auttakaa ..nopeudesta kysyn

töppöläinen

14

1297

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Se on 100Mb:n yhteys, ei millibitin, ja täällä ollaan kateudesta harmaina . . . ;)

yksi tavu, byte, B on 8 bittiä, b. Yksi kilotavu, kB, on 1024 tavua. Yksi megabitti, Mb, on 1024^2 bittiä.

11 743,37 kb/s = 11,47 Mb = 1,43 MB l. nopeustesti käytti käytettävissäsi olevasta kaistasta runsaan kymmenesosan. Ei sadan megabitin laajakaistayhteyttä voida luotettavasti Suomessa testata, mutta tsekkaa tämä Viestintäviraston virallinen nopeustesti, imuroi testiohjelma, joka parhaiten vastaa palveluntarjoajaasi ja vertaa muiden käyttäjien tuloksiin:

https://nettimittari.ficora.fi/nettimittari/mainPage.aspx

• töppöläinen

että asun Ruotsissa...toimiikohan tuo testi täällä?

• töppöläinen kirjoitti:

Nettinopeudestasi päätellen kyllä arvelinkin että olet Ruotsista. ;)

Sadan megabitin nopeus on niin suuri, että olisi syytä käyttää niin lähellä olevia nopeudenmittauspalveluja kuin mahdollista. Onko Suomen Viestintävirastoa vastaavalla byroolla Ruotsissa vastaavaa palvelua?

• töppöläinen
        Kollimaattori kirjoitti:

Nettinopeudestasi päätellen kyllä arvelinkin että olet Ruotsista. ;)

Sadan megabitin nopeus on niin suuri, että olisi syytä käyttää niin lähellä olevia nopeudenmittauspalveluja kuin mahdollista. Onko Suomen Viestintävirastoa vastaavalla byroolla Ruotsissa vastaavaa palvelua?

sain tämän tänään ja en ole ehtinyt etsiä mistään. Otin tämän vain kolmeksi kuukaudeksi kokeiltavaksi,jos ei ole niin nopea kuin lupaavat niin vaihdan halvempaan ja hitaampaan.
        vaikuttaako tuohon nopeuteen se että mulla on toinenkin tietokone yhdistetty tähän?

• töppöläinen kirjoitti:

sain tämän tänään ja en ole ehtinyt etsiä mistään. Otin tämän vain kolmeksi kuukaudeksi kokeiltavaksi,jos ei ole niin nopea kuin lupaavat niin vaihdan halvempaan ja hitaampaan.
        vaikuttaako tuohon nopeuteen se että mulla on toinenkin tietokone yhdistetty tähän?

No aivan varmasti et saa Ruotsissakaan aikaan lähellekään sadan megabitin yhteyttä muihin kuin aivan lähellä oleviin yritys- ja yliopistokohteisiin.

Eikös teillä ole se seuraava alempi nopeus 24Mb/s? Olisin ottanut sen ennemmin, koska sekin käytännössä on maksimissaan siinä 15 - 18Mb/s, koska internetin reitittimet ja kaapelit eivät kertakaikkiaan 'vedä' tarpeeksi nopeasti. 100Mb/s laajakaistalla on puolellaan lähinnä vain se kateudenaiheutusetu, jolla voi kyykyttää Suomeen jääneitä. ;)

• töppöläinen
        Kollimaattori kirjoitti:

No aivan varmasti et saa Ruotsissakaan aikaan lähellekään sadan megabitin yhteyttä muihin kuin aivan lähellä oleviin yritys- ja yliopistokohteisiin.

Eikös teillä ole se seuraava alempi nopeus 24Mb/s? Olisin ottanut sen ennemmin, koska sekin käytännössä on maksimissaan siinä 15 - 18Mb/s, koska internetin reitittimet ja kaapelit eivät kertakaikkiaan 'vedä' tarpeeksi nopeasti. 100Mb/s laajakaistalla on puolellaan lähinnä vain se kateudenaiheutusetu, jolla voi kyykyttää Suomeen jääneitä. ;)

mutta voinhan vaihtaa sen siihen 24Mb/s. mulla oli aiemmin ADSL ja se oli kalliimpi kuin tämä joten siksi ajattelin kokeilla...ai niin..mulla on 14pv peruutusoikeus joten taidan perua tän sen ajan sisällä.

Hitto kun sitä on niin tyhmä että aloin kokeilemaan..mutta mitäs tällainen tietämätön nais raukka ymmärtää:))

• töppöläinen kirjoitti:

mutta voinhan vaihtaa sen siihen 24Mb/s. mulla oli aiemmin ADSL ja se oli kalliimpi kuin tämä joten siksi ajattelin kokeilla...ai niin..mulla on 14pv peruutusoikeus joten taidan perua tän sen ajan sisällä.

Hitto kun sitä on niin tyhmä että aloin kokeilemaan..mutta mitäs tällainen tietämätön nais raukka ymmärtää:))

Noo, ei se vahinko ollut kovin suuri, jos saa nopeuden vaihtoon ihan tuosta vaan. Kyllä varmasti vaihto normi ADSL:stä kannatti, nämä meilläkin olevat nopeudet on vähän ressukoita.

Ihan uteliaisuudesta kysyisin mikä on sen 100Mb/s ja 24Mb/s -yhteyksien hintaero?

Ei varmasti voi olla missään suhteessa nimellisnopeuksien eroon, johan siitä ärähtäisi kansankodinkin kansalainen jos about neljä kertaa enemmän maksamalla ei saisi juuri mitään lisää, etenkään ulkomailta imuroitaessa.

• Töppöläinen
        Kollimaattori kirjoitti:

Noo, ei se vahinko ollut kovin suuri, jos saa nopeuden vaihtoon ihan tuosta vaan. Kyllä varmasti vaihto normi ADSL:stä kannatti, nämä meilläkin olevat nopeudet on vähän ressukoita.

Ihan uteliaisuudesta kysyisin mikä on sen 100Mb/s ja 24Mb/s -yhteyksien hintaero?

Ei varmasti voi olla missään suhteessa nimellisnopeuksien eroon, johan siitä ärähtäisi kansankodinkin kansalainen jos about neljä kertaa enemmän maksamalla ei saisi juuri mitään lisää, etenkään ulkomailta imuroitaessa.

toisesta paikasta koska tää jonka mä olen ottanut on seuraava vain 10Mb/s ja se maksaa 149,00 SEK eli 16,16 EUR, tää 100Mb/s maksaa 229,00 SEK eli 24,84 EUR.

Olen ajatellut ottaa toisesta ja siellä maksaa 24Mb/s 190,00 SEK eli 20,61 EUR.

• letku..
        Töppöläinen kirjoitti:

toisesta paikasta koska tää jonka mä olen ottanut on seuraava vain 10Mb/s ja se maksaa 149,00 SEK eli 16,16 EUR, tää 100Mb/s maksaa 229,00 SEK eli 24,84 EUR.

Olen ajatellut ottaa toisesta ja siellä maksaa 24Mb/s 190,00 SEK eli 20,61 EUR.

mäkin haluun tollasen yhteyden tänne, vielä kun tohon kuukausi hintaan sais:)
        rupee noita suomestakin löytymään, elisa ja sonera muistaakseni tarjos jo suurimpiin kaupunkeihin. yleisimmät nopeudet noilla tais olla VAAN 100/10.

en ole seurannu nyt onko tullu muutoksia. tietysti jos rahaa löytyy niin saa sitä itelle nopeat yhteydet.

onko teillä siellä mitään siirtorajotuksia?

• töppöläinen
        letku.. kirjoitti:

mäkin haluun tollasen yhteyden tänne, vielä kun tohon kuukausi hintaan sais:)
        rupee noita suomestakin löytymään, elisa ja sonera muistaakseni tarjos jo suurimpiin kaupunkeihin. yleisimmät nopeudet noilla tais olla VAAN 100/10.

en ole seurannu nyt onko tullu muutoksia. tietysti jos rahaa löytyy niin saa sitä itelle nopeat yhteydet.

onko teillä siellä mitään siirtorajotuksia?

anteeks mutta en ymmärrä sanaa siirtorajoitus,
        On vähän huono suomenkielen varasto,varsinkin jos se koskee tietokoneita ja muuta siihen liittyvää..
        Voitko selittää hieman tarkemmin.

• Också på mej
        töppöläinen kirjoitti:

Kerro,kerro..

• töppöläinen
        Också på mej kirjoitti:

Kerro,kerro..

Bahnhof

• letku..
        töppöläinen kirjoitti:

anteeks mutta en ymmärrä sanaa siirtorajoitus,
        On vähän huono suomenkielen varasto,varsinkin jos se koskee tietokoneita ja muuta siihen liittyvää..
        Voitko selittää hieman tarkemmin.

tarkotin siis paljonko saa tavaraa liikkua tietokoneen ja internetin välissä(datamäärä/kk).
        englanniksi vaikka monthly bandwidth limit tai traffic limit.

• töppöläinen
        letku.. kirjoitti:

tarkotin siis paljonko saa tavaraa liikkua tietokoneen ja internetin välissä(datamäärä/kk).
        englanniksi vaikka monthly bandwidth limit tai traffic limit.

ei siinä ole mitään rajoitusta. Tuollaista en ole ennen kuullutkaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      91
      5876
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4762
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      93
      3001
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      26
      2770
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      25
      2036
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1486
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1047
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      85
      1018
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      125
      940
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      744
    Aihe