Amarylliksen hoito

Tiitix

Pitääkö amaryllistä kastella runsaasti vai vähän? Entä kastellaanko multa vai lautasen kautta?

7

6608

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • täältä
    • tellus 58

Mitä tehdä!
      Sain jouluksi amarylliksen lahjaksi ja nyt keväällä vein ulos varjoisaan paikkaan purkkineen. Ensin se työnsi lehteä ja annoin olla sen siellä edelleen,nyt kun tultiin noin reilun viikon kuluttua mökiltä, huomasin että se pukkaa jo uutta kukkaa melko pitkästi. Mites nyt , kukkiikohan se ja jos niin , niin mitä tehdä että sen saisi kukkimaan myös jouluna kuten mulla oli tarkoitus?

• Joskus yrittänyt...

Vaikuttaa siltä. että kukat ovat tulossa, jos kerran kukkavanaa pukkaa =). Kastelua se ei juuri nyt kaipaa, sillä se vain kasvattaisi kukkavanaa turhan pitkäksi. Kukinnan jälkeen sipuli tarvitsee ravinteita uutta kukka-aiheen muodostamista varten. Siispä lannoita sitä reippaasti kastelun yhteydessä. Leikkaa kukkavana pois vasta kun se on kokonaan kuihtunut. Syksymmällä jätä kasvi täysin hoitamatta, jotta sen kaikki vihreät osat kuolevat. Ennen pakkasia poista kuihtuneet lehdet ja siirrä sipuli kellariin tai vaikka jääkaappiin, jossa se saa tarvitsemansa kylmäkäsittelyn. Tuona aikana sitä ei kastella. Noin 5-6 vkoa ennen haluttua kukintaa ota sipuli huoneenlämpöön, liota juuria vedessä jonkin aikaa, istuta se uudelleen ja kastele jonkin verran. Jos sipuli on saanut tarpeeksi ravintoa, se aloittaa uuden kukinnan. Joskus kukinta onnistuu, joskus ei. Onnea yritykseen!

• tepa 58

Kiitos vinkistä!Täytyypä kokeilla.

• Anonyymi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      180
      6567
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      148
      1814
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1588
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1310
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      47
      1019
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      40
      973
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      98
      942
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      5
      869
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      243
      853
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      819
    Aihe