kalasatama ja bumsterit

yksinäinen nainen

Bakaussa lienee kalasatama. missä kohdin se on? banjulin puolella vai bakaun alapuolella? uskaltaako sinne mennä kävelemään?

onko nämä bumstereilla pelottelut ylireagoitua ?
olen ennenkin kävellyt afrikan kaupungeissa, mm. dar es salaamissa, moshissa ja joissain pienemmissä kylissä toreilla ja kauppakujilla, eikä ongelmia ole ollut. aina tulee joku humalainen pummi vastaan,mutta tuleehan niitä suomessakin.

tähän mennessä pelottavinta on ollut pietarissa venäjällä ja tunisian soussessa. joten aika hirvioitä pitää bumstereitten olla, jotta pääsevät voitolle.

5

1613

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pampster

Olin 2 viikkoa marraskuun alussa Bakaussa (Cape Point Hotel) ja yks kalasatama on siitä noin reilun kilometrin päässä Fajaraan päin. Yritin kerran mennä sinne, mut en ehtinyt alas rantaan asti, kun menin halpaan... (Mä oon 35v äijä, matkustan yksin). Satamaan vievällä tiellä tuli yks paikallinen sälli juttelemaan loukkaavaan sävyyn, et miks mä en ollut hänen häissään? Häät oli kuulemma eilen ja kaikki muut meidän hotellista oli siellä... Hän on kuulemma hotellin turvamies, tiesi jopa mun etunimen... Tietty olin pahoillani ja "pakko" oli lähteä onnittelemaan morsiantakin kuulemma "ihan lähelle". Käveltiin aika syvälle Bakaun kortteleihin ja sit löytyi "morsian" ja "setä whatever" jolle piti olla hirveersi rispektiä kun hän hoitaa orpolapsia... Ja taas lävähti vihko esiin jossa muut on lahjoittaneet väh 500 Dalasia... Täyttä kusetusta, heitin 50 ja lähdin meneen. Setä näytteli ensin paniikkioireita, "tärinää" yms, mut otti sit esiin n. 50cm pitkän veitsen ja kysy et haluunko opastuksen takas hotellille. Mä oon hullu, mut sanoin et en maksa ku ei oo rahaa. Loppujen lopuks hää viel toivotti mulle hyvää elämäää...

• tähdenlento

kerrotko minkälainen hotelli oli cape point ja minkälainen ruoka ja aamupala? Olemme menossa helmikuussa sinne?

• usein

Muutama muukin suomalainen oli mennyt halpaan. "hotellin työntekijä" oli pyytänyt kahta pariskuntaa vierailemaan hänen luonaan, koska oli äskettäin mennyt naimisiin ja morsian piti esitellä.. No olivat kävelleet pari kilsaa bakaun hökkelikylässä ja kun vaimo löytyi oli pitänyt lahjoittaa rahaa "juhlia varten". Kaikkein paksuinta koko hommassa oli että olivat tarjonneet 500 dalasia per nenä, niin ukko oli ruvennut vaatimaan 1000 dalasia per naama, koska riisisäkki maksaa 1000 dalasia. Olivat kuitenkin "selvinneet" 500 dalasilla. Huh huh jo on kallista riisiä... Minuakin pyydettiin usein kyläilemään ties kenen luokse, onneksi ei tullut lähdettyä. Noita vihkojen näyttelijöitä oli vähän turhankin paljon ja lähes joka "turistinähtävyydessä", joku lamin lodge tai what ever mestassa näytettiin vihkoa missä oli muutama nimi ja kaikki olivat "lahjoittaneet" 500-1000 dalasia. Annoin kanssa kylmän viileesti 50 dalasia ja sorry no more money. Ei kyllä millään uhkailtu. Välillä teki mieli sanoa että pidättekste mua ihan idioottina, joka jakaa rahaa kaikille sitä pyytäville.

• syömässä
        usein kirjoitti:

Muutama muukin suomalainen oli mennyt halpaan. "hotellin työntekijä" oli pyytänyt kahta pariskuntaa vierailemaan hänen luonaan, koska oli äskettäin mennyt naimisiin ja morsian piti esitellä.. No olivat kävelleet pari kilsaa bakaun hökkelikylässä ja kun vaimo löytyi oli pitänyt lahjoittaa rahaa "juhlia varten". Kaikkein paksuinta koko hommassa oli että olivat tarjonneet 500 dalasia per nenä, niin ukko oli ruvennut vaatimaan 1000 dalasia per naama, koska riisisäkki maksaa 1000 dalasia. Olivat kuitenkin "selvinneet" 500 dalasilla. Huh huh jo on kallista riisiä... Minuakin pyydettiin usein kyläilemään ties kenen luokse, onneksi ei tullut lähdettyä. Noita vihkojen näyttelijöitä oli vähän turhankin paljon ja lähes joka "turistinähtävyydessä", joku lamin lodge tai what ever mestassa näytettiin vihkoa missä oli muutama nimi ja kaikki olivat "lahjoittaneet" 500-1000 dalasia. Annoin kanssa kylmän viileesti 50 dalasia ja sorry no more money. Ei kyllä millään uhkailtu. Välillä teki mieli sanoa että pidättekste mua ihan idioottina, joka jakaa rahaa kaikille sitä pyytäville.

me kävimme hotellin työntekijän perheen luona syömässä. kohteliaina veimme tuliaisiksi riisisäkin (250 dalasia) mutta rahaa meiltä ei varmaan olisi pyydetty vaikkei riisiä olisi vietykään. tapailimme muutenkin ko. kaveria hotellin ulkopuolella ja ollaan vaihdeltu jo sen jälkeen sähköpostejakin. parille invaliidille annoimme myös 200 dalasia, ne onneksi olivat ainoat mitä näimme ja ne kyllä oli sellaisia, että teki mieli antaakin. muuten bumsterit saivat meiltä aurinkoisen hymyn ja ilmoituksen: no thanks ja kyllä ne jättivät rauhaan ja hymyilivät takaisin...

• Repe 47

Olin juuri Sunbeach hotellista. Bumsterit olivat turhan ystävällisiä, mutta kyllä niistä aina eroon pääsi. Kukaan ei ruvennut suoranaisesti rahaa vaatimaan.
      Yksi keino on se että et ymmärrä tai puhu sanaakaan englantia, vaan vastailet savon murteella.
      Kalasatamasta en tiedä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      97
      4419
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3283
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2370
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1378
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      33
      1058
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      32
      1016
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      11
      1014
    8. 158
      997
    9. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      924
    10. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      862
    Aihe