Opettajaan ihastuminen

opettaja<3

Olen 13-vuotias tyttö ja olen todella ihastunut opettajaani, joka on 54-vuotias mies. Tiedän, että se on varmasti omituista, mutta olen 7 lk:n alusta asti(kun tämä opettaja tuli minulle) tykännyt hänestä.

Muut kaverini evät ymmärrä, koska heidän mielestään opettaja on niin vanha, ei mikään nuori ja ''söpö'' 20-vuotias.

Ihastumiseni häneen on hyvin kiusallista, sillä aina, kun hän antaa minulle jonkin huomionosoituksen, niin en osaa olla oma itseni. Arvelen opettajan huomanneen käytökseni häntä kohtaan. Varmasti pitää minua aivan outona.

Miten saisin tämän loppumaan? Haluaisin käydä ihan ''normaalisti'' koulua, mutta opettaja on ajatuksissani koko ajan..

6

1373

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minusta

Olet nyt siinä iässä, jossa alkaa tulla ihastuksia vastakkaisen sukupuolen edustajiin. Usein ne näin alussa ovat tuollaisia "kaukorakkauksia", joilla ei ole todellista toteutumisen mahdollisuutta. Myös musiikki-idoleihin ihastumiset ovat tällaisia. Toteutumisen esteenä on siis joko välimatka, ikä tms. Ne ihastumiset ovat tarpeellista "harjoitusta" sitten myöhemmin tulevia "tasavertaisia" ihastumisia varten, joilla on myös toteutumisen mahdollisuus. On hyvä ja turvallista harjoitella näitä lämpimiä tunteita näin välimatkan päästä, kun ei vielä ole todellista vastuuta toisesta ihmisestä kuten sitten varsinaisessa seurustelussa on.

Itse muistan olleeni suunnilleen sinun ikäisenä ihastunut omaan matikanopettajaani, joka myös oli jo vanhempi, ehkä nelissäkymmenissä. Opettajana hän oli aika tiukka, joten kaikki eivät hänestä tykänneet ollenkaan, mutta minusta hän oli vain niin ihana :) Tiedän siis tunteesi.

Ymmärrän kyllä kiusaantumisesi, kun et osaa olla luonteva opettajasi seurassa, mutta en usko, että hän pitää sinua mitenkään outona. Luulen, että varsinkin miesopettajat ovat tottuneet siihen, että aina välillä joku tyttöoppilas tuijottaa heitä haaveellisen näköisenä kesken tunnin :) ja tietävät, että se kuuluu normaaliin kehitykseen.

Tunteita vastaan on turha taistella, joten koeta vain hyväksyä tämä vähän hankala tilanne luottaen siihen, että jossakin vaiheessa se helpottuu. Tuollaisten ihastumisen kohteiden on normaalia vaihtua ehkä tiheästikin, tosin voihan ne kestää toisaalta kauankin. Sitten vasta, kun alkaa seurustella jonkun ikäisensä pojan kanssa, tulee aika olla uskollinen valitsemalleen.

Koulutyöhön keskittyminen on nyt varmaan vähän vaikeampaa kuin tavallisesti, mutta koeta silti siihen panostaa. Ajattele, miten teet hyvän vaikutuksen opettajaasi menestymällä hänen aineissaan. Ja vaikka tuntuu hankalaltakin, niin toisaalta voit myös nauttia siitä ihastumisen tunteesta, joka kohottaa mielen haaveellisiin korkeuksiin. Kaikkea hyvää sinulle!

• opettaja<3

Kiitos viestistäsi, minusta. :)

Pitää nyt vain yrittää unohtaa nuo turhat haaveilut opettajasta, kun tuntuu, että hänelle se on tai ainakin saattaa olla kiusallista myös.

• asiantuntija

no ota vaatteet pois ja mee sen open eteen ja kysy suoraan haluuko se seksiä sun kanssas.
      ja sitten kun vielä hymyilet sillee seksikkäästi niin varmaan luokassanne on toinenkin alaston.

• luulen että

teksti on alkuperäisyydessään mennyt näin:

"Olen 54-vuotias mies. ja olen todella ihastunut oppilaaseeni, joka on 13-vuotias tyttö. Tiedän, että se on varmasti omituista, mutta olen 7 lk:n alusta asti(kun tämä oppilas tuli minulle) tykännyt hänestä.

Muut työkaverini evät ymmärrä, koska heidän mielestään olen niin vanha, en mikään nuori ja ''söpö'' 20-vuotias.

Ihastumiseni häneen on hyvin kiusallista, sillä aina, kun hän antaa minulle jonkin huomionosoituksen, niin en osaa olla oma itseni. Arvelen opppilaani huomanneen käytökseni häntä kohtaan. Varmasti pitää minua aivan outona.

Miten saisin tämän loppumaan? Haluaisin käydä ihan ''normaalisti'' työssäni, mutta oppilas on ajatuksissani koko ajan..

• opettaja<3

Omalla tavallaan humoristista, että joku luulee minun olevan se 54-vuotias mies ja koko jutun ihan väärin päin. :D Mutta niin ei kumminkaan ole. Ja tiedän, ettei opettajani varmasti ole ihastunut minuun, tai jos joskus olen kuvitellutkin muuta, niin se on ollut kyllä sitten ihan omaa mielikuvitukseni tuotetta.

Onhan toki niitäkin tapauksia, joissa opettaja ihastuu oppilaaseensa. Tosin niitä on varmasti paljon vähemmän, kuin niitä, missä oppilas ihastuu opettajaan.

Kyllä tämänkin ihastuksen pitää loppua, vaikka se yleistä olisikin, mutta minä itse en pidä tälläisestä tilanteesta. Se on hyvin kiusallinen.

Lisäämpä vielä, että opettajani on hyvin tasapainoinen ihminen, eikä varmasti ihastu oppilaisiinsa.. Enkä edes yritä sitä saavuttaa tai mitään muutakaan, koska tiedän saavani vain itseni naurunalaiseksi.

• ikäisenäsi
        opettaja<3 kirjoitti:

Omalla tavallaan humoristista, että joku luulee minun olevan se 54-vuotias mies ja koko jutun ihan väärin päin. :D Mutta niin ei kumminkaan ole. Ja tiedän, ettei opettajani varmasti ole ihastunut minuun, tai jos joskus olen kuvitellutkin muuta, niin se on ollut kyllä sitten ihan omaa mielikuvitukseni tuotetta.

Onhan toki niitäkin tapauksia, joissa opettaja ihastuu oppilaaseensa. Tosin niitä on varmasti paljon vähemmän, kuin niitä, missä oppilas ihastuu opettajaan.

Kyllä tämänkin ihastuksen pitää loppua, vaikka se yleistä olisikin, mutta minä itse en pidä tälläisestä tilanteesta. Se on hyvin kiusallinen.

Lisäämpä vielä, että opettajani on hyvin tasapainoinen ihminen, eikä varmasti ihastu oppilaisiinsa.. Enkä edes yritä sitä saavuttaa tai mitään muutakaan, koska tiedän saavani vain itseni naurunalaiseksi.

jouduin olemaan sairaalassa paljon ja ihastuin tulisesti hoitavaan lääkäriin. ihastus unohtui kun hoito loppui ja nyt joskus kun se tulee mieleen niin hymyilyttää, hauska muisto, joten kyllä se siitä
        olen nyt yli 50 mummeli

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      94
      4293
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3233
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2350
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1358
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      969
    6. 141
      948
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      904
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      842
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      786
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      780
    Aihe