Uutta Swiftiä harkinnassa ja kyselisin onko pelittänyt hyvin, miten talvella onko lämmin ja miten se kulutus puoli?
Swiftistä kysymys
11
1712
Vastaukset
- ollut
tyytyväinen auto on mukava ajettava ja hyvillä varusteilla sekä 5 ovinen. ostin auton itse syksyllä ja sain näyttävät aluvanteet ja talvirenkaat veloituksetta. enkä ole palentunut. auto on ketterä ja sporttisen oloinen kaupunkiajossa. eikä matkajossakaan ole valittamista. entinen autoni oli pikku peugeot ja tää on kyllä mukavampi. SUOSITTELEN.
- jake777
uusi swift on hyvä ajaa - noin pieneksi autoksi. jos olet yli 180cm pitkä niin penkin säätövara loppuu varmaan kesken.
ajo-ominaisuuksiltaan on parempi kuin esim. yaris.
kone on hiukan laiskan tuntuinen, vaikka tehoa on papereilla reilusti. moottoria on kiljutettava ja vaihteita on käytettävä, jotta auton saa kulkemaan mukavasti ja tämä tietysti lisää kulutusta. lisäksi laiskuus tuntuu siten että meno maantiellä hyytyy vitosella loivahkossakin ylämäessä - varsinkin jos on kyydittäviä.
turvavarustelu ei kovin vakuuttava - vain kaksi turvatyynyä. muuten varusteet ok.
itse valitsisin nyt ehkä uuden corsa tai yariksen, mutta hintatarjous vanhasta usein ratkaisee.
lämmityslaitetta on testeissä moitittu, mutta hyvin on etelä-suomessa tarennut tänä talvena ;-). vikoja ei ole 5000km matkalle vielä tullut.
lähivalot aika mitättömän matkan näyttävät.- Ferjari
Nuo kokemuksesi ovat suoraan TM.n testistä.
Itse olen 196cm ja hienosti löytyy hyvä ajoasento, tosin penkki ääriasennossa.
Ajo-ominaisuudet ovat mielestäni hyvät, mutta se selviää kokeilemalla sillä se on mielipide kysymys.
Kulutusta mittailin keväällä, joka oli seka-ajossa 6.4l/100km.
Kiihtyvyydessä auto on erinnomainen luokassaan, mutta sitkeys kehnonlainen.
Lämmityslaitteesta on paha sanoa mitään, kun ilmat ovat mitä ovat.
Yksi asia mikä autossa on temppuillut uudesta asti on kytkin. Olen käynyt sitä korjauttamassa varmaan jo 10 kertaa eikä vieläkään ole kunnossa. Vika ilmenee kytkimen natinana/narinana ja huonona kytkinpolkimen liikkeenä(töksähdellen) - jake777
Ferjari kirjoitti:
Nuo kokemuksesi ovat suoraan TM.n testistä.
Itse olen 196cm ja hienosti löytyy hyvä ajoasento, tosin penkki ääriasennossa.
Ajo-ominaisuudet ovat mielestäni hyvät, mutta se selviää kokeilemalla sillä se on mielipide kysymys.
Kulutusta mittailin keväällä, joka oli seka-ajossa 6.4l/100km.
Kiihtyvyydessä auto on erinnomainen luokassaan, mutta sitkeys kehnonlainen.
Lämmityslaitteesta on paha sanoa mitään, kun ilmat ovat mitä ovat.
Yksi asia mikä autossa on temppuillut uudesta asti on kytkin. Olen käynyt sitä korjauttamassa varmaan jo 10 kertaa eikä vieläkään ole kunnossa. Vika ilmenee kytkimen natinana/narinana ja huonona kytkinpolkimen liikkeenä(töksähdellen)En kyllä voi uskoa, että saat hyvän ajoasennon Swiftissä, jos olet lähes kaksimetrinen tai sitten sinulla on erittäin lyhyet jalat ;-).
Itse olen 184 cm pitkä ja penkin säätövaraa saisi olla pykälän tai pari lisää.
luen mielenkiinnolla autolehdet ja omat kokemukseni vahvistavat koeajajienkin kommentit mm. vaihteiston välitykset liian pitkät, sekä lähivalot surkeat.
Ei tarkoita sitä että auto olisi erityisen huono tai ei varteenotettava vaihtoehto - hyvinhän tuolla eteenpäin on päässyt. - Ferjari
jake777 kirjoitti:
En kyllä voi uskoa, että saat hyvän ajoasennon Swiftissä, jos olet lähes kaksimetrinen tai sitten sinulla on erittäin lyhyet jalat ;-).
Itse olen 184 cm pitkä ja penkin säätövaraa saisi olla pykälän tai pari lisää.
luen mielenkiinnolla autolehdet ja omat kokemukseni vahvistavat koeajajienkin kommentit mm. vaihteiston välitykset liian pitkät, sekä lähivalot surkeat.
Ei tarkoita sitä että auto olisi erityisen huono tai ei varteenotettava vaihtoehto - hyvinhän tuolla eteenpäin on päässyt.Oma hyvä ajoasentoni ei varmastikaan ole oikeaoppinen, mutta harva lyhyempikään ajaa oikeasa ajo-asennossa vaan siinä mikä tuntuu parhaalta. Sinun kirjoituksesi perusteella siis Swift olisi noin 175cm.lle ja siitä alaspäin sopiva auto jos sinullakin on ahdasta kuskinpenkillä.
Noista lähivaloista. En väitä, että Swiftissä olisi hyvät lähivalot, mutta ihmettelen miten ihmeessä olet tullut siihen tulokseen, että ne olisi sen huonommat kuin vastaavan kokoisissa autoissa ylensäkään. Olen aivan varma, että tietämyksesi on suoraan TM.n pikkuauto testistä lainattua. Et pystyisi pistämään autojen valoja paremmuus järjestykseen esim. ajettuasi kymmentä autoa ilman mittavälineitä, koska erot ovat marginaalisia.
Itsekin olen tuon TM.n testin lukenut hyvinkin tarkkaan. Jos pitää autossa tärkeänä pientä kulutusta, pirteyttä, matkustamon tilavuutta, hyviä ajo-ominaisuuksia maantiellä ja kaupungissa olisi luullut, että Swift olisi tuon testin ylivoimainen voittaja vaan eipä ollut. Miinuksena mainittiin juuri nuo mainitsemasi "huonot" ajovalot sekä mm, tartuntakahvan puuttuminen takaovien yläpuolelta( omassa autossani ne kylläkin on ). TM,n voittajan voi aina katsoa jo ensinmäiseltä aukeamalta, josta löytyy kyseisen merkin mainos ja jollei mainosta löydy ei sijoitustakaan testissä tarvitse odottaa. - jake777
Ferjari kirjoitti:
Oma hyvä ajoasentoni ei varmastikaan ole oikeaoppinen, mutta harva lyhyempikään ajaa oikeasa ajo-asennossa vaan siinä mikä tuntuu parhaalta. Sinun kirjoituksesi perusteella siis Swift olisi noin 175cm.lle ja siitä alaspäin sopiva auto jos sinullakin on ahdasta kuskinpenkillä.
Noista lähivaloista. En väitä, että Swiftissä olisi hyvät lähivalot, mutta ihmettelen miten ihmeessä olet tullut siihen tulokseen, että ne olisi sen huonommat kuin vastaavan kokoisissa autoissa ylensäkään. Olen aivan varma, että tietämyksesi on suoraan TM.n pikkuauto testistä lainattua. Et pystyisi pistämään autojen valoja paremmuus järjestykseen esim. ajettuasi kymmentä autoa ilman mittavälineitä, koska erot ovat marginaalisia.
Itsekin olen tuon TM.n testin lukenut hyvinkin tarkkaan. Jos pitää autossa tärkeänä pientä kulutusta, pirteyttä, matkustamon tilavuutta, hyviä ajo-ominaisuuksia maantiellä ja kaupungissa olisi luullut, että Swift olisi tuon testin ylivoimainen voittaja vaan eipä ollut. Miinuksena mainittiin juuri nuo mainitsemasi "huonot" ajovalot sekä mm, tartuntakahvan puuttuminen takaovien yläpuolelta( omassa autossani ne kylläkin on ). TM,n voittajan voi aina katsoa jo ensinmäiseltä aukeamalta, josta löytyy kyseisen merkin mainos ja jollei mainosta löydy ei sijoitustakaan testissä tarvitse odottaa.huomenta! kirjeenvaihto jatkuu....
totta on, että lähivalot on tm:ssä sekä autobilidissä ja useissa muissakin alan lehdissä todettu alamittaisiksi ja samaan tulokseen tulet itsekin, kun ajat vuorotellen jollain parempivaloisella autolla. Tosin monessa muussakin uudessa autossa valot ovat huonoja ja huonompia kuin ennen.
Minusta swiftissä on vielä pientä hiomista mm. valojen tehon ja suurehkon kulutuksen suhteen. Käytännössä swift kuluttaa pikkasen liikaa ollakseen kärkipaikalla pikkuautoluokassa.
Olen edelleen sitä mieltä, että auto ei sovi hyvin yli 180 cm pitkälle ihmiselle.
Oletan että polvesi, pitkänä miehenä, jäävät koukkuun ja reidet jäävät ilman tukea.
Plussana täytyy sanoa, että vaikkei omakaan ajoasentoni ihan passeli ole niin jalat eivät väsy tms vaikka reisituki jää minulla hieman puutteelliseksi.
Itse päädyin kompromissina ko. autoon. Hyvä hyvitys vanhasta ja muuten hyvä ajettavuus ja ulkonäkö. Miinuksena edellä mainitut asiat - tosin valoista en vielä silloin tiennyt mitään enkä käytännön kulutuksestakaan.
Suosittelen kyllä autoa näillä varauksilla siihen tykästyneelle.
- aika
Älä ota kovin vakavasti tällä palstalla oleviin kokemuksiin.Uskon että paras että ajelet 200 kilsaa niin teet oman kokemuksen, minä tein niin.Kylmäksi ei voi sanoa,vaikka muistaa ettei talvea ole,tuntus varaa olevan lämmitystehossa .tai on.kokeile.Mun keskikulutus on kaupunkissa ehkä 35% 6,8 ja 7,2 jotain tossa mennään.Kuskista ym kiinni ,mutta ei paljon ,kaikki merkit kuluttaa.kytkimestä luin ,mulla ei ole ilmennyt mitään vikaa.Kysyin huollosta ei niilläkään ole ollut tietoo muuta kun lehdistä lukeneet.???Kysele kenellä ollut murheita.Mulla on tosi hyvä auto ,testaa tiedustele, uskon että saat varmuuden ,mulla ainakin pieni merkki oli epäilys ,21400km on poistanut epäilyksen,ei kertaakaan huollossa tarvinnut käydä.Tutustu .
- ollut
jo useampi Suzuki :alto,swift,baleno ja nyt taas Swift. ajettu 14500tkm ja ei mitään valittamista.itse olen 170 cm pitkä ja saan kyllä ihan hyvän ajoasennon. Ovien lukumäärä on positiivisuus sekä näppäryys. olen myös selvittnyt matkaajossa enkä ole jäänyt suremaan 1,3l moottoria vaikka ajoin yhtämittää noin 500km(mmutama pysähdys).ja kuluttavathan muutkin autot polttoainetta,voihan ne rahat laittaa turhempaakin kuin laskea autojen kulutuksien eroja. seuraava hankinta tulee varmaan olemaan toi SX4, jota olen käynyt jo koeajamassa kun tuli hankittua kesänviettopaikka, jossa tarvitaan maavaraa vähän enemmän.ps. mutta onhan swiftissä etuosa korkeammalla kuin micrassa(keulan maavara).ei sentään lentänyt muovit mökkitiellä kuten kävi sukulaisellani.SUZUKI ON RAUTAA!
- Ferjari
Se mitä jossain lehdissä on Swiftin kytkintä moitittu liittyy sen äkäisyyteen, mihin ajanmyötä tottuu. Oma ongelmani liittyy kuitenkin kytkimen todelliseen vikaan. Kytkin on äänekäs ja polkimen liike nykivää eli ei nouse tasaisesti. Pari kertaa huollosta kytkimen takia tullessani seuraavana päivänä se ei ole irrottanut ollenkaan. Lukuisia kertoja saman ongelman takia huollossa käydessäni kysyin itsekin onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa. Ei sitä aluksi myönnetty, mutta olisiko ollut edellis kerralla myönsivät, että unkarissa kootuissa autoissa on ollut kyseistä ongelmaa. Nyt autot tuodaan ilmeisesti japanista.
Varaosien saanti on myös työn ja tuskan takana. Ihan alussa odotin pari kuukautta yhtä kytkimen sylinteriä kunnes kärsivällisyyteni loppui. Auto juuri ajettu ulos kaupasta ja lähes ajokelvoton. Vaadin toista autoa tilalle siksi aikaa kunnes osa saapuu johon eivät suostuneet( ei ole kuulemma heidän vika jos auto ei toimi) mutta "ehjä" osa löytyi sitten esittely autosta. Meikkimaalia myös kyselin keväällä, jolla saisi kiveniskemät heti peitettyä. Ei ollut tavaraa silloin paikalla ja luvattiin tilata, mutta eipä ole viellä maalia näkynyt vaikka sitä aina silloin tällöin kyselen huollossa joutuessani kytkin ongelmien takia juoksemaan.
Autoni on nyt 9kk vanha ja kerran kuukaudessa ellen useammin olen kytkintä käynyt korjauttamassa. Se toimii viikon pari kunnes ongelmat alkaa. Nyt en enää aio mennä ongelmineni yksin huoltoon valittamaan vaan aion kysyä neuvoa kuluttaja-asiamieheltä miten asiassa edetään. Huoltokäynnit vievät suoraan puolet päivän palkasta plus bensiini kulut, usko toimivasta autosta on mennyt ajat sitten.
- moneksi
Silloin kun harkitsin auton vaihtoo luin eri merkkien keskusteluja.no se siitä...suzukilla ,PALJON.iSOLLA,keskustelelu normaalinpaa joka kiinnosti.no autot on liukuhihna tuotteita ,mutta aina vain täytyy muistaa,että palautus on pakollista jos saadaan parannuksia.suzukin kohdalla on mahdollisuus joka ei isolla merkillä ei ei ole mahdollista.SUZUKIN MYYNTITAVOITE 1,5 % ei ole mitenkään mahdoton kun hoidetaan palautteet. Tuote on tänäpäivänä huippuluokkaa.,mun kohdalla paras automerkki, joka on 14 eri merkki.ensimmäinen auto rekisteröinti 1964v.
- nähtyä
En huomannut mennä kysyyn miten mahtuu koripallomies ,Swihtiin ,mutta ajeli kyllä sellaisella.oli mainokset suzukilta ja koripalloseuralta.Ei näyttänyt mitään vaikeutta olevan kun autoon istuutui.Ei varmaan 2 metriset muullakaan merkillä jalat suorina tämän kokoluokan autolla pysty ajaan.Meidän auton kulutus menee 6-7 l välillä,eikö siinä muutkin merkit kuluta?Tuskin todellista jos alle 6 l kuluttaa.Valoista en huomannut ennen mitään poikkeavaa ,mutta eilen illalla kokeilin,(kamala kaatosade ja myrsky)ei näkyvyys ole muillakaan merkeillä hyvä, oli sellanen ilma.Tuskin valot auttaa kun rekka tekee sellasen vesisuihkun että koko kori rytisee.Harvemmassa autossa on tarpeeksi valotehoa ,huonoinhin olosuhteisiin,mitä pitäs ehdottomasti olla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 18613767
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1585493Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p454960Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1563734Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska402873Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1282042Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?1201811Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3731714Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1121560Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1371525