Atopiaa?

Olen parikymppinen tyttö ja kävin äskettäin lääkärissä silmien herkkyyden takia. Suureksi ihmeekseni lääkäri sanoi minulla olevan atooppinen iho josta silmien herkkyskin johtuisi. Olen aina luullut atooppisen ihon olevan punainen, kuiva ja hilseilevä mutta voiko se olla siis suht normaalikin? Ihoni muuttuu hiukan kuivemmaksi talvisin ja sääriäni joskus kutisee iltaisin mutta ihoni on ehjä ja "normaalin" värinen. Voiko tällainen ihokin siis kuitenkin olla atooppinen ja onko minulla pelkoa että tilanne joskus pahenee radikaalisti?
2435
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 2

Vanhimmat

Atooppinen iho näyttää melko "normaalilta" silloin kun siinä ei ole ärsytystä. Ärsytys tulee eri henkilöillä eri asioista. Esim. tyttäreni silmät ja iho ovat nyt erittäin ärtyneet ja ärsytys tulee poikakaverista. Täyttä varmuutta ei ole mutta luultavasti (tällähetkellä) ärsytys tulee jostakin sienestä? Vaiva on nyt helpottunut kun poikakaveri pesi ihonsa ja hiuksensa hilseshampoolla. (On paraikaa armeijassa, lämmin ja märkä syksy, pitkät metsäkeikat) Itse sain aina joulunaikoihin silmä-ärsytykset luomiväreistä.

Äänestä
  • "ärsytys tulee poikakaverista"
    siis miten ihon ärsytys voi tulla tyttäresi poikakaverista?no jokatapauksessa...

Keskustelun aloittajalle.Liikkuuko atopiaa sinulla suvussa?lisätietoa ko.sairaudesta http://www.atopialiitto.fi

Sairautena atopia on todella ailahtelevainen joskus iho voi olla hyvässä kunnossa ja sitten yhtäkkiä mennä tosi huonoon kuntoon.Nimimerkki kokemusta on.

Äänestä

Kommentoi aloitusta

???? kirjoitti:

Olen parikymppinen tyttö ja kävin äskettäin lääkärissä silmien herkkyyden takia. Suureksi ihmeekseni lääkäri sanoi minulla olevan atooppinen iho josta silmien herkkyskin johtuisi. Olen aina luullut atooppisen ihon olevan punainen, kuiva ja hilseilevä mutta voiko se olla siis suht normaalikin? Ihoni muuttuu hiukan kuivemmaksi talvisin ja sääriäni joskus kutisee iltaisin mutta ihoni on ehjä ja "normaalin" värinen. Voiko tällainen ihokin siis kuitenkin olla atooppinen ja onko minulla pelkoa että tilanne joskus pahenee radikaalisti?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

• Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

• Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

• Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

• Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

• Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu