Mitä mieltä..

Lapseton kummitäti

Kummilapseni täytti tässä viikolla 12 vuotta ja aina olen ollut läsnä juhlimassa. Tänä vuonna en sitten päässyt koska olin töissä kiinni. Muistin kyllä lähettää onnittelukortin lapselle ja pahoitteluni etten paikanpäälle voinut tulla. Muutama päivä myöhemmin lapsen äidiltä(kaveriltani siis) tuli kännykkääni viesti että ois sitä voinut kummilasta vaikka 5 eurolla muistaa..Huh, minä ajattelin...aika loukkaavaa minun mielestä, enkä vastannut mitään viestiin. Aina olen joka vuosi paketilla tai vastaavalla muistanut ja nyt sitten tämmöistä kommenttia sieltä. Ei sitten pelkkä postikortti ollut minkään arvoinen =(.
Muutenkin tämä kummin tehtävä minun kohdalla on ollut aina semmoinen että jos en mene heillä käymään sitten emme näe ollenkaan..asuvat toisella paikkakunnalla ja ei kuulemma ole heillä aikaa tulla vierailulle minun luo...mulla alkaa olla malja täynnä..unohtaako kokonaan koko touhu vai olenko vai yhteydessä lapseen kuten tähänkin asti(kirjein tai tekstiviestein)?

3

505

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lapseton k minäkin

Jos joku noin tökerösti minulle asiasta viestittelisi, antaisin olla. Voisi olla jopa tiukkaa pitää yllä suhdetta kummilapseen tuon möläyksen jälkeen. Ja siinäpä se kauheus, kun tuo saamasi kommentti tuli viestinä, eli oli harkittu, pahansuopainen kommentti ja näin paljon pahempaa kuin ohimennen möläytetty herja.

Tässä vaiheessa tulee vastauksia, että pidä silti yhteyttä kummilapseen, eihän se hänen vikansa ole, jos äiti on moukka. Mutta minä ymmärrän hyvin, jos haluat luopua koko velvollisudesta. Tuollainen ihminen ei ole ansainnut perheelleen yhtään hyvätahtoista elettä. Ja siinähän joutuu kertomaan totuuden omasta käytöksestään, kun sinä et pidäkään enään yhteyttä.

Odota ainakin hetki, ennekuin ilmoittelet itsestäsi, jospa rouva itse älyäisi pyytää anteeksi. Laita vaikka jouluksi kummilapsellesi kortti ja viisi euroa, katso meneekö viesti perille!

• ei ikinä kummiksi

Jospa oisin tiennyt mihin liemeen jouduin kun suostuin kummiksi.
      Joka kerta "PITÄÄ" muistaa..Ja muistanhan minä...
      Tyttö on tosi sulkeutuvainen eikä halua puhua kanssani.
      Hänen äitinsä kyllä puhuu sitäkin enemmän.Äiti haluaisi, että pitäisin yhteyttä useammin..Kyllähän minä yritän, mutta kun ei mitään vastakaikua tule niin yksin puhuminen ei kiinnosta.
      Jos ehdotan äidille jotain mitä tytölle ostaisin....ei käy missään nimessä, hällä on jo..
      NELJÄ KIRJAINTA ON RAHA, sitä tyttö haluaa.
      Minua ärsyttää suunnattomasti myös se, että kummitytön veljeäkin minun pitäisi muistaa... Kyllä tulee puhelin soittoja juuri ennen syntymäpäiviä...
      Eiköhän olisi jo paikallaan, että nyt tänä jouluna muistettasi kummia.

• Piip

kanssa voi jo pitää suoraa yhteyttä, ilman noin töykeää äitiä.

Älä lapselle kosta, jos äiti on ääliö. Soita silloin tällöin ja laita viestiä, pyydä vaikka pelkästään lapsi yksin kylään - bussilla pääsee varmasti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %

Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o
      Maailman menoa
      283
      5847
    2. Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä

Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki
      Ikävä
      37
      3406
    3. Sofia Virta: bänet!

Matkailuautoilija metsänomistaja puoliso on nyt entisen teeren poikia, ja Sofia tekee comebackin vapaille markkinoille.
      Maailman menoa
      143
      2637
    4. "Suomi voisi ottaa taloudessa oppia Espanjasta"

"Espanjassa talouspolitiikka on löysempää, mutta velka-aste on kääntynyt jopa laskuun.", pohdiskelee Suomen seuraava pää
      Maailman menoa
      221
      2112
    5. Kokoomus: SDP johtaa kansalaisia harhaan

(Umpityhmät palstademarit ovat taas uskoneet Lindtmanin höpötykset Espanjasta.) SDP harhaanjohtaa kansalaisia talouspol
      Maailman menoa
      79
      1644
    6. Otan vielä joskus yhteyttä

Ja jos et vastaa, niin tulen sinne. Pakko puhua.
      Ikävä
      64
      1057
    7. Niin että miten

Haluatko oikeasti olla minun kanssa oikeassa elämässä, vai onko tämä vain kirjoittelua
      Ikävä
      77
      991
    8. Nuoriso on tyhmää tutkijat ovat todenneet

Nyt se on todettu ääneen mitä kaikki ovat jo pitkään epäilleet. Nuoriso on tyhmentynyt tasaiseen tahtiin. Kohta pitää ni
      Sinkut
      126
      856
    9. Ikävä tilanne rikoksen vuoksi Espanjassa - Jari Sillanpää pistää uutta matoa koukkuun

Jari Sillanpää on ehkä yksi suosituimmista tangokuninkaallisista. Ex-tangokuningas juhli viime syksynä 30 vuotista uraan
      Suomalaiset julkkikset
      9
      855
    10. Tätä ei tv:ssä: Farmi-tippuja Amski rehellisenä ongelmista kuvauksissa

Ennakkosuosikki Amskidabamski Anne-Mari Tarkkio joutui ulos Farmi Suomi -realitystä. Voimatehtävässä vastakkain asettui
      Tv-sarjat
      11
      804
    Aihe