anorektikolla ja proanorektikolla?
tyhmä ja tietämätön kun olen...
mitä eroa..
6
772
Vastaukset
- mehka
ehkä menee pieleen mutta oma mielikuvani on että proanat ovat anauttaan korostavia anorektikkoja. paremmuuskompleksi. haluavat ns. semianat pois/alemmas hierarkiassa
- CocaColis
Proano pitää anoreksiaa elämäntapana, eikä välttämättä halua parantua. Anorektikko taas ehkä haluaa parantua.. Ainakin luulen että se on noin.
- nelvi
ei anorektikkokaan aina halua parantua ja tavallaan anoreksia on myös ihan tavalliselle analle elämäntapa, mutta luulisin, että pro-anoille tärkeää on juuri se itsensä "kehittäminen" anorektikkona: tietynlainen halu tulla paremmaksi anaksi ja tarve korostaa paremmuuttaan. Pikkuhiljaa itseään parantelevana anorektikkona tietyllä tavalla hieman pelkään ja kammoksun tuota asennetta. Varsinkin nyt kun oma pää alkaa tästä selvitä.
Tavallinen ana on tavallaan vain "harrastaja" ja pro on huippu-urheilija, jos urheilun maailmasta haetaan vertailukohtaa:D
Noin minä sen olen käsittänyt. - nancycallahan
nelvi kirjoitti:
ei anorektikkokaan aina halua parantua ja tavallaan anoreksia on myös ihan tavalliselle analle elämäntapa, mutta luulisin, että pro-anoille tärkeää on juuri se itsensä "kehittäminen" anorektikkona: tietynlainen halu tulla paremmaksi anaksi ja tarve korostaa paremmuuttaan. Pikkuhiljaa itseään parantelevana anorektikkona tietyllä tavalla hieman pelkään ja kammoksun tuota asennetta. Varsinkin nyt kun oma pää alkaa tästä selvitä.
Tavallinen ana on tavallaan vain "harrastaja" ja pro on huippu-urheilija, jos urheilun maailmasta haetaan vertailukohtaa:D
Noin minä sen olen käsittänyt.teoriassa käsite pro ana tarkoittaa henkilöä, joka pitää anoreksiaa elämäntapana.
Noh, itse asiaan perehtyneenä pro ana tarkoittaa anorektikkoa, joka haluaa laihduttaa muiden anorektikoiden kanssa. Saattaa kyllä olla niitäkin, jotka valehtelevat itselleen, että eivät ole sairaita vaan se on "elämäntapa". Huonompaa valhetta en ole ikinä kuullutkaan.
Noh, itse olen anorektikko vaikka joku saattaisi sanoa pro ana. Noh, anoreksia on sairaus. Ja olen hullu, se on todellisuus. - nii mäki oon
nancycallahan kirjoitti:
teoriassa käsite pro ana tarkoittaa henkilöä, joka pitää anoreksiaa elämäntapana.
Noh, itse asiaan perehtyneenä pro ana tarkoittaa anorektikkoa, joka haluaa laihduttaa muiden anorektikoiden kanssa. Saattaa kyllä olla niitäkin, jotka valehtelevat itselleen, että eivät ole sairaita vaan se on "elämäntapa". Huonompaa valhetta en ole ikinä kuullutkaan.
Noh, itse olen anorektikko vaikka joku saattaisi sanoa pro ana. Noh, anoreksia on sairaus. Ja olen hullu, se on todellisuus.Mäki oon käsittäny et pro-anoilu on elämäntapa, sisältäen senki ku ihminen tietoisesti pyrkii saamaan itellensä anoreksian.
- Anorex
Anorektikko kärsii pakkomielteisistä ajatuksistaan, pro-ana luulee kärsimisen olevan jotenkin hienoa ja kitumisen tavoiteltava olotila... kai ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h52742Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062571Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv172291Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.461875- 321453
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141443- 1771163
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011144Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201063Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81948