Onko teistä joku muka

opiskelija??!

Kovin pistää naurattamaan ku pellet täällä tilittää kurjuuttaan ku ei pääsee opiskelemaan!!Itse opiskelen Turun amk:ssa, ei paljon yliopisto-opinnot kiinnosta. Jos oikeasti opiskelisitte niin tietäisitte mitä mieltä amk:n opettajat ovat amk vs. yliopisto koulutuksesta. Turha istua 5-vuotta, kun 3,5-vuottakin riittää. Käytännönläheisempää on opiskelu amk:ssa, se juuri on mielestäni ratkaisevaa! Moni kaverini on yliopistossa, en kuitenkaan pidä heitä itseäni huonompana tietenkään!Joten ne jotka eivät ole korkeakouluopiskelijoita voisivat lopettaa sen jauhamisen,kiitos!muiden amk laisten mietteitä??

18

1340

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -taidoillasi

kannattaakin sanoa, etteivät yliopisto-opiskelut kiinnosta. Ei tarvitse hävetä, kun ei pääsykokeisiinkaan huolita. ;)

• tukkk

pointtihan tässä oli jokin aivan muu. mitä väliä miten kirjoitetaan jollain keskustelupalstalla??sana vapaa kuten kieliasukin... vuosi on tullut vietettyä kauppakorkeassa ja kivaa on :) sinunkin kirjoitustaitosi kaipaavat näköjään hiontaa.

• pointtia
        tukkk kirjoitti:

pointtihan tässä oli jokin aivan muu. mitä väliä miten kirjoitetaan jollain keskustelupalstalla??sana vapaa kuten kieliasukin... vuosi on tullut vietettyä kauppakorkeassa ja kivaa on :) sinunkin kirjoitustaitosi kaipaavat näköjään hiontaa.

Aloituksessa on se ongelma, ettei ajatuksesta saa selvää. Syykin on ihan silmillä nähtävissä: kaveri ei osaa pukea ajatuksiaan sanoiksi eikä saisi yksinkertaisintakaan aapeeseelausetta oikein, mutta kritiikkiä kyllä on tarjolla niille, jotka opiskelevat omasta halustaan hiukkasen korkeammalla tasolla.

Kuinkas muuten onnistuit pääsemään kauppakorkeaan? Yrität peitellä omaa osaamattomuuttasi nuorisokirjoituksen alle, mutta valitettavasti ne oppimatta jääneet perusjutut paistavat läpi. Toisenkin vuoden saatat selvitä, mutta sitten sinulla on edessä nolo tilanne, kun et enää osaa. Kipin kapin siis sinne kirjallisen viestinnän peruskurssille, joohan?

Tottahan keskustelupalstalla saa esitellä mieltään omalla tavallaan, mutta "mä en ainagaa mikää äikän maikka haluis olla ja vittuneosaa mitää ja mä osaasin jos halusin mut mua kiinostaa käytänön läheisyys" on NOLOA.

• opiskelija (amk)
        pointtia kirjoitti:

Aloituksessa on se ongelma, ettei ajatuksesta saa selvää. Syykin on ihan silmillä nähtävissä: kaveri ei osaa pukea ajatuksiaan sanoiksi eikä saisi yksinkertaisintakaan aapeeseelausetta oikein, mutta kritiikkiä kyllä on tarjolla niille, jotka opiskelevat omasta halustaan hiukkasen korkeammalla tasolla.

Kuinkas muuten onnistuit pääsemään kauppakorkeaan? Yrität peitellä omaa osaamattomuuttasi nuorisokirjoituksen alle, mutta valitettavasti ne oppimatta jääneet perusjutut paistavat läpi. Toisenkin vuoden saatat selvitä, mutta sitten sinulla on edessä nolo tilanne, kun et enää osaa. Kipin kapin siis sinne kirjallisen viestinnän peruskurssille, joohan?

Tottahan keskustelupalstalla saa esitellä mieltään omalla tavallaan, mutta "mä en ainagaa mikää äikän maikka haluis olla ja vittuneosaa mitää ja mä osaasin jos halusin mut mua kiinostaa käytänön läheisyys" on NOLOA.

"Tottahan keskustelupalstalla saa esitellä mieltään omalla tavallaan, mutta "mä en ainagaa mikää äikän maikka haluis olla ja vittuneosaa mitää ja mä osaasin jos halusin mut mua kiinostaa käytänön läheisyys" on NOLOA."

Totta, mutta yhtä noloa on sanoa toiselle että hän ei pärjää yliopistossa koska hänen kirjoitusasunsa ei ole kunnossa ;)

Mutta siis, en tiedä moniko oikeasti on tällaisia, mutta luulen että ainakin jonkin verran löytyy niitä, jotka eivät ole yliopistoon päässeet, vaan päässeet perähikiän ammattikorkeaan joltain varasijan varasijalta, ja nyt sitten yrittävät väittää että "valitsin amk:n kun siellä saa tehä käytännössä jutskia..."

Sanonpa vaan kaikille näin yleisesti, että miettikää tarkkaan mitä haluatte tulevaisuudessa tehdä, ja pyrkikää opiskelemaan sitä alaa kaikin mahdollisin keinoin. Käykää vaikka kirjottamassa uudelleen paremmat arvosanat. Kyllä se opiskelupaikka sieltä aukeaa jos pystyy saamaan itsensä tarpeeksi motivoituneeksi ja oppimismyönteiseksi.

Noh, pitää sanoa, että jossain vaiheessa kannattaa myös luovuttaa, ei matikanopettajaksi pääse jos sitä matikkapäätä ei yksinkertaisesti ole.

• lähes kaikkien

yliopistojen pääsykokeisiin pääsevät kaikki halukkaat!

• _ötökkä_
        opiskelija (amk) kirjoitti:

"Tottahan keskustelupalstalla saa esitellä mieltään omalla tavallaan, mutta "mä en ainagaa mikää äikän maikka haluis olla ja vittuneosaa mitää ja mä osaasin jos halusin mut mua kiinostaa käytänön läheisyys" on NOLOA."

Totta, mutta yhtä noloa on sanoa toiselle että hän ei pärjää yliopistossa koska hänen kirjoitusasunsa ei ole kunnossa ;)

Mutta siis, en tiedä moniko oikeasti on tällaisia, mutta luulen että ainakin jonkin verran löytyy niitä, jotka eivät ole yliopistoon päässeet, vaan päässeet perähikiän ammattikorkeaan joltain varasijan varasijalta, ja nyt sitten yrittävät väittää että "valitsin amk:n kun siellä saa tehä käytännössä jutskia..."

Sanonpa vaan kaikille näin yleisesti, että miettikää tarkkaan mitä haluatte tulevaisuudessa tehdä, ja pyrkikää opiskelemaan sitä alaa kaikin mahdollisin keinoin. Käykää vaikka kirjottamassa uudelleen paremmat arvosanat. Kyllä se opiskelupaikka sieltä aukeaa jos pystyy saamaan itsensä tarpeeksi motivoituneeksi ja oppimismyönteiseksi.

Noh, pitää sanoa, että jossain vaiheessa kannattaa myös luovuttaa, ei matikanopettajaksi pääse jos sitä matikkapäätä ei yksinkertaisesti ole.

Ei voi kuin ihmetellä, miten ihmiset jaksavat edelleen tästä samasta aiheesta... Ainoa tärkeä asiahan koulutuksessa on, että opiskelee sitä alaa, mikä itselle on tärkein. Kaikkien toiveammatti ei ole fyysikko tai tutkija tai matematiikan opettaja (itselleni se kuulostaakin jo kurjalta).

Ei ammattikorkeassa kannata opiskella siksi, että pääsee 1,5 vuotta aikaisemmin pois. Kannattaa opiskella silloin, jos löytyy oman alan koulutusohjelma. Jos oikeasti haluaa vaikka ravintolan esimieheksi, tai perustaa oman ravintola-alan yrityksen, silloin yliopisto-opinnoista ei ole juurikaan hyötyä. Kauppakorkean opinnot voisivat auttaa, mutta toisaalta pelkät teoreettiset opinnot kauppakorkeassa eivät valmista ihmistä ravintola-alan esimieheksi.

Te rakkaat tulevat ydinfyysikot ja valtion virkamiehet, kun menette sitten joskus työillalliselle kaupungin parhaaseen fine dining -ravintolaan, miettikää minkä alan koulutuksen ravintolan päällikkö on saanut, ja arvostakaa sitä. Tuskin hän on ollut kurssikaverinne ;) Jos ette kykene arvostamaan, voitte saman tien mennä läheiseen Mäkkäriin.

• ....................
        opiskelija (amk) kirjoitti:

"Mutta siis, en tiedä moniko oikeasti on tällaisia, mutta luulen että ainakin jonkin verran löytyy niitä, jotka eivät ole yliopistoon päässeet, vaan päässeet perähikiän ammattikorkeaan joltain varasijan varasijalta, ja nyt sitten yrittävät väittää että "valitsin amk:n kun siellä saa tehä käytännössä jutskia..."

Tiedä niistä montako, mutta kyllä meidän ryhmässä ainakin on useampikin jotka sanoivat että ovat täällä kun eivät yliopistoon päässeet. Osa hakee ensivuonna uudestaa, osaa "tyytyy" tähän!

• eräs amk-opiskelija

"Käytännönläheisempää on opiskelu amk:ssa, se juuri on mielestäni ratkaisevaa! ..... Turha istua 5-vuotta, kun 3,5-vuottakin riittää."

Joidenkin mielestä se teoreettisempi opiskelu on ratkaisevaa. Yleensä ihmiset hakeutuvat sellaiseen kouluun, mistä pääsevät haluamaansa ammattiin. Jos haluaa vaikka fysiikan tutkijaksi tai luokanopettajaksi, niin yliopisto on tietty se paikka minne haetaan. Jos unelma-ammattiinsa opiskelee, niin ei siinä opiskeluaikaa katsota.

Tekstisi oli aika epäselvää, enkä oikein saanut selvää että mitä nyt tässä halusit tai mistä halusit kuulla mietteitä...? Aika uskomatonta jos tosiaan opiskelet AMK:ssa? Tulit varmaan suoraan amiksesta? Onko viestinnän opintojaksot jo käyty?

• Njömh

No siksi istua se 5v, koska yliopistossa koulutetaan yleensä
      erilaisiin tehtäviin kuin AMK:ssa. Esim. inssistä tulee
      rivi-inssi ja DI:stä hänelle pomo. Poikkeuksiakin
      tietysti löytyy, mutta koulutus tähtää pääasiassa eri tasoisiin
      tehtäviin.

Miten ajattelit opiskella esim. lääkäriksi tai fyysikoksi
      AMK:ssa? Jotkut oikeasti haluavat opiskella tiettyä alaa,
      eivätkä valikoi opiskelupaikkaa sillä perusteella, että
      mistä pääsee nopeiten pois.

• äly hoi!

Ei se nyt tarkottanutkaan että amk:ssa pystyi lääkäriksi tvs. lukemaan. Ja fakta kun on se, että suuri osa haluaa yliopistoon sen takia että sieltä "valmistutaan korkeampiin virkoihin", mutta ei ajatella sitä mitä OIKEASTI halutaan. Joo, suuri osa ihmisistä haluaa pomoiksi, mutta ketä niillä sitten on alaisina jos kaikki lukisivat ittensä yliopistosta johtoportaaseen?

Aloittajan pointti varmaankin oli se, että tietyt tahot täällä vähättelee AMK koulutusta! SE jos jokin on säälittävää ja kertoo ihmisestä ja hänen ajatusmaailmastaan paljon!

• Voi hyvää huomenta!

" Jos oikeasti opiskelisitte niin tietäisitte mitä mieltä amk:n opettajat ovat amk vs. yliopisto koulutuksesta."

Jos... niin sitten mitä?

Mitäkö mieltä AMK-opettajat ovat koulutuksesta AMK vs. yliopisto? Siis mitäkö mieltä AMK-opettajat ovat oman työnsä laadusta? Eiköhän se ole itsestään selvää, miten ihmiset omaa työtään arvioivat - varsinkin jos puhuvat siitä "asiakkailleen". Tässä tapauksessa "asiakkaat" ovat opiskelijoita. Eri juttu sitten, kuka turvelo uskoo suojatyöpaikan saaneiden itsekehua.

Sitä paitsi: tottahan AMK-opettajien pitää motivoida opiskelijoita ja myötäillä koulujensa markkinointia niin pitkälle kuin omatunto sallii. Onhan se oma opetustyökin helpompaa, jos porukka on motivoitunutta. Jokainen saa sitten kykyjensä mukaan itse päätellä mihin ne jutut asettuvat akselilla "opiskelijoiden motivointi vaikka katteettomalla hypetyksellä - masentavien tosiasioiden paljastaminen rehellisyyden nimissä".

Oikeaan korkeakoulutukseen kuuluu kyllä kasvu kriittiseen ajatteluun...

• on kyllä

sellainen asia, että en ihmettele tippaakaan, jos AMK -opiskelijat uskovat kaiken höpönhöpön mitä heille AMK:ssa suolletaan.
        Tärkeintähän tosiaan on se, että opiskelee sitä mitä oikeasti haluaa, oli koulu sitten amis, amkki tai yliopisto. Näiden palstojen kirjoituksista vaan huomaa, että moni AMK:ssa opiskeleva on kyrpiintynyt, koska tajuaa, että yliopisto on edelleen se korkein koulutuspaikka ja katkerana sitten kirjoittaa juttujaan, että AMK on yhtä hyvä kuin yliopisto. Olisiko tuollaisille kirjoituksille tarvetta, jos olisi oikeasti tyytyväinen omaan koulutuspaikkaansa?
        En myöskään ymmärrä, MIKSI ammattikorkean pitää yrittää jatkuvasti todistella sitä, että se on melkein kuin yliopisto, että tehdään näitä ylempiä AMK -tutkintoja sun muita, ja opiskelijoille hoetaan, että tämä on sitten sama kuin maisteri.
        Miksei siellä kukaan tyydy siihen, että AMK on AMK ja yliopisto yliopisto ja sillä hyvä. Jos jollekulle ei AMK kelpaa hakekoot yliopistoon. Aivan turhaa aina täällä palstoilla ruikuttaa samasta asiasta.
        Itse olen opiskellut molemmissa joten tiedän mistä puhun. Tämä kirjoitus meni ehkä hiukan ohi aiheen mutta kuitenkin.

• *naur*

Yliopistossa opiskelevat vähättelevät amk:ta ja sen tasoa, toimia, arvoja ynm. ynm. (en nyt puhu sinusta).. Ja kukahan näistä asioista on päättänyt? Kuka on päättänyt mitä opiskellaan ja miten? Kyllähän nämä päättävät tahot ovat lähtöisin yliopistosta!

Eli haukutte ihan itteänne!!!

• ...................
        on kyllä kirjoitti:

sellainen asia, että en ihmettele tippaakaan, jos AMK -opiskelijat uskovat kaiken höpönhöpön mitä heille AMK:ssa suolletaan.
        Tärkeintähän tosiaan on se, että opiskelee sitä mitä oikeasti haluaa, oli koulu sitten amis, amkki tai yliopisto. Näiden palstojen kirjoituksista vaan huomaa, että moni AMK:ssa opiskeleva on kyrpiintynyt, koska tajuaa, että yliopisto on edelleen se korkein koulutuspaikka ja katkerana sitten kirjoittaa juttujaan, että AMK on yhtä hyvä kuin yliopisto. Olisiko tuollaisille kirjoituksille tarvetta, jos olisi oikeasti tyytyväinen omaan koulutuspaikkaansa?
        En myöskään ymmärrä, MIKSI ammattikorkean pitää yrittää jatkuvasti todistella sitä, että se on melkein kuin yliopisto, että tehdään näitä ylempiä AMK -tutkintoja sun muita, ja opiskelijoille hoetaan, että tämä on sitten sama kuin maisteri.
        Miksei siellä kukaan tyydy siihen, että AMK on AMK ja yliopisto yliopisto ja sillä hyvä. Jos jollekulle ei AMK kelpaa hakekoot yliopistoon. Aivan turhaa aina täällä palstoilla ruikuttaa samasta asiasta.
        Itse olen opiskellut molemmissa joten tiedän mistä puhun. Tämä kirjoitus meni ehkä hiukan ohi aiheen mutta kuitenkin.

Eiköhän täällä kuitenkin enemmän ruikuta yliopisto opiskelijat siitä kuinka AMK:laiset ovat "varastaneet" yliopistokulttuurista sitä, tätä ja tuota! Ja sekin on mielestäni ristiriitaista, sillä eihän AMK:laiset ole mitään "varastanut" vaan päättäjät! Ja ketä ovat päättäjät? Valmistuneet yliopistosta! Että silleen! Ympäri mennään, yhteen tullaan!

Ja tiedoksi vain, että täällä ollaan puhuttu kahdesta aivan eristä asiasta. Toiset (yliopistosta) puhuvat siitä kuinka sieltä saa korkeamman tutkinnon (muuta ei ole kukaan AMK:lainenkaan väittänyt). Toiset taas (AMK:laiset) puhuvat siitä, että MIKÄÄN ei ole PAREMPI ammatti kuin toinen (jonka yliopsitolaiset vääntävät niin, että onhan se yliopistosta saatu ammatti "parempi"). Mistä johtuu että yliopistossa opiskelevat eivät erota näitä kahta asiaa toisistaan? Puhutaanko "paremmasta" vai "korkeammasta" ammattitutkinnosta!

• Cuculus Oeverraskad
        *naur* kirjoitti:

Yliopistossa opiskelevat vähättelevät amk:ta ja sen tasoa, toimia, arvoja ynm. ynm. (en nyt puhu sinusta).. Ja kukahan näistä asioista on päättänyt? Kuka on päättänyt mitä opiskellaan ja miten? Kyllähän nämä päättävät tahot ovat lähtöisin yliopistosta!

Eli haukutte ihan itteänne!!!

"Ja kukahan näistä asioista on päättänyt? Kuka on päättänyt mitä opiskellaan ja miten? Kyllähän nämä päättävät tahot ovat lähtöisin yliopistosta! "

Ei vaan SDP:stä. Demarit kyllä tietävät, että tittelinkipeys, kateus ja kauna "herroja" kohtaan ovat suomalaisten kansallistauteja. Osa demaripäättäjistä potee noita itsekin, ja yliopistoista valmistuneet demaripäättäjät käyttävät kansallistauteja taitavasti hyväkseen. Niinpä sossut ovat varmistaneet suosionsa uudelleennimeämällä osan opistoista pilipalki"korkeakouluiksi", jotta jokainen saisi "korkeakoulututkinnon".

• kurjasti
        Cuculus Oeverraskad kirjoitti:

"Ja kukahan näistä asioista on päättänyt? Kuka on päättänyt mitä opiskellaan ja miten? Kyllähän nämä päättävät tahot ovat lähtöisin yliopistosta! "

Ei vaan SDP:stä. Demarit kyllä tietävät, että tittelinkipeys, kateus ja kauna "herroja" kohtaan ovat suomalaisten kansallistauteja. Osa demaripäättäjistä potee noita itsekin, ja yliopistoista valmistuneet demaripäättäjät käyttävät kansallistauteja taitavasti hyväkseen. Niinpä sossut ovat varmistaneet suosionsa uudelleennimeämällä osan opistoista pilipalki"korkeakouluiksi", jotta jokainen saisi "korkeakoulututkinnon".

elämässäs kun pitää tätä samaa skeidaa jatkuvasti jauhaa. ja yhtään faktaa et ole esiin tuonut. Ei yhden ainutta todistetta misnkään väitteesi todenperäisyydestä. Sunu mutu ei ole mitään faktaa! Jos väitteissäsi olisi MITÄÄN perää, niin laittaisit tänne todisteita asioista!, linkkejä, mustaa valkoisella, EI sun mielipiteitä!

Onko todella noin huono itsetunto??!??

• taaspa tätä samaa...

Aina tämä yksi ja sama tyyppi jaksaa hokea demareiden kauheudesta kun "väkisin rynnivät amk-uudistuksen läpi" ja että amk on vain uudelleen nimetty opisto ja ties mitä :)

Ei siinä, eipä demarit minunkaan suosikkipuolueeni ole, mutta jätettäisiin se turha mustamaalaaminen kuitenkin pois.

• entäs kokoomus?

Jaa että demarien juoni? Ja minä kun luulin, että Uosukainen ja Heinonen eivät lyöneet AMK-uudistukselle kapuloita rattaisiin, koska katsoivat, että näin saataisiin koulutettua nopeasti työvoimaa elinkeinoelämän muuttuviin tarpeisiin. Tosin ne tarpeet muuttuivatkin sitten nopeammin kuin elinkeinoelämä hoksasi ja mm. sen takia on nyt ylitarjontaa AMK:sta valmistuneista IT-insinööreistä. Mutta jos sanot sen olleen demarien salajuoni ja nämä uhkasivat Heinosta ja Uosukaista poloniumilla, jos ei duunareille saataisi omaa korkeakoulua ja hienoja titteleitä, niin uskottavahan se on.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4138
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      27
      3019
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2320
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1338
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      919
    6. 133
      901
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      822
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      766
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    Aihe