nyt saattaa jollakin tulla kysymyksiä vähän mieleen mutta on alkanut vain joitain kysymyksiä askarruttamaan..olen 16-vuotias enkä todellakaan ole raskaana..mutta haluaisin vain tietää että miten synnytyksessä ponnistetaan?tiedän että sitten kun oikeasti on raskaana niin silloin kyllä saa neuvoja..mutta uteliaalle mielelle ei mitään voi:D eli jo synnyttäneet jos voisitte kertoa sen tekniikan pääpiirteissään:)
ponnistus?miten?
6
1240
Vastaukset
- mammu
tulee ensinnäki sellainen tunne että kakattaa ja sitten vaan työnnetään niinkuin isoa kakkaa. Kovaa työtähän se on mutta ainakaan minulla se ei edes sattunut epiduraalin ansiosta.
- kohta taas synnyttämään
Kun ponnistusvaihe synnytyksessä alkoi niin minulla ainakin tuntui sellainen paine, ettei yksinkertaisesti voinut olla ponnistamatta. Kätilökin auttoi paljon siinä, miten ja millä lihaksilla ponnistetaan.
- en tiedä
Ponnistaessa pystyin selvästi ponnistamaan kaksilla eri lihaksilla. Toiset olivat ne kakkimislihakset ja toiset jotkut muut siinä lähellä, ehkä vähän edempänä. Ponnistelin kummillakin ja kyllähän se vauva 40 min jälkeen sitten ulos tuli, vaikka en tiedä vieläkään, kummat lihakset olivat ne oikeat.
- vaan...
niillä "kakkalihasten" edessä olevilla kohdun ja emättimen lihaksilla. Supistusten tahtiin ja leuka alas painettuna. Ponnistin tytön 15 minuutissa ulos :-)
- ***SSS***
Kyllä siihen ponnistamiseen tulee akuutti-luonnollinen tarve, sitten kun sen aika on.... Leuka rintaan ja ponnistamaan.... siitä saa vähä osviitta kun ajattelee punkeevansa kakkaa ulos, muuta huomattavasti "raivokkaammassa" mielentilassa on sairaalassa kuin veskis...
Itelläni ponnistusvaihe ei kestäny ekasta lapsestani kun muutaman minuutin...
Ensin vaa olin ja yhtäkkiä alkoi ponnistuttaa... oli kyl veikee tunne ku samalla...oksetti, kakatti, pissatti.... etc... mutta kun sai luvan ponnistaa niin johan helpotti...- Ponnistanut
Minulla ei supistuksia ollut ollenkaan kun lähdin punnaamaan ja pakko oli punnata.
Keuhkot täyteen ilmaa,
suu kiinni
ja niinkuin kakkaa punnaisi.
Ponnistusvaihe kesti 15min ja kyseessä oli esikoinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eroa Orpo! Orpo eroa!
Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa1232810SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa
Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän401808Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!
Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava711776Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,2851674Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti
Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --161610Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue291302Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä
Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.291209Menettämisestä
Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?971108Kiinteistökauppoja
Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan411092RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI
Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä4041042