Volvon niskatuki

viia

OLen istunut muutamia isompia Volvoja siinä mielessä. Hartiat ottavat aina niskatukeen enkä ole saanut sitä nousemaan. Kai se nousee!

22

6436

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vanhakoppaisessa v70

      mallissa. Taidat olla yli 2 metriä pitkä kun on ongelmia??
      Itse 190 jahyvin mahtuu

    • Activex

      Joopa joo master eq...yhdessä viestiketjussa kerroit omistaneesi seuraavat autot; V70 2.5 20V Classic -00 31.000 km sitten vaihto:
      V70 2.4T 75år jubileum -02 36.000 km sitten vaihto:
      V70 2.5T Summum -05 25.000 km sitten vaihto
      MB E320 CDI -05 nyt ajettu 20.000 km

      Kuinka ihmeessä et "sattunut" huomaamaan että autoissa on kiinteät niskatuet???

      Onkohan sinulla yhtään Volvoa ollutkaan, kun tämäkin tietosi perustui mutuun....

    • Master_Eg

      Olen omistanut monenmonta volvoa ja niissä nousee ja laskee tuet. Sähköllä menee ylösalas S80 ja 980 ja V70.


      Master Eg

      • hetk...

        Sähköllä nousevat niskatuet V70:ssä?


      • Pihalla S80

        EXECUTIVE ja sitä ennen ollut muutama, ja kun ei tuossakaan saa noita niskatukia nousemeen, niin ,että missä olet kyseistä unta nähnyt?


      • nousee

        katos välillä housus etumusta,jos se noste olis vaikka siellä=)))


      • Et vain huomannut minua feikatessasi, että nimimerkissäni ei ole G vaan Q. Aiotke perustaa Master Eq fan clubin?


        Master Eq


    • yjgiuokukjok

      kyllä

    • apua vailla

      Tietääkö joku, miten takaistuimien niskatuet lähtee irti volvo v70: tupista, kun eivät lähde nostamalla. Auto vuosimallia 2006.

      • äiti neuvoo

        poika, lue käyttöohjekirjasta, vai onko liian suuri vaiva hakea hissillä parkkipaikalta??


      • volovon omistaja
        äiti neuvoo kirjoitti:

        poika, lue käyttöohjekirjasta, vai onko liian suuri vaiva hakea hissillä parkkipaikalta??

        Ei löydy käyttöohjekirjasta, niskatuet kyllä taittuvat eteen, jotta tavaratilan pohjasta tulee suora. Irti niitä en ole vielä saanut, tarve irroittamiselle on istuinpäällisten asentamisen ajaksi.


      • kysy siniseltä
        volovon omistaja kirjoitti:

        Ei löydy käyttöohjekirjasta, niskatuet kyllä taittuvat eteen, jotta tavaratilan pohjasta tulee suora. Irti niitä en ole vielä saanut, tarve irroittamiselle on istuinpäällisten asentamisen ajaksi.

        No niitä ei ole sitten tarkoitettukaan irroitettavaksi. Sun irtopäällisissä pitäisi olla sellaiset tarrat jotka mahdollistavat asennuksen ilman niskatukien irroittamista, ilmeisesti jotkut yleismallit??
        Minulla jouduttiin joskus irroittamaan niskatuki penkin korjaamista varten ja silloin jouduttiin rikkomaan niskatuen kiinnitysholkit. Auto ei ollut ei ollut Volvo ja siinä oli säädettävä niskatuki. Tämä vaan vinkiki ettei ole välttämättä ihan helppo ja ilmainen homma.


      • ossaan minä ommella
        kysy siniseltä kirjoitti:

        No niitä ei ole sitten tarkoitettukaan irroitettavaksi. Sun irtopäällisissä pitäisi olla sellaiset tarrat jotka mahdollistavat asennuksen ilman niskatukien irroittamista, ilmeisesti jotkut yleismallit??
        Minulla jouduttiin joskus irroittamaan niskatuki penkin korjaamista varten ja silloin jouduttiin rikkomaan niskatuen kiinnitysholkit. Auto ei ollut ei ollut Volvo ja siinä oli säädettävä niskatuki. Tämä vaan vinkiki ettei ole välttämättä ihan helppo ja ilmainen homma.

        Joo kyllä se siltä näytti ettei niitä ole tarkoitettu irroitettavaksi, vaikkakin etuistuimien niskatuet irtosivat kahta painikatta painamalla ja olivatpahan niin ovelasti sijoitettu selkätuen keskivaiheille, ettei ihan heti olisi keksinyt.
        Istuinsuojat ovat kyllä volvo v70:n kaavoilla tehdyt ja muuten istuvat hyvin, mutta takaistuimien selkänojille täytyisi vielä saada paikoilleen. Varmaan helpoimmalla pääsee kun ompelee itse hieman pidemmän hahlon, jotta istuinpäälliset menee paikoilleen.


      • Miksi vitussa
        ossaan minä ommella kirjoitti:

        Joo kyllä se siltä näytti ettei niitä ole tarkoitettu irroitettavaksi, vaikkakin etuistuimien niskatuet irtosivat kahta painikatta painamalla ja olivatpahan niin ovelasti sijoitettu selkätuen keskivaiheille, ettei ihan heti olisi keksinyt.
        Istuinsuojat ovat kyllä volvo v70:n kaavoilla tehdyt ja muuten istuvat hyvin, mutta takaistuimien selkänojille täytyisi vielä saada paikoilleen. Varmaan helpoimmalla pääsee kun ompelee itse hieman pidemmän hahlon, jotta istuinpäälliset menee paikoilleen.

        joku asentaa Volvoonsa istuinsuojat? Alkuperäinen verhoilukangas tai nahka on sen verran hyvälaatuinen, kulutuskestävä ja helppo puhdistaa että ihmettelen. Turha niitä penkkejä on seuraavalle omistajalle säästää, yhtään enempää et kinneristä vaihdossa saa. Eri asia on tietysti jos edellisen omistajan koira on näykkinyt penkit entisiksi. Toisekseen, Ruåtsista saa vaikka uudet penkit edullisesti:

        http://www.bildelsbasen.se/?link=search&ggl=s12&searchmode=1&vc1=204

        Länsinaapurissa on Volvokanta eri suuruusluokkaa ja varaosatarjonta myös.


      • Marja67
        volovon omistaja kirjoitti:

        Ei löydy käyttöohjekirjasta, niskatuet kyllä taittuvat eteen, jotta tavaratilan pohjasta tulee suora. Irti niitä en ole vielä saanut, tarve irroittamiselle on istuinpäällisten asentamisen ajaksi.

        Sama ongelma; pitäis saada niskatuet irti, että saisi penkin päälliset eteen ja taakse.. Kuulostaa siltä että meni ompeluhommiksi..


    • vanhan kaivelua, taa

      Aloittaja taitaa olla melkoisen erikoisen mallinen ihminen?!?! Veikkaan pituudeksi väh. 220 ja hartioidenn leveys max. 12v anorektisen teinipissiksen hartianleveys.

    • ????

      Eikös se istuinsuojien laitto ole kiellettyä näihin malleihin joissa on ne turvaverhot kolaria varten ainakaan ei suositella.

      • Nimimerkki varattu

        Kyllä uusiinkin autoihin voidaan laittaa istuinsuojat, mutta istuinsuojien pitää olla suunnitellut turvavälineillisiin istuimiin, muutoin turvavälineet eivät toimi suunnitellulla tavalla.


    • Volvo s 50

      Minulle myös on ongelmana niskatuet, kun selkäni vaatii selkänojan asennon melkein pystysuoraksi ja silloin nämä niskatuet ovat liikaa eteen työntyvät.

      • näin toimii sairas

        Sairas joutuu usein hankkimaan ihan toisen istuimen kuin alkuperäinen ja näin on monessa muussakin autossa.
        Noin sairaan pitäisi hankkia istuin ihan mittatilauksen jos meinaa enemmänkin ajaa ja sen voi vaihtaa taas seuraavaankin autoon.


    • Volvomies 2

      Minulla on Volvo V 70 vm 2000. Niskatuet pitäisi saada irti, että istuinsuojat saisi paikalleen. Näkyy olevan niin, että kun autolla on ajettu 250000, niin penkin päälinen alkaa kulua puhki.
      Eipä vaan Kuopion Avainvaunussakaan irronnut. Mikä avuksi?????

      • ihan peruskauraa

        Tarvitseeko sitä vanhaa verhoilua purkaa pois, voiko siihen päälle vetäistä uudet?
        Kyllä noita Volvolla pystytään hoitamaan ja onhan niitä istuinsuoja valmistajiakin jotka tekevät suojat ihan joka autoon. Mullekin vaihdettiin istuinosan verhoilu takuuna.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      367
      3258
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      146
      1282
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      62
      1188
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      139
      1030
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      833
    6. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      762
    7. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      160
      752
    8. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      23
      737
    9. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      113
      727
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      40
      699
    Aihe