Matkaoppaan päivä?

...

Millainen on tavanomainen päivä matkaoppaana?

6

2074

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...tällainen:

8-8.30 toimistolle
      9-12 hotellikäynnit/palvelutoimisto
      12-14 paperitöitä/sairaalakäyntejä tms.
      14-16 vapaata
      16.30 toimistolle
      17-19 hotellikäynnit/palvelutoimisto
      19-20 paperitöitä ym.

Tai saattaa olla ihan toisenlainen: lentokenttäkuljetuksia johonkin aikaan päivästä, tervetulotilaisuus, retki (alkaen klo 05 tai jatkuen klo 02 saakka). Siis työtä yleensä vähintään se 12 tuntia vuorokaudessa mihin aikaan tahansa, välillä saattaa hyvässä lykyssä olla pari tuntia vapaata.

• ex-opas

päivät riippuu täysin firmasta. missä itse olin, ei päivän aikana ollut muuta, jos oli retki. oli sitten lyhyt tai pitkä. tai sit hotellipäikät aamulla pari h ja sitten toimistolle n. pari h ja sit vapaata. se oli normaali päivä (eli rutkasti vapaa-aikaa). tietty monesti oli jotain informaation viemistä hotelleille, mut eihän siinä kauan mennyt.
        lenttäkenttäpäivänä vietiin aloitettiin päivä suoraan siltä hotelliltä, josta ekat paxit viedään kentälle, uudet kentältä hotelleihin. pari/kolme h vapaata ja tervetulotilaisuus ja sit toimistolle jossa maksimissaan 1h. siitä nyt tuli yl. pitkä päivä.
        eli mulla ei koskaan suomessa töissä ollessa ole ollut niin paljon vapaa-aikaa kun oppaana ollessa. retkipäivät saattoi olla pitkiä, mut ei niitä ollut kuin max. 2 vkossa. muut päivät helppoja.

• bbbb
        ex-opas kirjoitti:

päivät riippuu täysin firmasta. missä itse olin, ei päivän aikana ollut muuta, jos oli retki. oli sitten lyhyt tai pitkä. tai sit hotellipäikät aamulla pari h ja sitten toimistolle n. pari h ja sit vapaata. se oli normaali päivä (eli rutkasti vapaa-aikaa). tietty monesti oli jotain informaation viemistä hotelleille, mut eihän siinä kauan mennyt.
        lenttäkenttäpäivänä vietiin aloitettiin päivä suoraan siltä hotelliltä, josta ekat paxit viedään kentälle, uudet kentältä hotelleihin. pari/kolme h vapaata ja tervetulotilaisuus ja sit toimistolle jossa maksimissaan 1h. siitä nyt tuli yl. pitkä päivä.
        eli mulla ei koskaan suomessa töissä ollessa ole ollut niin paljon vapaa-aikaa kun oppaana ollessa. retkipäivät saattoi olla pitkiä, mut ei niitä ollut kuin max. 2 vkossa. muut päivät helppoja.

millä firmalla olit? Ja missä kohteesa, vai useammassa kohteessako oli samanlaista? Kiinnostaisi tietää, koska minä en todellakaan voi sanoa samaa tuosta vapaa-ajan määrästä. Oliko tuollaisia puolikkaita päiviä montakin viikossa, että vain aamupäikät ja loppupäivä vapaata? Kateeksi käy...

• se yleensa
        ex-opas kirjoitti:

tosiaan on, ei mullakaan ole ikina suomessa toissa ollessa ollut yhta paljon vapaata kuin oppaana. Ja jos yhtaan on sisalla matkailuympyroissa tietaa, mitka firmat teettaa oppailla alyttomia maaria toita ja mitka taas on "inhimillisia" ja vapaa-aikaa jaa paljonkin. Ei noita ns. riistofirmoja ole kuin muutama...

• vaihtelevat

todella paljon. Itsellani esimerkiksi oli tanaan hotellitapaamiset klo 10.30-12.00 ja illalla on iltaretki, kesto klo 19-22.30. Tama valiaika on taysin vapaata, siksipa tassa netissa nyt istunkin ja kohta lahden ottamaan aurinkoo ku paxit taas ihmetteli et miksi oon niin valkee... ;) Huomenna minulla on kokopaivaretki, eli paiva alkaa yhdeksalta ja kotona olen kuuden maissa illalla. Joinakin paivina ei ole kuin hotellitapaamiset aamulla, eli muutama tunti aamupaivalla, mutta esimerkiksi kenttapaivana tyoaika venyy noin 12 tuntiin. Tuo toimistossa istuminen riippuu ihan matkanjarjestajasta, ( itsellanikin kokemusta enemman kuin yhdesta) minun ei tassa kohteessa tarvitse olla toimistossa ollenkaan paivittain, hoidan vaan tilitykset, retkibuukkaukset ym tarpeen vaatiessa. Eli tama ei tosiaan ole mitaan kahdeksasta neljaan hommaa, mutta jos joustavuutta loytyy niin palkkioksi saa varmasti unohtumattomia kokemuksia ja elamyksia seka rutkasti uusia ystavia!

• ex-opas

että Phuketistako kirjoittelet?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      113
      4892
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3543
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2430
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      50
      1558
    5. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      41
      1480
    6. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      24
      1334
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1222
    8. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1128
    9. 165
      1089
    10. Olen oikeasti aika mukava

Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.
      Ikävä
      22
      1057
    Aihe