Kunnon venehaka?

navigare necesse est

Onko tosiaan niin, että nykypäivänä ei enää saa kunnon pooshakaa? Kaikki kun näyttävät olevan alumiinisia ja melat/koukut muovisia. Eihän sellainen kestä sitä mihin pooshaka on alunperin tarkoitettu. Kaikkista naurettavinta on teleskooppinen venehaka. Lippalakin sillä uskaltaa vedestä nostaa, mutta muuhun se onkin sitten täysin sopimaton. Itse en ole törmännyt vielä kunnolliseen pooshakaan. Olisin kiitollinen jos joku tietäisi mistä sellaisen saisi valmiina? Jos ei löydy niin pitää kai itse sitten rakentaa. Kyllä tämä maailma menee huonoon suuntaa.

11

3903

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käy jossakin "romukaupassa" ja osta pätkä Hst putkea ja pyörö tankoa ja muutama OK 63.30 2,5 mm puikko ja hitsaa kasaan.
      Hieman huultä, olen itse joskus aatellut jos sais joltakin seiväshyppääjältä vanhan hiilikuituseipään varreksi niin kyllä kestäis.
      Mahtaako Antti Kalliomäeltä sellainen irrota? :D

• navigare necesse est

Ei tuo hiilikuitu seiväs niin huono vaihtoehto olisi. Itse asiassa voisi olla ihan hyvä. Joiltain urheiluseuroilta voisi katki menneistä tai muuten käytöstä poistetuista saada sellaisen pätkän jota voisi käyttää.

Kai se täytyy itse rakentaa, mutta en ymmärrä miksei enää voida valmistaa kunnon puoshakoja. Niillä nykyisillä ei ole mitään virkaa siinä asiassa mihin ne on alunperin suunniteltu. Täytyy lähettää reklamaatio jollekin valmistajalle.

• navigare necesse est kirjoitti:

Ei tuo hiilikuitu seiväs niin huono vaihtoehto olisi. Itse asiassa voisi olla ihan hyvä. Joiltain urheiluseuroilta voisi katki menneistä tai muuten käytöstä poistetuista saada sellaisen pätkän jota voisi käyttää.

Kai se täytyy itse rakentaa, mutta en ymmärrä miksei enää voida valmistaa kunnon puoshakoja. Niillä nykyisillä ei ole mitään virkaa siinä asiassa mihin ne on alunperin suunniteltu. Täytyy lähettää reklamaatio jollekin valmistajalle.

noin 35 mm halk. alumiiniputki varsi ja valettu alumiini pääte.
        Puoshaan pituus noin n. 4m ja siitä on ollut monelle apua ja on hyvin kestänyt.

Kestävyydestä, tuon muovin kanssa olen samaa mieltä ei ne kestä, varsinkin kun muovimateriaaliksi valitaan halpa ja heikko laatu.

• turiset

Viime kesänä meni jo hermot tommosen lelun kun teleskooppinen haka. Onneksi löytyi vanha uiton keksi.

• venytätkö liikaa

Kokeile niin, että lyhennät teleskooppisäätöä
        maksimista 20-30 cm. Muuttuu ainakin minulla muuttuu tukevaksi.

• löytyisi kyllä

Je, mulla olisi kyllä alumiiniputkea muummuassa kuuden metrin kankina 30mm ja 35mm halkasiaista ja neljän millin seinämällä jotka kyllä kestää aika hyvin.

• löytyy

Ja on tietoa kuka valmistaa kunnon keksejä,sellaisella kun nakkaa kiinni naapurin puu/lasikuituveneestä niin ote pitää!! Sepän ammatti tulossa takaisin,takomalla jousiteräksestä tulee paras.

• Navigare necesse est

Mitenkäs hyvin tuollainen alumiiniputki kestää vääntämistä?

• alua
        Navigare necesse est kirjoitti:

Mitenkäs hyvin tuollainen alumiiniputki kestää vääntämistä?

Kokeilin 35/4 mm putkella, laitoin lattialle 2m vapaavälillä lankut ja seisoin päällä.
        Taipui kyllä ainakin 5cm mutta palautui itsekseen vielä suoraksi eli kestää hyvin 50-60kg mutta 80kg taitaa olla jo liikaa.

• -?-
        alua kirjoitti:

Kokeilin 35/4 mm putkella, laitoin lattialle 2m vapaavälillä lankut ja seisoin päällä.
        Taipui kyllä ainakin 5cm mutta palautui itsekseen vielä suoraksi eli kestää hyvin 50-60kg mutta 80kg taitaa olla jo liikaa.

aikuinen sitä keksin päällä astuisi?

• Navigare necesse est
        -?- kirjoitti:

aikuinen sitä keksin päällä astuisi?

Kyse ei ole siitä, että joku sen päälle astuisi vaan siitä mihin puoshaka on suunniteltu joskus veneilyn alkuvuosina. Silloin sillä on voinut auttaa vedenvaraan joutuneen kaverin jopa takaisin veneeseen kun puoshaka on kestänyt sen että sillä on kangettu 80kg:n henkilö ylös, mutta kun nykyään ne alumiiniputket kestävät juuri ja juuri märän lippalakin painon.

Jospa nyt selkeni?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      77
      3184
    2. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      49
      2400
    3. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      32
      2117
    4. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      481
      2112
    5. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      137
      1879
    6. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1745
    7. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      29
      1721
    8. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      9
      1556
    9. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      5
      1280
    10. Hyvää yötä

Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      6
      1244
    Aihe