Nukkuuko teillä koirat sängyssä?

Kumikana

Jos vastaatte kyllä, niin miksi? Jos vastaatte ei, niin miksi? Itse en koiraa laskisi sänkyyni!

36

2259

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä vain

Meiän koiruus kyllä nukkuu mun vieressä... En nyt osaa sanoo et miksen sen antais siinä sängyssä olla.

• \,,/

Kyl mun sakemanni nukkuu..Ihan sen takia et periaattees oon opettanut et siel saa nukkua..Nykyään hitusen kaduttaa kun omistan mustia lakanoita eli karvat näkyvät kunnolla.Mut on se mukavaa herätä oma koira vieressä..Lieneen ensimmäinen ja viimeinen koira jonka opetan/sallin nukkua sängyssä

• sakemannin emäntä

Saisi mielellään nukkua mutta ei halua,puoli minuuttia on jos houkuttelen ja sitten hyppää pois,en halua pakottaa.

• solina

koira ei nuku sängyssä, mutta peti paikka on sängyn vieressä. On se vaan saksanpaimenkoira niin iso että ahdasta olis ja meillä ei tykkää liian lämpimästä, joten lattia parempi.

• Riva

koirat saa nukkua siellä missä haluavat.Välillä nukkuu sängyssä.

• äippä

Nukkus jos vaan annettas!! Kielsin kokonaa sängyssä olemisen kun keväisin ja näin syksyisin on tuo karvan lähtö oikein älytöntä!!

• ...............

Koska en halua nukkua koirankarvojen keskellä ja haluan, että koiralla on joku paikka mihin se tietää, että ei saa mennä!

• amityville
        ............... kirjoitti:

Koska en halua nukkua koirankarvojen keskellä ja haluan, että koiralla on joku paikka mihin se tietää, että ei saa mennä!

koira ei nuku sängyssä, oma petipaikka on vanha sohva joka jätettiin koiralle ihan ikiomaksi paikaksi, kun kaikki kiva on kielletty kuten meidän sänkyyn ja sohvalle tuleminen...karvat, hiekka ja juoksut syinä ja se et koiralla on just varma paikka jonne tietää saavansa mennä aina ja kaikenaikaa...

• Missukka

nukkuu. Kaikki koiramme ovat aikoinaan nukkuneeet vieressä. Parhaimpina aikoina niitä oli 3. Nykyinen varmaan oikeasti tarvitsee läheisyyttä, koska se tunkee aivan kiinni. Kurakelillä pestään tassuja ulkoa tulon jälkeen ja karvanlahtöaikaan puistellaan useammin lakanat ja vaihdetaan. On ihana herätä kun pehmeä karvainen on vieressä ja lipaisee poskesta. Huom, Meillä on tosi leveä sänky

• m-li

Eivät nuku sängyssä eikä ole asiaa myöskään sohvalle. Hyvin on mennyt perille.

Syy on yksinkertainen: ihmiset eivät mahdu kohta sekaan, kun on piskejä sänky täynnä. En halua myöskään likaa / koirankarvaa sohvalleni, saati petivaatteisiin. Koirilla on omat petinsä lattialla.

• 100 varma!!!

Ja meillä ei myöskään ole sohvalle asiaa. Alusta asti tehty selväksi minne saa ja minne ei saa mennä, eikä ole kyllä koira yrittänytkään kielletyille paikoille. Meillä koira nukkuu eri huoneessakin kuin me.
        Ei ole mitään inhottavampaa, kun uroskoira tiputtelee hepistään tippoja sänkyyn...hyi v....!

Ja muutoinkin kaikki se karvan määrä, kura/hiekka. Joku raja pitää kuitenkin olla!!!

• biselo

Minulla on saksanpaimenkoirauros, joka TIETENKIN saa nukkua sängyssä. Mutta eipä se kauaa kerralla siellä pysy, koska sen tulee kuuma. Mutta mikä voisi olla ihanampaa , kun nukkumaan mennessä koira tulee heti viereen !!!

• koira sänkyyn

Miksi helvetissä koira pitää sänkyyn laskea? En pysty ymmärtämään. Kyllä jonkunlainen siisteys ja hygienia voidaan lemmikkiperheesssäkin pitää. Meillä on koirat ulkona häkissä, joskus pääsevät yöksi sisälle jos on oikein kylmä. Mutta että sänkyyn... Ei edes sohvalle. Kuvottaa ajatuskin kurasta, liasta, karvasta ja muusta paskasta sängyssä. Yök. Ei paljoa teillä järki päätä paina, kun pitää elukat laskea viereen nukkumaan! Ei iso koira ole mikään mamman mussukka-puudeli, joka otetaan viereen yöksi. Ällöä.

• xande

Koira ei tule sänkyyn, eikä myöskään sohvalle.
        Pennusta asti on pidetty näistä asioista kiinni ja olen erittäin tyytyväinen :)
        Sen verran siistinä haluan kotini kuitenkin pitää ettei oma "pyhä paikka" -> sänky tai sohva ole karvojen, kuralänttien, kuolan, hiekan tms. peitossa :o Koiralla on OMA nukkumapaikka sekä makkarissa, että olkkarissa, mutta monasti köllöttää ihan paljaalla lattialla taikka maton päällä ;) En näe mitään järkevää syytä laskea koiraa sänkyyn, mutta monta hyvää syytä kyllä siihen että miksi en laske.

kaikki tyylillään, mutta näin meillä.

• melestäsi

sakemannin psyyke eroaa Mamman mussukka puudelista ? Koira kuin koira. Ei se sakemannin käyttötarkoitus ja iso koko tee siitä kovista.

• m-li
        melestäsi kirjoitti:

sakemannin psyyke eroaa Mamman mussukka puudelista ? Koira kuin koira. Ei se sakemannin käyttötarkoitus ja iso koko tee siitä kovista.

Kommentoin tähän vain, että minun mielestäni rotumääritelmän mukaisen saksanpaimenkoiran pitää olla kyllä kokonaan toisessa sfäärissä kuin puudelin, siis ihan luonne- ja käyttöominaisuuksien puolesta. Pointti oli ehkä kuitenkin siinä, että on se vähän eri asia, jos se pieni puudeli istuu sylissä katsomassa telkkaa ja syömässä rusinapullaa kuin reilu 30-40 kiloinen saku?

• sakemannipoika

sängyssä, eikä sohvalla. Ei ole tullut opetettua ja ehkä parempi näin onkin. Koira ei ole ees ikinä yrittänytkään sänkyyn, taikka sohvalle, aika erikoinen tapaus.

• biselo

En voi ymmärtää ihmisiä, jotka ottavat koiran/ koiria ja pitävät sitten sitä / niitä ulkona häkissä tai muka tarhassa. Sellaisen ihmisen EI MISSÄÄN NIMESSÄ PIDÄ OTTAA KOIRAA !!!!
        Koira on PERHEENJÄSEN !!!!! Rodusta riippumatta , vaikka itse vannonkin sakemannin nimeen !!!!!!! !
        Ja mitä tulee koiran likaisuuteen, HALOO, koiran VOI pestä !! Samoin lakanat VOI VAIHTAA !!!!
        Äly HOI !!!!!!
        Koirat ovat PARHAITA !!!!
        Eivät petä, eivätkä jätä, vaan ovat AINA uskollisia !!!!!!
        Eläköön KOIRAT !!!!!!!!!!!!!!!!!

• m-li
        biselo kirjoitti:

En voi ymmärtää ihmisiä, jotka ottavat koiran/ koiria ja pitävät sitten sitä / niitä ulkona häkissä tai muka tarhassa. Sellaisen ihmisen EI MISSÄÄN NIMESSÄ PIDÄ OTTAA KOIRAA !!!!
        Koira on PERHEENJÄSEN !!!!! Rodusta riippumatta , vaikka itse vannonkin sakemannin nimeen !!!!!!! !
        Ja mitä tulee koiran likaisuuteen, HALOO, koiran VOI pestä !! Samoin lakanat VOI VAIHTAA !!!!
        Äly HOI !!!!!!

Ettäkö koira kärsii tarhassa? Tuskin. Enemmän se kärsisi tällaisen vilukissan kanssa sisällä 25 lämmintä ja läählääh.

Perheenjäsen tai ei, koira on koira. Koiran voi pestä, lakanat voi pestä, siivotkin voi. Mutta kun on elämässä muutakin tekemistä kuin siivota. Aika suppea ja lapsellinen on näkemyksesi.

• real amityville
        biselo kirjoitti:

Äly HOI !!!!!!

puutun taas tähänkin asiaan. Mutta kuinka usein sä vaihdat lakanoita ja siivoat ja peset koiraa?
        Ootko miettinyt yhtään et koiran jatkuva hinkkaaminen kuivattaa sen ihoa? Onko se sitten märkänä sielä sängyssä vai föönäätkö eka sen kuivaksi? Tiiän et mun porukat esimerkiksi laskee koirat sänkyyn ja sohvalle...mutta vain koska isä on niin päättänyt ja isä ei kuitenkaan suostu pesemään koiria tai pyykkejä tai muutakaan likaa mitä niistä tulee ja sitä tulee aika paljon tälläsillä keleillä ja maadeudulla kun asutaan ja koirat ovat varmaan puolet päivästä pihalla....

Elä nyt suutu mut ihan oikeesti hirveesti tarvii olla intoa pestä ja puunata...mut ilman muuta sun koiriahan ne on saat toki tehä miten parhaaksi katsot,kunhan kysyin....utelias kun olen=)Kui sä jaksat siivota niin paljon =/

• Missukka
        m-li kirjoitti:

Ettäkö koira kärsii tarhassa? Tuskin. Enemmän se kärsisi tällaisen vilukissan kanssa sisällä 25 lämmintä ja läählääh.

Perheenjäsen tai ei, koira on koira. Koiran voi pestä, lakanat voi pestä, siivotkin voi. Mutta kun on elämässä muutakin tekemistä kuin siivota. Aika suppea ja lapsellinen on näkemyksesi.

koira sisällä aiheuttaa ylimääräistä siivoamista, mutta mitäpä sitä ei tekisi voidakseen pitää parhaan ystävänsä sisäkoirana.
        Olen biselon kanssa ihan samaa mieltä, että koiran kuuluu saada asua oman laumansa keskuuudessa eli sisällä. Parhaiten oppii tuntemaan oman koiransa kun seuraa sitä päivittäin kotona eikä eristä sitä johonkin pihan perälle tarhaan. Koira voi olla myös hyvä kisakoira vaikka se eläisikin perheen parissa mitä nämä veren maku suussa kilpailevat eivät kai usko. Minulla on tuttu jonka koira oli 4 lajin käyttövalio sisällä asumisestaan huolimatta

• real amityville
        Missukka kirjoitti:

koira sisällä aiheuttaa ylimääräistä siivoamista, mutta mitäpä sitä ei tekisi voidakseen pitää parhaan ystävänsä sisäkoirana.
        Olen biselon kanssa ihan samaa mieltä, että koiran kuuluu saada asua oman laumansa keskuuudessa eli sisällä. Parhaiten oppii tuntemaan oman koiransa kun seuraa sitä päivittäin kotona eikä eristä sitä johonkin pihan perälle tarhaan. Koira voi olla myös hyvä kisakoira vaikka se eläisikin perheen parissa mitä nämä veren maku suussa kilpailevat eivät kai usko. Minulla on tuttu jonka koira oli 4 lajin käyttövalio sisällä asumisestaan huolimatta

en tiedä onko näin, mutta mutuna meinaan et ei kai se onkos koiruus sisällä asuva tai ulkosalla asusteleva vaikuta lopputulokseen?

Mutuna kuitenkin taas luulen et osa ihmisistä pitää koiraa tarhassa ulkona vain sen ajan kun ovat itse töissä tai poissa pidempään,jotta koirilla mahdollisuus olla ulkona ja päästä tarpeilleen.

Selvennykseksi kaiken varalta:

Mun koira eikä porukoidenikaan koira asu tarhassa,meillä ei ole tarhaa vain aidattua pihaa, jossa temmeltävät ison osan päivästä ja aina jonkun valvovan silmän alla..olemme ulkoilma ihmisiä ja maalla/ok-talossa on aina jotain näprättävää ulkosalla. Koirat asuvat ja nukkuvat sisällä niin kuin mekin,toisessa perheessä vaan saa tulla sohvalle ja toisessa ei. ja niin kun aluksi luulin että koira parat menee sekasin kun eri säännöt sänkyyn/sohvalle tulemisesta,mutta ovat ne oppineet että kummassakin talossa eri tavalla mennään.Oli pakko taas mainita meillä, kun en voi toisten suulla puhua vain olettaa miten asia voisi olla...

• m-li
        Missukka kirjoitti:

Etteikö hyvä kisakoira voisi olla sisäkoira. Minusta, tämä on siis vain mielipide, koiran on kuitenkin paljon mukavampi ja parempi olla esim.ulkona sen aikaa, kun olen töissä päivisin
        verrattuna siihen, että se olisi yksin sisällä.

Mutta makunsa kullakin.

• real mcDog
        m-li kirjoitti:

Etteikö hyvä kisakoira voisi olla sisäkoira. Minusta, tämä on siis vain mielipide, koiran on kuitenkin paljon mukavampi ja parempi olla esim.ulkona sen aikaa, kun olen töissä päivisin
        verrattuna siihen, että se olisi yksin sisällä.

Mutta makunsa kullakin.

myöskin täälä...silloin myös vältytään "vesivahingoilta ja liukumiinoilta" sisätiloissa...työpäivä on kuitenkin koiralle kun koiralle pitkä aika sisällä...tietysti kailla ei ole mahdollisuuksia esim. kerrostalossa pitää koiraa ulkona itse ollessa töissä.

• real mcDog
        real mcDog kirjoitti:

myöskin täälä...silloin myös vältytään "vesivahingoilta ja liukumiinoilta" sisätiloissa...työpäivä on kuitenkin koiralle kun koiralle pitkä aika sisällä...tietysti kailla ei ole mahdollisuuksia esim. kerrostalossa pitää koiraa ulkona itse ollessa töissä.

tarkoitan tietysti kaikilla ei ole mahdollisuutta pitää koiraa ulkona itse ollessa töissä.

• real mcDog
        real mcDog kirjoitti:

tarkoitan tietysti kaikilla ei ole mahdollisuutta pitää koiraa ulkona itse ollessa töissä.

ottakaa nyt sitten selvää kirjoitus virheistä huolimatta...valot olisi varmaan avuksi kun nettiä näpyttää... =D

• oppii nopeasti
        real amityville kirjoitti:

puutun taas tähänkin asiaan. Mutta kuinka usein sä vaihdat lakanoita ja siivoat ja peset koiraa?
        Ootko miettinyt yhtään et koiran jatkuva hinkkaaminen kuivattaa sen ihoa? Onko se sitten märkänä sielä sängyssä vai föönäätkö eka sen kuivaksi? Tiiän et mun porukat esimerkiksi laskee koirat sänkyyn ja sohvalle...mutta vain koska isä on niin päättänyt ja isä ei kuitenkaan suostu pesemään koiria tai pyykkejä tai muutakaan likaa mitä niistä tulee ja sitä tulee aika paljon tälläsillä keleillä ja maadeudulla kun asutaan ja koirat ovat varmaan puolet päivästä pihalla....

Elä nyt suutu mut ihan oikeesti hirveesti tarvii olla intoa pestä ja puunata...mut ilman muuta sun koiriahan ne on saat toki tehä miten parhaaksi katsot,kunhan kysyin....utelias kun olen=)Kui sä jaksat siivota niin paljon =/

tulemaan sänkyyn nukkumaan kainaloon, mutta tosi vaikea opettaa se sitten siitä tavasta pois.
        Itsellä kävi niin että pentuna opetetin koiran nukkumaan lattialla sängyn vieressä (molemmat koirat). Kauan sitä veivattiin mutta perille meni. Kunnes rakas mieheni koirani ollessa noin vajaa vuoden, oli sitä salaa multa ottanut päiväunille kainaloonsa. Voi hyvää päivää! Heitin hanskat tiskiin ja sanoin ukolle että saa luvan tästä lähtien pestä sitten petivaatteet. Uudestaan en sitten ruvennut taistelemaan sänkyyn tulemisesta joten annoin periksi ukolle ja koiruuksille. Koen sen olevan epäjohdonmukaista jos toinen käskee ja toinen antaa kulmantakana periksi. Tosin koirat lähtee aika jouheesti sängysta pienestäkin mun vihjauksesta , eikä ne siellä yötä viihdy. Jos multa kysyttäis niin koirat ei sängyssä nuku koskaan. Ensinnäkin se sotkee ja tulee turhaa hommaa. Saan muutenkin tarpeeksi huusholli hommia tehdä. Joskus tuntuu että koiria inhimillistetään liikaa. !

• vielä amityville kerran
        oppii nopeasti kirjoitti:

tulemaan sänkyyn nukkumaan kainaloon, mutta tosi vaikea opettaa se sitten siitä tavasta pois.
        Itsellä kävi niin että pentuna opetetin koiran nukkumaan lattialla sängyn vieressä (molemmat koirat). Kauan sitä veivattiin mutta perille meni. Kunnes rakas mieheni koirani ollessa noin vajaa vuoden, oli sitä salaa multa ottanut päiväunille kainaloonsa. Voi hyvää päivää! Heitin hanskat tiskiin ja sanoin ukolle että saa luvan tästä lähtien pestä sitten petivaatteet. Uudestaan en sitten ruvennut taistelemaan sänkyyn tulemisesta joten annoin periksi ukolle ja koiruuksille. Koen sen olevan epäjohdonmukaista jos toinen käskee ja toinen antaa kulmantakana periksi. Tosin koirat lähtee aika jouheesti sängysta pienestäkin mun vihjauksesta , eikä ne siellä yötä viihdy. Jos multa kysyttäis niin koirat ei sängyssä nuku koskaan. Ensinnäkin se sotkee ja tulee turhaa hommaa. Saan muutenkin tarpeeksi huusholli hommia tehdä. Joskus tuntuu että koiria inhimillistetään liikaa. !

tottahan puhut. Koiraa sekottaa hyvin helposti ristiriitaisilla ohjeilla, kunnes ohjeet vakiintuu ja koira oppii niihin. Mä alkuun nipotin kotiväelleni(miksi aina puhun perheestäni,olemme perhe edelleenkin vaikka asumme eri osoitteissa ja näemme päivittäin)koirien sänkyyn ja sohvalle päästämisestä,koska ite en tykkää siivota niistä huilipaikoista kumpaakaan päivittäin. Jossain vaiheessa kyllästyin ja päätin et mä sanon kotonani koirille ei sänkyyn ja sohvalle ja sillä siisti. Kotiväki sitten elää sielä kotonaan omalla tyylillään. Pelkäsin että koirat menisivät ihan sekasin kaksinaisista ohjeista,mutta ovat kyllä oppineet kummankin talon tyylin. =)
        Edelleenkään en kyllä tykkää nähdä koiria edes kotiväen sohvalla, no heidän sangyssään en nuku joten....Ukolle annat jöötä kun kumoaa sun opettamat asiat. Monesti miehet huom! ei kaikki siis, mutta jotkut miehet kun harvemmin itse vaihtelee petivaatteita tms.eivät oikeen hoksaa kuinka kovasti se kaikki sotkukin aiheuttaa ylimäärästä stressiä ja höösäämistä. No, muuallakin meidän koiruus nukkuu kun omalla sohvallaan,kuten omalla peitolla eteisessä ja mattojen päälle parkkeeraa usein keittiöönkin. Mut se ei sitten taas haittaa.

• pesusta
        real amityville kirjoitti:

Minulle kasvattaja ainakin sanoi että ei koira kärsi vaikka sitä pesisikin joka päivä. Se on kuin ihminen, silloin pesulle kun tuntuu siltä. Täytyy vain olla hyvät tuotteet ettei iho tai karva kärsi

pesusta kirjoitti:

Minulle kasvattaja ainakin sanoi että ei koira kärsi vaikka sitä pesisikin joka päivä. Se on kuin ihminen, silloin pesulle kun tuntuu siltä. Täytyy vain olla hyvät tuotteet ettei iho tai karva kärsi

ja onhan tietty hyviä hoitavia ja turkkia kostuttavia hoitoaineita olemassa koirankin pesuun..meille vaan eläinlääkäri sanoi joskus että liiallista pesua tulisi välttää etenkin talvella kun patterilämmitys kuivattaa koiran ihoa ja altistaa kutinoille...

Ihon kosteudesta kun pitää huolta ei kyllä niin luulisi olevan katastrofaalista...olet kyllä oikeassa =)en tiedä sitten miten veden kovuus vaikuttaa ihoon jos on esimerkiksi atooppinen ihonlaatu...mä pesen koiraa kevyesti pinta pesuna jos on oikeen hiekassa, mutta pesuaineilla harvemmin..toki eihän toista saa likaisenakaan pitää. =D

• Koirasta
        vielä amityville kerran kirjoitti:

ja onhan tietty hyviä hoitavia ja turkkia kostuttavia hoitoaineita olemassa koirankin pesuun..meille vaan eläinlääkäri sanoi joskus että liiallista pesua tulisi välttää etenkin talvella kun patterilämmitys kuivattaa koiran ihoa ja altistaa kutinoille...

Ihon kosteudesta kun pitää huolta ei kyllä niin luulisi olevan katastrofaalista...olet kyllä oikeassa =)en tiedä sitten miten veden kovuus vaikuttaa ihoon jos on esimerkiksi atooppinen ihonlaatu...mä pesen koiraa kevyesti pinta pesuna jos on oikeen hiekassa, mutta pesuaineilla harvemmin..toki eihän toista saa likaisenakaan pitää. =D

Toisten koirien turkki imee lian ja toisten ei. Mulla kaksi koiraa juuri näin. Toista täytyy pestä shamppoolla silloin tällöin ja toista ei koskaan . vesi riittää niin pöly ja lika valuu kuin hanhen selästä. Että sellaista !

Koirasta kirjoitti:

Toisten koirien turkki imee lian ja toisten ei. Mulla kaksi koiraa juuri näin. Toista täytyy pestä shamppoolla silloin tällöin ja toista ei koskaan . vesi riittää niin pöly ja lika valuu kuin hanhen selästä. Että sellaista !

karvan laaduissakin on eroja =) vanhemmilla karkehko karvainen sesse ja omani on kuin pumpulia,pehmeä ja tiuha..

• Sisu-haukku

Virallisesti koira ei saa tulla sänkyyn, mutta aamuyön tunteina se pakkaa tulmaan yläkertaan ikään kuin herättelemään meidät (tosin ihan liian aikaisin!!) ja kunhan isäntä menee ulko-ovesta niin koira loikkaa röyhkeästi isännän paikalle ja pää tyynylle. Itse olen siihen aikaan vielä niin väsy, että komennus on jäänyt aika juhlaherkuksi. Siis tässä asiassa =)

sellasia ne koiruudet osaa olla...Mun äiti puhunu pariin otteeseen, et koira oli herättäny yöllä,nähnyt jotain ikkunasta joko oikeesti tai mukamas nähnyt jotain ja alkoi haukkumaan...joten kotiväki riensi katsomaan, että varkaitako sielä nurkissa liikkuu ja siltä seisomalta mun ja heidän koiransa paukkasivat kotiväen sänkyyn ja niin leveesti kuin suinkin vaan pystyvät =)

Näinköhän se koko haukkuminen olikin oiva tuuma vallata sänky ;0)

• chiken

ja hoito sakut kanssa. aamulla ku omistaja päästää ne ovesta sisää ettei mun tarvi herätä klo 4 ni ne kipittää ylös mun vieree ja peiton alle. fiksuja koiria. nyt tarttis jo erikois laveen sängyn kun ei kaikki mahu muuten nukkumaan.
      vastaus toiseen kysymykseen miksi? Miksi ei, turvallista ainakin

• chiken

okei siivoan joka päivä tai sit en jos en jaksa. that is live. mut jokainen taplaa tyylillään, toisilla ulkona kun on siihen opetettu ja toisilla sisällä. jos ulkokoiran tuo sisälle se saattaa huutaa takas ulos vaik ois 50 asteen paukkupakkanen.no ei ehkä sakut mut no joo, repikää siitä.
        en vain ole sen tyypin ihminen joka jaksais repii hermoi pikku sotkuista. mie niin rakastan tuota pientä paska jaakkkoa, tosi paras ystävä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      97
      4339
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3243
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2360
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1368
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      979
    6. 152
      976
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      904
    8. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      20
      864
    9. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      852
    10. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      26
      805
    Aihe