Voiko kasvavia orkideoja tuoda Madeiralta omaan käyttöön ilman mitään lupia? Ja ellei, niin mitä luvan saadakseen pitää tehdä?
orkideojen tuonti
7
1246
Vastaukset
- ..............
Voi.
Tullin sivuilla, Kasvit, ensimmäinen rivi.- matkamies
Kyllä sivuilla olin jo vieraillutkin, mutta sitä jäin miettimään, kun alempana mainitaan erikseen; "Uhanalaiset kasvit ja niistä saatavat tuotteet:
Uhanalaisten kasvilajien ja niistä saatavien tuotteiden tuonti ja vienti on luvanvaraista. CITES-tuontiluvan tarvitsevat mm. orkideat ja kaktukset."
Eivät myynnissä olevat orkideat Madeiralla ole uhanalaisia, mutta kuinka tuota pitää tulkita? - Ericaoscar
matkamies kirjoitti:
Kyllä sivuilla olin jo vieraillutkin, mutta sitä jäin miettimään, kun alempana mainitaan erikseen; "Uhanalaiset kasvit ja niistä saatavat tuotteet:
Uhanalaisten kasvilajien ja niistä saatavien tuotteiden tuonti ja vienti on luvanvaraista. CITES-tuontiluvan tarvitsevat mm. orkideat ja kaktukset."
Eivät myynnissä olevat orkideat Madeiralla ole uhanalaisia, mutta kuinka tuota pitää tulkita?Miksi et soita jompaankumpaan niistä numeroista jotka siinä alla oli ja kysy, niin minä tekisin.
Näillä sivuilla voi tietysti keskustella asiasta (mielellään) ja joskus näköjään asian vierestäkin (ei tosin tässä ketjussa onneksi), mutta vastauksien todenperäisyyttä lienee aika vaikea arvioida tämäntyyppisillä palstoilla.
Hyvää matkaa Madeiralle joka tapauksessa, jos sinne siis menet. - matkamies
Ericaoscar kirjoitti:
Miksi et soita jompaankumpaan niistä numeroista jotka siinä alla oli ja kysy, niin minä tekisin.
Näillä sivuilla voi tietysti keskustella asiasta (mielellään) ja joskus näköjään asian vierestäkin (ei tosin tässä ketjussa onneksi), mutta vastauksien todenperäisyyttä lienee aika vaikea arvioida tämäntyyppisillä palstoilla.
Hyvää matkaa Madeiralle joka tapauksessa, jos sinne siis menet.Oikeassa olet Ericaoscar. Soittaen asiat selviää. Ajattelin vaan, josko täältä olisi tietoa löytynyt, ihmiset kun kuitenkin on kovasti liiikkuvaisia ja orkideatkin nykyisin monen harrastus.
- Ericaoscar
matkamies kirjoitti:
Oikeassa olet Ericaoscar. Soittaen asiat selviää. Ajattelin vaan, josko täältä olisi tietoa löytynyt, ihmiset kun kuitenkin on kovasti liiikkuvaisia ja orkideatkin nykyisin monen harrastus.
Totta kyllä sekin, mutta parempi ehkä kuitenkin olla luottamatta näiden palstojen "tietäjiin"...
Olisi aika ikävää jos jäisi vaivalla hankitut taimet tulliin ja saisi vielä muut seuraamukset päälle...
Terv. nimim. puutarha-alan ammattilainen joskaan ei orkideaharrastaja... :-)))
- tuoda
Kyllä.
Eri kasvien juuripaakkuja on ollut myynnissä esim. Pico dos Barceloksen näköalapaikalla Funchalissa (Nunnien Laaksoon vievän tien varrella, lähellä Madeira Shopping kauppakeskusta).- kukkia
voit tuoda orkideoita madeiralta niin paljon kun haluat.Käy tilaamassa paikallisesta liikkeestä lähtöpäiväksi paketti hotelliisi,ihan simppeliä hommaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "974419Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293283No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452370- 351378
- 331058
- 321016
- 111014
- 158997
- 6924
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12862