Märäaikainen työkyvyttömyyseläke

Työeläkekortti

Minulle on myönnetty määräaikainen työkyvyttömyyseläke.Mielestäni se on jatkoa kuntoutustuelle jota olen saanut jo kolme vuotta vaikean masennuksen takia ,ennen päätöksessä luki kuntoutustuki mutta nyt viimeisessä päätöksessä luki määräaikainen työkyvyttömyyseläke joka on voimassa niin kauan kun työkyvyttömyyteni kestää.Kuitenkin minulle tuli työeläkekortti jota ei myönnetä kuin lopullisen eläkkeen saajalle.Onko muilla samanlaisia kokemuksia nyt en oikein tiedä olenko eläkkeellä vai en.

10

8762

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kix

Ei huolta, eläkkeellä olet.

• huolehtia

Nyt pitää huolehtia uudesta lääkärindiodisuksesta vakuutusyhtiölle/kelalle hyvissä ajoin ennen
      määräajan umpeutumista, ettei se eläke katkea.

• olet!!!!

Nämä sanonnat hämää tavallista kansalaista.
      Tuo määräaikainen tarkoittaa nyt sitä, että se loppuu sitten kun siirryt normaalille "vanhuuseläkkeelle" ja myös sitä, että jos kuntoudut ja menet töihin vaikka 5 vuoden kuluttua, niin työkyvyttömyyseläke loppuu, siksi siinä lukee määräaikainen.
      Nyt sinulta loppui nämä b-todistusten hankinta ja epävarmuus, eläkeläisalennuksiakin saat sillä kortilla. Eiköhän olisi kakkukahvien paikka.

• Eläketäti

Kyllä se niin on, että "toistaiseksi kuntoutustuella" tarkoittaa sitä lopullista eläkepäätöstä ja "määräaikaisesti kuntoutustuella" tarkoittaa johonkin päivään mennessä päättyvää ns. väliaikaista eläkettä, ei lopullista. Päättymispäivän jälkeen sitä on taas haettava.
      Ja määräaikaisen päätöksen saanut ei voi saada eläkeläisalennuksiin oikeuttavaa "eläkekorttia".

Itse taistelin sairauteni kanssa n. kaksi vuotta "määräaikaisella" eli 3kk-6 kk ja nyt syksyllä sain "toistaiseksi voimassa olevan kuntoutustuen" ja siinä oli mukana työeläkekortti, jolla saan eläkeläiselle kuuluvat alennukset.

Toistaiseksi en ole kyllä korttia käyttänyt, kun en pysty missään liikkumaan, kun omalla autolla ja täydellä hinnalla tankkaan autoni!

• nimikkeistä

Et sitten lukenut alkuperäisen päätöstä, siinä luki määräaikainen työttömyyseläke. Ja se tarkoittaa todella jatkuvaa eläkettä.
        Sinun vakuutusyhtiö on voinut käyttää sanontaa toistaiseksi kuntoustuella. Jos eläkekortti tulee, niin se on varma merkki jatkuvasta eläkkeestä ja jos päätöksessä ei lue, milloin loppuu, niin sekin on merkki jatkuvasta.

• mitä sanotaan

Toistaiseksi on mitä sanotaan ja niin on myös määräaikainen mitä sanotaan, muuhun en luottaisi.

• Eläketäti

Edelleen samaa mieltä!
        Toistaiseksi = jatkuva kuntoutustuki eli eläke ja siihen mukaan tulee se eläkekortti

Määräaikainen = tiettyyn päivään asti kestävä kuntoutustuki eli eläke, ei oikeuta eläkeläisalennuksiin.

• menee...

Kaikki muut eläkepäätökset voidaan kumota, oli ne määräaikaisia tai toistaiseksi myönnettyjä, paitsi vanhuuseläkettä ei voi. Näin on näppylät.

• muistaa:

Muista ettet sitten sielä määräaikaiselta työkyvyttömyyseläkkeeltä sano itseäsi irti. Takaisin on vaikea päästä.

Koulutus ja työkokeiluihin voi osallistua siten, että eläke sitten jatkuu jos nämä eivät onnistu, mutta älä missään nimessä lakkauta itse sitä.

Minä pöllä luulin parantuneeni ja menin ilmoittamaan, etten tarvitse enää eläkettä vaan lähden töihin. Kävin töissä muutaman kuukauden ja se siitä parantumisesta...

Enkä ole uudestaan eläkkeelle päässyt vaan olen kituuttanut toistakymmentä vuotta työvoimatoimistossa.

• työkyv.eläkkeellä

nämä eläkeasiat.Minä olen ollut nyt kolmatta vuotta eläkkeellä,sitä edelsi sairasloma ja kuntoutustuki.Sairaslomalle jäin -01 loppuvuodesta.Siis aika pian pysyvälle eläkkeelle-04 keväällä.En olisi halunnut tätä,mutta töihinkään en silloin vielä olisi voinut palata,toipuminen oli kesken. Kestihän siitä järkytyksestä toipua varmasti vuoden verran,siis kun jouduin eläkkeelle.Voi olla että minut katsottiin kykenemättömäksi menemään enään työelämään,tai siis,katsottiinhan,koska päätös oli se mikä oli.Itse ei kai tiedä aina tilaansa.Koskaan en senjälkeen ole voinut ajatella olevani terve täysin,koska olenhan eläkkeellä.Töitäkin olen tehnyt jonkinverran,mutta olenko täysin työkykyinen,epäilen.Miksi näin,koska olenhan eläkkeellä.Voi tätä hankalaa elämää ja voi meitä jotka tämän asian kanssa joudumme elämään.Sinulla kävi huono tuuri työhönpaluun kanssa.Itse aioin ensin vakavasti tehdä samoin,mutta lääkäri kertoi mahd.epäonnistumisen myötä seuraavista vaikeuksista.Juuri kuin sinulle kävi.Ettei ehkä kuntoutustuellekkaan voisi päästä,miten sitten.Sinä kokeneena kaiken tiedät.Tuntuu tosi pahalta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2693
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2634
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1782
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1607
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1540
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1470
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1382
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1197
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1106
    Aihe