usb 1.1 kannettavassa

ja niinpä kestää...

Olen vähän ongelmissa ulkoisen Lacie (200gb) kovon kanssa : vanhan läppärini HP pavilion ze4400 omaa vain hitaan usb1.1 paikan ja sehän on ihan tuskaa käyttää mitään kovoa sen kautta. Tietääkö kukaan pystyykö läppärin Firewire liitintä hyödyntämään kovon käytössä? Käsittääkseni se on huomattavasti nopeampi kuin usb1.1. !
Muita mahdollisuuksia ? Olisiko wlanin kautta mahdollista käyttää jotenkin..

Hude

9

776

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hanki*
      • todellakin kiinnostavalta

        Tämä on siis pcmcia korttipaikkaan asetettava juttu, eikö vain ? Kykeneekö koneeni mahdollisesti sen kautta kunnon nopeuteen. Miten varmistaisi ? Minua epäilyttää se että kun olen imroinut valokuvia pcmcia korttipaikan kautta, se on ollut suurin piirtein yhtä hidas siirto kuin usb1.1 kautta.


      • olla kun on
        todellakin kiinnostavalta kirjoitti:

        Tämä on siis pcmcia korttipaikkaan asetettava juttu, eikö vain ? Kykeneekö koneeni mahdollisesti sen kautta kunnon nopeuteen. Miten varmistaisi ? Minua epäilyttää se että kun olen imroinut valokuvia pcmcia korttipaikan kautta, se on ollut suurin piirtein yhtä hidas siirto kuin usb1.1 kautta.

        kyse vanhasta läppäristä ettei siinä kikka
        kutoset auta.
        Vaikka laittaisitkin siihen "aidon" USB 2:n
        kortin niin prosessoriteho ei yksinkertaisesti
        riitä eikä nopeus nouse 1.1:n tasosta mihkään.


      • eihän tämä enää
        olla kun on kirjoitti:

        kyse vanhasta läppäristä ettei siinä kikka
        kutoset auta.
        Vaikka laittaisitkin siihen "aidon" USB 2:n
        kortin niin prosessoriteho ei yksinkertaisesti
        riitä eikä nopeus nouse 1.1:n tasosta mihkään.

        mikään tykki ole. Luuletko että amd athlon 2400 riittäisi kuitenkin ? Tiedä sitten onko koneessa jokin muu koira haudattuna. Hassua että aikoinaan luulin että ilmanmuuta usbit oli2.0, mutta enpä tullut tarkistaneeksi. Yksi syy edulliseen hintaan..


      • jos siinä on
        eihän tämä enää kirjoitti:

        mikään tykki ole. Luuletko että amd athlon 2400 riittäisi kuitenkin ? Tiedä sitten onko koneessa jokin muu koira haudattuna. Hassua että aikoinaan luulin että ilmanmuuta usbit oli2.0, mutta enpä tullut tarkistaneeksi. Yksi syy edulliseen hintaan..

        athlon 2400 niin prosessorin puolesta kyllä
        vauhti riittää.
        Tiedä sitten muistiväylän yms. nopeuksista.
        Kone on kokonaisuus, ja halpamalleissa
        pullonkauloja riittää.


      • ominaisuuksia koneessa
        jos siinä on kirjoitti:

        athlon 2400 niin prosessorin puolesta kyllä
        vauhti riittää.
        Tiedä sitten muistiväylän yms. nopeuksista.
        Kone on kokonaisuus, ja halpamalleissa
        pullonkauloja riittää.

        freshdiagnose sanoi:
        Nämä ominaisuudet OK:
        PCI Slot 1
        32 bit
        Full length slot
        Provides 5 volt

        Seuraavat ominaisuudet puuttuu:
        support cardbus ; NO
        PC-card 16: NO
        zoom video: NO
        hot-plug devices : NO
        SMBUS Signal : NO

        Voiko näiden pohjalta tietää toimiiko USB2.0 ?
        Onkohan tässä kyseessä semmoinen PCMCIA I paikka..


      • hööjöj
        olla kun on kirjoitti:

        kyse vanhasta läppäristä ettei siinä kikka
        kutoset auta.
        Vaikka laittaisitkin siihen "aidon" USB 2:n
        kortin niin prosessoriteho ei yksinkertaisesti
        riitä eikä nopeus nouse 1.1:n tasosta mihkään.

        höpö höpö, usb2 ei paljoa prossutehoa vaadi


      • pc-guru
        ominaisuuksia koneessa kirjoitti:

        freshdiagnose sanoi:
        Nämä ominaisuudet OK:
        PCI Slot 1
        32 bit
        Full length slot
        Provides 5 volt

        Seuraavat ominaisuudet puuttuu:
        support cardbus ; NO
        PC-card 16: NO
        zoom video: NO
        hot-plug devices : NO
        SMBUS Signal : NO

        Voiko näiden pohjalta tietää toimiiko USB2.0 ?
        Onkohan tässä kyseessä semmoinen PCMCIA I paikka..

        koneessa on pcmcia ja usb2 kortti toimii täydellisesti. Eli hankit semmoisen!!!


      • asiallisestkin korjata
        hööjöj kirjoitti:

        höpö höpö, usb2 ei paljoa prossutehoa vaadi

        asiavirheet, eikä tärkeillä vai mitä.

        Errare humanum est !


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1586
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      605
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      537
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      158
      486
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      187
      426
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    Aihe