omistajille. Kun moottori alkaa ryntäämään kierroksia ja joutokäynti tipotiessään ja savua tulee kuin tehtaan piipusta. Ei syytä huoleen, alipainesäätäjän kalvo on vain revennyt. Se on ihan helppo vaihtaa itsetkin. Kerran säikähtänyt.
Ihan vinkkinä
7
1891
Vastaukset
- ryntäilijä
Joskus tekee ihan samalla tavalla ikäänkuin kaasu hirttää kiinni.Se kylläloppuu ennemmin tai myöhemmin kun pumppaa kaasupedalia.Mulla Fordson Major vm,55.Simms pumpulla.Olen kyllä jo miettinyt myyntiäkin kun tarvisin etukuormaajatraktoria.
- tarkistaa
ne pumpun öljyt!
- apua
niin laitan tulemaan.Hommassa pari asiaa jotka hyvä tietää etukäteen.
- JanneK69
Parempi nykiä sammuttimesta, tehoaa paremmin kuin kaasupoljin: sammutin vaikuttaa mekaanisesti samaan säätötankoon kuin alipainekalvo kun kaasupoljin puolestaan vaikuttaa alipainekalvolle menevien putkien paine-eroon.
- säätökalvo
JanneK69 kirjoitti:
Parempi nykiä sammuttimesta, tehoaa paremmin kuin kaasupoljin: sammutin vaikuttaa mekaanisesti samaan säätötankoon kuin alipainekalvo kun kaasupoljin puolestaan vaikuttaa alipainekalvolle menevien putkien paine-eroon.
vuotaa vähääkään, kone heijaa ja ottaa "itekseen kierroksia".
Säätökalvon vaihto ei sinänsä ole paha homma, mutta puhtautta ja huolellisuutta se vaatii. Monasti myös liimausta reunoilta kiinni. Loctite on kova sana.
Se onko pumpussa öljyä vai ei, ei vaikuta huojuntaan yhtään mitään. Säätökalvon kotelon peräpäässä on säätöruuvi/lukkomutteri. Sen tulee olla ulkona n. 5 - 7 mm niin pitäis käydä huojumatta, edyllyttäen, että syöttö on "normaali" ja että ajoitus on kohdallaan.
Samoin imusarjaan menevien alipaineputkien on oltava ehdottoman tiiviitä. Putket eivät siis "kuljeta" imusarjaan painetta, vaan alipainetta säätökalvolle. (imusarjassahan on alipaine, moottorin käydessä)
Moottorin kierroslukua säädetään imusarjan alipaine erolla kaasuläpän avulla. - lisäys vielä
säätökalvo kirjoitti:
vuotaa vähääkään, kone heijaa ja ottaa "itekseen kierroksia".
Säätökalvon vaihto ei sinänsä ole paha homma, mutta puhtautta ja huolellisuutta se vaatii. Monasti myös liimausta reunoilta kiinni. Loctite on kova sana.
Se onko pumpussa öljyä vai ei, ei vaikuta huojuntaan yhtään mitään. Säätökalvon kotelon peräpäässä on säätöruuvi/lukkomutteri. Sen tulee olla ulkona n. 5 - 7 mm niin pitäis käydä huojumatta, edyllyttäen, että syöttö on "normaali" ja että ajoitus on kohdallaan.
Samoin imusarjaan menevien alipaineputkien on oltava ehdottoman tiiviitä. Putket eivät siis "kuljeta" imusarjaan painetta, vaan alipainetta säätökalvolle. (imusarjassahan on alipaine, moottorin käydessä)
Moottorin kierroslukua säädetään imusarjan alipaine erolla kaasuläpän avulla.Kalvoa vaihdettaessa oltava tarkkana, ettei pieni tappi, joka vastaa kalvoon, ei pääsisi putoamaan. Jos näin käy, et enää tiedä kummin päin se on ollut.(pitää liikkua kevyesti reiässään).
- olevan
lisäys vielä kirjoitti:
Kalvoa vaihdettaessa oltava tarkkana, ettei pieni tappi, joka vastaa kalvoon, ei pääsisi putoamaan. Jos näin käy, et enää tiedä kummin päin se on ollut.(pitää liikkua kevyesti reiässään).
kovin ranttuja tuollaiset pumput, mekaanisestiko ne tavan pumput toimivat, ei ainakaan nuffissa mitään säätöongelmia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä531329- 1231324
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1221193- 1381023
- 101887
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten328820Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82724Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54636Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49629Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64602