Turkulaiset ovat kateellisia ja katkeria. Muu Suomi pärjää: Tampere, Oulu, Jyväskylä, Hesa, Espoo, Vantaa, Kuopio...Mutta Turulla menee huonosti keskellä NOUSUsuhdannetta! Kenen vika? Helsingin tietysti! Helsinkiä syytetään kaikesta: jopa siitä että Turussa ei ole raitiovaunuja! Ja sekin on Helsingin "suosimista", kun Helsinki omilla rahoillaan "saa" uusia raitiovaunulinjoja. Turunkin pitäisi "saada"! Turulla on mennyt pitkään huonosti. Sillä on kuitenkin ollut SAMAT mahdollisuudet pärjätä kuin esim Oululla ja Tampereella. On aika katsoa peiliin.
p.s. Turku ei muuten ole koskaan ollut Suomen tai minkään muunkaan maan pääkaupunki. Sitä statusta on turha itkeä "takaisin"
sonmoro!
turkulaisten katkeruus ja kateus
14
1287
Vastaukset
- Turkua ja turkulaisia
vastaan? sonmoro?
Ihan tiedoksi että kyllä se Turku ehti olla pääkaupunki aika monta sataa vuotta ja ihan virallisestikkin Suomen pääkaupunki!
ootko vähän kade kun sinun kaupungillasi ei ole yhtä vahva imago kun meijän? jos et, niin kerro mitä varten teet noita saatanan lapsellisia aloituksia.- Turullako?
Älä nyt enää naurata, sillä jo koko Suomi nauraa muutoinkin Turulle ja turkulaisille. Heikompaa imagoa tuskin voisi olla kuin Suomen peräreijällä.
- ihan oikeesti
Turullako? kirjoitti:
Älä nyt enää naurata, sillä jo koko Suomi nauraa muutoinkin Turulle ja turkulaisille. Heikompaa imagoa tuskin voisi olla kuin Suomen peräreijällä.
Miten sulla voi olla noin paha päähänpinttymä, niin heikko imagoisesta kaupungista kuin Turku? Sama kuin minä vihaisin jotain Kemiötä.
Hanki jo hoitoa tai etsi joku muu palsta, jossa purkaa loputonta angstiasi! - heikkoimagoinen
ihan oikeesti kirjoitti:
Miten sulla voi olla noin paha päähänpinttymä, niin heikko imagoisesta kaupungista kuin Turku? Sama kuin minä vihaisin jotain Kemiötä.
Hanki jo hoitoa tai etsi joku muu palsta, jossa purkaa loputonta angstiasi!Turku on tosiaan heikkoimagoinen, kuten sanot. Ei kyllä naurettavampaa kaupunkia tässä maasta löydy, alkuperäisasukkaat kärsivät hirveästä alemmuuskompleksista, olisivat vain normaaleja niin kyllä se tauti siitä vähitellen paranisi kuin huomaamatta. Aikaa se tosin vie, kun lähtöasetelmat ovat niin kovin heikot. Tuskin Kemiössä mitään vikaa on, ei ainakaan Turkuun verrattuna. En ainakaan ole kuullut Kemiötä pahemmin moitittavan, Turkua kyllä sitäkin enemmän.
- tähän päivään!!
Vai että keskellä noususuhdannetta? Taidat olla muutaman vuoden perässä. Sehän on jokaisen aikaansa elävän kansalaisen tiedossa että kohti uutta lamaa tässä ollaan menossa koko Suomessa. Joten herääppä tähän päivään sinäkin, uusiostadilainen.
- ....
Kyllä täällä osataan ihan omien poliitikkojen solvaaminenkin!
- jeefie
Ihmeellistä puhetta ja tunnepurkauksen syitä voi vain arvailla. Valitettavaa on kyllä, että joillakin tämän palstan turkulaisilla kirjoittajilla ei ole itsekunnioitusta eikä tahtoa entistä valoisampaan tulevaisuuteen.
Mutta onneksi valtakunnan tasolla Turkua arvostetaan. Viimeisin todiste on Linnan Juhlilta. Huomasitteko, kuinka hyvin Turku oli edustettuna verratuna esim. Tampereeseen ja Ouluun. Vieraina oli mm. kaupunginjohtaja, kauppakorkean&yliopiston rehtorit ja valtuuston puheenjohtaja. - Åbotar
Meidän turkulaisten tulisi luopua tästä naurettavata katkeruudestamme. Onneksi itse olen jo suht. hyvin vieroittunut.
- Kakskerta
Turku on Suomen johtavia kaupunkeja !
Vahva ja kansainvälinen City & maine !
Tervetuloa kaikki vaan !- mie tuassiissa
Kyllä huvittaa nää teijjän jutut tiällä ;D. Onneks myö savolaiset ollaan lupsakoita, eikä vejetä joka suatanan asiasta hernettä nenuliin. Sitäpaitsi...MATTI&TEPPO on HYVÄ ja SEPPOKII menettellöö. Mie tuun ihan vittuillessani sinne ja vien joltain hapannaamalta nenän eestä työpaikan. Nääs nääs (nyt männöö jo tamperelaisittain)siellä työhaastattelussa pittää osata hymmyillä :))) Ja ihan yks hailee, vaikka joku tiälä kohta alakaa vittuilemaan, mie sitä vuan nauran entistä enemmän, heehohee heee!!!
- samaa
mieltä,meidän turkulaisten pitäis herätä ja lopettaa typerä itsesäälimme,pitäisköhän järjestää foorumeja missä me voitais jutella asiasta
- suljettiin
Kaupunki sulki hyvän keskustelufooruminsa vihreiden Pauliina de Annan aloitteesta ja demarien Seppo Lehtisen kannattamana. Näin vaalien lähestyessä tämä sananvapauden riisto kannattaa pitää mielessä!
- Äijänkuvatus
Kyllä Turun seudulla menee paremmin kuin 15 vuoteen. Työllisyys kohenee jne. Kaupungin talous nyt vaan ei pysy ihan kasassa, mutta menestyvillä kaupungeilla on monesti talous kuralla.
Turku on Suomen johtava matkailu- ja öllötyskaupunki. Tänne mitään megahankkeita tarvita.- on....
Turussa menee pinnanalla itseasiassa oikein hyvin. Kaupungin talous nyt vaan on aina se mikä kuohuttaa, koska se vaikuttaa suoraan tavallisten pulliaisten elämään.
Muuta asiat taas, kuten seudullinen kilpailukyky vaikuttaa epäsuorasti ja hankalasti hahmoitettavasti, meidän jokaisen elämään, mutta siitä vain harva on kiinnostunut.
Ihminen ei nyt vain yleensäkään nää nenän vartta pidemälle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m794421Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1013850Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363519- 513150
- 402638
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182529Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest222322- 232006
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami151752Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?351715