Olen muuttamassa Roomaan ensi kesänä. Osaisiko joku sanoa missä olisi kiva asua,millä alueella siis? Pitäisi olla keskustassa jossain.. metelin keskellä en halua asua, mutta kuitenkin keskustassa.
Asunto Roomasta
5
3857
Vastaukset
- .....................
miten määrittelet keskustan, mitä se sinulle tarkoittaa? oletko varautunut rooman hintatasoon, kenties joudut laajentamaan "keskustaasi" hintatason&tarjonnan perusteella? oletko ostamassa asuntoa vai vuokraamassa?
suosittelen etsimään asuntoa tietysti hyvien kulkuyhteyksien päästä, esim. joko a tai b -metron linjojen läheisyydestä tai vastaavasti mikäli olet ostamassa ja viipymässä pidempään, niin b1-linjakin yms valmistunee toivottavasti jossain vaiheessa lähitulevaisuudessa... bussitkin kulkevat ihan mukavasti (siis ihan muutaman minuutin välein lähes kaikkialla) mutta matka kestää luonnollisesti huomattavasti pidempään.
on aika hankalaa löytää paikka rooman keskustasta joka olisi suomalaisen mielestä "ei-metelin-keskellä". tor di quinto on ainakin todella mukavaa ja haluttua asuinaluetta (sieltä kalleimmastakin päästä). itse tykkään lisäksi mm. s. giovannin, ottavianon, trasteveren ja bolognan alueista.- Manteli35
Olen vuokraamassa pidemmäksi aikaa, ja asunto tulee olemaan työsuhdeasunto. Osaatko sanoa mitkä olisivat luotettavia/suurimpia kiinteistövälitysfirmoja Roomassa? Asun tällä hetkellä monta kertaa Roomaa suuremmassa kaupungissa, joten metelillä en tarkoita samaa kuin "Suomesta käsin" katsottuna ehkä. Tottakai suurkaupungissa on suurkaupungin äänet, mutta tarkoitan nyt lähinnä sitä etten ihan 'rautatieaseman' vieressä halua asua. En tunne Roomaa, joten keskustan määrittäminen on minulle luonnollisesti hankalaa.. Minkälaista seutua on Spanish steps -alue?
- ..........................
Manteli35 kirjoitti:
Olen vuokraamassa pidemmäksi aikaa, ja asunto tulee olemaan työsuhdeasunto. Osaatko sanoa mitkä olisivat luotettavia/suurimpia kiinteistövälitysfirmoja Roomassa? Asun tällä hetkellä monta kertaa Roomaa suuremmassa kaupungissa, joten metelillä en tarkoita samaa kuin "Suomesta käsin" katsottuna ehkä. Tottakai suurkaupungissa on suurkaupungin äänet, mutta tarkoitan nyt lähinnä sitä etten ihan 'rautatieaseman' vieressä halua asua. En tunne Roomaa, joten keskustan määrittäminen on minulle luonnollisesti hankalaa.. Minkälaista seutua on Spanish steps -alue?
piazza di spagnan (spanish steps), kuten myös kaikkien muidenkin historiallisen keskustan nähtävyyksien välinen alue, on juurikin sitä kalleinta aluetta. piazza di spagna on erityisesti tunnettu kovista hinnoistaan, luulenpa että ko. alueelta et asuntoa edes tule löytämään sillä suurin osa niistä on kovalla hinnalla erilaisten yritysten (gucci, fendi, armani...kansainväliset yritykset jne) tai hotellien omistuksessa. toki alueella asuu jonkin verran ihmisiäkin, mutta asuvat usein sukunsa omistusasunnossa. historiallinen keskusta on tietysti halutuinta, hintavinta ja mahdottominta aluetta - ja tällä siis tarkoitan sitä, että asuntoja/vuokrakohteita ei todellakaan ole paljoakaan ja ne jotka tuurilla löytyy, on sen hintaisia että ihan perusihmisellä ei ole varaa niissä asua. roomassa ei myöskään juurikaan tunneta käsitteitä "yksiö" tai "kaksio", asunnot ovat pääosin suuria eli siinäkin mielessä edullisen löytäminen on todella hankalaa.
suosittelen siis todellakin, että hankit asunnon jostain "hiukan kauempaa" eli noin 15min matkan päästä historiallisesta keskustasta (ei siis mistään historiallisen keskustan alueelta jonka pääosin rajaa colosseo-vatikaani-piazza del popolo-piazza di spagna-termini-colosseo), vaikkapa juuri metroreittien varrelta jotta pääset keskustaan vaivattomasti. rooma on kallis paikka asua ja nämä "hiukan kauempanakin"-asunnot ovat hintaluokaltaan melko tyyriitä, joka ei ehkä sinua tietysti niin hetkauta mikäli saat jonkinmoista tukea asumiseen työnantajan puolelta :) olen itse asunut mm. monte sacrossa, pohjois-roomassa, josta ruuhka-aikaan noin tunnin bussimatka keskustaan, autolla ei-ruuhka-aikaan/yöaikaan pääsee 7minuutissa. suosittelen siis oikein lämpimästi tuota metroyhteyttä jos haluat säästää aikaa matkustamisessa :)
välitysfirmoista esim. tecnocasa.it on aika suosittu. - .........................
Manteli35 kirjoitti:
odottelen minkälaisen asunnon, mistä ja mihin hintaan löydät. kerrothan siis kun päätös on tehty!
ja autan toki mielelläni lisää jos vain osaan. - Manteli35
......................... kirjoitti:
odottelen minkälaisen asunnon, mistä ja mihin hintaan löydät. kerrothan siis kun päätös on tehty!
ja autan toki mielelläni lisää jos vain osaan.Hei, kiitos paljon vinkeistä. Olen muuttamassa vasta keväällä, eli menee vielä aikaa, ja tod.näk. asunnon löydän paljon myöhemmin.. Mutta todennäköisesti kyselen tällä palstalla myöhemmin lisää, joten palataan varmaan asiaan..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t745578- 353111
- 402694
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402062Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin272055Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?291869- 991839
- 1741772
Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..241478Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna171248