristä.
- Marko-Lind
Virkailijan on myös annettava asiakkaalle mahdollisuus katsoa tiedot suoraan koneelta,sivu sivulta ja niinettä ne ehtii lukea tai tulostaa ulos.Kirjallinen versio antaa arkistoidutkin tietosi vuosienkin takaa.Kirjoituksesi ovat varmasti olleet monelle avuksi, kiitos Sinulle!
- Marko Lind- - vanha siivooja!
Eikä nämä työttömien pojennat kohdistu vain vanhempiin työttömiin, myös nuoret alle 25-vuotiaat on täysin mielivallan kohteina ja vailla lakiin kirjoitettuja perusoikeuksia.Joka laukkaa paikkaan kuin paikkaan ja millä hinnalla hyvänsä? puheet tuntuu jtenkin niin tutulta...oletko se tosiaan sinä joka sitten itket kaikille tutuille ja sukulaisille miten raskasta ja huono palkkaista työtä joudut tekemään kun on miljoona velkaa niskassa?haukut työttömiä vaikka olet montaa työtöntä ihmisenä paljon niinsanotusti "huonompi"..sinua harmittaa suunnattomasti oma tilanteesi ja pakkotyösi! et voi kestää että toiset jää pakkas aamuina peiton lämpimään ja heräilee sitten siltä tuntuu..aamuhan alkaa vasta kun aurinko nousee!edessä päin olet niin maireata mutta selän takana yhdyt muihin samanlaisiin pakko työläisiin" eli halveksimaan työttömiä tai"ELÄMÄNTAPATYÖTTÖMIÄ! kaikki ihmiset näes eivät edes halua mennä esim sinun tekemääsi pakkotyöhön! sanontahan on että hullu paljon työtä tekee viisas pääsee vähemmällä,katsos on tehty laskelma että esim siivoojan palkka ja kaikkien menojen jälkeen käteen jäävä summa on noin 400euroa kun taas pakkas aamuna peiton alle jäävä saa noin 360euroa! huraa...ei se taida kannustaa paljon ihtiään repimään! tiedän kyllä että yhteiskunta perustuu siihen että kaikki painaa kolmasosan elämästään sorvin ääressä yhden kolmanneksen nukkuen ja sitten jää se yks osa siihen varsinaiseen elämiseen,veroilla maksellaan katuvalot ja terveyden huolto ym ym..no niin no ethän se sinäkään ole paljon suutas auki näillä foorumeilla saanut vaan livot tuota makea et on niin suulas poika! vai olenkohan missannut sitten "kiisken puheet"tuskin..markon alkuperäinen tarkoitus oli että vissiin niinkuin työttömät yhdistyisi..eikä että mentäis joukolla tarkistelemaan työkkärin papereita! eiköhän ne muuten tarkisteta joka kerta kun käyt siellä virkailijan kanssa neuvottelemassa!no nyt täytyy mennä mutta seuraan kyllä tätä keskustelua mielenkiinnolla! hyvät lauantai aamut vaan.t.yxsama
- perustuslaissa
se ole kirjoitti:
Jo perustuslaissa säädetty että kaikilla pitää olla työtä ja asunto? eikö tää voitais vetää eu ihmisoikeus istuimiin tai jonnekkin! ja tuo marko etunenään rähisemään kun on niin huolissaan meistä työttömistä! mitä! eikös tuota markoa saatais millään "ilveellä" eduskuntaan niin takaan kun sinne pääsis niin johan unohtuis imatran työttömien asiat kun olis nii helvetin kiire hoidella halmeen ja muitten kanssa päivä ja matka rahojen sujuvuutta? eläke asioista puhumattakaan! olen milloin vaan valmis äänestämään juipin sinne vain nähdäkseni että tapahtuisko mitään! mitä!t.arska taas
Lueppa uudestaan koko sinikantinenperustuslaki.
- Nyt on muodossa:
perustuslaissa kirjoitti:
Lueppa uudestaan koko sinikantinenperustuslaki.
"Perustuslain 19§ takaa kaikille oikeuden perustoimeentuloon työttömyyden aikana ja 18§ velvoittaa viranomaisia huolehtimaan siitä, että kansalaisella on mahdollisuus omalla työllään hankkia toimeentulo."
Laki on niin kuin se luetaan.
Mitä tuo sitten tarkoittaneekaan.
Kuinka viranomaisten pitää huolehtia, että kansalaisilla on mahdollisuus omalla työllään hankkia elantonsa?
- Tärkeitä asioita
Hienoa, Marko! Onpas hyvä että edes joku uskaltaa ottaa tällä keskustelupalstalla kantaa tärkeisiin asioihin. Marko näyttää teksteillään, että hän vielä välittää tavallisista ihmisistä. Kiitos Sinulle teksteistäsi, ja hyvää jatkoa!
- kantaa marko!
Eihän tuo muuta sanonut kuin että YHDISTYKÄÄ ja mihinkään kysymyksiin ei ole tullut vastausta? minäkin jopa osaan saman:KAIKKI KÖYHÄT RIKASTUKAA ja olenkin jo ihminen joka uskaltaa ottaa kantaa..niinkö?no marko annappas nyt niitä vastauksia?...t:työtön arska
- porukassa
kantaa marko! kirjoitti:
Eihän tuo muuta sanonut kuin että YHDISTYKÄÄ ja mihinkään kysymyksiin ei ole tullut vastausta? minäkin jopa osaan saman:KAIKKI KÖYHÄT RIKASTUKAA ja olenkin jo ihminen joka uskaltaa ottaa kantaa..niinkö?no marko annappas nyt niitä vastauksia?...t:työtön arska
Tuollaiset:olette ansainneet työttömyytenne lausahdukset voisivat olla kohtalokkaita! saattais olla et tulis turpaan tai moraa kylkeen! mietis sittenkin edes vähän mitä suustas päästelet! t.esa&vesa
- Marko-Lind
porukassa kirjoitti:
Tuollaiset:olette ansainneet työttömyytenne lausahdukset voisivat olla kohtalokkaita! saattais olla et tulis turpaan tai moraa kylkeen! mietis sittenkin edes vähän mitä suustas päästelet! t.esa&vesa
Kun minä lausun jotain vastaavaa, ymmärtää jokainen täysijärkinen sen, etten katso asioita ikään kuin yläpuolelta, sillä olenhan itsekin työtön! Muutoinkin tulee huomioida asiayhteys kommentoidessa jonkun kirjoitusta tai lausahdusta. Se ei kai liene sinullekaan ylivoimaista, vai?
Toistan: Jokainen sellainen, joka EI EDES yritä saada asemaansa parannetuksi, on ansainnut asemansa! Eikä tässä todellakaan ole mitään tekemistä puukoilla saatikka puntareilla, mutta jos joku työtön nyt tietentahtoen tahtoisi "purra kättä joka yrittää sitä ruokkia" (eli minua yrittäessäni ajaa vähempiosaisten asiaa), niin tapanani ei ole pelkurimaisesti kääntää selkääni. Vielä enemmän kuin netissä kirjoittelusta PIDÄN HENKILÖKOHTAISISTA TAPAAMISISTA riippumatta siitä onko toinen osapuoli varustautunut muistiinpanovälineillä saatikka puukoilla sekä puntareilla...
Elämä on kuin ravintola-illallinen: "SITÄ SAA MITÄ TILAA"
Ps. Itse olen työtön "virallisesti" ja kuitenkin TÄYSITYÖLLISTETTY vapaa-ehtoistyössä!
- Marko Lind- - työtön?
Marko-Lind kirjoitti:
Kun minä lausun jotain vastaavaa, ymmärtää jokainen täysijärkinen sen, etten katso asioita ikään kuin yläpuolelta, sillä olenhan itsekin työtön! Muutoinkin tulee huomioida asiayhteys kommentoidessa jonkun kirjoitusta tai lausahdusta. Se ei kai liene sinullekaan ylivoimaista, vai?
Toistan: Jokainen sellainen, joka EI EDES yritä saada asemaansa parannetuksi, on ansainnut asemansa! Eikä tässä todellakaan ole mitään tekemistä puukoilla saatikka puntareilla, mutta jos joku työtön nyt tietentahtoen tahtoisi "purra kättä joka yrittää sitä ruokkia" (eli minua yrittäessäni ajaa vähempiosaisten asiaa), niin tapanani ei ole pelkurimaisesti kääntää selkääni. Vielä enemmän kuin netissä kirjoittelusta PIDÄN HENKILÖKOHTAISISTA TAPAAMISISTA riippumatta siitä onko toinen osapuoli varustautunut muistiinpanovälineillä saatikka puukoilla sekä puntareilla...
Elämä on kuin ravintola-illallinen: "SITÄ SAA MITÄ TILAA"
Ps. Itse olen työtön "virallisesti" ja kuitenkin TÄYSITYÖLLISTETTY vapaa-ehtoistyössä!
- Marko Lind-Miten on mahdollista Marko, että kerrot olevasi kirjailija, muusikko, jamitälienetkin, mutta silti elät työttömyyskorvauksilla?
Olet siis työtön kirjailija ja mitälienetkin?
Ei oo työkkäristä löytyny vapaita kirjailijan paikkoja?
Kukaan ei oo tarvinnu muusikkoa?
Monenlaisten yhdistysten puheenjohtajia? - Nuorisotyössä
työtön? kirjoitti:
Miten on mahdollista Marko, että kerrot olevasi kirjailija, muusikko, jamitälienetkin, mutta silti elät työttömyyskorvauksilla?
Olet siis työtön kirjailija ja mitälienetkin?
Ei oo työkkäristä löytyny vapaita kirjailijan paikkoja?
Kukaan ei oo tarvinnu muusikkoa?
Monenlaisten yhdistysten puheenjohtajia?Moni virallisesti työtön tekee paljon vapaaehtoistyötä ja harrastaa asioita joista olisi ammatiksikin.
- mitä hä?
Sanoit, että työttömien yhdistymisen puute merkitsee sitä, että ansaitsee olla työtön. Omituista logiikkaa. Eikö todellakaan olisi fiksumpaa yhdistäytymisensä sijaan etsiä töitä? Eihän se perusongelma, töitä vaille oleminen, poistu muuten kuin töitä hakemalla. Miksi siis pitäisikin yhdistäytyä? Vai eivätkö kaikki työttömät haluakaan mennä töihin vaan kannattaa keskittyä työllistymispyrkimysten sijaan ajamaan oikeuksiaan työttömänä?
Minusta on kyllä ihan pötypuhetta puhua jostain työttömien oikeuksien puttumisesta, kerros Marko missä muussa maassa, paitsi Ruotsissa, työttömillä on yhtä hyvät oikeudet ja sosiaaliturva kuin Suomessa? Joo, ja tiedän kyllä, että alat taas paasata jostain yhteiskunnan vähäosaisista, mutta kerros Marko samalla se, onko sinusta jotain oikeudenmukaisuutta siinä, että osa ihmisistä tekee pitkiä työpäiviä ja korvauksetta vielä ylitöitä samalla kun osa oleskelee kotona nauttimassa töissäkävijöiden ja työnantajien leipomaa kakkua vuodesta toiseen.
Mitkä "mehut" työttömistä nyt mielestäsi on puristettu? Minusta työtätekeviltä ja työnantajilta tässä maassa puristetaan jos joiltain yleensä jotain puristetaan.- jo asiaakin mutta
Ei työttömät suinkaan "oleskele" kotona nauttimassa!!!monet tällää ne vähätkin rahat vitutuksessa viinaan...mutta jos se homma näin vaikka etenis että teitä työssä käyviä ja pitkiä päiviä tekeviä alkais tarpeeks vituttaa työttömien "nauttiminen" niin tekisitte tekin jotain että saatais meidätkin töihin ja tekeen pitkää päivää! sittenhän voitais kaikki morjestella toisiamme ja taputella olalle siis jos jaksettaisiin edes taputella! sehän voisikin olla yks muuten hieno homma kun kaikki työttömät kieltäytyisi totaalisesti pakko palikoitten vuolemisesta! jokaisellehan on kuitenkin taattava "leipää ja lämmintä" joka sekään ei muuten pidä paikkaansa! imatrallakin on paljon ihmisiä joille kunta ei anna asunto vanhojen vuokra rästien takia vaikka jo jopa myyvät asuntoja kun niihin ei ole asukkaita!! oletkos sinä marko muuten siitä asiasta älähtänyt? t.arska
- Töitä työttömille
ja maata maattomille sanottiin ennenkin.
"Eihän se perusongelma, töitä vaille oleminen, poistu muuten kuin töitä hakemalla."
Siinäpä viisautta kerrakseen.Joten, eiköhän lähdetä töitä hakemaan. Ei niin väliä ole vaikka ei työpaikkoja olisikaan, riittää kun hakee niitä olemattomia töitä. - eiköhän kaikki
Töitä työttömille kirjoitti:
"Eihän se perusongelma, töitä vaille oleminen, poistu muuten kuin töitä hakemalla."
Siinäpä viisautta kerrakseen.Joten, eiköhän lähdetä töitä hakemaan. Ei niin väliä ole vaikka ei työpaikkoja olisikaan, riittää kun hakee niitä olemattomia töitä.Työttömät ole työnhakijoina työkkärissä! kertokaa mul mitä tää "marko" itse tekee työkseen kun en sitä tiedä? vai paasaako täälläkin vaan palopuheitaan eduskuntaan pääsemisen toivossa!t.pera
- mitä hä?
Töitä työttömille kirjoitti:
Siinäpä viisautta kerrakseen.Joten, eiköhän lähdetä töitä hakemaan. Ei niin väliä ole vaikka ei työpaikkoja olisikaan, riittää kun hakee niitä olemattomia töitä.Ai ei ole työpaikkoja? No ei varmaan ole jossain Imatralla, mutta jos viittisit muuttaa vaikka Etelä-Karjalan ulkopuolelle? Kyllä töitä on, siivoojiakin haetaan jatkuvasti, ei vaan taida kelvata...vai ovatko ne niin olemattomia töitä etteivät sulle kelpaa?
Minä ainakin olen aina töitä saanut... - Vastarannan kiiski
mitä hä? kirjoitti:
Ai ei ole työpaikkoja? No ei varmaan ole jossain Imatralla, mutta jos viittisit muuttaa vaikka Etelä-Karjalan ulkopuolelle? Kyllä töitä on, siivoojiakin haetaan jatkuvasti, ei vaan taida kelvata...vai ovatko ne niin olemattomia töitä etteivät sulle kelpaa?
Minä ainakin olen aina töitä saanut...Siistijän(ent,siivooja)virkaan ei välttämättä oteta ilman alan koulutusta,siihenkin on näet koulutus.
- ja mistä?
mitä hä? kirjoitti:
Ai ei ole työpaikkoja? No ei varmaan ole jossain Imatralla, mutta jos viittisit muuttaa vaikka Etelä-Karjalan ulkopuolelle? Kyllä töitä on, siivoojiakin haetaan jatkuvasti, ei vaan taida kelvata...vai ovatko ne niin olemattomia töitä etteivät sulle kelpaa?
Minä ainakin olen aina töitä saanut...Luuletko että ammatti taitoinen hitsari40v menee esim kauppaan siivoojaksi5euroa tunti! ja vielä toiselle paikka kunnalle...haloo pahvi....
- mitä hä?
ja mistä? kirjoitti:
Luuletko että ammatti taitoinen hitsari40v menee esim kauppaan siivoojaksi5euroa tunti! ja vielä toiselle paikka kunnalle...haloo pahvi....
No voi sun. En kyllä enää ihmettele tätä Suomen työttömyyttä kun näyttää tuo vapaaehtoinen järjenkäyttö olevan niin kovin vaikeaa. Siistijän/siivojan hommia ehdotin vain esimerkkinä. Katso vaikka työkkäreiden sivuilta lisää avoimia työpaikkoja, kyllä siellä löytyy joka lähtöön.
Ammattitaitoisia hitsareita taas kyseltiin taannoin ainakin telakalle, olikos se nyt Turussa vai jossain siellä päin kun sitä uutta risteilijää ruvetaan rakentamaan. Ja meneehän konepajateollisuudella lujaa muutenkin, joten luulisi ammattitaitoisen kaverin halutessaan työllistyvän. Tai entäs sitten Olkiluodon ydinvoimala? Toki se on vaikeeta kun pitäis muuttaa, mutta onhan monet muutkin muuttaneet. Sitä paitsi, hitsarinkin luokat taitavat mennä umpeen kun ei luokituksia kaiketi pysty ylläpitämään ilman tiettyä määrää käytännön hitsasutyötä (tästä en ole aivan varma kun kuitenkin tartut tähän itse asian sijasta).
Kerropa sinä sitten joku syy työllistyä? Onko sellaisia? Minun puolestani voitte sitten työttömät yhdistäytyä (mitä se sitten tarkoittaakin) jos koette sen auttavan asemaanne ja olevan ratkaisun työttömyyteenne.
- peiliin!
Oma vikanne jos ootte pudonneet työelämästä luuserit. Mitäs ette viitsi tehdä töitä vaan ryyppäätte kaiket päivät. Itse olen suuressa metsäyhtiössä töissä hyvällä palkalla.
Nauran makeasti aina kun ajan Bemarillani bussipysäkkien ohi, missä kaikenmaailman tura-uunot seisoskelee kirpparikledjuissaan ja katselee mua ihaillen. Mä olen teitä niin paljon parempi.- miehenkuva
Pelin henki on se, että jos ei heti valmistuttuaan saa töitä, niin pitää ottaa ritolat Imatralta ja välittömästi.
Pääkaupunkiseuedulla on tälläkin hetkellä työvoimapula. Ei sinne kuitenkaan enää mitkään tenukepit kelpaa. - niin syvällä
miehenkuva kirjoitti:
Pelin henki on se, että jos ei heti valmistuttuaan saa töitä, niin pitää ottaa ritolat Imatralta ja välittömästi.
Pääkaupunkiseuedulla on tälläkin hetkellä työvoimapula. Ei sinne kuitenkaan enää mitkään tenukepit kelpaa.täällä etelä-Karjalassa. On mahdotonta lähteä mihinkään ja ottaa esim. talo ja kesämökki mukaansa, eikä niistä halua luopua.
Ihmisellähän pitää olla oikeus asua ja elää missä tahansa, myös täällä E-Karjalassa. Enkä halua olla mikään heittopussi. Minä itse päätän missä minä asun. - Marko-Lind
Mistä työllisyydessä "joidenkin kohdalla" loppujen lopuksi on kysymys?
Työssäkävijät tienaavat Yhteiskunnalle vero- euroja ja koska näistä euroista menee osa työttömien elättämiseen olisi järkevää työssäkävijöiden yrittää tehdä kaikkensa työllistääkseen työttömät tienaamaan oman osuutensa vero- euroista. Alistamalla työttömät luopumaan itsetunnostaan / ihmisarvostaan pitkäaikaistyöttömyys lisääntyy ja tätä kautta vero- eurojen määrä työttömien ylläpitämiseksi kasvaa. Täten työssäkäyvän kielteinen suhtautuminen työttömien ongelmiin on vain osoitus tällaisen työssäkäyvän tyhmyydestä, vaikka usein tällainen ihminen ei tietenkään tyhmyyttään itse näe. Jos näkisi, ei olisi niin tyhmä...
On ymmärrettävää, että yksi työssäkäynnin syy löytyy elämiseen liittyvistä perusasioista, kuten syöminen sekä asuminen. Mutta hyväksyttävää ei ole se, että lukemattomat ihmiset ovat menettäneet näkemyksensä työnteon suhteen haalien itselleen palkkansa kautta arvostusta / yhteiskunnallista asemaa. Näin työssäkäynnistä on muodostunut joillekin vain astinlauta oman egonsa mittaamisen suhteen ja siksi he luokittelevat itsensä eriarvoisiksi suhteessa työttömiin sekä yllättävää kyllä, myöskin alhaisempaa palkkaa nauttiviin työntekijä- kollegoihinsa verrattuna. Tällaiset ihmiset, jotka mittaavat egonsa puhtaasti taloudellisen menestymisensä perusteella, ovat juuri niitä, jotka eivät tahdo edes työttömien aseman parantuvan puhumattakaan tasa-arvoisesta palkkauksesta eri sektoreilla.
Edellä mainitulla ihmisryhmällä on paha identiteetti-ongelma ja mikäli tällaiset ihmiset pääsevät yhteiskunnassamme liiaksi vaikuttamaan (ongelma on jo nyt esillä) tulee se johtamaan eriarvoisuuteen yhteiskunnassamme, sillä heillä ei ole edes halua rakentaa yhteiskuntaamme vero- euroilla, vaan sen sijan omaa sairasta egoaan! Näin ollen ymmärrämme monien työssäkävijöiden lausahdukset / kirjoitukset tälläkin palstalla, kuten: Menkää pummit töihin tai on kiva ajella bemarilla kun deekut notkuu bussipysäkillä...
* Tiedän monia yllättävän korkealle noteerattuja, kovin tittelein kulkevia työntekijöitä, jotka sivistystasoltaan eivät yllä mitenkään mainittavan korkealle puhumattakaan siitä, että pystyisivät keskustelemaan sivistyneesti osaavassa seurassa! Heidän kykynsä normaaliin sosiaaliseen kanssakäyntiin ovat lähes olemattomat ja tällaisille ihmisille usein muodostuu houkutukseksi tuoda itseään esille taloudellisen menestymisensä kautta. Näin ollen heille on muodostunut työ ja sitä kautta saatavat korkeat tulot vain kanavaksi elää sosiaalista elämäänsä tietämättään, ettei se ole oikeaa sosiaalista elämää!
Tiedän ja tunnen myös joitakin poliittisia päättäjiä, jotka puolueensa taholta ollaan nostettu jalustalle, mutta joiden kyky esim. asiapitoiseen väittelyyn on lähes olematon. He luulevat itse olevansa jotakin, vaikka todellisuudessa puolue on nostanut heidät asemaansa vain ollakseen "Joo-joo- päättäjä", jonka tarkoituskaan ei ole ajatella omilla aivoillaan, vaan alistua puoleen linjaukseen. Näin vakka löytää kantensa, sillä jos he ymmärtäisivät todellisen vallan salaisuuden: >SAADA ITSE VAIKUTTAA ASIOIHIN>, he eivät olisi niin ylpeitä asemastaan, joka tällaisessa tapauksessa merkitsee vain narrin rooliin asettumista!
Vinkki:
* Älkää katsoko miten jotkut ihmiset käyttäytyvät, vaan MIKSI he käyttäytyvät!
- Marko Lind-
- Kämäräinen
Kirjoitat, että "lait on tehty sellaisiksi, että työttömistä puristetaan viimeisetkin mehut."
Työssäkäyvänä on todettava, että kyllä viimeiset mehut puristetaan meistä, väki vähenee ja työt lisääntyvät.
Meiltä muutama työttömäksi jäänyt kehuu, että nyt on helppoa, saa nukkua pitkään eikä työt rasita, ja korvauksilla eleleekin ihan kivasti kunhan ei tuhlaa.
Miten lakeja laatimalla puristetaan mehut työttömistä? Oletko muuten koskaan ollut itse kiivastahtisessa työssä?- mitä kirjoitit
sitä mukaan kun porukkaa jää eläkkeelle, lakkautetaan virat ja tilalle ei oteta uusia. Työpaikan muut tekijät tekevät lähteneen työt omiensa lisäksi siinäpä ne mehut sitten puristetaan.
Työharjoittelut ja kokeilut eivät taida tuottaa pysyviä ratkaisuja, vaan noidankehän josta ei ole ulospääsyä. Mieluummin työttömät ovat samalla rahalla kotonaan.Kyllä työnteko pitäisi tehdä kannattavammaksi. - Marko-Lind
mitä kirjoitit kirjoitti:
sitä mukaan kun porukkaa jää eläkkeelle, lakkautetaan virat ja tilalle ei oteta uusia. Työpaikan muut tekijät tekevät lähteneen työt omiensa lisäksi siinäpä ne mehut sitten puristetaan.
Työharjoittelut ja kokeilut eivät taida tuottaa pysyviä ratkaisuja, vaan noidankehän josta ei ole ulospääsyä. Mieluummin työttömät ovat samalla rahalla kotonaan.Kyllä työnteko pitäisi tehdä kannattavammaksi.SYYN JA SEURAUKSEN LAKI
Koska jotkut eivät ymmärrä työttömyyden tuovan myöskin seurauksia, olisi syytä hetkeksi käsitellä lyhyesti asiaa:
- Lukemattomien entisten työssäkävijöiden elämään on tullut alkoholi / huume / lääke-ongelmat tyttömyyden seurauksena
- Lukemattomien entisten työssäkävijöiden avioliitot / parisuhteet ovat kokeneet kariutumisen työttömyyden seurauksena. Tästä taas valitettavan monesti ovat kärsineet suhteessa syntyneet / olevat lapset, joka täten on lisännyt ongelmia myöskin kasvamassa olevan sukupolvemme keskuudessa!
- Lukemattomien entisten työssäkävijöiden elämään on edellä mainittujen ikävien seurausten tähden tullut mielenterveysongelmia, joka pahimmillaan on lisännyt rikollisuutta.
Kun NYT TÄLLÄ HETKELLÄ työssäkäyvät oppisivat sisäistämään sen, että mahdollisuus tulevaisuuden työttömyyteen saattaa osua omalle kohdalle, niin he ymmärtäisivät myötä-elää tämän hetken työttömien tuskaa ja ahdistusta!
Olen tähän ikään tavannut lukemattomia ihmisiä, jotka ovat omassa elämässään kokeneet katastrofeja vaikka ovat ymmärtämättömyydessään joskus vannoneet, ettei niin kävisi koskaan! Elämä kun on elettävä ja siihen kuuluu oleellisena osana epävarmuus huomisesta. Tahdoimmepa sitä sitten tai emme...
Koska elämän kirjoittamaton laki voi tehdä Herrasta narrin ja päinvastoin, tulisi jokaisen astua nöyrällä sydämellä tulevaisuuteen...
- Marko Lind- - Kämäräinen
Marko-Lind kirjoitti:
SYYN JA SEURAUKSEN LAKI
Koska jotkut eivät ymmärrä työttömyyden tuovan myöskin seurauksia, olisi syytä hetkeksi käsitellä lyhyesti asiaa:
- Lukemattomien entisten työssäkävijöiden elämään on tullut alkoholi / huume / lääke-ongelmat tyttömyyden seurauksena
- Lukemattomien entisten työssäkävijöiden avioliitot / parisuhteet ovat kokeneet kariutumisen työttömyyden seurauksena. Tästä taas valitettavan monesti ovat kärsineet suhteessa syntyneet / olevat lapset, joka täten on lisännyt ongelmia myöskin kasvamassa olevan sukupolvemme keskuudessa!
- Lukemattomien entisten työssäkävijöiden elämään on edellä mainittujen ikävien seurausten tähden tullut mielenterveysongelmia, joka pahimmillaan on lisännyt rikollisuutta.
Kun NYT TÄLLÄ HETKELLÄ työssäkäyvät oppisivat sisäistämään sen, että mahdollisuus tulevaisuuden työttömyyteen saattaa osua omalle kohdalle, niin he ymmärtäisivät myötä-elää tämän hetken työttömien tuskaa ja ahdistusta!
Olen tähän ikään tavannut lukemattomia ihmisiä, jotka ovat omassa elämässään kokeneet katastrofeja vaikka ovat ymmärtämättömyydessään joskus vannoneet, ettei niin kävisi koskaan! Elämä kun on elettävä ja siihen kuuluu oleellisena osana epävarmuus huomisesta. Tahdoimmepa sitä sitten tai emme...
Koska elämän kirjoittamaton laki voi tehdä Herrasta narrin ja päinvastoin, tulisi jokaisen astua nöyrällä sydämellä tulevaisuuteen...
- Marko Lind-Kirjoitat, että "lukemattomien työttömien elämään on tullut alkoholi/huume/lääkeongelmat työttömyyden seurauksena."
Ei kenenkään suuhun kaadeta viinaa väkisin, kyllä jokainen ottaa sitä itse! Eikä se voi johtua pelkästään työttömyydestä, onhan monilla työpaikoilla alkoholiongelma työllistenkin keskuudessa. Miksi työssä jos työttömyydestä johtuu?
Masennusta ja toivottomuutta saattaa aiheuttaa, mutta niitä on parempi hoitaa muuten kuin viinalla ja huumeilla.
- Marko-Lind
Luin vasta äsken aloittamani ketjun ja olen iloinen siitä, että aihe synnyttää keskustelua. Toisaalta: Jos ei synnyttäisi, olisi se todellinen harmi, sillä onhan meillä Imatralla työttömiä aivan liikaa eikä tulevaisuuden ennuste näytä paremmalta, vaikka sitä "pakkotyöllä" yritetäänkin kaunistella...
Aloittamassani ketjussa toin esille sen valitettavan tosiasian, että vain ne ryhmät / ryhmittymät, tässä tapauksessa työttömät, saavat äänensä ja sitä kautta tarpeensa / toiveensa esille yhteiskunnassamme vain yhdistymällä ja siksi aktiviteetin puute voi ja onkin koskien pitkäaikaistyöttömyyttä todella harmillista sekä valitettavaa. Erilaisten yhdistysten ja puolueiden syntykin on selitettävissä vain sillä, että "YHTEINEN ÄÄNI" kuuluu paremmin kuin yksilön ääni ja näin ollen työttömille on eduksi vihdoin ryhtyä YHDESSÄ yhteistuumin ajamaan oikeuksiansa Yhteiskunnassamme. Oikeuksien ajamisella tarkoitan yksinkertaisesti sitä, että niitä tulee vaatia ja vain näin saadaan työttömien ääni kuulumaan yhteiskunnallisessa päätöksenteossa!
Joku esitti perustavaa laatua olevan kysymyksen: Mitä hyötyä on yhdistymisestä? Vastaus on yllättävän mielenkiintoinen: Mitä enemmän on työttömyyttä, sitä enemmän työttömillä on valtaa! JOKAINEN TYÖTÖN OMISTAA VAALEISSA YHDEN ÄÄNEN ja koska työttömyyttä on maassamme niin paljon ja MIKÄLI HE YHDISTYVÄT on kysymyksessä TOSI SUURI KOHDERYHMÄ, jota politiikkaan pyrkivät (ja siellä jo olevat) EIVÄT MITENKÄÄN VOI JÄTTÄÄ HUOMIOIMATTA! Kun on kysymyksessä näin iso kohderyhmä, SE VOI YHDISTYESSÄÄN TEHDÄ SUORASTAAN IHMEITÄ YHTEISKUNNALLISESSA PÄÄTÖKSENTEOSSA puhumattakaan kunnittain / kaupungeittain! Esim: Jos Imatralla työttömät yhdistyvät, seuraavissa kunnallisvaaleissa se on TOSI ISO JOUKKO jota ei edes poliittiset PYRKYRIT voi jättää huomioimatta! Näin huomaamme, että yhdistymisellä on VALTAVA VOIMAVARA KÄYTETTÄVISSÄÄN, jos työttömät vain ymmärtävät yhdistyä!
Tätä yhdistymistä vastaan ovat tietysti kaikki ne, jotka eivät tahdo työttömien asian edistyvän millään tavoin, sillä HE TIETÄVÄT sen mahdin ja vallan, joka työttömillä on JOS vain yhdistyvät!
POLIITTISILLA PÄÄTTÄJILLÄ ON ONGELMA jota he kaikki eivät edes itse tiedosta: Mitä suuremmaksi työttömien määrä kasvaa JA MIKÄLI HE YHDISTYVÄT (muuttuvat aktiivisiksi) tulee lähitulevaisuudessa sillä olemaan merkitystä demokraattisessa maassa VAALEISSA, jossa poliittiset päätöksentekijät valitaan! Toistaiseksi kuitenkin työttömät ollaan saatu uskomaan, ettei heillä olisi voimavaraa vaikuttaa ja siksi on ensiarvoisen tärkeää TYÖTTÖMIEN TIETÄÄ VALTANSA! Demokratiassa ei vielä toistaiseksi ole lainsäädäntöä, jonka mukaan rikkaalla olisi enemmän vaaleissa ääniä käytössään kuin köyhällä. Tätä pitäisi nyt jokaisen työttömän miettiä ja sisäistää: VALTAA ON JOS SITÄ KÄYTETÄÄN!
- Marko Lind-- Marko-Lind
(Kopio politiikka Web-sivuiltani)
Kansalaisten perusoikeus: Yhteiskunnallinen vaikuttaminen
Suomi on passiivista kansaa! Se on opetettu valtaapitävien toimesta ajattelutapaan, jossa se kokee mahdollisuuden vaikuttaa poliittiseen päätöksentekoon vain vaaleissa, jos niissäkään. Yhteiskunnassamme kansa on tottunut nuristen ja valitellen nöyrtymään alistuen passiivisuuteen koskien yhteiskunnallisia / kunnallisia asioita sen enempää nousematta barrikadeille ja olisi hyvin sinisilmäistä yrittää edes väittää, että kansa oikeasti olisi ymmärtänyt mahdollisuutensa vaikuttaa heitä koskeviin, joskus hyvin elintärkeisiinkin asioihin, vaalikausien välisenä aikana. Hyvin perustein voidaan siis realistisesti todeta: Suomen kansalta ollaan viekkaasti vuosikymmenien aikana viety yksi kansalaisten perusoikeus: yhteiskunnallisen vaikuttamisen oikeus!
On totta, että vaaleissa kansa valitsee edustajansa poliittiseen päätöksentekoon niin yhteiskunnallisesti kuin kunnallisestikin. Mutta se ei ole kansan ainoa mahdollisuus vaikuttaa, vaikka toisenlaista illuusiota hyvin menestyksekkäästi valtaapitävien toimesta ylläpidetäänkin. Kansa voi sekä sen velvollisuus on vaikuttaa kokoaikaisesti, eikä vain vaaleissa!
Demokraattisessa yhteiskunnassamme päättäjät valitaan äänestämällä ajamaan kansalaisten etuja tietyksi ajanjaksoksi. Päättäjät ovat siis vaaleissa täysin äänestäjistään riippuvaisia. Tavallisten kansalaisten keskuudessa vallalla olevan ns. passiivis-illuusion puhkaistakseni tahdon korostaa, että päättäjät ovat äänestäjiensä varassa myöskin vaalien välisen aikajakson, sillä kuten edellä totesin, päättäjät on valittu ajamaan kansalaisten etuja vain tietyksi ajanjaksoksi ja säilyttääkseen valtansa heidän tulisi toimia kansan etujen ajajina säilyttääkseen, jos mahdollista, heidän valtuutuksena myöskin seuraavissa vaaleissa. Monikaan äänestäjä ei ehkä tiedä, mutta ajan hermolla elävät poliittiset päättäjät seuraavat hyvin aktiivisesti kannatustaan vaalien jälkeen / vaalien välisenä aikana ja toimivat sen mukaisesti säilyttääkseen valta-asemansa / vaikutusmahdollisuutensa seuraavissa vaaleissa. Päättäjät ovat siis äänestäjien armoilla myös vaalien välisenä aikana, eikä suinkaan vain vaaleissa!
Äänestäjät ollaan kuitenkin saatu valheellisesti uskomaan, etteivät he voisi vaikuttaa kuin ainoastaan vaaleissa äänestämällä, mutta koska edellä mainittu äänestäjien suosion etsiminen on todellisuudessa päättäjien taholta kokoaikaista, niin täten tavalliset kansalaiset äänestäjän roolissa voivat vaikuttaa poliittiseen päätöksentekoon yllättävän suoranaisesti, kunhan vain ymmärtävät vaatia yhteiskunnallista vaikuttamisen oikeutta vaalien välisenä aikana. Käytännössä se merkitsee äänestäjien yhteenliittymistä ja tätä kautta jonkin poliittisen asian esille nostamista. Riittävä määrä äänestäjiä yhteistyössä keskenään kääntää jokaisen uraansa suunnittelevan poliitikon pään ja täten yllättävää kyllä, huomaamme ettei asioita sittenkään päätä poliittiset päättäjät, vaan kansa, joka on valinnut nuo päättäjät. Myöskin vaalien välisenä aikana!
Jokainen poliitikko on riippuvainen äänestäjistään! Jos äänestäjät riittävän painokkaasti yhteistyössä nostavat jonkin poliittisen epäkohdan esille ja vaativat oikeuksiaan, on sillä suurempi merkitys kuin moni tavallinen kansalainen saattaisi edes mielessään ajatella. Koska kansalla on näin suuri valta, sen tulisi osata sitä käyttää niin yhteiskunnallisesti kuin kunnallisestikin. Käytännössä se tarkoittaa äänestäjien barrikadeille nousua jonkin poliittisen epäkohdan muuttamiseksi!
Tämän hetken poliittinen päätöksenteko ollaan tietoisesti päättäjien toimesta viety kauemmaksi äänestäjistä. Tämä on vaikuttanut sen, ettei monikaan äänestäjä ymmärrä valtaa, joka tavallisella kansalla on. Valta on aina ollut ja tulee olemaan kansalla demokraattisessa maassa. Jos päättäjät ovat yhteiskuntamme / kuntamme "päitä", niin kansa on se "kaula" joka kääntää nuo päät!
Vain sellainen päättäjä, joka ei tahdo jatkaa poliittista uraansa, ei kuuntele äänestäjiensä mielipiteitä. Poliittinen päättäjä, joka ei huomioi kansan vaatimuksia on kuin hullu, joka sahaa oksaa jolla itse istuu! - PUOLUE
Marko-Lind kirjoitti:
(Kopio politiikka Web-sivuiltani)
Kansalaisten perusoikeus: Yhteiskunnallinen vaikuttaminen
Suomi on passiivista kansaa! Se on opetettu valtaapitävien toimesta ajattelutapaan, jossa se kokee mahdollisuuden vaikuttaa poliittiseen päätöksentekoon vain vaaleissa, jos niissäkään. Yhteiskunnassamme kansa on tottunut nuristen ja valitellen nöyrtymään alistuen passiivisuuteen koskien yhteiskunnallisia / kunnallisia asioita sen enempää nousematta barrikadeille ja olisi hyvin sinisilmäistä yrittää edes väittää, että kansa oikeasti olisi ymmärtänyt mahdollisuutensa vaikuttaa heitä koskeviin, joskus hyvin elintärkeisiinkin asioihin, vaalikausien välisenä aikana. Hyvin perustein voidaan siis realistisesti todeta: Suomen kansalta ollaan viekkaasti vuosikymmenien aikana viety yksi kansalaisten perusoikeus: yhteiskunnallisen vaikuttamisen oikeus!
On totta, että vaaleissa kansa valitsee edustajansa poliittiseen päätöksentekoon niin yhteiskunnallisesti kuin kunnallisestikin. Mutta se ei ole kansan ainoa mahdollisuus vaikuttaa, vaikka toisenlaista illuusiota hyvin menestyksekkäästi valtaapitävien toimesta ylläpidetäänkin. Kansa voi sekä sen velvollisuus on vaikuttaa kokoaikaisesti, eikä vain vaaleissa!
Demokraattisessa yhteiskunnassamme päättäjät valitaan äänestämällä ajamaan kansalaisten etuja tietyksi ajanjaksoksi. Päättäjät ovat siis vaaleissa täysin äänestäjistään riippuvaisia. Tavallisten kansalaisten keskuudessa vallalla olevan ns. passiivis-illuusion puhkaistakseni tahdon korostaa, että päättäjät ovat äänestäjiensä varassa myöskin vaalien välisen aikajakson, sillä kuten edellä totesin, päättäjät on valittu ajamaan kansalaisten etuja vain tietyksi ajanjaksoksi ja säilyttääkseen valtansa heidän tulisi toimia kansan etujen ajajina säilyttääkseen, jos mahdollista, heidän valtuutuksena myöskin seuraavissa vaaleissa. Monikaan äänestäjä ei ehkä tiedä, mutta ajan hermolla elävät poliittiset päättäjät seuraavat hyvin aktiivisesti kannatustaan vaalien jälkeen / vaalien välisenä aikana ja toimivat sen mukaisesti säilyttääkseen valta-asemansa / vaikutusmahdollisuutensa seuraavissa vaaleissa. Päättäjät ovat siis äänestäjien armoilla myös vaalien välisenä aikana, eikä suinkaan vain vaaleissa!
Äänestäjät ollaan kuitenkin saatu valheellisesti uskomaan, etteivät he voisi vaikuttaa kuin ainoastaan vaaleissa äänestämällä, mutta koska edellä mainittu äänestäjien suosion etsiminen on todellisuudessa päättäjien taholta kokoaikaista, niin täten tavalliset kansalaiset äänestäjän roolissa voivat vaikuttaa poliittiseen päätöksentekoon yllättävän suoranaisesti, kunhan vain ymmärtävät vaatia yhteiskunnallista vaikuttamisen oikeutta vaalien välisenä aikana. Käytännössä se merkitsee äänestäjien yhteenliittymistä ja tätä kautta jonkin poliittisen asian esille nostamista. Riittävä määrä äänestäjiä yhteistyössä keskenään kääntää jokaisen uraansa suunnittelevan poliitikon pään ja täten yllättävää kyllä, huomaamme ettei asioita sittenkään päätä poliittiset päättäjät, vaan kansa, joka on valinnut nuo päättäjät. Myöskin vaalien välisenä aikana!
Jokainen poliitikko on riippuvainen äänestäjistään! Jos äänestäjät riittävän painokkaasti yhteistyössä nostavat jonkin poliittisen epäkohdan esille ja vaativat oikeuksiaan, on sillä suurempi merkitys kuin moni tavallinen kansalainen saattaisi edes mielessään ajatella. Koska kansalla on näin suuri valta, sen tulisi osata sitä käyttää niin yhteiskunnallisesti kuin kunnallisestikin. Käytännössä se tarkoittaa äänestäjien barrikadeille nousua jonkin poliittisen epäkohdan muuttamiseksi!
Tämän hetken poliittinen päätöksenteko ollaan tietoisesti päättäjien toimesta viety kauemmaksi äänestäjistä. Tämä on vaikuttanut sen, ettei monikaan äänestäjä ymmärrä valtaa, joka tavallisella kansalla on. Valta on aina ollut ja tulee olemaan kansalla demokraattisessa maassa. Jos päättäjät ovat yhteiskuntamme / kuntamme "päitä", niin kansa on se "kaula" joka kääntää nuo päät!
Vain sellainen päättäjä, joka ei tahdo jatkaa poliittista uraansa, ei kuuntele äänestäjiensä mielipiteitä. Poliittinen päättäjä, joka ei huomioi kansan vaatimuksia on kuin hullu, joka sahaa oksaa jolla itse istuu!Olisiko sellainen mahdollista! itse kun en ymmärrä politiikasta mitään niin tuli vaan mieleen että kyllä kaikki työttömät varmaan äänestäisivät ihmistä joka oikeasti olisi työttömän puolella! olihan meillä urpo leppänen..heh.eikös sinne eduskuntaan tarvita5000ääntä ja pääsee jo vaikuttamaan! mutta niinkuin halme sanoi että ei heillä ole siellä periaatteessa minkäälaista sananvaltaa...suuret puolueet sanelevat kaiken! leppänenkin lupasi poistaa työttömyyden suomesta vissiin puolessa vuodessa! annappas linkki sivuillesi niin pääsen tutustumaan juttuihisi paremmin,minäkään en ole tätä ennen sinusta kuullut muuta kuin nimen jossain yhteydessä! t.kansalainen
- -kansalainen-
PUOLUE kirjoitti:
Olisiko sellainen mahdollista! itse kun en ymmärrä politiikasta mitään niin tuli vaan mieleen että kyllä kaikki työttömät varmaan äänestäisivät ihmistä joka oikeasti olisi työttömän puolella! olihan meillä urpo leppänen..heh.eikös sinne eduskuntaan tarvita5000ääntä ja pääsee jo vaikuttamaan! mutta niinkuin halme sanoi että ei heillä ole siellä periaatteessa minkäälaista sananvaltaa...suuret puolueet sanelevat kaiken! leppänenkin lupasi poistaa työttömyyden suomesta vissiin puolessa vuodessa! annappas linkki sivuillesi niin pääsen tutustumaan juttuihisi paremmin,minäkään en ole tätä ennen sinusta kuullut muuta kuin nimen jossain yhteydessä! t.kansalainen
Tuskin pahastuu jos tähän sen laitan:
http://www.sanansaattaja.com/INFO.htm - työssäkäyvä
Jospa kaikki tämän ymmärtäisivät olis se jo paljon se.
- mitä hä?
Kyllä tuosta työttömien vallasta voidaan olla toistakin mieltä. Minusta Suomessa todellista valtaa työvoimahysymyksissä on korkeintaan ammattiliitoilla, ja lähinnä SAK:lla.
Ei ammattiliitoilla ole mitään intressiä liputtaa täystyöllisyydellä. Päin vastoin, ammattiliittojen intressi on ylläpitää riittävän hyvä reaalinen ansiotaso jo töissä oleville ja tähän kuvioon ei millään mahdu työllistymishaluisten ylisuuri työntarjonta, koska se voisi romahduttaa työtätekevien reaaliansiotason. Tämä realiansiotason lasku on ihan väistämätön, koska kasvavissa globalisoitumispaineissa ja työntuottaavuuden parantamisvaateiden kanssa elävien työnantajien kukkarot eivät kestä ylläpitää täystyöllisyystason edellyttämää työntekijämäärää siten, etä työntekijöiden reaaliansiot voisivat kasvaa tai pysyä samalla tasolla (=palkankorotukset) vuodesta toiseen. Ammattiliitot ymmärtävät tämän ja ne keskittyvät vain rajoittamaan kilpailevan työntarjonnan ja keinojahan niillä tässä riittää: ulkopuolisia ja ulkoistamisia ei hyväksytä ilman kunnon lakkoilua ja sitovia lupauksia joustoista toisaalla.
Sitä paisti, kollektiivinen työttömien yhdistäytyminen on todnnäköisimmin illuusiota, koska työttömissäkin on järki-ihmisiä. - Kuulostaa samalta kuin,
Kaikkien maiden proletaarit liittykää yhteen!
Ei siitäkään mitään tullut. Samoin oli eläkeläisten yhtymis kutsun kanssa.
Suomessa on työttömiä jokaisesta mahdollisesta puolueesta. Tämä jo estää kaikkien työttömien yhtymisen. Yhteistä säveltä on vaikea löytää. Ei työttömyys yksin riitä yhdistäväksi tekijäksi.
Työttömissä on myös eri yhteiskunta- ja tuloluokkiin kuuluvia ihmisiä. On työttömiä herroja ja on työttömiä narreja.
Akateemisia työttömiä löytyy paljon ja vähemmän kouluteettuja sekä lisäksi vielä kouluttamattomat.
Jos ajatellaan että työttömistä saataisiin jokin yhtenäinen äänestäjäryhmä, niin se on utopiaa, kuten ennen kommunismi. Sekin hajosi omaan mahdottomuuteensa.
Jokaisella on oikeus puolustaa omia etujaan ja ajaa oma asiaansa siinä viiteryhmässä, minkä hän itselleen näkee parhaaksi.
Onnea kuitenkin Markolle mahdottomalta tuntuvassa tehtävässä.
nimim: kaupan akavalainen, korkeakoulutettu työtön, SDP;läinen työläinen.
ps. Onko muuten kenellekään tullut mieleen tehdä tutkimusta siitä, mihin puolueseen, ammattijärjestöön tai muuhun viiteryhmään kuuluvia on eniten työttöminä?
- - jos ja niin ja kun-
Mut kun se koulutus, se koulutus:(
- dallas
http://www.sanansaattaja.com/Kopio LIUTUN LOMAMOKIT/LIUTTU3.htm
- -yritystä on-
Tostakin näkee et herra lind yrittää etsiä työtä. Osaamista kaverilta löytyy sekä yrittämistä, et ei voi kukaan sanoa, etteikö kaveri yrittäs:)
Sen verran asiasta tiedän, et kyseiset sivut on väsätty ilmaiseksi. Taitaa olla lomamökkien kaveri?
- Marko-Lind
Peruspalvelut, joita kaupungimme tulisi järjestää koskevat meitä kaikkia! Niitä kuitenkin karsitaan ja siksi tutustu adressiin os. http://www.adressit.com/peruspalvelut
- Marko Lind-- tekemään ihan oikeasti
jos pääsisit eduskuntaan? Kaikki nuo mainitsemasi faktat kuitenkin jo tiedetään.
- Eduskuntaan!
tekemään ihan oikeasti kirjoitti:
jos pääsisit eduskuntaan? Kaikki nuo mainitsemasi faktat kuitenkin jo tiedetään.
Onko Marko eduskuntavaaleissa jonkun puolueen ehdokkaana? Jos on, niin ainakin meidän perheestä äänestetään häntä, hänellä on paljon järkeviä ajatuksia ja hyvä kirjallinen ja varmaan myös suullinen ilmaisutaito. Hän tuntuu kaverilta, joka todella ainakin yrittää tosissaan ajaa monia tärkeitä ja hyviä asioita.
Oikea maailmanparantaja! - väsyttää
Eduskuntaan! kirjoitti:
Onko Marko eduskuntavaaleissa jonkun puolueen ehdokkaana? Jos on, niin ainakin meidän perheestä äänestetään häntä, hänellä on paljon järkeviä ajatuksia ja hyvä kirjallinen ja varmaan myös suullinen ilmaisutaito. Hän tuntuu kaverilta, joka todella ainakin yrittää tosissaan ajaa monia tärkeitä ja hyviä asioita.
Oikea maailmanparantaja!Kaikenmaailman proletäärit yhtykää häneen =)
vai vielä eduskuntaan,noh onhan ministerinäkin entinen missi,hyvällä pohjalla makaa Suomen tulevaisuus.
Lisää näitä Isänmaan toivoja!!
- Linnatuomio
Niinpä tietysti. Ei tainnut vankilan laajakaista toimia.
- kaaru
Ystäväni aloittama keskustelu on asiaa eli et sinä yksin mitään saa aikaan. Näin minulla on kaikissa ns. kahvipöytäkeskusteluissa "toitotettu" vuosia.
Mutta sitten kun sivusta olen seurannut näitä ihmisiä, jotka lähtevät ajamaan ns. yhteistä etua ja omaavat omat mielipiteensä, tulevat valituksi. He törmäävät siihen, että he ovat joko yksin mielipiteidensä kanssa, ja oman etunsa mukaan muuttavat kantansa esim. puolueen tai siellä vallitsevan hallitsevien ihmisten mukaisiksi. Heidät valittiin, mutta he sulautuvat jo olemassaolevaan kaavaan ja jos ovat eri mieltä, heidät syrjäytetään kuten Markolle on käynyt. Eikä hän ole ainoa, kyllä olen sitä vuosien varrella nähnyt.
Tästä johtuen olin monet vuodet nukkuvien puolueessa.
Kyllähän sitä ihmisarvoa ei ole työssäkäyvilläkään saati sitten työttömillä. Tänä päivänä yritykset haluaa enemmän tulosta omistajilleen ja ei silloin ole muuta mahdollisuutta kuin irtisanoa työntekijöitä. Ja kuten Kotkasta ollaan kuultu, että autotehdas irtisanoo ihmisiä enemmän kuin alunperin oli suunniteltu, koska BMW:n menekki on ollut huono. Ei siinä silloin ajatella sitä työntekijää ja mitä se on sitten monen työpaikan sisällä, kilpailua keskenään kuka saa jäädä. Kyllä siinä heikompi sortuu ns. perjantaipulloon tms. lieventääkseen pahaa oloaan ja kun sille tielle lähdet se vie helposti sinut mukaansa loppuelämäksi. Kun molemmat vanhemmat ovat työttöminä tai vaikkapa toinenkin...kärsii siitä silloin vanhempien lisäksi lapsetkin.
Nyt on kuitenkin julkistettu, että monet työnantajat kärsivät työvoimapulasta. Pitkään työttömänä olleen on turha hakea hitsariksi, siihen vaaditaan ammattikoulutus kuten siivojillekkin muista puhumattakaan.
Ainakin perheelliselle on myös paikkakunnan vaihdos vaikea pala, ei siihen auta valtion budjettiin lisätty muuttoavustus toiselle paikkakunnalle.
Ennen oli patruunat, jotka arvostivat työntekijöitään ja huolehtivat myös heidän perheenjäsenistään... näinhän ei enää ole.
Monet työssäkäyvät mieltävät työttömän toisarvoiseksi ihmiseksi, joka istuu puiston laidalla pullosta naukkaillen päivät pitkät. Loppujen lopuksi näitä on pieni osa, suurin osa haluaisi töihin jos vain niitä olis. Ja se miten heitä työttöminä kohdellaan virastoissa on verrattavissa monesti alkoholistiin... jopa naapurisi voi näin ajatella.
Odotan sitä päivää, että ihmisiä arvostetaan tasavertaisina, oli hän työssä tai työtön. Ihmisarvostus antaa voimia jaksaa elämässä eteenpäin. Työttömyyttä ei saada varmaan koskaan kokonaan poistetuksi. Koulutukseen lähteminen on monelle pelastava tekijä. Nytkin todettiin, että valtio on mennyt harhaan lopettaessaan rakennusmestarikoulutuksen ja myöntää virheen...eli palataan entiseen rakennusalalla.- Kämäräinen
Sinulla on tämänhetkisestä tilanteesta kovin hatarat tiedot. Autotehdas on Uudessakaupungissa ja siellä valmistetaan Porsheja, ei BMW:tä.
Jos muutkin tietosi ja ajatuksesi ovat yhtä hataria, taitaa kirjoituksesi olla huuhaata. Sorry. - kaaru
Kämäräinen kirjoitti:
Sinulla on tämänhetkisestä tilanteesta kovin hatarat tiedot. Autotehdas on Uudessakaupungissa ja siellä valmistetaan Porsheja, ei BMW:tä.
Jos muutkin tietosi ja ajatuksesi ovat yhtä hataria, taitaa kirjoituksesi olla huuhaata. Sorry.tekevälle sattuu :)))) Olet oikeassa tuon autotehtaan ja automerkin suhteen.
Oli nyt mikä tahansa mistä irtisanotaan ei sitä työntekijää arvosteta silloin jos ei menekkiä tuotteella ole.
Työttömissä on paljon eri ammatin osaavia ihmisiä, jotka haluavat muutosta. Yhdistymisellä olisi ajatusta kuitenkin. Ei mitään saa jos ei yritä.
Kirjoitukseni ovat minun omia pohdiskelujani kun olen tätä elämää vuosien ajan seuraillut, onko ne sitten huuhaata tai ei. Tunnen vain ihmisiä, jotka työpaikalta irtisanotaan. Ei johdu siitä että on ahkera ja tunnollinen, vaan monta kertaa sitä joka saa valita, tämän työntekijän "pärstäkerroin" ei miellytä.
- päivittynyt
tänään 11.12.2006.
- kuoleman väsynyt!
Arvostan että Marko jaksaa toimia, itsellä alkaa olla sisu kaulassa-kohta varmaan naru.Kun työttömyys pitkittyy, eikä hakemallakaan löydy, ei vaikka kuinka olisi aiempaa kokemusta ja koulutusta. En jaksa enää edes hakea, pettymyksiä pettymysten jälkeen ja nyt alkaa jo välit kotonakin mennä.Kyllä tekis mieli vaikka tappaa itteni, pääsis tästä paskasta pois. Mutta kaitpa nuo penskat taitais sentään äitiään kaivata.Eli en sitte taida sitäkään uskaltaa tehdä.Helvetin paska elämä.
- kirjoittaja:
kuoleman väsynyt! kirjoitti:
Arvostan että Marko jaksaa toimia, itsellä alkaa olla sisu kaulassa-kohta varmaan naru.Kun työttömyys pitkittyy, eikä hakemallakaan löydy, ei vaikka kuinka olisi aiempaa kokemusta ja koulutusta. En jaksa enää edes hakea, pettymyksiä pettymysten jälkeen ja nyt alkaa jo välit kotonakin mennä.Kyllä tekis mieli vaikka tappaa itteni, pääsis tästä paskasta pois. Mutta kaitpa nuo penskat taitais sentään äitiään kaivata.Eli en sitte taida sitäkään uskaltaa tehdä.Helvetin paska elämä.
-Suomessa on nyt ennätysmäärä avoimia työpaikkoja, jopa enemmän kuin ennen 1990-luvun alun lamavuosia. Työministeriön mukaan vuoden keskiarvo lokakuun lopusta taaksepäin laskien on noin 33 000 avointa työpaikkaa. Kuudessa vuodessa määrä on lisääntynyt 18 000:lla.
Avointen työpaikkojen runsaus heijastuu arkielämään työvoimapulana. Jo joka kolmannella työnantajalla on ollut vaikeuksia löytää työntekijöitä, ja joka viides työantaja kärsii työvoimapulasta jatkuvasti.
Työministeriö on suunnitellut keinoja, joilla mahdollisimman moni työikäinen saadaan töihin.-
En sitten tiedä missä niitä työpaikkoja on. Ei ainakaan täällä Imatralla, vai jaetaanko niitä "tiskin alta". - on aina ollut
kuoleman väsynyt! kirjoitti:
Paskaa...t:työtön mies40
- Arvoidealisti
on aina ollut kirjoitti:
Paskaa...t:työtön mies40
Lueskellessani viestiketjua, pisti silmään se, että katkeruus työttömien keskuudessa on todella suurta: keskinäinen arvostelu, toisen mielipiteen vähättely ja kyllästyminen elämään on leimaava piirre.
Marko aloitti asialla ja monta asiallista vinkkiä on viestiketjussa ollut.
Työstä syrjäytetyt ovat talouspolitiikan väline työssä olevien "kurissa pitämiseksi". On turha odottaa inhimillistä kohtelua poliittisilta päättäjiltä - ovat liekanarussa kiltisti määkimässä samoja mantroja kilpailukyvystä ja työvoimapulasta.
Ainoa keino tilanteen muuttamiseksi on työttömien oman yhteistoiminta. Valitettavasti myös ay-liike puolustaa vain työssä olevien asemaa ja kenelläkään muulla ei ole halua eikä uskallusta ajaa työmarkkinatuella olevien asiaa - kuin näköjään Ihmisarvo ry:llä (on varmaan muitakin yhteistoimintoja mutta meitä yritetään aktiivisesti vaientaa ja työttömät yritetään saada tappelemaan keskenään - hajoita ja hallitse!).
Tilastokikkailulla manipuloidaan mielipiteitä ja ainoina oikeina totuuksina esitetään suorastaan valtakunnan romahtamista, jos työttömien aseman parantamiseksi tehdään jotain. Siksi meidän olisi aika yhdessä korottaa äänemme, yksin huutaja on hullu ja suljetaan nopeasti äänieristykseen. Mutta jos meitä on yhdessä vaikka se työvoimahallinnon työttömät työnhakijat - joukko eli n 220 000, alkaa ääni kuulua. Myös niiden 45000 työttömyyseläkkeellä olevan tai 100 000 50-59v käytännössä pysyvästi työttömän ääni voisi riittää Imatralta Uuteenkaupunkiin tai Hangosta Utsjoelle, miten kukin haluaa. Pääasia, että Arkadian mäellä kitinät loppuvat ja tehdään, mitä perustustuslaki sanoo.
Jukka Vuokko
Ihmisarvo ry:n pj
http://www.ihmisarvo.org
http://sanomat.ihmisarvo.org
PS. Tietäisikö kukaan 57-vuotiaalle, vähän fyysisesti jo kuluneelle mutta muuten moniosaajalle asiallisia töitä. Olisin kiinnostunut - työnantajat eivät edes vastaa hakemuksiin enää...
- nöyryytetty
samaa mieltä olen minäkin
- hggiuyuruuru
sama vaikka lähdettäisiin aseila päätäjiä vastaan ,monimeistäkuolis. mutta pienhinta olis, kun sais raivattua päättäjät pois . ja uudet tilalle.
muutenhan poliitiikot saavat jatkossa tehdä mitävaan jos niitä ei pysäytetä-
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874088Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452310- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822- 11760
Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124756