olen 18 v ja mun kuukautiset on edellee epäsäännöliset.. yleensä jotai 10 päivää myöhässä..onko normaalia? mistä voi johtua? olen myös tosi usein kipeenä koska niin paljon stressii koko ajan.. mut olen muuten terve ja normaali painoinen. sitten ennen kuukautisia voiko tulla joku 5 päivää ennen ruskeeta vuotoa ja sit se menee ohi ja sit vasta alkaa kunnolla menkat? voiko olla joku sukupuolitauti? sitten onko paakkuinen valkovuoto normaalii? jotenki vaikuttaa myös hyvin runsaalta.. mulla on kans viime puolen vuoden aikana karvoitus runsaantunut ei niin naisellisiin paikkoihin.. miks? :/
kysymyksiä
1
784
Vastaukset
- on monia
Viestisi oli vähän sekava, joten vaikea vastata. Tarkennatko ihan alkajaisiksi mitä tarkoitat tuolla "yleensä jotai 10 päivää myöhässä"? Monenko päivän kiertoja sinulla on ollut esim. viimeisenpuolen vuoden aikana?
Viestistäsi nimittäin saa nyt sellaisen käsityksen, että vertaat kiertoasi siihen oppikirjakierron 28 päivään (joka on vain todella harvalla ilman pillereitä) ja oikeasti sinun kiertosi on ihan säännöllinen n. 38 päivän kierto. Muutaman päivän vaihtelut suuntaansa ovat ihan normaaleja.
Tuhruvuotosi taas todennäköisesti liittyy ovulaatioon, ainakin jos siinä välissä ehtii olla vielä pari päivää ennen varsinaisten kuukautisten alkua. Monilla kuukautiset joko alkavat tai loppuvat tuhruvuotoon, ehkä se vain sinulla on tavallista pitempi? Paakkuinen "puuromainen" ja runsas valkovuoto voi viitata hiivatulehdukseen, mutta sitä ei käsittääkseni tarvitse hoitaa ellei se aiheuta mitään muita oireita. Runsas valkovuoto voi myös kuulua ihan normaaleihin murrosiän hormonimuutoksiin, joihin karvoituksesi lisääntyminenkin viittaisi. Myös e-pillerit voivat aiheuttaa muutoksia ja lisäksi voit odottaa erilaisia hormonitoiminnan muutoksia "ilman syytä" myöhemminkin iän lisääntyessä, useimmiten ne ovat ihan normaalia kehitystä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874108Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760