Helmimammat!!!

äiti 10/2005

moikka!
olisi kiva kuulla muiden helmikuisten kuulumisia.

Mulla rv nyt 28 4 eli laskettu aika 26.2.
Hemoglobiini on alhaalla mut ei millään kiinnostais syyä noita rautatablettaja...Verenpaine on koholla, käynkin tästä eteenpäin viikottain neuvolassa sen takia. Eilen oli lääkärintarkastus ja se oli viimeinen, kun täällä meidän paikkakunnalla ei uudelleensynnyttäjälle tehdä enää sitä loppuraskauden tarkastusta. Kaveri masussa on pää alaspäin ollut parisen viikkoa ja toivottavasti nyt pysyykin loppuun asti. Häpyluulla tuntuu aina silloin tällöin kipua, kun liitokset ovat siellä kuulemma jo löystyneet ja levinneet...

Mites teillä muilla menee?

Hyvää joulunodotusta!

3

279

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tainako

Mulla la 21.2 eli rv29 2(?) nyt menossa..

Menee ihan hyvin, painoa vaan on tullut turhan paljon (~15kg!!).. Paljon sun verenpaine on, että sitä noin tiiviisti seurataan? Täällä ei neuvolakäyntejä kovin useasti ole, enkä ole kertaakaan ollut lääkärissäkään vielä (toisodottajalla ainoastaan se viimenen lääkäri täällä - jännä miten vaihtelee paikkakunnittain). Toisaalta kaikki on sujunut hyvin..

Yöunet on melko pätkittäiset ollu jo hetken, mutta vielä jaksaa.. Ei enää montaa viikkoa jäljellä! Tai niin yritän ajatella:)

• äiti 10/2005

mulla verenpaineet ei nyt oo vielä ollu mahottoman korkeat (eilen 155/90) mutta esikoista odottaessa ne oli vielä korkeammat ja sen vuoksi niitä seuraillaankin tarkkaan. Mun mummolla on aikoinaan puhjennut verenpainetauti nuorena, joten sekin osa syy tarkkaan seurantaan. Tän raskauden aikana ne oli vasta nyt koholla kun esikoista odottaessa ne rupesi nousemaan jo rv 20 tienoilla. Verenpainelääkitystä viimeks mietittiin mut ei sitten aloitettu, kun lääkäri oli sitä mieltä, et katsotaan ennemmin jos paineet vaikka laskisi synnytyksen jälkeen. Ja niin ne rupes laskemaankin.

Täällä taas lääkärintarkastuksia on ensisynnyttäjälle kolme; alku-, keski- ja loppuraskaudessa ja uudelleensynnyttäjälle kaksi kun tuo viimeinen jää pois.

• Rv 29+5

La 18.02, nyt mennään rv 29 2.

Olen potenut useamman viikon pientä turvotusta ja korkeaa verenpainetta. Kotimittauksessa lukemat oli useamman viikon n. 150/100-105, eilen sain verenpainelääkityksen. Katsotaan, miten auttaapi. Käyn neuvolassa viikottain ja naistenklinikalla kolmen viikon välein. Sairaslomalla olen loppuajan.

Vatsa-asukas on ollut pää alaspäin nelisen viikkoa. Mieli on reipas. Painoa on tullut n.10kg, jotka kaikki rv 20 jälkeen. Kai siinä suuri osa on turvotuksesta johtuvaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      40
      2899
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2681
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      35
      2411
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      50
      1918
    5. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      31
      1719
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1513
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1473
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      102
      1213
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1183
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      71
      1025
    Aihe