Moniavioisuus pelastuksen

edellytyskö?

Ilman moniavioisuutta ei voisi olla oikeudenmukaisia iankaikkisia avioliittoja. Periaate on iankaikkinen ja yhä voimassa, mutta sitä ei nyt toteuteta ennen kuin Herra antaa siitä käskyn.

Mies voi olla usean kerran naimisissa kuten tietenkin myös nainen. Jostain syystä Raamatussa on patriarkaalinen järjestys. Se syy on luullakseni se, että vain nainen voi synnyttää. Äitiä tarvitaan lapsen synnyttäjänä ja hoitajana etenkin alkuvuosina. Miehen tehtävä on hankkia elanto.

Nytkin voidaan mieheen sinetöidä kaikki ne vaimot, joiden kanssa hän on ollut naimisissa. Ei olisi oikeudenmukaista syrjiä ketään. Jos nainen on ollut useamman kerran naimisissa, niin hän saa valita kenen kanssa on ikuisessa avioliitossa.

Niinpä profeettojen sanat ovat täysin oikein. Jos emme hyvksy iankaikkisia periaatteita, emme voi elää siinä järjestyksessä, johon moniavioisuuskin liittyy. Tuhatvuotisessa valtakunnassa kaikki saadaan kohdalleen. Myös eläessään naimattomat saavat tilaisuuden. Silloin tehdään paljon temppelityötä eläville ja kuolleiden puolesta.

46

1333

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • avaus.. odotan jatkoa...

• calmato

Kun vielä kaikille kelvollisille tuleville mormonijumalille saadaan sama määrä vaimoja kuin Brigmah Bojongilla oli, olen aivan sanaton.

Varmasti tämä järjestyy tuhatvuotisen valtakunnan aikana, kuten muutkin mormonismin keskeiset opinkappaleet. Olisihan väärin, jos joku toinen yhtä kelvollinen mies kuin Bojong oli aikoinaan joutuisi tyytymään vai seitsemään tai yhdeksään vaimoon. Se ei olisi oikeudenmukaista.

Ehdotan että jo nyt aletaan sinetöidä lapsena kuolleita tyttölapsia ja naimattomaksi jääneitä naisia kelvollisiin mormonimiehiin. Olisi edes pieni osa toimituksista hoidettuna ennen tuota tuhannen vuoden jaksoa, jolloin pelkkään kuolleitten kastamiseen, heidän endowmenttiensa toimittamiseen, avioliittojensa sinetöimiseen ynnä lastensa sinetöimiseen menee valtavasti aikaa.

Ehdotan, että mormonit kastaisivat myös kaikki edesmenneet simpanssi- ja muut ihmisapinapolvet. Simpansseillahan on 98,5% samat geenit kuin meillä ihmisillä, eli ero on käytännössä täysin mitätön. Uskoisin, että moni simpanssikin voisi haluta kirkkonne jäseneksi. Paviaaniurokset tulevat ottamaan kiljuen toimituksenne vastaan, sillä ne ovat jo maanpäällisen elämänsä aikana kovasti mieltyneet haaremien keräämiseen ja patriarkaaliseen järjestykseen, aivan kuten mormonitkin.

• on taas

panettelutuulella.

Voisit joskus ajatella nenääsi pidemmälle. Mitä kylvät sen edestäsi löydät!

Ota paussi jos et jaksa pysyä tavallisen kohteliaan keskustelun sääntöjen rajoissa!

• calmato
        on taas kirjoitti:

panettelutuulella.

Voisit joskus ajatella nenääsi pidemmälle. Mitä kylvät sen edestäsi löydät!

Ota paussi jos et jaksa pysyä tavallisen kohteliaan keskustelun sääntöjen rajoissa!

Laitoin eilen herneitä itämään, että saadaan herneenvarsa ruokapöytään. Kokeile sinäkin, onnistuu tavallisista hernekeittoherneistä.

Jumalaa hymyilyttää mormonimiesten murrosikäiset haaveet siitä, että saisi kerrankin naista tarpeekseen. Hän on suunnitellut iankaikkisuutemme aivan toisin, kuin mormonit otaksuvat.

Sillä rajalla ei kysytä kuten piispan puhuttelussa kysytään, että miten monessa mormonikokouksessa kävit, teitkö mormonilähetystyötä, maksoitko täydet mormonikymmenykset, kastatitko itsesi vainajien puolesta kuinka monta sataa kertaa - mikään tällainen ei Jumalaa kiinnosta lainkaan.

Vain yksi merkitsee ja jos se yksi sinulta puuttuu, sinulta puuttuu kaikki.

• calmato kirjoitti:

Laitoin eilen herneitä itämään, että saadaan herneenvarsa ruokapöytään. Kokeile sinäkin, onnistuu tavallisista hernekeittoherneistä.

Jumalaa hymyilyttää mormonimiesten murrosikäiset haaveet siitä, että saisi kerrankin naista tarpeekseen. Hän on suunnitellut iankaikkisuutemme aivan toisin, kuin mormonit otaksuvat.

Sillä rajalla ei kysytä kuten piispan puhuttelussa kysytään, että miten monessa mormonikokouksessa kävit, teitkö mormonilähetystyötä, maksoitko täydet mormonikymmenykset, kastatitko itsesi vainajien puolesta kuinka monta sataa kertaa - mikään tällainen ei Jumalaa kiinnosta lainkaan.

Vain yksi merkitsee ja jos se yksi sinulta puuttuu, sinulta puuttuu kaikki.

kerrakseen, kun niin varmasti omasta mielestäsi tunnet Jumalan tahdon, vaikka maailman viisaat ovat siitä kovin erimielisiä. Toimiiko sinulla yhteys Jumalaan ja oletko saanut nuo esittämäsi asiat ilmoituksena Häneltä.

Minä kyllä osaan epäillä sitä ja luotan enemmän Raamatun ja myös myöhempien aikojen ilmoitukseen jotka tuntuvat olevan hyvin sopusoinnussa keskenään. Tämän minä olen tuntenut useita kertoja Pyhän Hengen Todistamana.

Muuten tiedoksi, että Pyhä Henki ei toimi riitaisessa ja panettelevassa ihmisessä, vaan kun etsimme totuutta meidän on nöyrryttävä Jumalamme edessä ja kysyttävä vilpittömin sydämin ja vakain mielin. Kts, Jaak. 1:5

• calmato
        Unski kirjoitti:

kerrakseen, kun niin varmasti omasta mielestäsi tunnet Jumalan tahdon, vaikka maailman viisaat ovat siitä kovin erimielisiä. Toimiiko sinulla yhteys Jumalaan ja oletko saanut nuo esittämäsi asiat ilmoituksena Häneltä.

Minä kyllä osaan epäillä sitä ja luotan enemmän Raamatun ja myös myöhempien aikojen ilmoitukseen jotka tuntuvat olevan hyvin sopusoinnussa keskenään. Tämän minä olen tuntenut useita kertoja Pyhän Hengen Todistamana.

Muuten tiedoksi, että Pyhä Henki ei toimi riitaisessa ja panettelevassa ihmisessä, vaan kun etsimme totuutta meidän on nöyrryttävä Jumalamme edessä ja kysyttävä vilpittömin sydämin ja vakain mielin. Kts, Jaak. 1:5

Jumala pitää huolta myös sinusta, kun annat itsesi Hänen ohjaukseensa. Et tarvitse muita välimiehiä kuin Kristuksen. Et tarvitse maailman viisaita, et susia lammasten vaatteisssa.

Kristus on ovi. Katso eteesi, etteivät mormoniauktoriteettisi vain seisoisi oviaukossa tien tukkeena ja ohjaa sinua väärille oville. Omahyväisyys, omavoimaisuus ja omasta erinomaisuudesta sokaistuminen johtaa pimeään.

Raamattu ja mormonismi eivät ole sopusoinnussa keskenään. Surullisinta mormonismissa on Jumalan armon muuttaminen mormonistiseksi pistelaskuksi.

• "mappilainen"
        calmato kirjoitti:

Jumala pitää huolta myös sinusta, kun annat itsesi Hänen ohjaukseensa. Et tarvitse muita välimiehiä kuin Kristuksen. Et tarvitse maailman viisaita, et susia lammasten vaatteisssa.

Kristus on ovi. Katso eteesi, etteivät mormoniauktoriteettisi vain seisoisi oviaukossa tien tukkeena ja ohjaa sinua väärille oville. Omahyväisyys, omavoimaisuus ja omasta erinomaisuudesta sokaistuminen johtaa pimeään.

Raamattu ja mormonismi eivät ole sopusoinnussa keskenään. Surullisinta mormonismissa on Jumalan armon muuttaminen mormonistiseksi pistelaskuksi.

että olet, calmato, riitaisa henkilö.

• calmato
        "mappilainen" kirjoitti:

että olet, calmato, riitaisa henkilö.

Minulla ei ole mitään pahantahtoisia ajatuksia ketään tällä palstalla kirjoittavaa ihmistä vastaan, olivatpa minkä uskoisia tahansa tai uskottomia. Vain asiat riitelevät.

Minä en ole kertaakaan sortunut tällä palstalla nimittelemään ihmisiä, ehdottelemaan heille lääkkeiden ottamista tai muuta ikävää vihjailemista. Jos löydät jonkin sellaisen henkilöä solvaavan kohdan minun viesteistäni, niin tuopa esille.

Sen sijaan mormonismia uskontona ja sen toimintatapaa olen kritisoinut varsin terävästi ja täysin tarkoituksella. Jeesus ajoi rahanvaihtajat temppelistä ruoskalla. Minä en tietenkään ole Jeesus, mutta joskus kovat keinot pitää ottaa käyttöön oikean asian puolesta.

• Kielitaitoinen
        calmato kirjoitti:

Minulla ei ole mitään pahantahtoisia ajatuksia ketään tällä palstalla kirjoittavaa ihmistä vastaan, olivatpa minkä uskoisia tahansa tai uskottomia. Vain asiat riitelevät.

Minä en ole kertaakaan sortunut tällä palstalla nimittelemään ihmisiä, ehdottelemaan heille lääkkeiden ottamista tai muuta ikävää vihjailemista. Jos löydät jonkin sellaisen henkilöä solvaavan kohdan minun viesteistäni, niin tuopa esille.

Sen sijaan mormonismia uskontona ja sen toimintatapaa olen kritisoinut varsin terävästi ja täysin tarkoituksella. Jeesus ajoi rahanvaihtajat temppelistä ruoskalla. Minä en tietenkään ole Jeesus, mutta joskus kovat keinot pitää ottaa käyttöön oikean asian puolesta.

että kun olet "kritisoinut" mormonismia "varsin terävästi" - siis teräväkielisesti eikä niinkään terävä-älyisesti, eikö niin, ja "täysin tarkoituksella", olet samalla tullut häväisseeksi itseään Jumalaa ja Jeesusta Kristusta. Oletko tullut ajatelleeksi, mistä se johtuu?
        Se on sanottava kuitenkin kunniaksesi, ettet pidä itseäsi Jeesuksena.
        Kuinka kovia keinoja muuten olet suunnitellut ottaa käyttöön? Koeta ihmeessä pysytellä verbaalisodankäynnin puolella. Otahan keinosi tosiaankin käyttöön oikeana pitämäsi asian puolesta, älä vääränä pitämääsi vastaan. Tähän asti olet kyllä lähinnä hyökkäillyt, tosin tuloksetta.

• sinäkään kuitenkaan
        calmato kirjoitti:

ole. Mm. edellisestä viestistäsi huokuu mormoniyksilön arviointikyvyn aliarvostustakin, piiloviestinä henkilökohtaisestikin kohdistettuna.

> Katso eteesi, etteivät mormoniauktoriteettisi vain seisoisi oviaukossa tien tukkeena ja ohjaa sinua väärille oville. Omahyväisyys, omavoimaisuus ja omasta erinomaisuudesta sokaistuminen johtaa pimeään.

• henkilöt täällä
        Kielitaitoinen kirjoitti:

että kun olet "kritisoinut" mormonismia "varsin terävästi" - siis teräväkielisesti eikä niinkään terävä-älyisesti, eikö niin, ja "täysin tarkoituksella", olet samalla tullut häväisseeksi itseään Jumalaa ja Jeesusta Kristusta. Oletko tullut ajatelleeksi, mistä se johtuu?
        Se on sanottava kuitenkin kunniaksesi, ettet pidä itseäsi Jeesuksena.
        Kuinka kovia keinoja muuten olet suunnitellut ottaa käyttöön? Koeta ihmeessä pysytellä verbaalisodankäynnin puolella. Otahan keinosi tosiaankin käyttöön oikeana pitämäsi asian puolesta, älä vääränä pitämääsi vastaan. Tähän asti olet kyllä lähinnä hyökkäillyt, tosin tuloksetta.

Mitä minä olen tätä palstaa lukenut. Sinusta tuntuu oikein pursuavan myrkkyä, vaikka samalla pidät itseäsi varmaan kamalan älykkäänä ja "hengellisenä".

Nenada taas taipuu enemmän sinne blondipuolelle.

Mutta miksi ihmeessä juuri mormonien on niin hirveän vaikeaa muistaa, mitä Jeesus sanoi: rakkaus on se tärkein. Rakastakaa jopa vihollisianne...

• calmato kirjoitti:

MAP-kirkkoa kohtaan. Voit toki pitää käsityksesi mutta älä puhu muiden kuin itsesi puolesta ja että ne ovat sinun uskosi. Moni muu uskoo toisin ja et voi sanoa sen paremmin että he ovat väärässä. Täällä keskustellaan opeista perustellen niitä eikä jaeta tuomioita, koska se tehtävä on vain Jumalalla.

• vai mitä?
        Unski kirjoitti:

MAP-kirkkoa kohtaan. Voit toki pitää käsityksesi mutta älä puhu muiden kuin itsesi puolesta ja että ne ovat sinun uskosi. Moni muu uskoo toisin ja et voi sanoa sen paremmin että he ovat väärässä. Täällä keskustellaan opeista perustellen niitä eikä jaeta tuomioita, koska se tehtävä on vain Jumalalla.

Varmaan kaikki mormonikirkosta lähteneet ovat sinne jääneiden mielestä "katkeria". Miten on? Kun oikein apostolikin (Bednar, jollei joku huomannut) viime konferenssissa esitti ihan ylimaallisena tietonaan juttuja lähtijöiden syistä. Nimimerkki "Kielitaitoinen" voisi kutsua niitä "nykytarinoiksi".

• Kielitaitoinen
        henkilöt täällä kirjoitti:

Mitä minä olen tätä palstaa lukenut. Sinusta tuntuu oikein pursuavan myrkkyä, vaikka samalla pidät itseäsi varmaan kamalan älykkäänä ja "hengellisenä".

Mutta miksi ihmeessä juuri mormonien on niin hirveän vaikeaa muistaa, mitä Jeesus sanoi: rakkaus on se tärkein. Rakastakaa jopa vihollisianne...

hyvä ystävä, mitä myrkkyä minusta on pursunnut, että tiedän parantaa tapani.

• henkilöt täällä kirjoitti:

kirjoitus. Kiitos vaan kovasti!

• Kielitaitoinen kirjoitti:

hyvä ystävä, mitä myrkkyä minusta on pursunnut, että tiedän parantaa tapani.

on myrkkyä väärille.

• vai mitä? kirjoitti:

Varmaan kaikki mormonikirkosta lähteneet ovat sinne jääneiden mielestä "katkeria". Miten on? Kun oikein apostolikin (Bednar, jollei joku huomannut) viime konferenssissa esitti ihan ylimaallisena tietonaan juttuja lähtijöiden syistä. Nimimerkki "Kielitaitoinen" voisi kutsua niitä "nykytarinoiksi".

lauseesi EI pidä paikkaansa.

Ei edes monia vuosia erotettuna olleet tarvitse olla katkeria.

Katkeruus on hukkaan heitettyä energiaa! Mitä kaikkea HYVÄÄ voisikaan tuolla energialla saada aikaan....

• calmato
        sinäkään kuitenkaan kirjoitti:

ole. Mm. edellisestä viestistäsi huokuu mormoniyksilön arviointikyvyn aliarvostustakin, piiloviestinä henkilökohtaisestikin kohdistettuna.

> Katso eteesi, etteivät mormoniauktoriteettisi vain seisoisi oviaukossa tien tukkeena ja ohjaa sinua väärille oville. Omahyväisyys, omavoimaisuus ja omasta erinomaisuudesta sokaistuminen johtaa pimeään.

Ja Unski vaikuttaa vilpittömältä ihmiseltä. Jos sinä luet siitä jotain häntä aliarvioivia piilomerkityksiä, niin se ehkä johtuu siitä, että kenties itse aliarvioit häntä - minä en.

Hyvinkin fiksut, lahjakkaat ja osaavat ihmiset, jopa ihmisryhmät ja kansakunnat, voivat joutua harhaan johdetuiksi. Tästä on maailman historia täynnä surullisia esimerkkejä.

• myös se
        calmato kirjoitti:

Ja Unski vaikuttaa vilpittömältä ihmiseltä. Jos sinä luet siitä jotain häntä aliarvioivia piilomerkityksiä, niin se ehkä johtuu siitä, että kenties itse aliarvioit häntä - minä en.

Hyvinkin fiksut, lahjakkaat ja osaavat ihmiset, jopa ihmisryhmät ja kansakunnat, voivat joutua harhaan johdetuiksi. Tästä on maailman historia täynnä surullisia esimerkkejä.

että tuot esiin itsesi kehittyneempänä olentona, kuinka tyhmemmät vielä kulkevat mormonismin harhoissa, pakkoliekaan kytkettynä. Itsellesi pidemmälle päässeenä enää vain rakkauden käsky on ainoa tienviitta.

Niin kauan kuin vertailet, et pääse eroon siitä, että vilpittömätkin ihmiset ovat mielestäsi tolloja, kun vielä lähtevät mormoneiden leikkiin. Se näkyy ja paistaa kommenteissasi. Halusit tai et. Ilmeisesti myös haluat, vaikka toisaalta et tahtoisikaan liata rakkaudella valaistuneen sädekehääsi. Puun ja kuoren välissä on paha olla, siitäkö juontaa kärttyisyytesikin.

• calmato
        myös se kirjoitti:

että tuot esiin itsesi kehittyneempänä olentona, kuinka tyhmemmät vielä kulkevat mormonismin harhoissa, pakkoliekaan kytkettynä. Itsellesi pidemmälle päässeenä enää vain rakkauden käsky on ainoa tienviitta.

Niin kauan kuin vertailet, et pääse eroon siitä, että vilpittömätkin ihmiset ovat mielestäsi tolloja, kun vielä lähtevät mormoneiden leikkiin. Se näkyy ja paistaa kommenteissasi. Halusit tai et. Ilmeisesti myös haluat, vaikka toisaalta et tahtoisikaan liata rakkaudella valaistuneen sädekehääsi. Puun ja kuoren välissä on paha olla, siitäkö juontaa kärttyisyytesikin.

Se että en ole enää mormoni, ei suinkaan ole omaa ansiotani tai fiksuuttani. Minulla oli jokin ihmeellinen varjelus kaikki ne vuodet, sillä en koskaan saanut ns. 'todistusta' mormonismista kovasta yrittämisestä huolimatta.

Lopulta luovutin ja olin pitkään lähes ateisti - tein Jumalan kanssa sellaisen 'diilin', että kun en minä kerran pysty Häntä mistään uskonnosta löytämään (olen tutkinut kaikki maailmanuskonnot buddhalaisuutta, hindulaisuutta ja islamia myöten), Hän etsiköön minut, jos Hän haluaa.

Niin tapahtui. Jumala tuli minun elämääni.

• calmato
        Unski kirjoitti:

Mormonit voivat kuitenkin sanoa, että kaikki muut ovat väärässä ja he itse ovat oikeassa.

Mormonit voivat väittää, että kaikkien muiden kirkkojen tekemät kasteet ovat juhlamuotoista jumalanpilkkaa.

Mormonit ilkeävät väittää, että heistä itsestään tulee aikanaan 'jumalia' ja niistä sinänsä kunnollisista ihmisistä, jotka eivät ole pystyneet mormonismiin uskomaan, tulee näitä mormonijumalia palvelevia olentoja tuonpuoleisessa.

Mormonit siis voivat sanoa, että kaikki muut ovat väärässä - mutta minulla ei ole edes oikeutta epäillä, että mormonit mahdollisesti ovat erehtyneet joissain perustavanlaatuisissa asioissa?

Aika vitsikästä, jos olet tosissasi.

Minun uskoni muuten ei ole vain 'minun uskoni', olen kristitty ja meitä on satoja miljoonia.

• Richard_Roe
        calmato kirjoitti:

Mormonit voivat kuitenkin sanoa, että kaikki muut ovat väärässä ja he itse ovat oikeassa.

Mormonit voivat väittää, että kaikkien muiden kirkkojen tekemät kasteet ovat juhlamuotoista jumalanpilkkaa.

Mormonit ilkeävät väittää, että heistä itsestään tulee aikanaan 'jumalia' ja niistä sinänsä kunnollisista ihmisistä, jotka eivät ole pystyneet mormonismiin uskomaan, tulee näitä mormonijumalia palvelevia olentoja tuonpuoleisessa.

Mormonit siis voivat sanoa, että kaikki muut ovat väärässä - mutta minulla ei ole edes oikeutta epäillä, että mormonit mahdollisesti ovat erehtyneet joissain perustavanlaatuisissa asioissa?

Aika vitsikästä, jos olet tosissasi.

Minun uskoni muuten ei ole vain 'minun uskoni', olen kristitty ja meitä on satoja miljoonia.

mormoni.

• Gilbert
        Richard_Roe kirjoitti:

mormoni.

Mormonismia ei lueta kristinuskoksi. Näissä suomi24 keskusteluissa esim. kristinuskon alla käytävät keskustelut käydään ihan muualla.

Miten voit väittää olevasi kristitty vaikka tulet tänne pakaosastolle tietoisesti ja vieläpä hyväksyen oletuksena sen tosiasian, että nyt ei kirjoiteta kristinuskosta? Peräti valheelliselta eikä missään määrin suoraselkäiseltä menettelysi tuntuu.

• joka uskaltaa
        nenada kirjoitti:

Katkeruus on hukkaan heitettyä energiaa! Mitä kaikkea HYVÄÄ voisikaan tuolla energialla saada aikaan....

kritisoida MAP-kirkkoa. Jos pysyy hiljaa, ei vissiinkään sitten ole "katkera". Kaikki on mormoneille niin yksinkertaista.

• niin tuolta se
        nenada kirjoitti:

kirjoitus. Kiitos vaan kovasti!

sitten kuulostaa. Eli metsä vastaa kuten sinne huudetaan. Jos huudat itse vähän vähemmän tai hiljempää niin saatat kuulla jopa Jeesuksen Kristuksen äänen.

• zappax
        calmato kirjoitti:

Mutta kyllä minusta selvästi halvennat kirkon johtajia sellaiseen sävyyn että jos he eläisvät niin voisivat sitä henkilkökohtaiseksikin sanoa...

Mm. Bojong... Krittiikki minsuta ei ole pahaksi, mutta sen esittäminen sarkasmin avulla on ... Se nimittäin mitätöi kritiikkisia täysin...

• zappax
        Gilbert kirjoitti:

Mormonismia ei lueta kristinuskoksi. Näissä suomi24 keskusteluissa esim. kristinuskon alla käytävät keskustelut käydään ihan muualla.

Miten voit väittää olevasi kristitty vaikka tulet tänne pakaosastolle tietoisesti ja vieläpä hyväksyen oletuksena sen tosiasian, että nyt ei kirjoiteta kristinuskosta? Peräti valheelliselta eikä missään määrin suoraselkäiseltä menettelysi tuntuu.

ei määrittele sitä mitkä uskonnot ovat kristittyjä ja mitkä eivät...

"Miten voit väittää olevasi kristitty..."

Minä myöskin olen kristitty... Ukson Kristukseen ja Hänen sovitustyöhönsä.

"... vaikka tulet tänne pakaosastolle"

Sinä voit nimittää tätä osastoa ihan miksi haluat, se ei kuitenkaan sitä miksikään faktaksi muuta...

"...että nyt ei kirjoiteta kristinuskosta?"

Täällähän jatkuvasti keskutelemme kristinuskosta, sillä uskomme Kristukseen...

"Peräti valheelliselta eikä missään määrin suoraselkäiseltä menettelysi tuntuu."

Eipä sinunkaan menettelysi tunnu yhtään sen parremmalta... Pitäis puhua asioista ei henkilöistä... Haloo...

• calmato
        nenada kirjoitti:

Menisit nyt sinäkin sitten välillä tekemään sitä paljon mainostamaasi hyvää, jos kerran omien mielipiteiden kirjoittaminen täällä osoittaa katkeruutta.

Ehdit hyvinkin tehdä parille kolmelle eläkeläiselle joulusiivoukset ja vaikka lanttulaatikot pakkaseen, sen sijaan että kulutat täällä aikaasi hauykkumalla mormonikirkosta eronneita tai muuta kuin omaa uskontoasi tunnustavia milloin miksikin.

• ja piste
        zappax kirjoitti:

Sinä voit nimittää tätä osastoa ihan miksi haluat, se ei kuitenkaan sitä miksikään faktaksi muuta...

"Peräti valheelliselta eikä missään määrin suoraselkäiseltä menettelysi tuntuu."

Eipä sinunkaan menettelysi tunnu yhtään sen parremmalta... Pitäis puhua asioista ei henkilöistä... Haloo...

Semmoinen lahko, joka tunnustaa eri Jeesusta kuin kristinuskon Jeesusta, ei tietenkään voi olla kristitty uskonto. Mitä tässä väittelemään tämän enempää.

Teidän Jeesuksenne on hollywoodversio kristinuskon Jeesuksesta, kiiltokuvamainen paperinukke.

• eli Ben Sira
        ja piste kirjoitti:

Semmoinen lahko, joka tunnustaa eri Jeesusta kuin kristinuskon Jeesusta, ei tietenkään voi olla kristitty uskonto. Mitä tässä väittelemään tämän enempää.

Teidän Jeesuksenne on hollywoodversio kristinuskon Jeesuksesta, kiiltokuvamainen paperinukke.

oli Jerusalemin juutalainen, joka tunnetaan parhaiten Vanhan Testamentin apokryfikirjoihin kuuluvan Sirakin kirjan kirjoittajana. Muista profeetta-jeesuksia on ainakin Jeesus Ben Ananias, joka myös profetoi Jerusalemin hävityksen. Historioitsijoiden kuva molemmista on jokseenkin röpelöinen, eikä siis lainkaan kiiltokuvaksi kelpaava. Sen sijaan Jeesus Ha-Notzri on myöhemmin soveltunut useiden kiiltokuvien malliksi etenkin katolisen kirkon taiteilijoiden töistä mallintaen.

• Silent Hunter
        zappax kirjoitti:

Suomi24 ei tosiaan sitä määrittele, ketkä ovat kristittyjä - nyt kuitenkin sattuu olemaan niin, että mormonit ovat ainoita, jotka määrittelevät mormonismin kristilliseksi. Lue mistä tahansa tietosanakirjasta, uskonnonkirjasta tai vaikka wikipediasta. Siellä kerrotaan, mihin ryhmään mormonismi kuuluu: kristinuskon pohjalta syntyneet uususkonnot.

• on pohjimmiltaan
        Silent Hunter kirjoitti:

Suomi24 ei tosiaan sitä määrittele, ketkä ovat kristittyjä - nyt kuitenkin sattuu olemaan niin, että mormonit ovat ainoita, jotka määrittelevät mormonismin kristilliseksi. Lue mistä tahansa tietosanakirjasta, uskonnonkirjasta tai vaikka wikipediasta. Siellä kerrotaan, mihin ryhmään mormonismi kuuluu: kristinuskon pohjalta syntyneet uususkonnot.

semantiikkaa - sanojen pyörittelemistä edestakaisin. Parempi olisi mormonien jättää koko kristitty sana ja tyytyä seuraaviin termeihin: mormonit ovat "Kristuksen seuraajia" ja kirkko on "Kristuksen perustama". Näin vältytään näitä "tekijänoikeuskiistoilta".

• calmato
        on pohjimmiltaan kirjoitti:

semantiikkaa - sanojen pyörittelemistä edestakaisin. Parempi olisi mormonien jättää koko kristitty sana ja tyytyä seuraaviin termeihin: mormonit ovat "Kristuksen seuraajia" ja kirkko on "Kristuksen perustama". Näin vältytään näitä "tekijänoikeuskiistoilta".

Mormonit eivät voi käyttää kirkostaan nimitystä Kristuksen perustama syyllistymättä valehtelemiseen, sillä kirkon on perustanut Joseph Smith yhdessä muutaman muun amerikkalaisen (Sydney Rigdon, Oliver Cowdery) kanssa.

Kristuksen seuraamisesta voi tietysti puhua, mutta tässä ei ole kysymys Raamatun Jeesuksesta vaan heidän uskontonsa mukaisen lihaluuruumiisen mormoni-jumalan juutalaiselle Marialle (tavalla tai toisella) siittämästä poikalapsesta. Mormonit uskovat että Jeesus oli heidän jumalansa ainosyntyinen poika 'lihan mukaan'. Tämä mormonien Jeesus myös sovitti henkilökohtaiet syntimme Getsemanen puutarhassa eikä ristillä, kuten kristinuskon Jeesus.

Mormonien Jeesus oli myös naimisissa, raamattu ja kristinusko ei puolestaan sano Jeesuksen naimisissaolosta halaistua sanaa.

• on pohjimm...
        calmato kirjoitti:

Mormonit eivät voi käyttää kirkostaan nimitystä Kristuksen perustama syyllistymättä valehtelemiseen, sillä kirkon on perustanut Joseph Smith yhdessä muutaman muun amerikkalaisen (Sydney Rigdon, Oliver Cowdery) kanssa.

Kristuksen seuraamisesta voi tietysti puhua, mutta tässä ei ole kysymys Raamatun Jeesuksesta vaan heidän uskontonsa mukaisen lihaluuruumiisen mormoni-jumalan juutalaiselle Marialle (tavalla tai toisella) siittämästä poikalapsesta. Mormonit uskovat että Jeesus oli heidän jumalansa ainosyntyinen poika 'lihan mukaan'. Tämä mormonien Jeesus myös sovitti henkilökohtaiet syntimme Getsemanen puutarhassa eikä ristillä, kuten kristinuskon Jeesus.

Mormonien Jeesus oli myös naimisissa, raamattu ja kristinusko ei puolestaan sano Jeesuksen naimisissaolosta halaistua sanaa.

sinun tarvinnut valehdella vaikka provosoinkin ("yllytin").

Sinulle on monet kerrat kerrottu kuinka nuo asiat oikeasti ovat ja pyhät kirjoitukset sinulla on, joista ne lukea, mutta valehtelet yhä...

Toimintasi on joko surullista tai naurettavaa.

• zappax
        ja piste kirjoitti:

"uskomme eri Jeesukseen"

Jo pelkkänä ajatuksena ko. lause on mitäänsanomaton...

Sama Jeesus on kysessä, uskomme samaan Kristukseen.

"Mitä tässä väittelemään tämän enempää."

No ainakin sitä että lause "uskomme eri Jeesukseen" on älytön... Sillä Raamatun Jeesuksestahan tässä on kysymys.

"Teidän Jeesuksenne on hollywoodversio kristinuskon Jeesuksesta, kiiltokuvamainen paperinukke."

LOL... MUTU FUDI:a.... Sarkasmia :-)=

• zappax
        Silent Hunter kirjoitti:

Luokitus voikin olla nyt tämä...

Luokitus voi (ja muuttunee) tulevaisuudessa.

Kuitenkin selvää on se että minä saan uskoa Kristukseen ja sanoa olevani sen pohjalta kristytty, sitä ei voi kukaan pois ottaa.

• Silent Hunter
        zappax kirjoitti:

Luokitus voikin olla nyt tämä...

Luokitus voi (ja muuttunee) tulevaisuudessa.

Kuitenkin selvää on se että minä saan uskoa Kristukseen ja sanoa olevani sen pohjalta kristytty, sitä ei voi kukaan pois ottaa.

Totta kai saat. Ihmisellä on täysi oikeus huijata itseään.
        Kristittyjä saa kuitenkin myös ottaa pattiin se, että aaaaameeeeriiikkaalaisen uususkonnon kannattajat käyttävät väärin sanaa "kristitty".

• calmato
        on pohjimm... kirjoitti:

sinun tarvinnut valehdella vaikka provosoinkin ("yllytin").

Sinulle on monet kerrat kerrottu kuinka nuo asiat oikeasti ovat ja pyhät kirjoitukset sinulla on, joista ne lukea, mutta valehtelet yhä...

Toimintasi on joko surullista tai naurettavaa.

Voit valehtelematta sanoa uskovasi, että k.o. kirkko on Jeesuksen Kristuksen perustama, tai toivovasi, tai luulevasi, että näin on -
        mutta tosiasiana sitä ei voi esittää. Voit jopa sanoa itse pitäväsi asiaa totena, että se on sinun oma mielipiteesi tms.

Tosiasiat ja uskonvaraiset on kuitenkin hyvä erottaa toisistaan. Ymmärrät itsekin miksi, jos hieman mietit asiaa.

• akkeli
        calmato kirjoitti:

Se että en ole enää mormoni, ei suinkaan ole omaa ansiotani tai fiksuuttani. Minulla oli jokin ihmeellinen varjelus kaikki ne vuodet, sillä en koskaan saanut ns. 'todistusta' mormonismista kovasta yrittämisestä huolimatta.

Lopulta luovutin ja olin pitkään lähes ateisti - tein Jumalan kanssa sellaisen 'diilin', että kun en minä kerran pysty Häntä mistään uskonnosta löytämään (olen tutkinut kaikki maailmanuskonnot buddhalaisuutta, hindulaisuutta ja islamia myöten), Hän etsiköön minut, jos Hän haluaa.

Niin tapahtui. Jumala tuli minun elämääni.

sanoit että "Jumala on tullut eläämääsi", mutta oletko saanut rauhan sydämeesi? Minusta näyttää pahalta,koska pyörit, ja pyörität uskon asioita näillä sivuilla.

Ett ole päässyt eroon mappilaisista, ne ovat jääneet johonkin takaraivoosi, nuo opit, kuitenkin.

Se on totta jos ei saa todistusta jostain uskosta, oli se mikä vaan, niin silloin ei voi elää opin mukaan. jA kun ei voi elää opin mukaan kaikki on pakonomaista ja usko käy voimille, se uuvuttaa ihmisen.

Minulle uskoni on kevyt kantaa, en halua, tai paremminkin en näe virheitä lähimäisissäni, koska tiedän, että en minä, eikähekään ole läheskään täydellisiä. Ja tiedän ettei uskontoni tarvitse minua mutta minä tarvitsen uskontoani, voidakseni oppia elämään raamatun opetusten mukaisesti.

e

• akkeli
        Gilbert kirjoitti:

kun kirkolliskokous(ihmiset) päätti aikanaan neljän viikon jahkaamisn jälkeen,millaisen Jumalkuvan he loivat. Niin maailmanlaajuisessa kirkoliskoukouksessa on myös päätetty(ihmiset), että Myöhempien aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen kirkko ei kuulu kristillisiin kirkkoihin.Mitä ihminen päättää en usko että se on pätevä taivaassa.

"Lihankäsivarsi" on hyvin voimakkaasti mukana noissa
        päätöksissä, onko edes kukaan ajatellut, ettö voisi vilpitttömästi rukoilla ja kysyä Jumalalta?

oNNEKSI on kuitenkin olemassa oikeudenmukainen Jumala joka tuomitsee, siksi en ole ollenkaan huolissani mistään, mitä tässä maassa, ja maailmassa tapahtuu, niinkauan kuin on olemassa vilpittömiä ja tosi Jumalaa pelkääviä ihmisiä.

• vailla
        ja piste kirjoitti:

mitään perusteluja.

Mistä Hollywood, kiiltokuva ja paperinukke tähän putkahtivat ja mitä ne tässä kuvaavat? Paperitiikerin kyllä tiedän.

• calmato
        akkeli kirjoitti:

sanoit että "Jumala on tullut eläämääsi", mutta oletko saanut rauhan sydämeesi? Minusta näyttää pahalta,koska pyörit, ja pyörität uskon asioita näillä sivuilla.

Ett ole päässyt eroon mappilaisista, ne ovat jääneet johonkin takaraivoosi, nuo opit, kuitenkin.

Se on totta jos ei saa todistusta jostain uskosta, oli se mikä vaan, niin silloin ei voi elää opin mukaan. jA kun ei voi elää opin mukaan kaikki on pakonomaista ja usko käy voimille, se uuvuttaa ihmisen.

Minulle uskoni on kevyt kantaa, en halua, tai paremminkin en näe virheitä lähimäisissäni, koska tiedän, että en minä, eikähekään ole läheskään täydellisiä. Ja tiedän ettei uskontoni tarvitse minua mutta minä tarvitsen uskontoani, voidakseni oppia elämään raamatun opetusten mukaisesti.

e

Ikeeni ja kuormani on kevyt, mutta on minulla oma ristini kannettavana. Varmasti tuo mitä kirjoitit siitä, että MAP-uskonto on jossain takaraivossa on juuri yksi osa kuormaani. Samoin tietysti kaikki henkilöhistoriaani liittyvät menetykset, pettymykset ja vastoinkäymiset - niitähän on meillä kaikilla ja meidät on kutsuttu kantamaan toinen toistemme taakkoja ja jakamaan keskenämme ilot ja surut. Ei olisi mitään jaettavaa, jos nämä puuttuisivat!

En suoranaisesti ehkä näe virheitä lähimmäisissäni, mutta pidän väärinä ja virheellisinä joitakin toimintatapoja ja käytäntöjä. Minä en voi jättää näkemiäni vääryyksiä rauhaan ja jäädä lillumaan omassa hyvässä olossani ja uskossani. Siksi toimin muutamassa eri vapaaehtoisjärjestössä ja teen eläinsuojelutyötä sekä työni puolesta annan parhaani mukaan kansainvälisyys- ja rauhankasvatusta.

Puutun aina näkemääni pahuuteen, tapahtui se uskonnon, politiikan, kasvatuksen tai minkä tahansa hyväksi naaamioituneen asian nimissä tahansa. Tämä on ehkä kiusallista joistakin ihmisistä, mutta olen aina heikomman puolella ja en esimerkiksi voi olla puuttumatta tilanteeseen, jos joku kohtelee kadulla tai kaupassa huonosti lastaan tai vaikkapa koiraa.

• calmato kirjoitti:

Ikeeni ja kuormani on kevyt, mutta on minulla oma ristini kannettavana. Varmasti tuo mitä kirjoitit siitä, että MAP-uskonto on jossain takaraivossa on juuri yksi osa kuormaani. Samoin tietysti kaikki henkilöhistoriaani liittyvät menetykset, pettymykset ja vastoinkäymiset - niitähän on meillä kaikilla ja meidät on kutsuttu kantamaan toinen toistemme taakkoja ja jakamaan keskenämme ilot ja surut. Ei olisi mitään jaettavaa, jos nämä puuttuisivat!

En suoranaisesti ehkä näe virheitä lähimmäisissäni, mutta pidän väärinä ja virheellisinä joitakin toimintatapoja ja käytäntöjä. Minä en voi jättää näkemiäni vääryyksiä rauhaan ja jäädä lillumaan omassa hyvässä olossani ja uskossani. Siksi toimin muutamassa eri vapaaehtoisjärjestössä ja teen eläinsuojelutyötä sekä työni puolesta annan parhaani mukaan kansainvälisyys- ja rauhankasvatusta.

Puutun aina näkemääni pahuuteen, tapahtui se uskonnon, politiikan, kasvatuksen tai minkä tahansa hyväksi naaamioituneen asian nimissä tahansa. Tämä on ehkä kiusallista joistakin ihmisistä, mutta olen aina heikomman puolella ja en esimerkiksi voi olla puuttumatta tilanteeseen, jos joku kohtelee kadulla tai kaupassa huonosti lastaan tai vaikkapa koiraa.

Yksi asia joka on yhteiskunnassamme noussut hyvin merkittäväksi lähimmäistä tuhoavaksi asiaksi on koulukiusaaminen. Jos joku oppilas poikkeaa jossain suhteessa toisesta, niin melko varmasti hän joutuu kiusaamisen uhriksi.

Mielenterveys ongelmat ovat nousseet hyvin merkittäväksi kansansairaudeksi. Uskon, että koulukiusaamisella on asiassa osansa.

En halua kehua itseäni, mutta minulla oli kuitenkin jo nuorena poikasena ominaisuus olla kiusatun puolella vaikka se joskus oli hyvinkin peloittavaa. Vaatii rohkeutta vastustaa enemmistöä jopa turpiinsaamisen uhalla.

Muistan erään tapauksen kun olin kansakoulun 2:lla tai 3:nella luokalla kun yksi oppilas oli ruotsinkielisestä perheestä ja poikkesi näin muista. Kun häntä kiusattiin niin menin hänen puolelleen ja sain pidettyä kiusaajat loitolla. Ystävystyin häneen ja hänen perheeseensä ja meillä oli jatkossa hyvä yhteistyö. Tuntui mukavalta kun pojan äiti kirjoitti joulujuhlan näytelmän sanat kaksivärisenä kirjoituskoneella. Elettiin noin vuotta 1954.

Tämä ei ollut ainoa kokemus, mutta otin vain esimerkkinä. Kuinka moni rassukka, jota kiusataan nykyään tarvitsisi tällaista tukea?

• Sullivan.
        akkeli kirjoitti:

kun kirkolliskokous(ihmiset) päätti aikanaan neljän viikon jahkaamisn jälkeen,millaisen Jumalkuvan he loivat. Niin maailmanlaajuisessa kirkoliskoukouksessa on myös päätetty(ihmiset), että Myöhempien aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen kirkko ei kuulu kristillisiin kirkkoihin.Mitä ihminen päättää en usko että se on pätevä taivaassa.

"Lihankäsivarsi" on hyvin voimakkaasti mukana noissa
        päätöksissä, onko edes kukaan ajatellut, ettö voisi vilpitttömästi rukoilla ja kysyä Jumalalta?

oNNEKSI on kuitenkin olemassa oikeudenmukainen Jumala joka tuomitsee, siksi en ole ollenkaan huolissani mistään, mitä tässä maassa, ja maailmassa tapahtuu, niinkauan kuin on olemassa vilpittömiä ja tosi Jumalaa pelkääviä ihmisiä.

"Mitä ihminen päättää en usko että se on pätevä taivaassa."

Oletko mormoni? Etkö tue johtajiasi? Hehän ovat mm. päättäneet olla toimittamatta (tiedetyille) murhaajille temppelityötäkään. Tosin ilmeisesti vasta sen jälkeen, kun Hitlerin temppelityöstä tehtiin juttua julkisesti.

Joku mormoni väitti jopa, että Hitlerin toimitukset on peruttu. Miten sekin voi olla edes mahdollista...

• zappax

Millä logiikalla siis tuo tarkoittaa että olemme luopuneet totuudesta????

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      142
      4664
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      103
      3921
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3559
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3320
    5. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      53
      3188
    6. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      32
      2620
    7. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      2559
    8. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      23
      2246
    9. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      20
      1898
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      35
      1755
    Aihe