Itsenäisyytemme sankarit

Nimetön

Olen seurannut Itsenäisyyspäivän juhlia jo vuosia ja aina hämmstellyt sitä ,MISSÄ ON SOTIEMME VETERAANIT ,VETERAANIT JOTKA TAISTELIVAT RINTAMALLA? (on missiä mallia herraa narria ,aina samoja julkkiksia. MITÄ NÄMÄ HENKILÖT OVAT TEHNEET ITSENÄSYYTEMME SAAVUTTAMISEKSI.. Eikö jo olisi aika kutsua niitä henkijöitä jotka taistelivat rintamalla ,VAI ONKO NIIN ETTÄ ,KATSOTAAN ETTEI RAHVAAT KUULU HEROJEN JOUKKOON, (RINTAMALLE KELPASI) JA ONKO YHTEISKUNTA HUOMIOINUT MITENKÄÄN ,SOTAORPOJA ,TIEDÄN TTEI MITENKÄÄN. ei silti ei veteraaneja enään kauaa tarvitse kutsuakkaan . T: pettynyt

9

673

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jackarbo

      Piispojen ja muitten uskonnoitsijoiden tilalle voisi kutsua vuoronperään veteraaneja. Samoin turhien julkkisten tilalle. Miksi esim. Pekko oli sinne ängennyt?

    • Vaari oli veteraani

      Kyllä siellä niitä oli, onneksi. Ollut joka vuosi. Kuinka paljon on mielestäsi sopiva määrä? Pitäisikö mielestäsi tuon juhlatilaisuuden olla vain sellaisille jotka ovat jotain tehneet itsenäisyytemme saavuttamiseksi?

      "MITÄ NÄMÄ HENKILÖT OVAT TEHNEET ITSENÄSYYTEMME SAAVUTTAMISEKSI", lainaus tekstistäsi.

      Ja kyllä varmasti jo nykypäivänä veteraaneja kunnioitetaan ja heistä huolehditaan aivan eritavalla kuin esim. 60-luvulla, joten jätä tuo syyllistäminen ja katkeruutesi. Kuinka kauan jälkipolvien vielä pitää "kärsiä" sodasta ja siitä ainaisesta muistutuksesta sodasta?

      Vaarinikin halusi jo unohtaa sodan, mutta harmitteli kun siitä aina puhutaan, hän kuoli viime kesänä.

      • tytti

        Tämähän on ITSENÄISYYSPÄIVÄ ei turhien julkkisten.
        Jos sinun vaarisi ei halunnut puhua niin jotkut haluaa.
        Sotia tulee aina olemaan eikä niitä voi unohtaa.
        Minun vaarini puhui sodasta sen kauheudesta eikä voinut sitä UNOHTAA.


      • Vaarini oli veteraani
        tytti kirjoitti:

        Tämähän on ITSENÄISYYSPÄIVÄ ei turhien julkkisten.
        Jos sinun vaarisi ei halunnut puhua niin jotkut haluaa.
        Sotia tulee aina olemaan eikä niitä voi unohtaa.
        Minun vaarini puhui sodasta sen kauheudesta eikä voinut sitä UNOHTAA.

        Miksi itsenäisyyspäivänä pitää edelleen muistella sotaa ja olla "murheellinen", miksi ei voisi iloita? Olisitko sitten tyytyväinen jos linnan juhlissa olisi vain sotaveteraaneja? Eihän se ole kuin yksi juhlatilaisuus, miksi siitä pitää tehdä niin iso numero?


      • Just joo
        tytti kirjoitti:

        Tämähän on ITSENÄISYYSPÄIVÄ ei turhien julkkisten.
        Jos sinun vaarisi ei halunnut puhua niin jotkut haluaa.
        Sotia tulee aina olemaan eikä niitä voi unohtaa.
        Minun vaarini puhui sodasta sen kauheudesta eikä voinut sitä UNOHTAA.

        ...muistella kuin säälittävät ja katkerat nykyajan ihmiset, jotka eivät ole muuta sisältöä elämäänsä saaneet. Sotaveteraanit muistelevat sitä aikaa, ei sotaa. Siinä on eroa!


    • Vaarini oli veteraani

      Vielä lisäys edelliseen kirjoitukseeni, mielestäni esim. kansanedustajia ei tarvitsisi kaikkia jokavuosi kutsua vaan vaikka vuorovuosina puolet ja puolet, lisäksi kaikenmaailman yliopistojen rehtorit tms. voisi jättää pois. Enemmän tavallisia kansalaisia tilalle vaikka ei olisikaan ollut sodassa.

      Ja Tarjahan se valinnat tekee, joten on ihan turha valittaa että mitä se ja sekin on sinne ängennyt....

      • pihavaris'

        Vaikka tarja olisi kutsunutkin, odottaisi Pekolta hiukan itsekritiikkiä, vaikka ääliö onkin, ettei noin rumalla naamalla lähtisi arvokasta juhlaa pilaamaan.


    • Antagonisti

      Veteraaneja on ylistetty jo yli 60 vuotta (miinus taistolaisvuodet), aika pitkä aika muutaman vuoden keikasta. Ansiokas työ, mutta eikö olisi jo aika mieltää se menneeksi ajaksi, sillä tulevaisuuden Suomi ei pärjää veteraanien eväillä. Suomen pärjäämisessä nykyään ja tulevaisuudessa ei veteraaneilla ole osaa eikä arpaa.

      Katso vaikka Viroa, joka ei sotinut, niin kuin tiedät. Nyt ne ovat itsenäisiä, kansallismielisempiä kuin suomalaiset sitten 30-luvun, ja ovat paremmin varustautuneita tulevaisuuden haasteisiin kun pöhöttynyt Suomi jossa demarit pitävät huolen siitä, että mikään ei kehity.

    • Annettu valtakirja

      Jokainen suomen kansalainen jolla on äänioikeus, etnisestä taustastaan riippumatta on jokaisessa vaalissa antanut valtakirjan jolla hän luovuttaa oman osansa itsenäisyyttä politiikoille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      83
      1918
    2. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Maailman menoa
      246
      1865
    3. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      95
      1605
    4. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      111
      1423
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      169
      1151
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      65
      1120
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      952
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      63
      948
    9. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      104
      909
    10. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      876
    Aihe