mulle ei tule normaaleja finnejä ollenkaan, vaan aina kunnon ihonalaisia paiseita jotka on tosi kipeitä ja näyttää kamalalta! Lisäksi suurin osaa kypsyy ja pinnalle ilmestyy valkoinen rakkula jota on pakko puristaa, silloin se alkaa vuotaa varmaan litran verta yms nesteitä :/ Kun näen jossain finninaamoja niin niillä yleensä paljon mutta pieniä finnejä (en sit tiiä mikä olis parempi), mut mulla ei ole koko naama näitä täynnä, mut sit niin isoja, et kammottaa katsoa itseäni peilistä :( Muuten iho ihan tasainen eikä finneistä onneksi jää kuoppia, vaan punaisia läiskiä.. Mut nää paiseet välillä näyttää siltä kuin olisin saanut turpaan! Voisko johtua kuivuudesta? Kun iho on tosi kuiva, vaikka samalla rasvoittuukin helposti.. Oon syönyt antibioottejakin ja e-pillereitä, auttoi vain sen ajan kun niitä söin.. Roaccutania en uskalla kokeilla, sillä naamasta muutenkin alkaa irtoa ihoa vähän vahvemmista aineista enkä niitä muita sivuvaikutuksia varmaan kestäisi, sain tarpeeks e-pillereistä.. Vhh-ruokavalio on näköjään liian hankala.. Onko muita vaihtoehtoja? Vai jäänkö kärsimään?
mistä johtuu ihonalaiset paukamat?!
7
2239
Vastaukset
- linkki missä...
...on lueteltu eri aknetyypit:
http://www.poliklinikka.fi/?page=4867903&id=9708491
Mene vaan rohkeesti ihotautilääkäriltä hakemaan resepti roaccutaniin tai vastaavaan halvempaan Isotretinoin ratiopharmiin. Koska noi vaan on ne ainoat jotka voi oikeasti auttaa akneen. Jos antibiootit ja e-pillerit ei oo auttannu niin ei ne auta vastasuudessakaan.
Ymmärrän hyvin ton sun pelon noista sivuvaikutuksista; itekin harkitsin erittäin kauan kun pelotti juuri noi sivuoireet mitä siitä voi tulla ja kun luki joidenkin "kauhujuttuja" täältä mitä siitä lääkkeestä on tullu.
Itsellä kuuri vasta on alussa ja eiköhän se ihon kova kuivuminen kohta ala koska se näkyy olevan ehdottomasti se yleisin sivuoire. Mulla on nivelkipua sivuoireena mutta hassusti vaan olkanivelissä eli olo on sama kun esim.pitkän tauon jälkeen alkaa uudestaan treenaamaan painoilla salilla ja treenin jälkeen joka paikka on perhanan kipee:)
Pakko myöntää, että on pikkusen "pelko perseessä", että tuleeko mitään pahoja sivuoireita ajan kanssa; mutta jos tää auttaa niin on ne kärsimyksen väärti.
Tsemppiä:) - tietysti
jos et millään halua aloittaa roaccutania niin yks keino on että alat SÄÄNNÖLLISESTI käymään kosmetologilla. Jos sekään ei tuo tuloksia niin, ikävä kyllä, sitte kannattaa alottaa toi roa tai se halvempi kuuri
- ..?
Eipä taida muita vaihtoehtoja olla mut vhh kaikista helpoin ja kivuttomin tapa. Taitaapi tulla halvemmaksiki ku roa kuuri ja lääkärikäynnit. Eikä tartte kärsiä sivuvaikutuksista kuten ihon hilseilystä, hiusten lähdöstä jne... Luovut vain huonojen hiilareitten syönnistä. Jos sä todella haluat finneistä eroon niin varmaan olet halukas edes yrittämään sitä tehoaako se sulle? Mullaki oli melko nihkeetä aluks ku kaikki herkut piti jättää pois ja perunat ja muut sellaset joita kuitenki olen ihan joka ikinen päivä syönyt normaalisti mutta ei se auttanu ku finneistä en jaksanu enää kärsiä ja just niistä syvistä paiseista joita sullaki on. Nykyään ei tee edes mieli enää mitään niitä kiellettyjä tuotteita. Jouluki tulossa ja kinkkua saa syödä niin paljon ku jaksaa ja naama näyttää joka aamu paremmalta ja vähän yli kuukaus vhh:ta takana. :)
- kyllästynyt
kiitos kaikille vastauksista! Vhh:ssa on hankalaa juuri se et joutuu karsimaan tuotteita joita oon tottunut syömään joka päivä, esim. just perunaa. Myös töissä on vaikea keksiä syötävää, kotoa en jaksaa kantaa mitään purkkeja, vaan syön töissä myynnissä olevia valmisruokia (ruokakaupassa kun oon) jotka kaikki sisältää joko perunaa,riisiä tai makaronia. Niiden tilalle on muutenkin vaikeaa keksiä syötävää, eikä esim. töissä ole aikaa etsiä joku terveellisempi vaihtoehto.. Ja pelkään että laihdun tällä ruokavaliolla vaan lisää, silloin kun haluisin päinvastoin saada lisää painoa... Mut huomaan kyl miten ihoni pahenee jos syönn paljon epäterveellistä.. Voitko kertoa tarkalleen mitä syöt ja miten paljon?
- ...
kyllästynyt kirjoitti:
kiitos kaikille vastauksista! Vhh:ssa on hankalaa juuri se et joutuu karsimaan tuotteita joita oon tottunut syömään joka päivä, esim. just perunaa. Myös töissä on vaikea keksiä syötävää, kotoa en jaksaa kantaa mitään purkkeja, vaan syön töissä myynnissä olevia valmisruokia (ruokakaupassa kun oon) jotka kaikki sisältää joko perunaa,riisiä tai makaronia. Niiden tilalle on muutenkin vaikeaa keksiä syötävää, eikä esim. töissä ole aikaa etsiä joku terveellisempi vaihtoehto.. Ja pelkään että laihdun tällä ruokavaliolla vaan lisää, silloin kun haluisin päinvastoin saada lisää painoa... Mut huomaan kyl miten ihoni pahenee jos syönn paljon epäterveellistä.. Voitko kertoa tarkalleen mitä syöt ja miten paljon?
No mun ruokavalioon kuuluu täysjyvä ruispuuro, täysjyvä leivät kuten real ja jotkut näkkärit. Joitakin muitaki ruisleipiä joskus syön vähän mutta niissä on aika monessa vehnäjauhoja niin niitä ei kannattais paljoa syödä. Kaikkea lihaa, kalaa kasviksia, juureksia ja hedelmiä tietty niin paljon ku mahdollista ja jos sä pelkäät että laihdut niin pidä huoli että syöt lihaa tarpeeks. Mä oon ollu ennen vhh:ta hoikka ja nyttenki olen hoikka. En ole laihtunut yhtään ja jos söisin enemmän lihaa niin varmaanki lihoisin ja mä harrastan vielä runsaasti liikuntaaki. Pähkinät, mantelit ja siemenet on hyviä rasvan lähteitä kans. Mulle varsinki pähkinöihin on tullu lievä addiktio ku ne on niin hyvii. :D Sit vielä vihreäteetä juon melko paljon ja vettä tietenki. Eikä kannata unohtaa lisäravinteita kuten rasvahappoja, monivitamiineja ja sinkkiä. Mene käymään sivuilla www.karppaus.info ja www.hiilaritietoiset.net niin saat enemmän infoa. Jos sä oot jo huomannu että niistä mitä syöt tulee finnejä lisää niin kannattaa lopettaa niitten syönti. Mulle oli ainakin tuo peruna se pahin ja sokeri tietysti kans. Ja ota vaikka aluks makaroonin ja riisin tilalle tummat vaihtoehdot niistä. Ite syön vähän tummaa pastaa mutta yritän lopettaa sitäki koska siinä on kuitenki vehnäjauhoja. Jos sä oot kaupassa töissä niin se on kuitenki suhteellisen kevyttä hommaa niin onko mahdollista syödä vaikka töissä hiukka kevyempää ruokaa kuten hedelmiä, kasviksia ja vaikka realin leipää? Syöt aamulla mahdollisimman hyvin ja sit ku pääset töistä. Tai sit otat kaupan lihatiskiltä vaikka kyljyksen ja paistat sen. :) Jos siis se on mahdollista paistaa siellä.. Mut mullaki tää on aika kokeilua vielä mikä sopii ja mikä ei mutta jo nuo sokerin ja perunan pois jättö sai aikaseks järkyttävät muutokset verrattunu vaikka vielä alku syksyn aikoihin jolloin naamassa oli paiseita enemmän ku tarpeeks ja koko naama oli punasempi ku tomaatti. Tietenki hyvä ihonhoito on kans auttanu mutta ei se poistanu ongelmaa kokonaan, lähinnä hillitsi vähän vain. Ei muuta ku rohkeesti kokeilee karsia niitä huonoja hiilareita ja tuloksia saattaa tulla nopeemmin kuin uskotkaa. Ei se välttämättä kaikille toimi tai ei ainakaa ihan heti mutta kokeilkaa ihmeessä ettei tarttis alkaa kalliita ja epäterveellisiä roa ja muita myrkkyjä syömään ja ei sekään roa ole edes mikään varma nakki. Ikävä kyllä! Jos pahasti käy niin se akne vaan pahenee enemmän. Ei se oo ku itsekurista ja halusta kii jättää ne perunat, sokerit ja muut pois. Mä voin sen sanoa helposti ku olin ihan kamala herkkusuu. Ja oon kait mä vieläki mutta onneks mulla on ihan täydellinen itsekuri. Kaikilla on jos vaan haluaa niin. :)
- kyllästynyt
... kirjoitti:
No mun ruokavalioon kuuluu täysjyvä ruispuuro, täysjyvä leivät kuten real ja jotkut näkkärit. Joitakin muitaki ruisleipiä joskus syön vähän mutta niissä on aika monessa vehnäjauhoja niin niitä ei kannattais paljoa syödä. Kaikkea lihaa, kalaa kasviksia, juureksia ja hedelmiä tietty niin paljon ku mahdollista ja jos sä pelkäät että laihdut niin pidä huoli että syöt lihaa tarpeeks. Mä oon ollu ennen vhh:ta hoikka ja nyttenki olen hoikka. En ole laihtunut yhtään ja jos söisin enemmän lihaa niin varmaanki lihoisin ja mä harrastan vielä runsaasti liikuntaaki. Pähkinät, mantelit ja siemenet on hyviä rasvan lähteitä kans. Mulle varsinki pähkinöihin on tullu lievä addiktio ku ne on niin hyvii. :D Sit vielä vihreäteetä juon melko paljon ja vettä tietenki. Eikä kannata unohtaa lisäravinteita kuten rasvahappoja, monivitamiineja ja sinkkiä. Mene käymään sivuilla www.karppaus.info ja www.hiilaritietoiset.net niin saat enemmän infoa. Jos sä oot jo huomannu että niistä mitä syöt tulee finnejä lisää niin kannattaa lopettaa niitten syönti. Mulle oli ainakin tuo peruna se pahin ja sokeri tietysti kans. Ja ota vaikka aluks makaroonin ja riisin tilalle tummat vaihtoehdot niistä. Ite syön vähän tummaa pastaa mutta yritän lopettaa sitäki koska siinä on kuitenki vehnäjauhoja. Jos sä oot kaupassa töissä niin se on kuitenki suhteellisen kevyttä hommaa niin onko mahdollista syödä vaikka töissä hiukka kevyempää ruokaa kuten hedelmiä, kasviksia ja vaikka realin leipää? Syöt aamulla mahdollisimman hyvin ja sit ku pääset töistä. Tai sit otat kaupan lihatiskiltä vaikka kyljyksen ja paistat sen. :) Jos siis se on mahdollista paistaa siellä.. Mut mullaki tää on aika kokeilua vielä mikä sopii ja mikä ei mutta jo nuo sokerin ja perunan pois jättö sai aikaseks järkyttävät muutokset verrattunu vaikka vielä alku syksyn aikoihin jolloin naamassa oli paiseita enemmän ku tarpeeks ja koko naama oli punasempi ku tomaatti. Tietenki hyvä ihonhoito on kans auttanu mutta ei se poistanu ongelmaa kokonaan, lähinnä hillitsi vähän vain. Ei muuta ku rohkeesti kokeilee karsia niitä huonoja hiilareita ja tuloksia saattaa tulla nopeemmin kuin uskotkaa. Ei se välttämättä kaikille toimi tai ei ainakaa ihan heti mutta kokeilkaa ihmeessä ettei tarttis alkaa kalliita ja epäterveellisiä roa ja muita myrkkyjä syömään ja ei sekään roa ole edes mikään varma nakki. Ikävä kyllä! Jos pahasti käy niin se akne vaan pahenee enemmän. Ei se oo ku itsekurista ja halusta kii jättää ne perunat, sokerit ja muut pois. Mä voin sen sanoa helposti ku olin ihan kamala herkkusuu. Ja oon kait mä vieläki mutta onneks mulla on ihan täydellinen itsekuri. Kaikilla on jos vaan haluaa niin. :)
kiitos paljon vinkeistä! Luulisin että se peruna on mullakin se pahin finnien aiheuttaja sokerin rinnalla, sillä perunaa syön melkein joka ikinen päivä, välillä jopa kahden aterian yhteydessä! Päätin et jätän tästä päivästä lähtien senkin pois ja katson mitä tapahtuu..:)
- menee hermooot
sen verran et kun e-pillerit lopettaa niin se naamahan vasta räjähtää patteja sun muuta pukkaa naamaan, niitä saa syödä lopun ikäänsä jos ei halua aikuis iän aknea.. mulla oli ennen hyvä iho mut kun lopetin pillerit niin räjähti, eikä vielkään tasaantunu vaikka aloitin uudestaan 3-4kk sit.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 843212
- 751281
Kalasataman talossa lienee rakennusvirhe
Ei pitäisi olla mahdollista parvekkeen kautta tulipalon kiivetä katolle saakka kuin korkeintaan ylimmästä kerroksesta.1721210Kristillinen Kaste on syntisten kaste, ei itsensä uskoviksi julistaneiden kaste
Raamatun mukaan vain syntisyyden vuoksi kastetut saavat kasteen hyödyn, syntien anteeksisaamisen ja Pyhän Hengen lahjan2401030Kaipaatko nainen
Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd103961Venäjä teki mahtavan iskun Kiovaan?
Miksi Ukraina ei kykene tekemään Moskovaan yhtä mahtavia iskuja.310932- 43839
Milloin ymmärsit
Milloin tunnistit, että sinulle kirjoitetaan ja kuka kirjoittaa? Tarkka päivämäärä ja kellonaika 😉 Önnönnöö, jos ei os78825Nojatuoli !
Uutta kehiin, kun edellinen pikavauhtia täyttyi, pitäisikö kiittää näitä asian jouduttaneita? Pilvet leijaa, sadetta en124825- 95817