auttakaa!!!onko muilla...

yks vaan

poika 6kk huomenna ja kääntyy mahalleen tosi harvoin kun vähän auttaa niin sitten menee. Onko muilla näin, kun kaikki puhuu että lapset kääntyy 3-4 kk iässä jo mahalleen. Onkohan jokin kehityshäiriö?? jalat kyllä kovasti vispaa kun innostuu ja mielellään lattialla köllii. Maanantaina 6kk neuvola ja suoraan sanottuna pelottaa mennä. Omasta neuvolakortista kyllä katsoin että olen vasta 6,5kk iässä itsekin ruennu kääntyilee.. liekkö merkitystä.

4

432

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pimun 6kk äityliini

meidän pimu kääntyi enkaa kertaa mahalleen n. 5kk iässä, siten et samana päivänä kun oppi kääntymisen niin kääntyili jatkuvaan, mut sitten jätti koko homman. Nyt on sitten alkanut pyörimään taas mahalleen kuin väkkyrä, vaikka välillä yrittää saada äitiä tai isiä kääntämään... =)

En usko et kyseessä olisi kehiyshäiriö, lapsesi vaan ei syystä tai toisesta halua kääntyä.

• Zimba-83

ei ole varmastikkaan mikään häiriö. lapset kehittyy niin erilailla. teillä voii sitten taas puhe alkaa nopeammin, tai kun lapsi pääsee ylös, niin kävelee tosi nopeesti.

• kaikki aikanaan....

Älä missään nimessä huolestu. Vauva tekee kaikki aikanaan. Mun kaverit on koko ajan mulle painottanut, että OLE ONNELLINEN, KUN VAUVASI EI LIIKU/KÄÄNNY. On helpompaa... ja näinhän se on. Meillä opittiin kääntymään reilu 6 kk; eikä vieläkään ryömitä; nyt 8 kk. Enkä ole asiasta yhtään huolissaan. On ihana lökötellä vauvan kanssa leikkimatolla, kun ei tartte konttailla hänen perässään. Kyllä sekin aika koittaa.

Ei ole mitään kehityshäiriötä !!

• meillä
        kaikki aikanaan.... kirjoitti:

Älä missään nimessä huolestu. Vauva tekee kaikki aikanaan. Mun kaverit on koko ajan mulle painottanut, että OLE ONNELLINEN, KUN VAUVASI EI LIIKU/KÄÄNNY. On helpompaa... ja näinhän se on. Meillä opittiin kääntymään reilu 6 kk; eikä vieläkään ryömitä; nyt 8 kk. Enkä ole asiasta yhtään huolissaan. On ihana lökötellä vauvan kanssa leikkimatolla, kun ei tartte konttailla hänen perässään. Kyllä sekin aika koittaa.

Ei ole mitään kehityshäiriötä !!

kuopus käveli ilman tukea jo seitsemän kuukauden ikäisenä, kun naapurin samanikäinen opetteli vasta ryömimään. Lapset kehittyvät niin eri tavalla. Kääntyvät selältä vatsalleen noin 3-7 kk:n ikäisinä ja kävelevät ilman tukea 7-17 kk:n ikäisinä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Näin Enter-napilla tehdään miljardi euroa - Helsingissä

"Ei se nyt niin kovin ihmeelliseltä näytä. Tavallinen nappi, musta muovinpala, joka kököttää parikymppiä maksavan mustan
      Maailman menoa
      20
      18844
    2. Minulla ei ole ketään muita

Enkä halua ketään muita kuin sinut.
      Ikävä
      69
      5805
    3. 4,5 promillee

Aika rajut lukemat joku eilen puhaltanut.
      Suomussalmi
      24
      5377
    4. Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista

Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni
      Maailman menoa
      41
      5271
    5. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      38
      5114
    6. Ben Z: "SDP ei ole ollut 50 vuoteen näin huolissaan velasta"

"– Olen ollut eduskunnassa noin 50 vuotta, eikä SDP ole koskaan ollut niin huolissaan velasta kuin nyt. Se on tietysti h
      Maailman menoa
      83
      5020
    7. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      62
      4533
    8. Voiku saisi sen sun

Rakkauden kokea. Tykkään susta niin paljon edelleen.
      Ikävä
      43
      4207
    9. Mitä luulet, miten Martina Aitolehti pärjää Erikoisjoukoissa?

Kohujulkkis, yrittäjä ja hyvinvointivalmentaja Martina Aitolehti on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukot on
      Suomalaiset julkkikset
      54
      3515
    10. Olitpa ikävän

Kylmä eilen. Miksi ihmeessä?
      Ikävä
      49
      3185
    Aihe