LA...NIMI....IKÄ..ASUIN PAIKKA......MONES LAPSI
1.12 NIKITA77 29v POHJOIS-POHJANMAA kolmas
1.12 SUVI 21v HÄMEENLINNA esikoinen
1.12 MILJA 23v ESPOO kolmas
2.12 HALI 26v SEINÄJOKI esikoinen
3.12 NANNA 27v POHJOIS-POHJANMAA toinen
4.12 MAMMALIINI 23v HELSINKI esikoinen
4.12 JOULUMAMMA72 34v UUSIMAA toinen
5.12
6.12 MINNA 23v HÄMEENLINNA esikoinen
7.12 SUSANNA 20v OULU esikoinen
8.12
9.12
10.12
11.12 SUSAMNA 30v TURKU esikoinen
11.12 JOULUMAMMA75 31v LAPPI esikoinen
12.12 MÖHKÖ 22v TREEN SEUTU esikoinen
13.12 LAYR 21v LAHTI esikoinen
13.12 YHEN ÄITI 25v ? toinen
14.12
15.12 NINA 31v KOKKOLA 3-4lapsi
16.12 JUSTIINA 25v ? neljäs
17.12
18.12
19.12
20.12 MEPPE 23v HANKO esikoinen
21.12
22.12
23.12
24.12 JAANA 21v TURKU esikoinen
24.12 MSAMY 18v FORSSA esikoinen
25.12
26.12 MARJO 22v TAMPERE esikoinen
26.12 CECE87 19v KERAVA esikoinen
27.12
28.12
29.12 DANSKUU 29v HELSINKI neljäs
29.12 ÄIPPÄ06 20v KESKI-SUOMI toinen
30.12 ANYA 25v HELSINKI esikoinen
30.12 SANNA 19v TAMPERE esikoinen
31.12
Tähän listaan voisi sitten ajan kanssa lisäillä mitä poika/tyttö kukakin on saanut ja milloin ja tietenkin oman maun mukaan muita tietoja: paino,pituus,pipo
Minä vielä yhtenä kappaleena ja eilen oli ensimäinen oikein kunnolla kivulias päivä. onneksi tänään on neuvola että saa vähän sympatiaa vaivoilleen :)
Joulumamit! missä mennään?
20
1005
Vastaukset
- yhen-äiti-80
Just olin ite aikeissa kysyä jouluäitylien kuulumisia mut kerkesit ensin :-)
Tulin ite just neuvolasta, kaikki ihan niinku pitää, vauva laskeutunu tosi alas mut mulla on vointi tosi hyvä, ei mitään kipuja missään eikä mitään merkkejä synnytyksen lähenemisestä :-(
Painoa oli taas tullu melkee kilo viikossa!! Eli nyt tähän asti on kaiken kaikkiaan tullu jo n. 15kg, ei hyvä :-(
Sairaalakassi on pakattu ja kaikki on muutenkin jo laitettu vauvalle valmiiksi....enää puuttuu se vauva!
Ois enää 5 päivää laskettuun aikaan ja joka ilta mietin et saattaa tulla jo tänä yönä lähtö ja sit alkaa jännittää, on alkanu vähän synnytyskin jo pelottamaan, mitä jos se ei menekkään yhtä hyvin kuin esikoisen synnytys!? Silloin kun odotin esikoista niin pelotti se kun ei tiennyt yhtään mitä odottaa mutta nyt pelottaa kun tietää mitä tuleman pitää.
No mutta ei mulle sen ihmeempää, koodaillaan taas kun jotain tapahtuu...tai sitten vaan ajankuluksi jos mitään ei vielä pitkään aikaan tapahdu. - äippä
ei millään malttais oottaa.. vaavi on jo kolme kilonen tuol masus ja alkaa niin "inhasti" muljahdella että kipeää tekee kun se liikkuu..
eli vielä pitäs kolmisen viikkoa jaksaa oottaa.. jännittää hiukan että saakohan olla kotona jouluaattona vai missäs sen viettää..
millaisia vointeja teillä? onko jo yhtään supistellu? mulla ei koko raskauden aikana yhtään ja tä on jo toinen mulle.. pojastakaan ei koko raskauden aikana tullut yhtään supparia..
nyt vain jaksamisia ja joulun odotusta! - naci
mulla la 30.12, mutta neuvolassa pari päivää sitten oli aika yllätys, kun hemoglobiini oli yllättäen itestään noussut, maha laskeutunut ja vaavin pää kiinnittynyt todella alas ja kohdunsuu pehmeä. saa nähdä kauan joutuu vielä odottelemaan! muuten kaikki mennyt oikein hienosti, kyllä me oltaisiin jo valmiita vauvaa varten.:)
- neitiperhonen
Täällä ollan kanssa kovin kärsimättömiä, La 27.12... limatulppakin irtosi maananatai iltana, innoissani ajatelin että viikon sisään sitten syntyy kunnes eilen neuvolatäti kertoi että nykyään ei enää pidä paikkaansa tämä käynnistyminen viikon sisään... mutta eihän sitä vielä tiedä jos hän haluaakin viikonloppuna ulos =)
- CeC87
Mä alan pikku hiljaa hajoomaan tähän odotukseen :(
En tee muuta ku nukun, syön ja käytän koiran.(päivällä ku mies ei oo kotona)
Kaikki päivät oon ku hermoraunio ja mitään ei voi mies sanoa ku heti räjähdän.
Iltasin en saa nukuttua millään mut sit aamulla nukun päivään asti ainaki 12-13..
Päivät kärsin kauheista alapää vihlonnoista ja kivuista ja sen takia en viitti mihkää lähtee ku koko ajan särkee joka paikkaa.
iltasin sitte alkaa kipeet supparit jotka ei kauaa kestä mutta sattuu ja pistää mahan ihan sekasin, JOKA ILTA!!!! Mut aina ne loppuu vähän ajan päästä!
Nyt alan oikeesti jo masentuu tästä ku on pelkkiä särkyjä, unettomuutta ja supistuksia jotka vaan loppuu aina. Oon aina ollu tosi malttamaton ihminen muutenkin etten ikinä millään jaksa odottaa mitään, esim. pikkusena joululahjojen odotus oli niin tuskaa että pakko oli käydä kurkkimassa ennenaikoja ja sitte jo tieski jouluna mitä saa lahjaks =)
Mut joo.. Limatulpasta ei tietookaan tai mistään muustakaan mikä vois ees viitata et koht vois olla lähtö. Valkovuoto on muuttunu ihan vetiseks, ties mistä johtuu...
Hauskaa loppuodotusta kaikille! Oon muuten ite veikannu jossai vaihees että tää muksu syntyy
9.-12.12.2006. Eli nyt viikonlopun aikoihin, Sais tulla kans ! =)- Sussu86
Mulla oli ja meni laskettu aika 7 päivä eikä vieläkään mitään suppareita eikä kipuja.. No muutaman kerran viillelly mahasta, mutta muuten ei mitään! Ootan koko ajan et sattuis ja nautinkin jokaisesta pienestäkin kivusta, koska ne on kuitenki aina eteenpäin. Ja mitä enemmän kipuja niin uskon et sitä valmiimpia paikat on myös sitte synnytyksessä eikä tuu niin paljo repeämiä ja komplikaatioita. Itteäni pelottaa jos ei oo mitään valmistelevia kipuja ja sit joudutaan käynnistämään eikä paikat kuitenkaan oo vielä valmiit. Alkaa tämä oottaminen kyllä jo hermostuttaa! Ois mukava jos neuvolassa etes katottas vähän kohdunsuun tilannetta ja muutenkin ni tietäs vähän missä mennään. Mut täällä Oulussa ei ainakaan sen vimpan lääkärikäynnin (rv36) jälkeen kurkisteta alapäähän enää ollenkaan. Ite olin kiinteä ja kiinni ja kaulaa 3 cm tuolloin ja ois mukava tietää josko edes jotain edistystä ois tapahtunu.. Mut joo, nyt ei kai voi muuta kuin odotella, odotella, odotella :)
- JOULUMAMMA 72
Maanantaina syntyi poika.Eilen tultiin kotiin. Kaikki on menny hyvin.Paljon parempi on olo kuin ennen synnytystä.Poika on terve ja tyytyväinen.
- Pallo :)
La 19.12, kovin supistelee, ei silti säännöllisyyttä... Väliin aikas kivuliaastikin.
Saisi ipana jo tulla.. -se neljäs. :) - mami(ko)
Heippa!
Vielä ollaan yhtenä kappaleena! Oisin kyllä jo valmis "eroamaan" ja hoivaamaan nyyttiä ulkoa käsin..
Suppareita joka päivä jonkin verran, mutta ei säännöllisiä, myöskin menkkamaista jomotusta päivittäin!
Alkaa oleen aika kärsimätön olotila...
rv 40 6 - layr
Yhdessä koossa ollaan vielä ja ei mitään merkkejä että synnytys olis ees lähellä. Viime yönä oli paljon vihlontaa selässä ja reisissä en tiedä oliko sitten supistuksia vai mitä.. Toissa päivänä meni hermot totaalisesti tähän oloon. Jotenkin toi maha tossa tekee olon niin kömpelöksi että siksi olis mukava kyllä jo saada pois se :D Muuten olo onkin hyvä. Maanantaina neuvola ja sitten kuulee taas lisää et mikä tilanne.
- Danskuu
syntyväksi ja edelleen olen sitä mieltä, ettei raskaudessa ole mitään kivaa:
´31kg tullut lisää, vatsa tiellä joka paikassa.
selällään ei yhtään kykene olemaan ja muutenkin ei kauaa missään asennossa (minust` tullut pätkänukkuja)
Vauvan liikkuessa melkein joka kerta lentää oksennus (painaa johkin semmoseen kohtaan) muutenkin pahaolo melkein jatkuvasti.
Supistelee (varsinkin kun koiria komennan)
....jne.......
Niin kovin toivon, jottei ainaskaan tammikuulle mene. - Joulumamma80/ Anya
Moi kaikille!
Täällä yhdessä koossa ollaan eikä mitään merkkejä synnytyksestä.
No onhan laskettu aika vasta 30.12 että on tässä 3vk vielä... Jos ei enemmän
Suppareita on ollut jonkun verran aamuisin joskus öisinkin, mutta ne on olleet epäsäännöllisiä.
Kävin eilen neuvolassa painoa on tullut melkein 20kg..Apuuuvvaa Toivottavasti saa ne poiskin hehe. Oli kyllä ihme kun on ollut koko raskauden aikana toi hemoglobiini aika alhaalla 110-116, mutta nyt oli yhtäkkiä noussut 137:een. Onkohan toi joku merkki synnytyksestä?
Aloin huolestuttaa kun hoitaja sanoi ettei oikein tietää onko vauvan raivotarjonnassa vai perätilassa. Mulle koko ajan sanottu että olisi raivotarjonnassa ja jopa itse tiedän/ tunnen että se on ollut raivotarjonnassa kun hikat tuntuu ihan tossa alhaalla ja potkut olen tuntunut aina tossa oikealla kyljellä. Hoitaja meinasi että pitää sitten mennä kättärilla jos on perätilassa että ne siellä saisi käännetty oikein päin. Mutta en tiedä haluanko sitä. Kun on kuulunut kauheita tarinoita tosta, että vauva voi jopa kuolla jos ne yrittää kääntää häntä. Mutta en kyllä taas haluaisi mitään keisarinleikkausta. Mulla on ensi keskiviikkona lääkäriaikaa, katsotaan mitä hän sanoo. Mutta en oikein pystynyt nukkua eilen ku mietin tosta.
Onko teille muuten ollut sama että on vaikea tietää missä asennossa vauva on ollut?
Joulmamma72 :
Onnea poikavauvan johdosta!!- naci
joo mulla oli lääkäri ja se joutu kattoo ultralla että oliko pää alhaalla kun ei sitä pystynyt tuntemaan. itse kyllä tunsin että pää olisi alhaalla mutta mene nyt noita sitten vakuuttamaan.:) ja hyvähän se oli tarkistaa!
- joulumamma80
naci kirjoitti:
joo mulla oli lääkäri ja se joutu kattoo ultralla että oliko pää alhaalla kun ei sitä pystynyt tuntemaan. itse kyllä tunsin että pää olisi alhaalla mutta mene nyt noita sitten vakuuttamaan.:) ja hyvähän se oli tarkistaa!
ku en tiä suostunko että lääkäri kääntäisi vauvan oikein asentoon jos ei oisi oikeassa asennossa.
Toivon kuitenkin että toi nuori hoitaja erehtyi asiasta.
Sullakin vissin on LA 30.12. Missä meinaat synnyttää?
Itse asun pääkaupunginseudulta, olen menossa kättärille:) - naci
joulumamma80 kirjoitti:
ku en tiä suostunko että lääkäri kääntäisi vauvan oikein asentoon jos ei oisi oikeassa asennossa.
Toivon kuitenkin että toi nuori hoitaja erehtyi asiasta.
Sullakin vissin on LA 30.12. Missä meinaat synnyttää?
Itse asun pääkaupunginseudulta, olen menossa kättärille:)siellä ajattelin synnyttää. joo 30.päivä on la, jännittää kovasti että tuleeko ennen vai jälkeen!! kaikki puhuu että toivottavasti tulee ens vuonna, mutta onneks muut ei siitä päätä...:)mutta mun mielestä voit olla aika varma että vauva on rt:ssa, kyllä sen luulis tässä vaiheessa tuntevan jos vauva kääntyis, ja mulla se lääkäri ei sitä päätä alhaalla tuntenu varmaan sen takia että se oli tosiaan laskeutunu jo niin paljon
- joulumamma80
naci kirjoitti:
siellä ajattelin synnyttää. joo 30.päivä on la, jännittää kovasti että tuleeko ennen vai jälkeen!! kaikki puhuu että toivottavasti tulee ens vuonna, mutta onneks muut ei siitä päätä...:)mutta mun mielestä voit olla aika varma että vauva on rt:ssa, kyllä sen luulis tässä vaiheessa tuntevan jos vauva kääntyis, ja mulla se lääkäri ei sitä päätä alhaalla tuntenu varmaan sen takia että se oli tosiaan laskeutunu jo niin paljon
..koska mullakin vatsa on jo jonkun aikaa laskeutunu, että voiko se olla sen takia miksi hoitaja ei tuntenut päätä.
Pitää vaan toivoa että kaikki menee hyvin.
Oletteko muuten ostaneet kaikki vauvan tarvikkeet?
Mä nimittäin kävin vasta tänään ostamassa pinnasängyn. Ja huomenna ajatelin käydä ostamassa patjan :)
Sitten on kaikki ostettu.
Hyvää vauvan ja joulun odotusta kaikille, ja muistakaa kirjoitella kun vauvat on syntyneet:) - naci
joulumamma80 kirjoitti:
..koska mullakin vatsa on jo jonkun aikaa laskeutunu, että voiko se olla sen takia miksi hoitaja ei tuntenut päätä.
Pitää vaan toivoa että kaikki menee hyvin.
Oletteko muuten ostaneet kaikki vauvan tarvikkeet?
Mä nimittäin kävin vasta tänään ostamassa pinnasängyn. Ja huomenna ajatelin käydä ostamassa patjan :)
Sitten on kaikki ostettu.
Hyvää vauvan ja joulun odotusta kaikille, ja muistakaa kirjoitella kun vauvat on syntyneet:)puuttuu vielä sänky, tulee tutulta vähän kauempaa. toivottavasti vaan kerkeää ennen h-hetkeä, vaikka kyllähän sitten pari yötä voi nukkua vaikka vieressä. muuten kaikki valmiina! sitten vaan odotellaan...:)
- Ikuinen_joulumamma
En voi vastustaa kiusausta toivottaa kaikille joulumameille onnea ja iloa. Oma esikoiseni syntyi viime vuonna joulukuun 12. päivä ja näin vuoden jälkeen sitä herkistyy muistelemaan ihania ensipäiviä nyytin kanssa. Oi voi. :)
- Nimetön
Meille taitaa syntyä todella hidas hämäläislapsi :D, nyt ollaan ohitettu laskettu aika jo reilulla viikolla ja tunne että käynnistykseen mennään kasvaa vain koko ajan . Ens keskiviikkona (13.12) yliaikaiskontrolli ja perjantaina (15.12) sitten varmaan käynnistetään...
Terv. Suvi-85- meppe
ostamassa pikkiriikkisiä vaippoja ettei sitten tartte hermoilla onko kaupat auki vai ei kun joulun pintaan kumminkin synnytellään???
Tuntui taas astetta lähemmältä vauva ja synnytys.
Rinnat on ollu arat tässä muutaman päivän mutta muuten ei kyllä mitään suurempia merkkejä ole ollut että synnytys käynnistyisi. Tosin tänään nukuin 4tunnin päikkärit heti aamupalan jälkeen :) ja hyvin nukutun yön.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2824150Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1352365Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575822016- 1411511
Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!39998Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein133972- 77959
Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!337901Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8877J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti
Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl62820