Nuo kielivähemmistöön kuuluvat, sekä myös lätäkön toisella puolella asuvat, pakottavat suomalaisia puhumaan ja oppimaan ruotsia.
Mutta mitä jos nousisimme vastarintaan ja pakottaisimmekin heidät vastavuoroisesti opettelemaan Suomea ja myös puhumaan sitä? Ei taitaisi ruotsinkielen puoltajista tuntua hyvältä vai mitä, eh? :D
Siksi masinoikaamme kampanja pakkosuomittamisen puolesta (älkää oikeinkirjoituksen tarkistajat ottako pulttia, suomittaminen on minun itseni keksimä sana. Suomettumista kun ei voi käyttää, se viittaa Neuvostoliiton aikoihin NL:n ja Suomen välisissä suhteissa).
mitäs jos kampanja suomittamisen
puolesta?
1
91
Vastaukset
- aoassss
ruotsalaiset ovat kaksin verroin rikkaampia kuin suomalaiset,
Kaikki on parempaa, vasta kakkosautoksi kelpaa Corolla,
ei monellekaan ykkösautoksi.
Moottoriteitä on 3 kertaa enemmän,
autoja ostetaan kaksi kertaa enemmän 1000 asukasta kohden,
mitä vielä haluat tietää,
ruotsi on aina olut edellä suomea, eli kannattaa opetella kieli ja lukea asioita.
Kun ruotsi ei mennyt €uroonkaan, on Ruotsi on saanut 30 % devalvaatio hyödyn,
eli oli viisaampi kuin suomi.
SITTEN SE KYSEMYS ?
miksi opetella jonkin köyhän pienen kansan kieltä ??
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1134862Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293523No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452430- 501548
- 401413
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv231312- 141222
- 271108
- 1651089
Olen oikeasti aika mukava
Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.221027