vv unettomuutta?

tytteli2

onko kenelläkkän alkanut unetomuutta vaihdevuosioireena hormoonilääkityksen vaihtamisen yhteydessä? Käytin itse Femoston 1/10 lääkettä vaihdevuosivaivoihin pari vuotta. Toimivat aivan hyvin, kuumat aallot ja yöhikoilu jäivät pois. Gynegologin vuositarkastuksessa hän oli sitä mieltä, että vaihdetaan lääkettä koska Femostonilla kuukautiseni olivat epäsäännölliset. Käytin pari viikkoa Novofem nimistä valmistetta ja heti aloin kärsiä unettomuudesta. Siirryin keskustelematta lääkärini kanssa takaisin Femostoniin. Kuumat aallot ja hikoilu tuli heti takaisin kun välillä oli yksi viikko, etten käyttänyt mitään korvaushoitoa. Nyt olen jo yli viikon käyttänyt Femostonia, mutta kuumat aallot eivät ole vielä poistuneet ja mukana on todella kurja unettomuus. Viime yönäkin kolme tuntia unta. Ole siinä sitten töissä virkeänä. Onko kenelläkään näistä lääkkeistä vastaavia kokemuksia? Teinkö väärin kun aloitin Femostonin vaikka minulla ei ole tullut kuukautisia sen jälkenn kun olin ollut viikon käyttämättä mitään korvaushoita?

2

1002

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kumpi

sinun tapauksessasi olisi parempi, mutta sen tiedän, että tuolla tavalla omin päin vaihtamalla saat hormoonitoiminnan tosi sekaisin.
      Kannattaisi nyt neuvotella hoitavan lääkärin kanssa.

• hormoni

Minä käytin ensin vuoden Divinaa, ja sillä sain yöhikoilun pois. Heräily kyllä jatkui, ja vuoto oli tosi runsasta. Keväällä lääkäri vaihtoi Divinan Femostoneen, koska arveli, että sillä vuoto niukkenisi ja hormonimääräkin olisi pienempi. Mutta siitä alkoivat kamalat hikoiluoireet ja hirvittävä uupumus ja yleinen väsymys, pahantuulisuus ym. Vuoto oli niukkaa mutta epäsäännöllistä. Siirryin kahden kuukauden kokeilun jälkeen takaisin Divinaan. (Siis sain uuden Divina- reseptin gynegologiltani.) Ensimmäinen kuukausi oli vähän huono, mutta nyt olo on tosi hyvä. Ei mitään yöhokoilua ja unikin kestää lähes läpi yön. Vuoto on säännöllinen ja ihan siedettävä. Olo on kaikin puolin pirteä ja hyvä. Eli kannattaa siis etsiä juuri itselle sopiva vaihtoehto hormoneista. Pari kuukautta riittää näyttämään vaikutukset, näin sanoi gynegologini ja sen on osoittanut myös käytäntö.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4088
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2911
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2310
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1321
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      909
    6. 131
      885
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      874
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      822
    9. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    10. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      756
    Aihe