Pidän piilolinssejä paljon ja liikaa. Lähinnä päivän vaihtovälin linssejä sekä yötäpäivää -linssejä.
En tiedä mistä johtuu, mutta pääni on usein kipeä
"silmien takaa" ,silmissä on paineen tunnetta ja joskus on hieman pyörryttävä ja heikko olo muutenkin. En tiedä voiko tämä johtua suoraan piilolinsseistä vai voisiko siihen vaikuttaa mm. meikkaus ja erilaiset hiuslakat ym. Aiemmin ei mitään vastaavia oireita ole ollut, joten siksi ihmettelenkin asiaa. Voisiko jokin kemiallinen aine olla kaiken taustalla ja ärsyttää? Tai esim. käsisaippua, jolla pesen käteni linssejä puhdistaessani? Toivoisin asiallisia kommentteja ja kokemuksia asiasta.
Oireita piilolinssin liikakäytöstä
3
1060
Vastaukset
- ---
optikolla tai silmälääkärillä näöntarkastuksessa? Hieman hankala sinun tilannettasi on arvioida, jos ei tiedä mitään taustoja...
- oireita
minullakin on ollut vähän samanlaisia tuntemusksia... tiedän kyllä että pidän piilareita ihan liikaa... tänä syksynä varsinkin olen pitänyt oikeastaan päivittäin ilman välipäiviä..tietysti käytän myös laseja eika piilarit jatkuvasti ole silmissä, mutta silti olen itse vähän huolestunut mitä liiasta käytöstä voi seurata.. pää on nykyisin ollut välillä kipeä ja silmät tuntuvat väsyneiltä ja keskittymiskykykin on ollut jotenkin huono... pitäis kai mennä iha silmälääkärille käymään... lisäksi olen alkanut miewttiä tosissani laserleikkausta..se alkaa tuntua järkevältä tässä vaiheessa,miinuksia on kuitenkin melko paljon ja lasien käyttö epämukavaa... jos joku joka on käynyt laserleikkauksessa, niin missäpäin ootte käynyt sen tekemässä, haluaisin tietoa lääkäreistä/paikoista, joista hyviä kokemuksia ja onnistuneita leikkauksia.. vaikka kyllähän tällä palstalla näköjään aika paljon noita keskusteluja näkyy kyseisestä aiheesta löytyvän
- Perjantaina
huomioida laserleikkausta varten, ovatko pupillit suuremmat kuin keskimäärin (normaali laajentunut pupilli ehkä 6 mm luokkaa, en ole varma) eli riskit kasvavat hämäränäön tai oikeastaan valojen leviämisen kannalta. Esitutkimuksessa nämä asiat kyllä selvitetään hyvin. Toinen seikka on ikä: liian nuorena ei kannata mennä, sillä näkö voi vielä muuttua. Kolmanneksi voisin vielä lisätä silmien kuivumisongelman, josta tällä palstallakin paljon keskustellaan. Ja selvää on se, että mitä enemmän miinuksia, sitä epävarmempaa on silmälasittomuus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."662265Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.2302162- 1201468
Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj211232En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711200- 1131120
Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki102959Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73949Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78899Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347933885