Ihan vinkkinä

majorin

omistajille. Kun moottori alkaa ryntäämään kierroksia ja joutokäynti tipotiessään ja savua tulee kuin tehtaan piipusta. Ei syytä huoleen, alipainesäätäjän kalvo on vain revennyt. Se on ihan helppo vaihtaa itsetkin. Kerran säikähtänyt.

7

1891

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ryntäilijä

      Joskus tekee ihan samalla tavalla ikäänkuin kaasu hirttää kiinni.Se kylläloppuu ennemmin tai myöhemmin kun pumppaa kaasupedalia.Mulla Fordson Major vm,55.Simms pumpulla.Olen kyllä jo miettinyt myyntiäkin kun tarvisin etukuormaajatraktoria.

      • tarkistaa

        ne pumpun öljyt!


      • apua

        niin laitan tulemaan.Hommassa pari asiaa jotka hyvä tietää etukäteen.


      • JanneK69

        Parempi nykiä sammuttimesta, tehoaa paremmin kuin kaasupoljin: sammutin vaikuttaa mekaanisesti samaan säätötankoon kuin alipainekalvo kun kaasupoljin puolestaan vaikuttaa alipainekalvolle menevien putkien paine-eroon.


      • säätökalvo
        JanneK69 kirjoitti:

        Parempi nykiä sammuttimesta, tehoaa paremmin kuin kaasupoljin: sammutin vaikuttaa mekaanisesti samaan säätötankoon kuin alipainekalvo kun kaasupoljin puolestaan vaikuttaa alipainekalvolle menevien putkien paine-eroon.

        vuotaa vähääkään, kone heijaa ja ottaa "itekseen kierroksia".

        Säätökalvon vaihto ei sinänsä ole paha homma, mutta puhtautta ja huolellisuutta se vaatii. Monasti myös liimausta reunoilta kiinni. Loctite on kova sana.

        Se onko pumpussa öljyä vai ei, ei vaikuta huojuntaan yhtään mitään. Säätökalvon kotelon peräpäässä on säätöruuvi/lukkomutteri. Sen tulee olla ulkona n. 5 - 7 mm niin pitäis käydä huojumatta, edyllyttäen, että syöttö on "normaali" ja että ajoitus on kohdallaan.

        Samoin imusarjaan menevien alipaineputkien on oltava ehdottoman tiiviitä. Putket eivät siis "kuljeta" imusarjaan painetta, vaan alipainetta säätökalvolle. (imusarjassahan on alipaine, moottorin käydessä)

        Moottorin kierroslukua säädetään imusarjan alipaine erolla kaasuläpän avulla.


      • lisäys vielä
        säätökalvo kirjoitti:

        vuotaa vähääkään, kone heijaa ja ottaa "itekseen kierroksia".

        Säätökalvon vaihto ei sinänsä ole paha homma, mutta puhtautta ja huolellisuutta se vaatii. Monasti myös liimausta reunoilta kiinni. Loctite on kova sana.

        Se onko pumpussa öljyä vai ei, ei vaikuta huojuntaan yhtään mitään. Säätökalvon kotelon peräpäässä on säätöruuvi/lukkomutteri. Sen tulee olla ulkona n. 5 - 7 mm niin pitäis käydä huojumatta, edyllyttäen, että syöttö on "normaali" ja että ajoitus on kohdallaan.

        Samoin imusarjaan menevien alipaineputkien on oltava ehdottoman tiiviitä. Putket eivät siis "kuljeta" imusarjaan painetta, vaan alipainetta säätökalvolle. (imusarjassahan on alipaine, moottorin käydessä)

        Moottorin kierroslukua säädetään imusarjan alipaine erolla kaasuläpän avulla.

        Kalvoa vaihdettaessa oltava tarkkana, ettei pieni tappi, joka vastaa kalvoon, ei pääsisi putoamaan. Jos näin käy, et enää tiedä kummin päin se on ollut.(pitää liikkua kevyesti reiässään).


      • olevan
        lisäys vielä kirjoitti:

        Kalvoa vaihdettaessa oltava tarkkana, ettei pieni tappi, joka vastaa kalvoon, ei pääsisi putoamaan. Jos näin käy, et enää tiedä kummin päin se on ollut.(pitää liikkua kevyesti reiässään).

        kovin ranttuja tuollaiset pumput, mekaanisestiko ne tavan pumput toimivat, ei ainakaan nuffissa mitään säätöongelmia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      53
      1329
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1324
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1193
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1023
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      887
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      328
      820
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      724
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      629
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe