katsoa uudenvuoden päivänä Straussin konsertti?
Musiikkia parhaimmillaan, nostalgiaa, tanssia Wienin filharmonikkojen säestyksellä, kuuluisuuksia katsomossa. Loistokasta.
Onko teillä tapana
12
566
Vastaukset
- 1965 jälkeen
Kyllä vain,kun joskus viiskytluvun lopulla televisio tuli kotiin sitä katsottiin.
Naimisiin menon 1965 jälkeen joka vuosi.- marjapensas
joka vuosi, mä en ainakaan voi jättää väliin vuottakaan, siitä on tullut sellainen uudenvuoden traditio.
- sitroen.
marjapensas kirjoitti:
joka vuosi, mä en ainakaan voi jättää väliin vuottakaan, siitä on tullut sellainen uudenvuoden traditio.
mieleenkään! Ei milloinkaan!
- samassa salissa.
marjapensas kirjoitti:
Salin akustiikkaa sanotaan maailman parhaaksi, ja siltä se tosiaan tuntuikin. Sali on kenkälaatikon mallinen, ja ilmeisesti se on paras muoto konserttisalille.
Kyllä ne uudenvuodenkonsertit on kuunneltu aina. Se on perinteinen ohjelma.
Harmi, ettei enää nykyisin ole Tapaninpäivän joulusirkusta, kuten ennen. - marjapensas
samassa salissa. kirjoitti:
Salin akustiikkaa sanotaan maailman parhaaksi, ja siltä se tosiaan tuntuikin. Sali on kenkälaatikon mallinen, ja ilmeisesti se on paras muoto konserttisalille.
Harmi, ettei enää nykyisin ole Tapaninpäivän joulusirkusta, kuten ennen.sama orkesteriko??? Jos niin on, muutun vihreäksi..( kateudesta )
samassa salissa. kirjoitti:
Harmi, ettei enää nykyisin ole Tapaninpäivän joulusirkusta, kuten ennen.kerran Wienin kesäyliopistossa kieltä opiskellessani olin lähdössä ulkoilmakonserttiin, mutta uhkaavan sateen vuoksi jätin lähtemättä. Arvaa harmittiko jälkikäteen, kun kuulin konsertin siirretyn Musikvereinin saliin, jossa ei muita konsertteja koko kesänä pidettykään.
Yksi suomalainen tuttu käy perheensä kanssa siellä konsertissa joko vuosi ja kertoi varaavansa seuraavat liput heti konsertin jälkeen. Uudenvuoden konsertissa olijat jäävät ilman upeita tanssiesityksiä. Se tekee helpommaksi tyytyä katselemaan konserttia television ääressä. ;)- marjapensas
optimisti-orvokki kirjoitti:
kerran Wienin kesäyliopistossa kieltä opiskellessani olin lähdössä ulkoilmakonserttiin, mutta uhkaavan sateen vuoksi jätin lähtemättä. Arvaa harmittiko jälkikäteen, kun kuulin konsertin siirretyn Musikvereinin saliin, jossa ei muita konsertteja koko kesänä pidettykään.
Yksi suomalainen tuttu käy perheensä kanssa siellä konsertissa joko vuosi ja kertoi varaavansa seuraavat liput heti konsertin jälkeen. Uudenvuoden konsertissa olijat jäävät ilman upeita tanssiesityksiä. Se tekee helpommaksi tyytyä katselemaan konserttia television ääressä. ;)Musiikki paikan päällä livenä on IHAN omaa luokkaansa, mutta minä ainakin nautin saadessani katsoa Wienin baletin esityksiä. Luultavasti myös moni Matti ja Maija Meikäläinen, on tassinut häävalssinsa Straussin musiikin tahdissa. Ollessani serkkuni tanssihäissä, olivat valinneet häävalssikseen " Tonavan aallot"
- sinihelmikki
televisiota. Musiikki on mielestäni kauniimpaa vain kuunneltuna, siis radiosta
- marjapensas
uhrata aikaasi, jos on mahdollista, uudenvuoden päivänä, noin puolitoista tuntia. Muistaakseni se alkaa kello 13.00, joka vuosi. Lehdestä voit varmistaa.
- sinihelmikki
marjapensas kirjoitti:
uhrata aikaasi, jos on mahdollista, uudenvuoden päivänä, noin puolitoista tuntia. Muistaakseni se alkaa kello 13.00, joka vuosi. Lehdestä voit varmistaa.
Rupesin miettimään elämääni. Ilmeisesti nautin aikatauluttomuudesta, koska työelämässä jouduin noudattamaan melko tarkkoja.Lasten ollessa kotona en yleensä kuunnellut radiota aamulla, koska nousin heitä ennen ja pelkäsin herättäväni.Tapa on jäänyt, vaikka en enää ketään herätä. Televisiota katson niin,että minulla on vapaa hetki ja avaan TV:n, josko tulisi sopivaa. Radiota kuuntelen yleensä autossa, nyt ajelen yleensä tällä vanhemmalla, missä radio on epäkunnossa. Luultavasti vain mietiskelen paljon. Wienissä voisi käydä ja konsertissa. Oman mausteensa toisivat miljöö ja ihmiset. En varaisi mitään lippuja etukäteen, senkun lähtisin vaan.
- a-woman1
Ihania, romanttisia Straussin säveliä ihanissa, romanttisissa tiloissa!
Jos ei halua katsella (kuten joku totesi) voi TV:täkin kuunnella :)). Suosittelen!
Esittäjinä ovat Wienin filharmonikot loistavan orkesterin johtamina.
Minulla ovat nuo sävellykset CD-levyinä toki itsellänikin, mutta monipuolisemman nautinnon saa Uudenvuoden konsertissa. - Kuuntelen pääasiassa
Musiikkki on upeaa, sitä kuuntelen. Muun sen sijaan olen jättänyt huomioimatta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455100Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1151616Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481319Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella121314- 131153
81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171027Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v4990Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy76989Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah59795Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27783