Kuinka yleinen ikäsilläni naisilla on sydänkohtaus?
Tiedän toki ettei se niinkään katso ikää, ajattelin vain kun en ole kuullut/lukenut aiheesta mistään..
Verenpaineeni on korkea, samoin syke ja rinnassa tuntuu välillä hento "puristus"/"tunne".
Lääkärin mukaan tuo "puristus" voisi johtua korkeasta verenpaineesta.
Itse en ole kuullut että korkeat paineet aiheuttais rintatuntemuksia, mahtaako olla edes totta??
2 kertaa on EKG otettu, eikä ole mitää poikkeavaa näkynyt.
Kohta pitäisi lääkärille mennä yhden lääkken takia kontrolliin ja otan asia puheeksi.
Varsinkin yksin ollessa jotenkin huomaan kummat tuntemukset paremmin, tarkkailenkohan itseäni liikaa.. Välillä todella surkea ja epätoivoinen olo ;(
Muiden seurassa ja ilosessa tunnelmassa on huomattavasti "helpompaa"..
Sydänkohtaus?
3
914
Vastaukset
- mahdollista.
Yleinen ei sydänkohtaus ikäisilläsi ole, sanoo useimmat, myös lääkärit. Voivat vielä vakuutella sen olevan täysin mahdotonta.
Samanikäisenä oli minullakin kaikenlaisia tunteita ja oireita, kaikki laitettiin pään syyksi. n 20 v sitten otetussa EKG:ssä näkyi hieman poikkeavaa, luin vanhoja papereita ja niissä viitataan lievään sydänkohtaukseen. Olin silloin kolmekymppinen.
Nyt viiskymppisenä on vaivoja, kuten sepelvaltimotauti, kolesterolit koholla, kilpirauhasen vajaatoiminta,
Ei korkea verenpaine yleensä aiheuta oireita, mutta esim perinnölliset sairaudet aiheuttaa, kuten sydänvaivat.
Jokainen tuntee itsensä parhaiten, jos on vaivoja, kannattaa mennä yksityislääkärille ja vielä sellaiselle joka ottaa potilaan tosissaan. Nuorena on vaivoja hoidettava, ei niitä enää tässä iässä pystytä kuin lieventämään, ja pitkittämään kuolemaa.
Eräs tuttu nainen kuoli sydänkohtaukseen 26 vuotiaana. Joten ei ikä ole se joka ratkaisee, kyllä nuorikin voi kuolla . En pelottele, sanon vain tosiasioita. - noin nuorella....
Enpä usko sinulla mitään sydänkohtauksen pelkoa olevan. Jos sydämmessäsi esim. olisi jotain rakeenteellisia muutoksia epäilty, olisi ultrattu ym. Toki on hyvä käydä kaikissa tutkimuksissa oman mielenrauhan vuoksi. Jos verenpaineesi on korkea, käytä mahdollisimman vähän suolaa ja nimenomaan Pansuolaa. Älä syö paljon lakritsia ja salmiakkikin voi kuulua samaan kaartiin, en nyt muista. Jos syöt sipsejä, valitse nekin Pansuolattuja. harrasta sopivaa liikuntaa, vaikka reipasta kävelyä.Ethän polta tai käytä alkoholia. Ovat sydänmyrkkyjä ja nostavat myös verenpainetta.
Yritä päästä itsesi tarkkailusta. Itse olin samanlainen itseni tarkkailija nuorena. Nyt tässä on jo ohitettu puolen vuosisadan ikä, vaikka nuorena oli sydämessä jotain häikkää ja verenpainelääkityksiäkin oli. Stemppiä sinulle!- aloittaja---
Kiitos vastauksista :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %
Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o3536505Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä
Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki483846Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!
Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava171391Riikan vappumiljardin maksavat sairaat, vanhukset ja kuolleiden omaiset
Vappumiljardi, eli Riikan päätös laskea yhteisöveroa kaksi prosenttiyksikköä 18 prosenttiin, vie verotuloja noin miljard81136- 971045
- 52910
Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,144885- 56876
Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue15848Tämä kikka tekee lihapullista entistä maukkaampia - Tämä "ihmeaine" löytyy keittiön kaapista
Lihapullat ja ruskea kastike on arkiruokien kunkku! Paistatko itse lihapullat pannulla vai uunissa? Näin saat ruoasta v9847