Kissa + koira APUA

Asiallisia vastauksia

Minulla on aikuinen löytökissa, jonka kanssa matkustan jouluksi vanhempieni luokse. Vanhempieni luona on usein hoidossa erittäin kissarakas koira. Ongelmana on kissani, jonka käyttäytymistä en osaa ennustaa.

Pitäisikö kissan ja koiran ensitapaaminen järjestää niin, että koira olisi paikanpäällä jo valmiina vai niin että koira tulisi kylään vasta myöhemmin?

Pitäisikö koiran olla ensitapaamisen aikana hihnassa ja kissan kopassa?

Miten tässä kannattaisi menetellä?

Älkääkä sanoko, että älä mene kissan kanssa vanhempiesi luokse, jos koira on siellä tai älä ota koiraa sinne, jos kissa on siellä. Mahdottomuus, koska koira on kesämökilläkin kesäisin useita öitä putkeen kylässä.

Voivatko kissa ja koira vielä tottua toisiinsa? Saattaako kissani alkaa näyttää mieltään esim. pissaamalla vääriin paikkoihin tms.?

5

537

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tällälailla

meille kun tuli koira kylään nostin kissat kirjahyllyn päälle ja sieltä ne aikansa ihmetteli ja tulivat alas kun rohkenivat. kissalla on turvallinen olo yläilmoissa.

kissalle kannattaisi laittaa feliway haihdutin puksuttamaan paria päivää ennen vierailua, se voi rauhoittaa ja helpottaa kissan oloa ja tutustumista koiraan.

kannattaa varautua siihen, että kissa ei tule ainakaan lyhykäisellä vierailulla tottumaan koiraan, joten oma rauhaisa huone kissalle varmastikin järjestyy.

asiaa varmastikin helpottaa, että koira tuntee kissoja, joten osanee vähän käyttäytyä sen mukaan.

ei kannata väkisin tutustuttaa toisiinsa, se voi vaan pahentaa asiaa, vaan kissa kyllä ajan kanssa sitten joskunjos.

harvemmin mielenosoitus pissaa tapahtuu, yleensä syy löytyy jostakin muusta. esimerkiksi stressi voi helposti laukaista kissalla pissatulehduksen, jolloin helposti väärin luullaan, että kissa osoittaa mieltä jostakin elämänmuutoksesta.

• katin omistaja

kissa pärjäävät keskenään hyvin, kunhan vain tottuvat toisiinsa.

• Tähti

Meillä on nyt Emo ja 2 poikasta.
      Siis kissoja.
      Ja Rottis joka täyttää 23.12 9kk
      Narttu.
      No, kissa-emo on tyytyväinen.
      Koiramme saa pestä pentuja ja tökkiä kuonollaan.
      Emo katselee ja kehrää.
      Olin tosi huolissani miten tulee käymään.
      Hoitivat asian itse.
      Pennut ovat nyt 4 viikoa vanhoja.
      Koiruus on "muuttanut" oven siis olko-oven eteen,
      aiemmin nukkui sohvalla.
      Jos annat tilaa luulen että lopputulos on kiva!!!
      Kissa pitää aina puolensa.
      Hyppää kirjahyllyyn vaikka jos on ahdidtunut.
      Koira taas voi tulla mustasukkaiseksi jos pidät kytkettynä.
      Anna vapaasti tutustua toisiinsa.
      Hyvin se menee!
      Usko pois!

• Löytökissa meilläkin

Meillä oli jokin aika sitten samanlainen tilanne, joka ratkaistiin siten että pidimme kissan ja koiran enimmäkseen erillään. Kissa oli hiekkalaatikkoineen vierashuoneessa ja koira normaalisti muualla huoneistossa.

Pari kertaa päästimme eläimet kuonokkain. aluksi kissa oli kantokopassaan ja koira haisteli sitä ulkopuolelta. Kun kissa vaikutti rauhalliselta, ajattelimme että ne voivat varmasti tavata irrallaankin. Pästimmekin koiran hetkeksi kissan huoneeseen, jossa kissa makoili pöydän reunalla ja koira istuskeli pöydän vieressä lattialla. Tapaaminen meni tosi hyvin. Koira vinkui ja heilutti häntäänsä, ja kisu kokeili koiran kuonoa tassullaan, kynnet piilossa.

Mielestäni kissan koiraan tottumisen kannalta tärkeintä on, ettei minkäänlaista takaa-ajotilannetta pääse syntymään, eli koira on hallinnassa.

• Soolo

Minulla on kissa ja koira, jotka ovat parhaita kavereita keskenään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      66
      2231
    2. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      6
      1856
    3. Miten kestätte tyhmiä?

Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa
      Sinkut
      238
      1380
    4. Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50

Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?
      Ikävä
      219
      1016
    5. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1000
    6. Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä

Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.
      Kaste
      96
      993
    7. Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?

Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki
      Tv-sarjat
      22
      957
    8. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      80
      813
    9. Kaatopaikka Inhassa

Kuka omistaa kyseisen kaatopaikan? Näkymä tielle kammottava!
      Ähtäri
      20
      794
    10. Onko se liikaa pyydetty

Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin
      Ikävä
      39
      760
    Aihe