Kävin optikolla tilaamassa silmälasit ja sain uudet voimakkuudet joissa on myös hajataittoa jota ei ole ennen ollut. Näöntarkastuksessa näin erittäin hyvin mutta nyt kun olen saanut lasini pari viikoa sitten ja olen tässä odotellut että silmäni tottuvat mutta niin ei ole käynyt. Tuntuu edelleen kuin olisin paljon lyhyempi sillä maa tuntuu olevan lähempänä kuin oikeasti onkaan ja muutenkin joutuu jotakin kohdetta katsoessa kauempaa hieman odottamaan että "silmä ehtii mukaan" ja tuntuu hieman hassulta.
Pitää varmaan mennä valittamaan asiasta optikolle, mutta kuinka on jos joutuu korjaamaan voimakkuutta että joudunko uudestaan maksumieheksi vai saanko linssit siihen samaan hintaan jonka olen jo aikoinaan maksanut?
Silmälasit eivät "käy"
6
1076
Vastaukset
- Nipnipsnips
Tuon takia käyn itse vain silmälääkärillä tutkituttamassa silmäni. Kyllä sen optikon on tarkastettava uusiksi silmät ja annettava uudet lasit, jos silmät ei totu laseihin.
- Napsnapsnaps
Enemmän menee silmälääkäreiden kirjoittamia reseptejä uusiks, tiedän koska olen ollut töissä optiikoliikkeessä!
Lasimääräyksen voi tarkistaa uudelleen, joskus käy niin että määräykseen menisi kaikkien mittausten mukaan hajataittoa mutta asiakas ei sitä "halua".
Maksumieheksi ei joudu jos ei totu laseihin ja voimakkuutta täytyy vielä hienosäätää. Uskon että kaikissa paikoissa menee takuun piikkiin. - jennye8
Napsnapsnaps kirjoitti:
Enemmän menee silmälääkäreiden kirjoittamia reseptejä uusiks, tiedän koska olen ollut töissä optiikoliikkeessä!
Lasimääräyksen voi tarkistaa uudelleen, joskus käy niin että määräykseen menisi kaikkien mittausten mukaan hajataittoa mutta asiakas ei sitä "halua".
Maksumieheksi ei joudu jos ei totu laseihin ja voimakkuutta täytyy vielä hienosäätää. Uskon että kaikissa paikoissa menee takuun piikkiin.Joo kyllähän se on näin, että optikko on erikoistunut tekemään näöntarkastuksia ja silmälääkäri tutkimaan sairaita silmiä. Silmälääkäreiden koulutukseen ei käsittääkseni edes kuulu silmälasivoimakkuuksien määritystä, kun taas optikoiden koulutus sisältää pääasiassa näöntarkastusten harjoittelemista/tekemistä.
- ...................
jennye8 kirjoitti:
Joo kyllähän se on näin, että optikko on erikoistunut tekemään näöntarkastuksia ja silmälääkäri tutkimaan sairaita silmiä. Silmälääkäreiden koulutukseen ei käsittääkseni edes kuulu silmälasivoimakkuuksien määritystä, kun taas optikoiden koulutus sisältää pääasiassa näöntarkastusten harjoittelemista/tekemistä.
Silmälääkärit erikoistuu silmäsairauksiin ja saavat koulutuksensa aikana 1-2 kurssia aiheesta "silmälasienmääritys", jonka jälkeen se on oman harrastuneisuuden pohjalla. Optikkoja koulutetaan 3,5 vuotta, josta noin kolme vuotta perehdytään "silmälasien määräämiseen".
Ja jos tunnet että silmälasisi eivät ole oikeat niin ota ihmeessä yhteyttä lasit määränneeseen optikkoon. - c",)
................... kirjoitti:
Silmälääkärit erikoistuu silmäsairauksiin ja saavat koulutuksensa aikana 1-2 kurssia aiheesta "silmälasienmääritys", jonka jälkeen se on oman harrastuneisuuden pohjalla. Optikkoja koulutetaan 3,5 vuotta, josta noin kolme vuotta perehdytään "silmälasien määräämiseen".
Ja jos tunnet että silmälasisi eivät ole oikeat niin ota ihmeessä yhteyttä lasit määränneeseen optikkoon.Yhden silmän arvoksi saatiin eri tulos kuin mitä viimeksi, eli linssi menisi vaihtoon.. Mutta optikko sanoi että mun pitäs kuulemma itse maksaa se linssi! Mitä teen, kaivanko kuvetta vai otanko kuluttaja-asiamieheen yhteyttä?? :(
- optikoltasi
c",) kirjoitti:
Yhden silmän arvoksi saatiin eri tulos kuin mitä viimeksi, eli linssi menisi vaihtoon.. Mutta optikko sanoi että mun pitäs kuulemma itse maksaa se linssi! Mitä teen, kaivanko kuvetta vai otanko kuluttaja-asiamieheen yhteyttä?? :(
mahtaako hän tietää lähistöllä olevaa liikettä jossa toimii optiikan eettiseen neuvostoon kuuluva, puolueeton alan ammattilainen...
Mikäli hän ei tiedä, asiaa voi kysyä Suomen Silmäoptikoiden liitosta.
Saattaapi herkistää yhteistyötä ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p525592Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "672621Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella181960Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1541796No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol361742- 191713
Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v5145881-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome191141Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy801119Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah62935